In september 2016 ben ik met een buurman die ook fotografeert eindelijk naar een droombestemming van mij geweest, Lofoten in Noorwegen. Voor veel landschapsfotografen is Lofoten een bestemming waar je zeker ene keer naar toe moet in je leven. Als je op Google Maps kijkt, zie je al dat Lofoten een archipel van eilanden is en zul je vast ook begrijpen dat je niet in 1x naar Lofoten toe kunt vliegen vanuit Amsterdam. Ik ben van Amsterdam - Oslo, van Oslo - Bodo en van Bodo - Lekness (met een propeller vliegtuigje!).

Op zich begint het al met twee keuzes als je wilt gaan organiseren. Ga je tijdens de middernachtzon of waag je een kans op het noorderlicht?
In mijn geval koos ik voor het noorderlicht omdat ook dat erg hoog op mijn lijst stond. Jaren heb ik er naar uitgekeken en eindelijk ging een droom in vervulling. Ik heb het noorderlicht namelijk twee nachten mogen zien en heb daar geprobeerd het maximale uit te halen.
Op locatie hebben we een auto gehuurd om ons snel en gemakkelijk te verplaatsen en zo een groot deel van het eiland te kunnen bekijken (ik ben de rechter).

Over het algemeen wordt er veel gehiked in Lofoten, echter kost dit zoveel tijd dat er al vroeg besloten was om dit niet te doen. Omdat ik toch foto's van bovenaf wilde hebben kocht ik vorig jaar zomer een drone zodat ik alvast kon oefenen voor in Lofoten...
#1 We reden langs deze scene en ik moest even stoppen om er een foto te maken

#2 Tijdens zonsondergang met de drone de stad Ballstadt verkennen

#3 Het laatste streepje licht viel prachtig op de bergen

#4 Panorama met de dronge maakt, 10 minuten later ging het keihard regenen

#5 We moesten even goed zoeken naar een deel met reflectie maar uiteindelijk gevonden

#6 Een gekke lucht, inclusief inleidend pad naar de overkant toe

#7 Klassiek shot op Reine

#8 Klassiek shot van Hamnoy

#9 Het was kiezen, de hele dag hiken of met de drone gaan. Uiteindelijk is dit shot gemaakt vanaf 180m hoogte.

#10 Ook een drone foto, onderweg naar Njusfort

#11 Klassiek shot van Hamnoy

#12 Eindelijk het noorderlicht!

Bonus #1:

Bonus #2
Lofoten drone video compilatie:
YouTube: [DRONE VIDEO] Lofoten - Norway Aerial video
Bonus #3
Ik heb het gehele avontuur gefilmd: YouTube: Noorwegen
@Universal Creations Dank voor de tips

Op zich begint het al met twee keuzes als je wilt gaan organiseren. Ga je tijdens de middernachtzon of waag je een kans op het noorderlicht?
In mijn geval koos ik voor het noorderlicht omdat ook dat erg hoog op mijn lijst stond. Jaren heb ik er naar uitgekeken en eindelijk ging een droom in vervulling. Ik heb het noorderlicht namelijk twee nachten mogen zien en heb daar geprobeerd het maximale uit te halen.
Op locatie hebben we een auto gehuurd om ons snel en gemakkelijk te verplaatsen en zo een groot deel van het eiland te kunnen bekijken (ik ben de rechter).

Over het algemeen wordt er veel gehiked in Lofoten, echter kost dit zoveel tijd dat er al vroeg besloten was om dit niet te doen. Omdat ik toch foto's van bovenaf wilde hebben kocht ik vorig jaar zomer een drone zodat ik alvast kon oefenen voor in Lofoten...
#1 We reden langs deze scene en ik moest even stoppen om er een foto te maken

#2 Tijdens zonsondergang met de drone de stad Ballstadt verkennen

#3 Het laatste streepje licht viel prachtig op de bergen

#4 Panorama met de dronge maakt, 10 minuten later ging het keihard regenen

#5 We moesten even goed zoeken naar een deel met reflectie maar uiteindelijk gevonden

#6 Een gekke lucht, inclusief inleidend pad naar de overkant toe

#7 Klassiek shot op Reine

#8 Klassiek shot van Hamnoy

#9 Het was kiezen, de hele dag hiken of met de drone gaan. Uiteindelijk is dit shot gemaakt vanaf 180m hoogte.

#10 Ook een drone foto, onderweg naar Njusfort

#11 Klassiek shot van Hamnoy

#12 Eindelijk het noorderlicht!

Bonus #1:

Bonus #2
Lofoten drone video compilatie:
YouTube: [DRONE VIDEO] Lofoten - Norway Aerial video
Bonus #3
Ik heb het gehele avontuur gefilmd: YouTube: Noorwegen
@Universal Creations Dank voor de tips
[ Voor 27% gewijzigd door Royz op 07-07-2017 11:46 ]
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.