Ervaringen met autoroute naar Chianti (Italië)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05 07:44

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Over een aantal weken vertrekken we op een donderdagavond 19:00 naar Italië. Om meer precies te zijn naar de Chianti streek in Toscane.

Ik ben me voorzichtig aan het voorbereiden op de routes, maar het lijkt erop dat iedereen een andere mening heeft wat nu de beste route is. Wellicht hebben jullie ervaring met deze route en kunnen jullie mij adviseren.

De volgende zaken kunnen wellicht van belang zijn:
  • We rijden met alleen een auto, zonder caravan oid
  • Gezelschap bestaat uit mijn vrouw en mijn 2 kinderen (7 en 2)
  • Ik rij in 1 keer door en wil rond 19:00 op een donderdagavond vertrekken
  • Kosten zijn van ondergeschikt belang
  • Het gaat mij om de snelste route
Verder stoppen we eigenlijk alleen om te tanken en wellicht 1 plaspauze. De kinderen slapen en de vrouw ook :P.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/04zBv6GeEn3VGYIU8tFXcWsp/thumb.jpg

Deze 3 opties zijn er, waar mijn voorkeur zou uitgaan naar de variant Oostenrijk.
Dit heeft (naar mijn mening) als voordelen:
  • Langer in Duitsland, waardoor je gewoon door kan rijden
  • Kort door Oostenrijk (in vergelijking met de Zwitserland variant), waar de maximale snelheid laag is
  • Je mijdt Milaan, waar het in de ochtend druk kan zijn
[i]disclaimer: Ik ben gewend om 's nachts te rijden. Ik hou mezelf prima wakker me 2 of 3 blikjes Red Bull. Mede doordat ik gedurende het jaar nooit caffeine drink. Mocht het toch te zwaar worden, laat ik mijn vrouw rijden, of zet ik hem aan de kant van de weg om een dutje te doen.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:11
Variant onder Munchen door ziet er IMHO ook het beste uit. Veel recht toe, recht aan op mooie snelwegen. Ik zou alleen voor het stuk door Duitsland even kijken of er wegwerkzaamheden gepland staan op jouw route. Dat willen ze nog wel vaak doen in de zomer en dan is er geen doorrijden meer aan kan ik je vertellen.

Dat kan hier: https://www.adac.de/reise...r/baustellen/default.aspx

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-05 21:04
ik vind het te lang om in een keer te rijden maar dat is mijn mening.

ik vind de route door oostenrijk het fijnst. enige obstructie maar die heb je 's morgens heel vroeg niet is de fernpass en de B189 in t algemeen.

ik rijd regelmatig naar de fernpass en rijd eigenlijk altijd de A61, stukje A8 richting pforzheim, stuttgart. Ulm, Kempten, en dan bij fussen (tegenwoordig helemaal snelweg) de grens over. de Fernpass over en dan weer de snelweg op en richting innsbruck. vanaf daar ben je zo op de Brennerpas.

mijn reis eindigde voorheen altijd aan het gardameer en kan die route rijden zonder e kijken bij wijze van spreken dus het zou kunnen dat er in de volgorde een foutje in is geslopen.

ik zou milaan dus mijden en lekker via oostenrijk gaan, dat is maar zo'n 50km binnendoor en afhankelijk van het tijdstip rijdt dat lekker door. (je maag daar bijna overal 100kmph)

[ Voor 26% gewijzigd door Reloader op 05-07-2017 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mystikal schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 13:19:
[...]
Vliegtuig pakken en daar een auto huren? ;)

Ik weet niet of je het vaker hebt gedaan, maar het is een behoorlijk lange rit, welke een stuk fijner is als je ergens halverwege een hotelletje pakt.

Over de snelste route kan ik verder weinig kwijt (ik rijd altijd 'gewoon' door Zwitserland).

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Met betrekking tot de opmerking dat het een lange rit is. Vind ik wel meevallen.
In het verleden reeds de volgende ritten gemaakt:
-Vorig jaar net onder Barcelona, 1500KM, eerste stop pas na Lyon, 2e stop was op de camping (19:00-07:15)
-Paar jaar geleden wat verder, 1600KM. (1900-09:30)
-Onder Rome - naar huis (1700KM) (07:00-02:00)

Vliegtuig pakken heb ik 2 jaar geleden ook gedaan, maar niet praktisch op een camping en de zut die we willen meenemen.

Ik zal de route van Reloader eens in detail gaan bekijken.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
https://goo.gl/maps/84mcFRUHrCS2

zoiets is het tot aan het gardameer, ik zal zo even wat alternatieven en highlights voor je uitwerken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:19
Kleine tip;

Zet evengoed een navigatiesysteem met live verkeersinformatie aan en durf ook vooral van je route af te wijken. (zeker nu met de nieuwe roaming regels)

Ik ben twee jaar geleden een verrassing tegengekomen nabij München. Daar heb ik van 4.00 tot 5.30 in de file gestaan op een stuk waar geen werkzaamheden waren. Dit betrof overigens wel een vrijdag op (zwarte)zaterdag. Als ik toen een telefoon met live verkeersinformatie had, had ik een alternatieve route kunnen kiezen.

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zwitserland valt iig bij T-mobile niet onder de EU roaming en vergeet het vignet voor Zwitserland niet.

Verder is die route goed te doen, in Italie wel veel tolwegen en trajectcontroles en mensen pauzeren daar op de vluchtstrook (vond het erg saai in Italie rijden op de snelwegen)

Bij Frankfurt am Main zijn hele leuke B&B's te vinden voor 50 euro per nacht voor jullie allen. Via booking.com te vinden, dat wordt de rit al een vakantie ipv een moetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:31

ArCadE

No banana available

Via Oostenrijk is naar mijn mening het meest prettig. Onder Munchen bij Kufstein de grens over en daar gelijk even tanken ;-)

Let wel op, in de ochtend via de Brenner rijden is erg slaapverwekkend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gustios
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-05 18:09
Hier ervaring met meerdere routes.

Vorig jaar nog in de regio Toscane geweest. We zijn toen via Frankrijk gereden, Straatsburg o.a.
Deze route reed echt lekker door, wel wat file gehad, maar niet zoveel als we destijds in Duitsland hadden met alle Baustellen rondom Frankfurt en München.

Ook de grens met Zwitserland is in mijn ogen een stuk rustiger vanaf de Franse kant. Enige nadeel zoals al is vermeld, dat er lagere snelheden gelden, dus opletten. Zeker omdat de boetes nogal hoog uitvallen. (spreek helaas uit ervaring).

Voordeel van deze route is dat je kan tanken in Luxemburg waar de prijzen lager zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Heb zelf al vaak vanaf vlissingen naar italie gereden. Gezien op je routes milaan iig bij elke route een vast punt is, kan ik je mij ervaring delen over de route vlissingen-brussel-luxemburg-strasbourg-basel-gotthard-milaan.

In principe een route waarop je lekker kan doorrijden. Echter heb je na luxemburg, in Frankrijk, een stuk waar je maar 110 mag. Daarna kan je goed op tempo rijden.
Volgens mij heb je 2 tol stukken.
Zwitserland is heel mooi. Daar zul je rond 2 a 3uur s nachts ws weinig van zien.
Wel opletten daar, want dan is het weer 90. Dan weer 120 en dan weer 110. Dus veel wisselende snelheden. Nadat je met 80 door de gotthard bent gegaan is het een lang rechtstuk naar lugano. Stapvoets over de grens bij Chiasso en je zit in Italie.
Wij zijn nu 2x naar san vincenzo gereden. Net voor milaan heb je tol en dan pas weer net na Pisa.
Onze route is dus na Parma naar de kust. Maar zijn ook al een keer bij milaan richting Genua gereden.
Waarschijnlijk ga jij bij Parma rechtdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Vorkie schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:06:
Zwitserland valt iig bij T-mobile niet onder de EU roaming en vergeet het vignet voor Zwitserland niet.

Verder is die route goed te doen, in Italie wel veel tolwegen en trajectcontroles en mensen pauzeren daar op de vluchtstrook (vond het erg saai in Italie rijden op de snelwegen)

Bij Frankfurt am Main zijn hele leuke B&B's te vinden voor 50 euro per nacht voor jullie allen. Via booking.com te vinden, dat wordt de rit al een vakantie ipv een moetje.
Ohh boehoeh... Wie zegt dat ie t-mobile heeft? Vodafone heeft wel roaming, is dus afhankelijk van je provider.
Ooit wel eens van TMC gehoord? Werkt door heel Europa, is gratis en uitgezonderd wat instapmodelletjes, standaard op elk navigatie-systeem, los en vast. Behalve dus je mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:26

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

@teigetjuh Iets minder negatief en aanvallend mag ook wel. Laten we het vooral gezellig en constructief houden.

@Mystikal Ik vind het persoonlijk een behoorlijke rit. Ik ben vorig jaar naar Slovenië gereden en wij hadden een tussenstop bij München gepland. Nu heb ik overdag gereden, en dus helaas wel regelmatig last van files. In Duitsland zal je waarschijnlijk wel veel wegwerkzaamheden tegen gaan komen en 's nachts gelden er op veel plaatsen een maximum-snelheid van 120km/u.
Ik vind Duitsland wel prettiger rijden dan de Franse tolwegen. De tolwegen zijn doorgaans in perfecte staat, maar je rijdt op veel wegen tussen twee hoge wallen, waardoor het extreem saai is en vermoeidheid echt een risico is.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelison
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:34
Wij hebben een jaar via Zwitserland gereden en een jaar via Duitsland en Oostenrijk. In de jaren 2015 en 2016. Ik vind persoonlijk, nu de wegwerkzaamheden tot een einde gekomen zijn, Duitsland veel fijner rijden. Drukte valt vooral in de avonduren veel mee. Zwitserland doe ik nooit meer, te duur, te veel bergen en trage wegen. Wel mooier dan de Duitse autosnelweg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Reloader schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 09:38:

zoiets is het tot aan het gardameer, ik zal zo even wat alternatieven en highlights voor je uitwerken :)
alternatieven:
bij Pforzheim kan het druk zijn, je kunt dan omrijden over hockenheim, Sinsheim en Heilbronn dat is zon 70km om maar rijd wel erg plezierig. het leuke is bij Sinsheim vind je een techniek/vliegtuig museum aan de snelweg en de rhein neckar arena (voetbalstadion)

De route stuurt je dwars door Ulm, dat levert geen tijdverlies op maar je kan de snelweg aanhouden richting elchingen en dan de 7 op gaan.

(de 7 is volgens mij in zijn geheel auto uitlaat stukje, maar jij hebt een gezin en ik zit meestal alleen :+ dus dan is 230 ofzo wel even leuk :P )

vervolgens eindigt de autobahn 7, die gaat een tunnel in de B179 op richting de zugspitzarena. ik vind dit altijd wel een prettig stukje, ideale plek om een overnachting te doen mocht je dat willen want in de zugspitzarena (Ehrwald, Lermoos) is veel te doen en te zien eventueel is Fussen (net voor de tunnel) een leuk dorpje om even wat te drinken.

Tussen Reutte en de Lermoostunnel vind je de B179 Highline de hoogste touwbrug van europa oid.

na Lermoos ga je de Fernpass op, een kleine pass wel even leuk en een uitzicht op de fernsteinsee.
vanaf de pas stuurt je navi je waarschijnlijk zo snelmogelijk bij Motz de snelweg op. je kan natuurlijk ook binnendoor richting Telfs rijden ook een leuk stukje weg (let op, in de meeste dorpjes staan 1 of 2 flitskasten ook 1 in obsteig waar je doorheen moet!

vervolgens rijd je de A12 naar inssbruck en dan rechts de a13 op naar Matrei am brenner/brennero vanaf daar naar Sterzing(Vipiteno) (bekend van de Joghurt uit de italiaanse supermarkt)

vervolgens de SS12 helemaal volgen en mijn Trip stopte meestal in Riva del Garda

* Reloader bivakeert het liefst zoveel mogelijk vrije tijd in de zugspitzarena buiten de zomer vakantie want dan wil ik het liefst in de zon liggen aan de zee of aan een meer :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:17
"Gewoon" doorrijden door Duitsland kan al jaren niet meer. Om de 10 km een Baustelle van een km is een redelijk gemiddelde om aan te houden. Snelweg tussen Keulen en Frankfurt kun je doorrijden als het niet druk is en er geen wegwerkzaamheden. Daar geldt nog geen limiet. Na Frankfurt is het voornamelijk 130 of langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 13:14
Ik ga nu voor het 6 de jaar achter elkaar naar Italië. Toscane ben ik ook geweest. Ik ben ook een nachtrijder. Het liefst op zondag. Dan is er geen reet te doen in Duitsland. Al wordt het voor ons dit jaar ook een donderdagnacht op vrijdag. Baustelle heb je 's nachts niet veel last van vind ik.

Naar Toscane ben ik de heenweg via Zwitserland/Gotthardtunnel gereden. kon om 6.00u 's morgens al aansluiten in de file (+/- 3 uur). Gelukkig hadden we toen een tussenstop van 3 dagen bij het Lago Maggiore, ik had het anders niet gered in 1x naar Toscane.

Terugweg via de Brennerpas en Fernpas gereden. Dat bevalt me altijd prima. Zeker de Fernpas is wel een leuke afwisseling van al die snelwegkilometers, en voor de grens met DLD kun je daar ook nog heel goedkoop tanken. Afgelopen jaar geloof ik dat we nog iets van 1.10 voor een litertje benzine betaalde daar.

Goede reis, Toscane is echt prachtig. Is mijn mooiste vakantie in Italië tot nu toe. Wij zaten wel aan de kust, iets onder Livorno. Mooie uitvalbasis om alle steden te bezoeken. Pisa, Florence, Sienna. Op de heenweg via Genua -> La Spezia gereden, ook erg mooi.

Ik ga zelf dit jaar voor het eerst met de vouwwagen naar Lago Maggiore. Benieuwd hoe het rijden gaat bevallen. Probeer het ook in 1x te doen. Mijn zoontje doet het overdag heel slecht in de auto. 's nachts slaapt ie lekker, dus dan probeer ik zo veel mogelijk km's te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Wow, veel reacties! Bedankt allereerst!

Ik zal er eens op mijn gemakje door heen gaan lezen en een keuze gaan maken. Het lijkt er op dat de meeste toch een voorkeur voor Oostenrijk hebben.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-05 22:10
Ervaring: vorig jaar ook naar Toscane gereden.

Allereerst, zorg ervoor dat je ruim op tijd aan alle verplichtingen voldoet. Hiermee bedoel ik de vignetten (Zwitserland / Oostenrijk, mogelijk ook Duitsland), maar ook dingen als EHBO kit, alcoholtesten e.d. ANWB heeft hier mooie overzichtjes voor.

Duitsland is inderdaad lang niet zo gunstig meer met doorrijden als het was. Ik heb zelf de route via Frankrijk/Zwitserland gereden, heen in 2x en terug in 1x. Met voldoende tussenstops is dit prima te doen. Beide keren drukte gehad in Zwitserland, zowel binnenlands als bij de tunnel. Zou persoonlijk nu via Oostenrijk gaan, in de hoop dat wat te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Dat is toch vreselijk om :X

ik kom meerdere keren per jaar in Italië, heb persoonlijk zelf de regel dat alles langs de Adriatische zee ik via Oostenrijk het land in kom, en de rest (dus Toscane) via Zwitserland.

vorige jaar ook in Toscane geweest (Cecina, Livorno) dus via CH gereden.

dit jaar begin augustus staat een rit richting Caorle gepland, dus dan wel in de vakantie, en sowieso via Oostenrijk.

[ Voor 34% gewijzigd door Shanquish op 07-07-2017 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-05 16:54

Bommes

Capo del formaggio

Wij rijden ook al een paar jaar op rij meerdere keren per jaar naar Italië.
De tijden dat je er zonder meer vanuit kunt gaan dat je in Duitsland door kunt knallen zijn echt lang geleden.
Paar jaar terug lukte het me nog wel om in 1 dag heen of terug te blaffen, tegenwoordig zijn er zo veel stroppen dat ik het niet eens meer probeer.
We wonen/werken nu in de Piemonte, uurtje of 2 onder Milaan. Dat is nog net te doen in 1 dag.
Voor ons is het 1100km enkele reis, hier om 6 in de ochtend vertrekken is als alles mee zit rond de klok van 5 in NL bij Eindhoven.

Los daar van vind ik het persoonlijk wel richting het onverantwoorde gaan om de rit die jullie voor de boeg hebben in 1 ruk te doen op een paar blikjes Red Bull.

Toch mijn advies voor je route:
Vermijd de Fernpas, daar kun je zo ongenadig lang in de file terecht komen daar wil je niet weten. Of je zit tussen een groepje vrachtwagens en kunt er nergens voorbij.

Rijd je in het weekend?? Zo ja dan mag er geen vrachtverkeer door de Gotthardttunnel en vallen de vertragingen wel redelijk mee.
Houd er wel rekening mee dat richting Noord (terug weg) er flinke werkzaamheden zijn in de laatste kilometers voor de Gotthardttunnel, dat zorgt voor veel file.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 953089

Beste reizigers,

In de nacht van 18 op 19 augustus vertrekken mijn vriendin en ik voor een mooie reis richting Italie.
We zullen in de 3 weken dat we weg zijn de regio Toscane bezoeken. Alle accomodaties hebben we gelukkig ruim van te voren vastgelegd. Ook heb ik inmiddels 2x een vignet voor Oostenrijk gekocht op aanraden van de ANWB.

De dame achter de balie bij de ANWB adviseerde mij om via Oostenrijk te rijden omdat je dan €200 euro zult besparen op een retour Italie-Nederland. Eerste stop: Milaan. Vervolgens rijden we door naar Verona, Venetie om uiteindelijk af te zakken naar Toscane. Mijn vraag luidt daarom als volgt: wie kan mij van de autoroute Eindhoven-Milaan voorzien? Ik heb inmiddels zoveel routes voorbij zien komen op internet maar zie door de bomen het bos niet meer.

Ik hoor graag van julli!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 953089

Beste reizigers,

In de nacht van 18 op 19 augustus vertrekken mijn vriendin en ik voor een mooie reis richting Italie.
We zullen in de 3 weken dat we weg zijn de regio Toscane bezoeken. Alle accomodaties hebben we gelukkig ruim van te voren vastgelegd. Ook heb ik inmiddels 2x een vignet voor Oostenrijk gekocht op aanraden van de ANWB.

De dame achter de balie bij de ANWB adviseerde mij om via Oostenrijk te rijden omdat je dan €200 euro zult besparen op een retour Italie-Nederland. Eerste stop: Milaan. Vervolgens rijden we door naar Verona, Venetie om uiteindelijk af te zakken naar Toscane. Mijn vraag luidt daarom als volgt: wie kan mij van de autoroute Eindhoven-Milaan voorzien? Ik heb inmiddels zoveel routes voorbij zien komen op internet maar zie door de bomen het bos niet meer.

Ik hoor graag van jullie!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 31-05 20:47
Stel de navigatie in op je eindbestemming en ga rijden. Wat maakt jou nou de snelste of kortste route uit, je gaat op vakantie. Gewoon lekker relax, met het verkeer mee kachelen.

Ben ik daar nou de enige in? Het zal me echt een worst wezen of ik nu boven of onderlangs München rij of door Zwitserland of door Oostenrijk.

Ik zou momenteel alleen Duitsland zoveel mogelijk mijden zoals iemand hierboven gewoon via Frankrijk rijd. Zeker de Duitse wegen richting Oostenrijk, Italië, Zwitserland zijn momenteel alleen maar aaneengesloten bouwputten waar je kilometers lang alleen maar 80km/h kunt/mag.

[ Voor 30% gewijzigd door FastFred op 02-08-2017 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Over een aantal weken vertrekken we op een donderdagavond 19:00 naar Italië. Om meer precies te zijn naar de Chianti streek in Toscane.

Ik ben me voorzichtig aan het voorbereiden op de routes, maar het lijkt erop dat iedereen een andere mening heeft wat nu de beste route is. Wellicht hebben jullie ervaring met deze route en kunnen jullie mij adviseren.

De volgende zaken kunnen wellicht van belang zijn:
  • We rijden met alleen een auto, zonder caravan oid
  • Gezelschap bestaat uit mijn vrouw en mijn 2 kinderen (7 en 2)
  • Ik rij in 1 keer door en wil rond 19:00 op een donderdagavond vertrekken
Verder stoppen we eigenlijk alleen om te tanken en wellicht 1 plaspauze. De kinderen slapen en de vrouw ook :P.

[afbeelding]

Deze 3 opties zijn er, waar mijn voorkeur zou uitgaan naar de variant Oostenrijk.
Dit heeft (naar mijn mening) als voordelen:
  • Langer in Duitsland, waardoor je gewoon door kan rijden
  • Kort door Oostenrijk (in vergelijking met de Zwitserland variant), waar de maximale snelheid laag is
  • Je mijdt Milaan, waar het in de ochtend druk kan zijn
[i]disclaimer: Ik ben gewend om 's nachts te rijden. Ik hou mezelf prima wakker me 2 of 3 blikjes Red Bull. Mede doordat ik gedurende het jaar nooit caffeine drink. Mocht het toch te zwaar worden, laat ik mijn vrouw rijden, of zet ik hem aan de kant van de weg om een dutje te doen.
Derde keer Chianti gedaan dit jaar (waar ga je naartoe?)

Ik rijd altijd in één keer, maar wel via Zwitserland, dat is gewoon veel sneller. Vooral als je al om 19:00 uur vertrekt heb je geen last van de tunnel.

Wij vertrokken iedere keer rond 2 uur in de nacht.

Gewoon "immer gerade aus!"

In Nederland de A12 afrijden voor mij,
dan in Duitsland A3 richting Frankfurt,
A5 richting Basel,
dan in Zwitserland heel de A2 af naar Como,
En in Italie, Milaan volgen, Bologna volgen, Florence volgen en dan de juiste afrit.

Kind kan de was doen!

Stel het is wel druk bij de tunnel, dan is de pass nu een serieuze overweging!
Dit jaar hadden wij geen file bij de Gottardtunnel, maar we waren vroeg in Zwitserland en de Gottardpass stond al een tijdje op ons lijstje om een keer te doen. Het was serieus een verschil van 10-15 minuten op de navigatie.

Als er file staat, kun je er al veel vroeger af en de dorpjes langs de snelweg afgaan. ANWB in de gaten houden met filetijden (al kloppen die niet altijd). Als je eenmaal in de file staat, kom je er niet snel meer uit.

Denk dat je met file afrit 38 (Amsteg) al moet hebben, maar dat zou ik van te voren even uitzoeken als ik jou was!

[ Voor 19% gewijzigd door BlakHawk op 02-08-2017 14:09 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinohansman
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-05 11:27
Anoniem: 953089 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:37:
.....

De dame achter de balie bij de ANWB adviseerde mij om via Oostenrijk te rijden omdat je dan €200 euro zult besparen op een retour Italie-Nederland. Eerste stop: Milaan.
Je eerste stop is Milaan en de ANWB dame adviseert om via Oostenrijk te rijden?? Lijkt mij erg om. Als je naar Milaan gaat als eerste dan is Zwitserland logischer. Ik zou, als je verdere doelen Verona en Venetië en Toscane zijn, Milaan lekker rechts laten liggen. Er zijn veel mooiere steden te vinden in Italië dan Milaan en kun je lekker door Oostenrijk heen en terug rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Anoniem: 953089 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:37:
Beste reizigers,

Ik hoor graag van jullie!
Hoe komt die mevrouw aan 200 euro 8)7

Vignet voor Zwitserland is 40,95 euro en een heel jaar geldig.

Oostenrijk is 11,85 voor 10 dagen, dus die heb je vaak voor de heen en terugweg nodig. Daarnaast heb je de Brennerpass, die kost heen 9 euro en terug 9 euro.

Oostenrijk €41,70
Zwitserland €40,95

Buiten dat Zwitserland goedkoper is, zijn de wegen beter dan in Oostenrijk en is het ook nog eens sneller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Reloader schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 09:38:

Gardameer deed ik ook gewoon via Zwitserland. Voordeel is gewoon één vignet.
Zodoende dit jaar in mei naar Gardameer geweest en 3 weken terug naar Chianti in Toscane.

In beide gevallen zou Oostenrijk langer hebben geduurd, volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
dfrenner schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:22:
[...]

Gardameer deed ik ook gewoon via Zwitserland. Voordeel is gewoon één vignet.
Zodoende dit jaar in mei naar Gardameer geweest en 3 weken terug naar Chianti in Toscane.

In beide gevallen zou Oostenrijk langer hebben geduurd, volgens mij.
waarom zou je er in Oostenrijk meerdere willen hebben dan :?
ik reken namelijk de brennerpas bij italie :P
nu maakt het mij verder niet uit hoe mensen op vakantie gaan hoor maar dit is mijn route :)

[ Voor 4% gewijzigd door Reloader op 02-08-2017 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Faxe schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 09:18:
"Gewoon" doorrijden door Duitsland kan al jaren niet meer. Om de 10 km een Baustelle van een km is een redelijk gemiddelde om aan te houden. Snelweg tussen Keulen en Frankfurt kun je doorrijden als het niet druk is en er geen wegwerkzaamheden. Daar geldt nog geen limiet. Na Frankfurt is het voornamelijk 130 of langzamer.
In mijn beleving was heel het stuk Karlsruhe-Basel (A5) (bijna 200km) gewoon doorblazen...
200+ tot Zwitserland.
Reloader schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:23:
waarom zou je er in Oostenrijk meerdere willen hebben dan :?
ik reken namelijk de brennerpas bij italie :P
nu maakt het mij verder niet uit hoe mensen op vakantie gaan hoor maar dit is mijn route :)
Oostenrijk had ik 4x 10 dagen moeten hebben nu totaal.

Lol, ik heb nog nooit gereden via Oostenrijk, dacht dat brenner Oostenrijk was. Zodoende ken ik die specifieke wegen van Oostenrijk niet.
Ik ben wel eens Oostenrijk doorgereden aan de noordkant (Salzburg-Vienna), toen ik naar Roemenie reed en daar waren de wegen minder fijn dan in Zwitserland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:47
Mystikal schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 14:08:
Met betrekking tot de opmerking dat het een lange rit is. Vind ik wel meevallen.
In het verleden reeds de volgende ritten gemaakt:
-Vorig jaar net onder Barcelona, 1500KM, eerste stop pas na Lyon, 2e stop was op de camping (19:00-07:15)
-Paar jaar geleden wat verder, 1600KM. (1900-09:30)
-Onder Rome - naar huis (1700KM) (07:00-02:00)

Vliegtuig pakken heb ik 2 jaar geleden ook gedaan, maar niet praktisch op een camping en de zut die we willen meenemen.

Ik zal de route van Reloader eens in detail gaan bekijken.
07-07-2017 vertrokken om 19.00 Naar Rimini/belariva 1200km aankomst 12.30.... waarom omdat er veel files waren in Italië voornamelijk door ongelukken na 2 weken de terug rit hetzelfde verhaal.

We zijn heen gereden via Ulm/Fernpass ( het stuk na Ulm tot de Fernn is blazen met de auto, echter het is slecht verlicht en denk goed na met je kids in de auto ;) ) dit stuk is goed te doen alleen veel werkzaamheden.
Er zijn de laatste tijd veel ongevallen op de wegen in Italië vergis je hier niet in en tel voor het gemak maar +3 uur reistijd erbij.

[ Voor 5% gewijzigd door ErwinJ op 02-08-2017 14:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
wat al eerder geopperd werd. Zet Waze of je andere favorite navigatie aan en volg de de aanwijzingen op. Waarom zou jij je druk maken over een of andere super route. De navigatie fixt dat wel. En houd daarbij ook nog eens rekeningen met files en werkzaamheden.

En waarom is het een ramp om onderweg te stoppen en slapen wanneer je moe bent, je hebt vakantie toch? Of is het stoer om aantoonbaar gevaarlijk bezig te zijn met je vrouw en kinderen in de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
ErwinJ schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:39:
[...]

07-07-2017 vertrokken om 19.00 Naar Rimini/belariva 1200km aankomst 12.30.... waarom omdat er veel files waren in Italië voornamelijk door ongelukken na 2 weken de terug rit hetzelfde verhaal.

We zijn heen gereden via Ulm/Fernpass ( het stuk na Ulm tot de Fernn is blazen met de auto, echter het is slecht verlicht en denk goed na met je kids in de auto ;) ) dit stuk is goed te doen alleen veel werkzaamheden.
Er zijn de laatste tijd veel ongevallen op de wegen in Italië vergis je hier niet in en tel voor het gemak maar +3 uur reistijd erbij.
duitsland is helaas al heel lang een bouwput, maarja er moest ook veel gebeuren :+ dat laatste stuk na ulm is echt nice, wel even opletten als je de B179 op rijd daar wordt nog wel eens gelazerd maar je mag er 100 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Defector schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:46:
wat al eerder geopperd werd. Zet Waze of je andere favorite navigatie aan en volg de de aanwijzingen op. Waarom zou jij je druk maken over een of andere super route. De navigatie fixt dat wel. En houd daarbij ook nog eens rekeningen met files en werkzaamheden.

En waarom is het een ramp om onderweg te stoppen en slapen wanneer je moe bent, je hebt vakantie toch? Of is het stoer om aantoonbaar gevaarlijk bezig te zijn met je vrouw en kinderen in de auto?
Nou nou nou nou.
Aantoonbaar? Hoe weet jij nu of ik gevaarlijk bezig ben geweest?
Mijn vrouw heeft uiteindelijk heel Zwitserland gereden omdat ik toch wat moe was. Als dat niet was gelukt was ik langs de kant van de weg even wat gaan pitten.

Je voelt je eigen lichaam prima aan en als het niet gaat, dan wissel je of stop je...

Maar goed ik doe dit nu al 3 jaar zo en het bevalt mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Defector schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:46:

Mee eens,

Ik vind het een groot risico dat je zoals ik het lees het grootste gedeelte al dan niet alles gaat rijden.
Dit is sowieso een fout die veel vakantiegangers maken, door het jaar heen rijden ze amper auto ( heen en terug naar werk 10 km of zo ) en dan ineens gaan ze 1000km rijden aan een stuk....
Ik zie ze ieder jaar weer op de weg ........ en helaas naast de weg :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
ErwinJ schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:53:
Mee eens,

Ik vind het een groot risico dat je zoals ik het lees het grootste gedeelte al dan niet alles gaat rijden.
Dit is sowieso een fout die veel vakantiegangers maken, door het jaar heen rijden ze amper auto ( heen en terug naar werk 10 km of zo ) en dan ineens gaan ze 1000km rijden aan een stuk....
Ik zie ze ieder jaar weer op de weg ........ en helaas naast de weg :/
Weer aannames...
Hoe weet jij dat die mensen die je langs de weg ziet in één keer door hebben gereden? Misschien zitten er ook wel mensen bij die gestopt zijn?
Hoe weet je dat ze normaliter maar 10 km enkele reis rijden?

Wat mij opviel is juist dat Italianen heel slaperig achter het stuur zitten.
Continu slingerende Italianen en seinende vrahtwagens naar die auto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
dfrenner schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:53:
[...]

Nou nou nou nou.
Aantoonbaar? Hoe weet jij nu of ik gevaarlijk bezig ben geweest?
Mijn vrouw heeft uiteindelijk heel Zwitserland gereden omdat ik toch wat moe was. Als dat niet was gelukt was ik langs de kant van de weg even wat gaan pitten.

Je voelt je eigen lichaam prima aan en als het niet gaat, dan wissel je of stop je...

Maar goed ik doe dit nu al 3 jaar zo en het bevalt mij prima.
Ik reageerde ook in het algemeen op mensen die stukken in een keer zelf rijden.

Waarom het aantoonbaar gevaarlijk is wordt wel uitgelegd tijdens de opleiding voor beroepschauffeurs en iets met de rijtijdenwet.

Ik heb er verder helemaal geen probleem mee hoe jij dit hebt opgelost door met meerdere mensen te rijden.

[ Voor 5% gewijzigd door Defector op 02-08-2017 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-05 22:58
Vorig jaar zijn wij naar Toscane gereden via België, Frankrijk & Zwitserland. Dat ging prima, met een overnachting in Mulhouse (Frankrijk), een stad net voor de grens met Basel. Een hotel was daar 3 tot 4 keer zo goedkoop als in Zwitserland :) Vanuit Mulhouse zijn we toen naar Genua gereden voor een overnachting, maar direct door naar Toscane (tussen Florence en Pisa in) was ook prima te doen geweest. Heerlijk relaxed gereden door Frankrijk en Zwitserland zonder ergernissen van baustellen in Duitsland :)

Op de terugweg wel via Duitsland gereden (overnacht in de buurt van Stuttgart), via Zwitserland (bij Zurich de grens over). Dat ging op zich ook goed, vooral het eerste stuk was het heerlijk zonder snelheidslimiet als je uit Zwitserland komt, maar toch wel erg veel stukken in Duitsland waar het niet fijn rijden meer is.

Dit jaar met het vliegtuig geweest (Eindhoven-Pisa) + een huurauto, was sneller en goedkoper :+ (Met z'n tweeën zonder kinderen dan wel)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErwinJ
dfrenner schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:59:
[...]

Weer aannames...
Hoe weet jij dat die mensen die je langs de weg ziet in één keer door hebben gereden? Misschien zitten er ook wel mensen bij die gestopt zijn?
Hoe weet je dat ze normaliter maar 10 km enkele reis rijden?

Wat mij opviel is juist dat Italianen heel slaperig achter het stuur zitten.
Continu slingerende Italianen en seinende vrahtwagens naar die auto's
Mijn excuses als je je aangesproken voelt.

Ik geef een voorbeeld betreft de km, maar lees en kijk maar eens goed rond ieder jaar weer dezelfde verhalen. ( ongelukken veroorzaakt door vermoeidheid )
Er word niet voor niets hiervoor gewaarschuwd geloof me je hebt het niet door het moment dat je ogen even 5 sec dichtvallen en dan vooral als je van de nacht de zon inrijd.

Bij iedere stop zie je sommige mensen gewoon uit de auto "kruipen" die er zeker vermoeid uitzien, noem het aannames maar je weet dat hier een punt van waarheid inzit.

Ervaren chauffeurs ( internationaal ) hebben soms de grootste moeite om 4 uur aan een stuk te rijden en dan denk jij dat Henkie ff 12 uur aan een stuk kan rijden met alleen een plas pauze , en dan ook nog natuurlijk volle poele 180km/u met een volgeladen wagen want tja dat mogen we in NL niet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
ErwinJ schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 15:59:
Mijn excuses als je je aangesproken voelt.

Ik geef een voorbeeld betreft de km, maar lees en kijk maar eens goed rond ieder jaar weer dezelfde verhalen. ( ongelukken veroorzaakt door vermoeidheid )
Er word niet voor niets hiervoor gewaarschuwd geloof me je hebt het niet door het moment dat je ogen even 5 sec dichtvallen en dan vooral als je van de nacht de zon inrijd.

Bij iedere stop zie je sommige mensen gewoon uit de auto "kruipen" die er zeker vermoeid uitzien, noem het aannames maar je weet dat hier een punt van waarheid inzit.

Ervaren chauffeurs ( internationaal ) hebben soms de grootste moeite om 4 uur aan een stuk te rijden en dan denk jij dat Henkie ff 12 uur aan een stuk kan rijden met alleen een plas pauze , en dan ook nog natuurlijk volle poele 180km/u met een volgeladen wagen want tja dat mogen we in NL niet......
Juist als je vermoeid bent is met 180km/u veiliger dan 100 kachelen.
Je merkt dat je boven de 180 adrenaline gaat aanmaken met een voordeel: in slaap vallen wordt erg lastig ;)

Ik ben veel alerter bij 200km/u dan dat ik 100km/u rijd.

Even los van wat uiteindelijk veiliger is, het in slaap vallen achter het stuur is voor mij dan echt niet meer mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:38

YellowCube

Wait...what?

dfrenner schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 16:06:
[...]

Imo is dat zo'n fabeltje wat mensen zichzelf wijs blijven maken.
continu 180 rijden is uiteindelijk gewoon hetzelfde als continu 100. Het wordt net zo eentonig en vermoeiend, met het verschil dat het allemaal veel sneller gaat. Ellende gegarandeerd.

Maargoed, mensen overschatten zichzelf nogal snel in het verkeer.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
[...]

Je merkt dat je boven de 180 adrenaline gaat aanmaken met een voordeel: in slaap vallen wordt erg lastig ;)

Even los van wat uiteindelijk veiliger is, het in slaap vallen achter het stuur is voor mij dan echt niet meer mogelijk.
Daar heb je misschien gelijk in, maar ik heb ff gekeken vanuit een veilig oogpunt. Je reactie vermogen mag wel beter zijn maar ondanks alles zit je met anderen in de auto en meer gewicht dan je normaal zou rijden.

Ik heb ook stukken 160+ gereden als er verder niemand was ( vanaf Ulm ) maar tocht merkte ik op een gegeven moment dat het beter aanvoelde 140 te rijden O-) .
Iedereen is hier anders in en gaat er anders mee om, bij ons was de afspraak wissel om de 2 uur met uitloop van 30 min.
Kan ik 3 uur rijden...ja dat kan maar waarom doen als je met 2 kan rijden en misschien trekt 1 van de 2 het niet en kan je op het einde alsnog langer rijden maar dan ben je wel nog redelijk fit. ( is mijn ervaring )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
[...]

kuch *bullshit* kuch het enige wat je doet in die situatie is sneller in de problemen komen. Een weldenkend mens zet de auto aan de kant wanneer er vermoeidheid optreed en jij geeft extra gas bij...?

[ Voor 14% gewijzigd door Defector op 02-08-2017 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Laatst online: 30-05 13:35

artificial_sun

Mazda Rx7

Lekker al die tips over rijgedrag hier.... :(

Ik zelf ben gewend om vanuit Breda naar Venlo te rijden (vlak voor Venlo tanken, want NL tankpas).
Dan de 61 naar Mannheim, Karlsruhe en dan Basel, Gotthard tunnel.
Slapen in Lugano.
Dan de grens over, file in Milaan en hopen dat het na Milaan meevalt (afgelopen voorjaar viel het tegen qua files, vooral voor Florance).

Maar ik zit sterk te twijfelen om volgende keer over België en Frankrijk te rijden vanwege de vele wegwerken in Duitsland. En op de terugreis is het bij ons altijd feest bij Baden-Baden (dit jaar de Rijn overgestoken naar Frankrijk).

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
YellowCube schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 16:14:
Imo is dat zo'n fabeltje wat mensen zichzelf wijs blijven maken.
continu 180 rijden is uiteindelijk gewoon hetzelfde als continu 100. Het wordt net zo eentonig en vermoeiend, met het verschil dat het allemaal veel sneller gaat. Ellende gegarandeerd.

Maargoed, mensen overschatten zichzelf nogal snel in het verkeer.
Toch merk ik dit wel aan mijzelf.
Ik reed na Frankfurt, voor Karlsruhe, dan heb je er best al een stuk op zitten en ik wilde "over een half uurtje" gaan wisselen. Toen kwam de laatste 200 kilometer A5 tot Zwitserland.

Dat hele stuk uiteindelijk rond de 200km/u gereden en ik was zo wakker en alert dat ik prima door kon. Misschien dat het per persoon verschilt. Met 120km/u had ik absoluut gewisseld met mijn vrouw.
Defector schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 16:18:
kuch *bullshit* kuch het enige wat je doet in die situatie is sneller in de problemen komen. Een weldenkend mens zet de auto aan de kant wanneer er vermoeidheid optreed en jij geeft extra gas bij...?
Nu stel je het wel iets vreemd, het is niet zo dat ik moe ben en dan maar gas geef om de vermoeidheid de baas te raken. Nee als ik moe ben wissel ik.
Maar ik merk dat ik met 200km/u adrenaline aanmaak en daardoor wakker en alert blijf, ook als ik dat over een langer stuk van 200km doe.
artificial_sun schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 16:29:

Ik zelf ben gewend om vanuit Breda naar Venlo te rijden (vlak voor Venlo tanken, want NL tankpas).
Slapen in Lugano.
Dan de grens over, file in Milaan en hopen dat het na Milaan meevalt (afgelopen voorjaar viel het tegen qua files, vooral voor Florance).

Maar ik zit sterk te twijfelen om volgende keer over België en Frankrijk te rijden vanwege de vele wegwerken in Duitsland. En op de terugreis is het bij ons altijd feest bij Baden-Baden (dit jaar de Rijn overgestoken naar Frankrijk).
Files helpen inderdaad ook mee met de noodzaak om een overnachting te pakken.
Dit jaar zijn wij zaterdag op zondag nacht vertrokken en echt nergens files gehad.

Andere jaren vertrokken we wel op vrijdag op zaterdag nacht en dan hadden we eigenlijk alleen bij de Gottard file. Milaan en vooral Florence nog nooit file gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

artificial_sun schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 16:29:

Slapen in Lugano.

tussendoor overnachten is wat ik meestal ook doe.

Het risico aan in één keer door willen rijden is dat als het een keer tegen zit het opeens wel een hele lange zit wordt. En hoe vaak je ook wisselt van bestuurder of hoe hard of zacht je ook door wilt rijden, op een gegeven moment ben je gewoon klaar met de auto.

Terug heb ik dat meestal nog meer.
Dat je op de heenweg brak bent, maakt niet zoveel uit. Je bent op je bestemming, kan rustig aan bijkomen etc.
Op de terugweg datzelfde doen en dan brak thuiskomen doet je vakantie een beetje teniet wat mij betreft.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
YellowCube schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 16:37:
tussendoor overnachten is wat ik meestal ook doe.

Het risico aan in één keer door willen rijden is dat als het een keer tegen zit het opeens wel een hele lange zit wordt. En hoe vaak je ook wisselt van bestuurder of hoe hard of zacht je ook door wilt rijden, op een gegeven moment ben je gewoon klaar met de auto.

Terug heb ik dat meestal nog meer.
Dat je op de heenweg brak bent, maakt niet zoveel uit. Je bent op je bestemming, kan rustig aan bijkomen etc.
Op de terugweg datzelfde doen en dan brak thuiskomen doet je vakantie een beetje teniet wat mij betreft.
Ik heb vaak op één punt altijd problemen met vermoeidheid. Terugweg, Nederland in, A12 af en ongeveer 30km vanaf huis slaat altijd weer de vermoeidheid toe. Wat je zegt, je bent er dan gewoon klaar mee.

Overigens spreken we wel altijd af dat als het met beide niet gaat, we of een extra overnachting doen (lang leve booking.com app) of echt de auto langs de kant zetten.

In denk ook dat als ik meer richting de 40 (jaar oud) ga, dat ik ook steeds eerder een overnachting zou overwegen. Leeftijd speelt ook zeker een rol. Ik ben nu veel eerder moe dan toen ik 18 was. En ik verwacht met mijn 40ste weer wat eerder moe te zijn dan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-05 07:05
Ik moet niet persee die kant op, ga meer richting Munchen (en landen die kant op), maar wat is nou beter, de A61 of de A3?
Inmiddels associeer ik Duitse snelwegen ook met baustellen, wat ik best irritant vind ook al rijden wij verder normale snelheden (camperbusje).

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

dfrenner schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 16:43:
[...]

Ik heb vaak op één punt altijd problemen met vermoeidheid. Terugweg, Nederland in, A12 af en ongeveer 30km vanaf huis slaat altijd weer de vermoeidheid toe. Wat je zegt, je bent er dan gewoon klaar mee.
Vanaf de 3 in Duitsland, via de 40 naar Venlo.
Dat is elke keer weer mijn breekpunt. En dan staat er ook nog om de 5 km een bord hoe ver het nog is naar Venlo.
Dat je daarna nog 1,5 uur moet naar huis, maakt niet uit. Dat laatste klotestukje naar Venlo :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
!null schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 16:43:
Ik moet niet persee die kant op, ga meer richting Munchen (en landen die kant op), maar wat is nou beter, de A61 of de A3?
Inmiddels associeer ik Duitse snelwegen ook met baustellen, wat ik best irritant vind ook al rijden wij verder normale snelheden (camperbusje).
Volgens mij maakt het weinig uit. Beide hebben regelmatig werkzaamheden.
YellowCube schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 16:48:
Vanaf de 3 in Duitsland, via de 40 naar Venlo.
Dat is elke keer weer mijn breekpunt. En dan staat er ook nog om de 5 km een bord hoe ver het nog is naar Venlo.
Dat je daarna nog 1,5 uur moet naar huis, maakt niet uit. Dat laatste klotestukje naar Venlo :|
Hahaha idd, het laatste stukje...
Op een of andere manier be ik dan altijd de gene achter het stuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Buiten dat ik het onverantwoord vind dat je zo'n lang stuk gaat rijden helpen die blikjes Red Bull niet echt. Sterker nog, door de grote hoeveelheid suiker kun je juist vermoeid raken:
Je krijgt héél even energie van die gevulde koek of glas appelsap. Helaas: na een uurtje voel je je nóg slomer dan daarvoor. Hoe dat kan? Door de grote hoeveelheden suiker in deze producten ontstaat een piek in je bloedsuikerspiegel, gevolgd door een suikerdip. Het resultaat: je wil het liefst gaan slapen.
https://www.diabetesfonds...te-hulp-bij-een-suikerdip

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 31-05 20:47
Redbull is snelle suikers, die zijn na een uurtje weer weg en zit je in een dip. Langzame suikers (koolhydraten) moet je hebben, volkorenbrood of peulvruchten bijvoorbeeld. Nog gezonder dan die Red Bull ook!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Uiteindelijk om 1900 vertrokken en om 1030 aangekomen. Ik heb 8uur non stop in de stortregens gereden. Aquaplanning boven de 100. Begin Duitsland tot en met Oostenrijk. Fernpas en daarna Brenner pas. Om 0600 was ik gesloopt en heb ik het stuur over gegeven aan mijn vrouw. Die was om 0700 weer moe, maar ik voelde me na een uurtje slaap als herboren. En heb het laatste stuk gereden. Veel files gehad. Op de terugweg via München. Gelukkig pas over 1,5 week. Hier is het snikkie heet met 48 graden en zelfs al 46 graden gezien.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-05 07:05
Haha 48 graden, je moet er wat voor over hebben :P

Veel files, maar ook veel baustelle?

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Mystikal schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 21:16:
Uiteindelijk om 1900 vertrokken en om 1030 aangekomen. Ik heb 8uur non stop in de stortregens gereden. Aquaplanning boven de 100. Begin Duitsland tot en met Oostenrijk. Fernpas en daarna Brenner pas. Om 0600 was ik gesloopt en heb ik het stuur over gegeven aan mijn vrouw. Die was om 0700 weer moe, maar ik voelde me na een uurtje slaap als herboren. En heb het laatste stuk gereden. Veel files gehad. Op de terugweg via München. Gelukkig pas over 1,5 week. Hier is het snikkie heet met 48 graden en zelfs al 46 graden gezien.
Fijne vakantie! Waar in Chianti zit je? Wij komen er net vandaan, vlak bij Radda.

Tip: Tregole, vlak bij Castellina in Chianti, daar zit Fattoria Tregole. Kun je heerlijk eten en ze hebben eigen wijnen. Erg lekker, ik wil weer terug!!!!

[ Voor 9% gewijzigd door BlakHawk op 04-08-2017 11:00 ]

Pagina: 1