Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Topicstarter
In september 2016 ben ik met een buurman die ook fotografeert eindelijk naar een droombestemming van mij geweest, Lofoten in Noorwegen. Voor veel landschapsfotografen is Lofoten een bestemming waar je zeker ene keer naar toe moet in je leven. Als je op Google Maps kijkt, zie je al dat Lofoten een archipel van eilanden is en zul je vast ook begrijpen dat je niet in 1x naar Lofoten toe kunt vliegen vanuit Amsterdam. Ik ben van Amsterdam - Oslo, van Oslo - Bodo en van Bodo - Lekness (met een propeller vliegtuigje!).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NRVW4peHPsaXpStkB23e0Sj8/full.jpg

Op zich begint het al met twee keuzes als je wilt gaan organiseren. Ga je tijdens de middernachtzon of waag je een kans op het noorderlicht?

In mijn geval koos ik voor het noorderlicht omdat ook dat erg hoog op mijn lijst stond. Jaren heb ik er naar uitgekeken en eindelijk ging een droom in vervulling. Ik heb het noorderlicht namelijk twee nachten mogen zien en heb daar geprobeerd het maximale uit te halen.

Op locatie hebben we een auto gehuurd om ons snel en gemakkelijk te verplaatsen en zo een groot deel van het eiland te kunnen bekijken (ik ben de rechter).
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4078/34932065854_c05661b300_c.jpg

Over het algemeen wordt er veel gehiked in Lofoten, echter kost dit zoveel tijd dat er al vroeg besloten was om dit niet te doen. Omdat ik toch foto's van bovenaf wilde hebben kocht ik vorig jaar zomer een drone zodat ik alvast kon oefenen voor in Lofoten...

#1 We reden langs deze scene en ik moest even stoppen om er een foto te maken
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/509/31579727995_4fb287f40f_c.jpg

#2 Tijdens zonsondergang met de drone de stad Ballstadt verkennen
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/323/32095422692_057c13d551_c.jpg

#3 Het laatste streepje licht viel prachtig op de bergen
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5608/29758680244_fd1be05df4_c.jpg

#4 Panorama met de dronge maakt, 10 minuten later ging het keihard regenen
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4152/35384721140_424a41ae4b_c.jpg

#5 We moesten even goed zoeken naar een deel met reflectie maar uiteindelijk gevonden
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8780/29863342181_3c5678daea_c.jpg

#6 Een gekke lucht, inclusief inleidend pad naar de overkant toe
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4288/35773233835_2900b374ed_c.jpg

#7 Klassiek shot op Reine
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4023/35603124062_bfeecfa5cc_c.jpg

#8 Klassiek shot van Hamnoy
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8043/29799402542_795023c9eb_c.jpg

#9 Het was kiezen, de hele dag hiken of met de drone gaan. Uiteindelijk is dit shot gemaakt vanaf 180m hoogte.
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8070/29864953826_c1f154b90b_c.jpg

#10 Ook een drone foto, onderweg naar Njusfort
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4105/35773201625_dde2d0c97e_c.jpg

#11 Klassiek shot van Hamnoy
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4087/34932047674_24ba314ba6_c.jpg

#12 Eindelijk het noorderlicht!
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5298/30066799745_55bae91c1f_c.jpg

Bonus #1:
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4206/35732030586_e6b26ecd2c_c.jpg

Bonus #2
Lofoten drone video compilatie:
YouTube: [DRONE VIDEO] Lofoten - Norway Aerial video

Bonus #3
Ik heb het gehele avontuur gefilmd: YouTube: Noorwegen

@Universal Creations Dank voor de tips ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Royz op 07-07-2017 11:46 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 23:13
Graag gedaan! ;)
Mooie platen en #9 is mijn favoriet. Mooi filmpje ook en het brengt mij ook veel herinneringen terug.

Eén verzoekje: wil je even je plaatjes verkleinen naar 800pixel breed, bvd ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Universal Creations op 07-07-2017 00:09 ]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Topicstarter
Universal Creations schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 23:28:
Eén verzoekje: wil je even je plaatjes verkleinen naar 800pixel breed, bvd ;)
Done! Dan maar via Flickr :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:41

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

Ziet er heel nice uit, mooie locatie en mooie realistische foto's met mooie kleuren en contrast.
Een vraag; heb je lokaal iets van softening toegpast, op sommige foto's lijkt er een vreemde zweem over sommige delen van de foto's te liggen vooral 8 en 9

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Topicstarter
Markofnikoff schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 10:55:
Ziet er heel nice uit, mooie locatie en mooie realistische foto's met mooie kleuren en contrast.
Een vraag; heb je lokaal iets van softening toegpast, op sommige foto's lijkt er een vreemde zweem over sommige delen van de foto's te liggen vooral 8 en 9
Thanks! Bij 8 zie ik niet helemaal wat je bedoelt, zal er straks beter naar kijken. Bij 9 gok ik dat dat gaat om noise reduction. Deze foto is namelijk geschoten met een drone dus moest best wat moeite doen om de ruis weg te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:45
Wauw!

Mag dit omgezet worden naar een showcase?

Nummer 9 is net als die van UC, mijn favoriet!
Volgens mij moet ik hiervoor je topic rapporteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Topicstarter
Kypo schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:00:
Wauw!

Mag dit omgezet worden naar een showcase?

Nummer 9 is net als die van UC, mijn favoriet!
Volgens mij moet ik hiervoor je topic rapporteren ;)
Haha dank je, als het topic gesloten is weet ik waarom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Er zit inderdaad een zweem over een aantal foto's idd. Wel wat jammer, maar ja, royz heeft denk ik ook geen octacopter met een dikke fullframe eronder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Topicstarter
Universal Creations schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:36:
Er zit inderdaad een zweem over een aantal foto's idd. Wel wat jammer, maar ja, royz heeft denk ik ook geen octacopter met een dikke fullframe eronder ;)
Sterker nog, ik heb met ISO 100 al teveel noise naar mijn zin :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:17

masauri

aka qwybyte

Waarom zie ik de reeks nu pas, ik ben er zelf geweest vorig jaar in augustus/september :p
Andere route wel, maar heb je het voetbalveld in henningsvaer niet gezien?
Had op zen minst wel een foto verwacht van daar :p

We zijn vanuit Svolvaer gereden omdat we daar bleven overnachten.
Moet helaas nog steeds veel foto's en filmpjes verwerken, steekt gewoon veel tijd in.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Topicstarter
masauri schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:18:
Andere route wel, maar heb je het voetbalveld in henningsvaer niet gezien?
Had op zen minst wel een foto verwacht van daar :p
Haha ja ik ken dat punt, uiteindelijk is het toch lastig om foto's te selecteren... Heb zelfs geen enkele foto van hennigsvaer in deze reeks gezet. Ben wel heel erg benieuwd naar jouw media!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005

masauri

aka qwybyte

Dit was onze route:
Reisroute N&A
Is voor 95% juist hoe we gegaan zijn.

En ik wil je topic niet kapen, dus hou t op nog een bekende foto voor je:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/opHWJBxoy5h71imOykjgkOnm/medium.jpg

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik vind vooral #5 en #6 geslaagd.
Het lijnenspel van #6 is echt goed gezien en geschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Royz schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:07:
[...]

Sterker nog, ik heb met ISO 100 al teveel noise naar mijn zin :(
Met een cropfactor van 5,5 heb je op iso100 ongeveer evenveel ruis als met full frame op iso3200.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E-clips
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12:04
Mooie reis en foto's. Goed dat je nog snel die drone hebt gehaald :-). Mijn favorieten zijn 5,9 en vooruit 12 (staat ook op mijn wensenlijstje)

12 Augustus 2026 weer proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Topicstarter
masauri schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:42:
Dit was onze route:
[afbeelding]
Is voor 95% juist hoe we gegaan zijn.

En ik wil je topic niet kapen, dus hou t op nog een bekende foto voor je:
[afbeelding]
Cool zeg! Ik ben nog wel naar beneden geweest, naar A. Daar vond ik niet zo heel veel aan eigenlijk :). Mooie reis heb je daar zeg!
NIMIC schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:53:
Ik vind vooral #5 en #6 geslaagd.
Het lijnenspel van #6 is echt goed gezien en geschoten.
Dank je wel ik ben blij dat het goed uitpakte, ik zag het wel maar het is nog maar de vraag of je dat goed overbrengt op de foto natuurlijk :).
Universal Creations schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:55:
[...]

Met een cropfactor van 5,5 heb je op iso100 ongeveer evenveel ruis als met full frame op iso3200.
Zo had ik er nog niet naar gekeken, maar laat staan als ik op iso 800 moet schieten met een drone....... :z a
E-clips schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 14:45:
Mooie reis en foto's. Goed dat je nog snel die drone hebt gehaald :-). Mijn favorieten zijn 5,9 en vooruit 12 (staat ook op mijn wensenlijstje)
Ja ik had de drone in de zomer gehaald zodat ik wat kon oefenen. Gelukkig heb ik er redelijk wat tijd in kunnen steken waardoor ik daar niet zat te klungelen. Dank voor je commentaar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005

Don Quijote

El Magnifico

Hele mooie serie! Chapeau! Gaat gelijk op mijn lijst met vakantiebestemmingen. #11 is mijn favoriete!

Klein puntje van kritiek; In de sharpening gaat iets niet helemaal lekker. Bijvoorbeeld bij 11 en 12 zie je een gekke rand om de bergen (goed te zijn bij de meest linkse berg in beide gevallen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:57
Mooie reeks hoor. Ik moet ook maar eens een reis combineren. Vrienden bezoeken in Noorwegen en een bestemming zoals dit op de lijst zetten. Die drone is een echte toevoeging voor je reis geweest. Uitstekende investering.

#3 en #5 --> hartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Topicstarter
DivWhis schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 07:56:
Hele mooie serie! Chapeau! Gaat gelijk op mijn lijst met vakantiebestemmingen. #11 is mijn favoriete!

Klein puntje van kritiek; In de sharpening gaat iets niet helemaal lekker. Bijvoorbeeld bij 11 en 12 zie je een gekke rand om de bergen (goed te zijn bij de meest linkse berg in beide gevallen)
Cool! Als je van de lijstjes bent zou ik Lofoten daar zeker in zetten ;). Dank voor je kritiek, ik zie wat je bedoeld, Flickr versterkt het nog meer dan het al was :(
cedras schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 11:18:
Mooie reeks hoor. Ik moet ook maar eens een reis combineren. Vrienden bezoeken in Noorwegen en een bestemming zoals dit op de lijst zetten. Die drone is een echte toevoeging voor je reis geweest. Uitstekende investering.

#3 en #5 --> hartje
Volgens mij is werkelijk alles in Noorwegen mooi. Ik moet daar eens een grote tocht doorheen maken :). De drone is inderdaad zo geweldig, moest kiezen tussen een nieuwe body of de drone. Ben blij dat ik dit heb gedaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
Hele mooi serie!

Enige wat ik aan kan merken is dat ik de bewerking van een paar foto's niet echt lekker vind kijken.
Alsof de verzadiging/en of het contrast iets te veel is.
Bijvoorbeeld de kleuren en het contrast van foto's 8 en 9 bevallen me heel erg maar van foto 5, 6 en 7 weer een stuk minder.
(kan natuurlijk ook aan mij liggen, is ook erg smaakgebonden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Topicstarter
leendertv schreef op maandag 10 juli 2017 @ 20:54:
Hele mooi serie!

Enige wat ik aan kan merken is dat ik de bewerking van een paar foto's niet echt lekker vind kijken.
Alsof de verzadiging/en of het contrast iets te veel is.
Dank! En dat zou zomaar kunnen hoor, heb je mijn ondertitel gelezen? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evalco
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-08 09:31
hij staat ook op mijn lijst om naar toe te gaan (als videograaf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Topicstarter
Evalco schreef op maandag 10 juli 2017 @ 22:30:
hij staat ook op mijn lijst om naar toe te gaan (als videograaf)
Je gaat het daar geweldig vinden! Heb je mijn drone video gezien die ik daar heb gemaakt (als beginner met video :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evalco
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-08 09:31
Royz schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 08:41:
[...]

Je gaat het daar geweldig vinden! Heb je mijn drone video gezien die ik daar heb gemaakt (als beginner met video :))
ja zag er prima uit hoor! ik heb zelf ook de phantom 3 maar dan de pro 4k versie. ik moet nog even kijken hoe het reizen precies werkt want is inderdaad niet makkelijk maar zal wel een keer je advies vragen als het zover is. word misschien nog wel december dit jaar. (lekker koud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Topicstarter
Evalco schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 09:08:
[...]

ja zag er prima uit hoor! ik heb zelf ook de phantom 3 maar dan de pro 4k versie. ik moet nog even kijken hoe het reizen precies werkt want is inderdaad niet makkelijk maar zal wel een keer je advies vragen als het zover is. word misschien nog wel december dit jaar. (lekker koud)
Op zich heb ik alle dagen inclusief reizen in video's: YouTube: [TRAVEL VLOG] Op naar de MOOISTE landschappen voor fotografie! LOFOT...

Kijk maar een keer als je tijd hebt :). Mocht je nog vragen hebben kan je het uiteraard gewoon vragen!

Pagina: 1