• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:45
De titel verklaard het allemaal, ik moet een digi camera hebben, prijs onbelangrijk, papsie betaald >:) Maar wat moet ik hebben, ik moet een HEEL erg goed ding hebben, veel geheugen, JPG compressie, meer als 3 miljoen pixels.

Wie heeft er een idee, het is fijn als je al ervaring met zo'n apperaat hebt.

Greetingz,

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

-> [GAD] :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
-> + Search :)

Verwijderd

Als geld niet uitmaakt, laat je je toch door een of andere lamlul bij Dixons of Vobis je de duurste camera die ze in huis hebben verkopen. Hebben jullie allebei een leuke dag >:)

Sorry hoor, maar dit soort vragen verdient geen ander antwoord. Ik krijg hier zo'n vieze übermensch bijsmaak van...

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08-2023

gcb

check www.dpreview.com, staat aardig wat

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10 00:59

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

(prijsklasse f 2000)
Ik heb de Nikon Coolpix 880. Ben er errug tevreden mee!

Heb lang getwijfeld tussen de Sony DSC P1 en de Nikon Coolpix 880. Ga je voor de looks dan moet je voor de Sony gaan. Ga je voor de superieure foto's dan de Nikon.

Zie ook:
http://www.dpreview.com/reviews/nikoncp880/

Exirion, ik snap niet waarom je dit meldt bij misbruik. Leg eens uit.

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Op vrijdag 06 juli 2001 23:24 schreef The_Sukkel het volgende:
(prijsklasse f 2000)
Ik heb de Nikon Coolpix 880. Ben er errug tevreden mee!

Heb lang getwijfeld tussen de Sony DSC P1 en de Nikon Coolpix 880. Ga je voor de looks dan moet je voor de Sony gaan. Ga je voor de superieure foto's dan de Nikon.

Zie ook:
http://www.dpreview.com/reviews/nikoncp880/

Exirion, ik snap niet waarom je dit meldt bij misbruik. Leg eens uit.
Hij is verkeerd geplaatst, dit hoort niet in HA :)

• JvS
  • Laatst online: 17:18

JvS

Ik heb hem zelf ook

>>[forum=33]<< :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Op vrijdag 06 juli 2001 23:26 schreef Pizzaman het volgende:

[..]

Hij is verkeerd geplaatst, dit hoort niet in HA :)
Nu snap er helemaal geen biet meer van. Waar dan wel? En waarom moet dat dan bij misbruik worden gemeld? :?

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Op vrijdag 06 juli 2001 23:28 schreef The_Sukkel het volgende:

[..]

Nu snap er helemaal geen biet meer van. Waar dan wel? En waarom moet dat dan bij misbruik worden gemeld? :?
Lees eens wat FAQ's op GOT, word je misschien ietsje wijzer uit.

Verwijderd

Op vrijdag 06 juli 2001 23:15 schreef okidokie het volgende:
Als geld niet uitmaakt, laat je je toch door een of andere lamlul bij Dixons of Vobis je de duurste camera die ze in huis hebben verkopen. Hebben jullie allebei een leuke dag >:)

Sorry hoor, maar dit soort vragen verdient geen ander antwoord. Ik krijg hier zo'n vieze übermensch bijsmaak van...
Pas maar op, dat "übermensch" woord kan verkeerd opgevat worden.......

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Op vrijdag 06 juli 2001 23:28 schreef JvS het volgende:
>>[forum=33]<< :)
Oic, thx.
Kijk aan jou (Jvs) heb ik wat.

Pizzaman: heb de FAQ's gelezen hoor. Wat raad je me nog meer aan? Zweedse puzzels?

Verwijderd

Op vrijdag 06 juli 2001 23:32 schreef AirHead het volgende:

[..]

Pas maar op, dat "übermensch" woord kan verkeerd opgevat worden.......
Dat kun je maar op 1 manier oppakken.

Dat soort "lekker puh" postings (lekker pochen met poen) doen mijn maag opkeren. Het is louter en alleen anderen proberen de ogen uit te steken (... Pappie betaalt toch :) ) :r :r :r

• dadj
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

absoluut een sony! superieure interface en werking!
ik heb zelf de DCS-F505v supercool ding

kijk hier ook maar s: http://www.dpreview.com/

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• AFR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

AFR

Een echte fotograaf zal volgen mij niet snel een digitale camera kopen.

Als je ook met een digicam leuke foto's wilt maken is het beangrijk om een grote lichtgevoeligheid te hebben, zodat je de flitser niet zo vaak hoeft te gebruiken (geflitste foto's worden altijd erg doods).

Ook is het handig als je het diafragma in kunt stellen zodat je de scherptediepte kunt regelen. Je kunt dan instellen of het hele beeld scherp is, of alleen objecten die zich op een bepaalde afstand van de camera bevinden.

Als je prijs neit belangrijk vindt en leuke foto's wilt maken loont het de moeite om bovenstaande aspecten mee te nemen bij het kiezen van een camera. Deze zijn in mijn opini belangrijker als een extreem hoge resolutie

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Naast wat * AFR zegt, zou ik toe willen voegen dat je in ieder geval niet moet vallen voor hoge getallen bij digitale zoom; bij mijn camera (kodak dc280) worden foto's vaak onscherp als ik de digitale zoom gebruik (logisch, je hebt dan minder pixels tot je beschikking). Een goede analoge zoom is daarentegen wel belangrijk.

Verder zou ik de websites van fabrikanten langs gaan op zoek naar proeffoto's; er zijn van die camera's waarbij je aan de foto's al kunt zien dat ze met een digitale camera gemaakt zijn. Bij mijn camera is het kleurgebruik op de een of andere manier veel 'echter' (ik heb er toen op gelet).

Never stop seeking what seems unobtainable...

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:45
Op zaterdag 07 juli 2001 00:00 schreef okidokie het volgende:

[..]

Dat kun je maar op 1 manier oppakken.

Dat soort "lekker puh" postings (lekker pochen met poen) doen mijn maag opkeren. Het is louter en alleen anderen proberen de ogen uit te steken (... Pappie betaalt toch :) ) :r :r :r
Kijk dat pappie betaald toch was meer zelfspot om aan te tonen dat ik me af een toen een beetje te veel voel en over het paard getild bent, maar nou moet je echt je smoel houden, ik wilde gewoon een vraag stellen waar ik een paar leuke replies op krijg als je me zo nodig af wilt zeiken moet je me ff contacten op ICQ dan lul ik je daar wel uit.

Greetingz,

p.s. de rest wel bedankt voor de reactie

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:15

Daniel

Kapitein NCC-1701
Nikon D1X + 28-200mm f/3.5-5.6D IF AF Zoom-Nikkor lens + SB-16B TTL Speedlight + 1 Gb IBM Microdrive

Afbeeldingslocatie: http://www.nikonusa.com/images/products/25205PDP_360.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.nikonusa.com/images/products/1974NCP_180.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.nikonusa.com/images/products/4543NAS_180.jpg

De camera is bijna 6 Mpixel, goed voor plaatjes van 4028 x 1324, en dat lijkt me voorlopig wel voldoende. Lenzen moet je los bijkopen, dat is lekker flexibel (zie http://www.nikonusa.com/usa_group/group.jsp?cat=1&grp=5 voor meer keuze), de flitser ook. Je wilt natuurlijk wel een paar plaatjes kunnen opslaan dus dan is een 1 Gb IBM Microdrive geen overbodige luxe.

Owja, de body (alleen de camera dus) kost 6000 dollar, de lens 600 (op zich heeft deze voldoende bereik om mee te beginnen maar meer losse lenzen kan natuurlijk ook), de flitser 350 doller en de Microdrive nog eens 600 dollar. Totaal 7550 dollar en dat is zo'n 20 mille.

Verwijderd

De Canon G1 is ook een goeie camera.
3,3 mega pixels, kost 2300,- .
Veel instel mogelijkheden en makkelijk
draaibaar LCD schermpje.

• SaURoN
  • Niet online
Op zaterdag 07 juli 2001 09:08 schreef Daniel Kegel het volgende:
Nikon D1X + 28-200mm f/3.5-5.6D IF AF Zoom-Nikkor lens + SB-16B TTL Speedlight + 1 Gb IBM Microdrive

[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]

De camera is bijna 6 Mpixel, goed voor plaatjes van 4028 x 1324, en dat lijkt me voorlopig wel voldoende. Lenzen moet je los bijkopen, dat is lekker flexibel (zie http://www.nikonusa.com/usa_group/group.jsp?cat=1&grp=5 voor meer keuze), de flitser ook. Je wilt natuurlijk wel een paar plaatjes kunnen opslaan dus dan is een 1 Gb IBM Microdrive geen overbodige luxe.

Owja, de body (alleen de camera dus) kost 6000 dollar, de lens 600 (op zich heeft deze voldoende bereik om mee te beginnen maar meer losse lenzen kan natuurlijk ook), de flitser 350 doller en de Microdrive nog eens 600 dollar. Totaal 7550 dollar en dat is zo'n 20 mille.
Ja zijn pappie betaalt toch en geld is geen rol, dus neem deze heb je gelijk de beste.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:08

Floor-is

5.2

Ik ga voor de Kodak/Nikon DCS760, lees hier
Sensor Kodak ITO CCD w/RGB colour filter array
Pixel count in finished files 3032 x 2008
Bit depth 12 bits per colour (stored in 16 bit space when saved out as finished TIFF)
File formats Kodak proprietary RAW .DCR; JPEG support in free firmware update this summer
RAW .DCR file size 4-6MB
Finished file size (TIFF) 17.5MB (8 bits per colour); 34.9MB (16 bits per colour)
ISO 80-400 (with option in software to push/pull 2 stops)
Focal length cropping factor 1.3x (relative to 35mm film frame)
Burst rate 1.5fps
Burst depth Varies; up to 48 frames
Memory buffer 256MB
Storage media Dual PC Card slots; compatible with PC Card Type I/II/III, Compactflash Type I/II (including Microdrive) and Sony Memory Stick
IR Filter included? Yes
Anti-Aliasing Filter included? No; available as optional extra
Interface 400mbps FireWire
Battery Removeable 1700 mAh NiMH
Video out switchable between NTSC and PAL
Voice annotation? Yes; built-in microphone
Size 7.6 in. (194 mm) tall
6.2 in. (158 mm) wide
3.4 in. (88 mm) deep
Weight 4.1 lbs (1.86 kg) with battery and PC card, without lens
Service agreement available? Yes; Gold and Silver level Kodak Care Kits
DCS 760 Kit contents IR blocking filter, hand strap, neck strap, power supply kit (includes dual slot battery charger with AC and 12 volt adapter, camera AC adapter), Premium Plus rechargeable battery (NiMH), universal AC cable kit (for international use), IEEE-1394 cable, documentation and host software CD's, warranty card and service information
ZES MegaPixels, eat that!
Dan krijg je dit soort foto's:
1
2
3
4
5
6

Apparaat ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.robgalbraith.com/images/dcs760_front2.jpg

[edit]Prijzen:
<li> Body -=> $ 6995,=
<li> Lenzen -=> 1 meegeleverd, rest kopen, zie post Daniel. (Allemaal NIKON spul)
<li> Geheugen -=> Er zit al 256MB in de camera, maarja da's niet genoeg, Toshiba heeft 2,2GB MicroDrives, kost ± $900 per stuk, daar wil je er 2 van hebben, die ook beide tegelijk in de camera passen.
<li> Flitser -=> Sjah die zit er niet bij, een beetje flitser kost je al snel $200 dus doe die er ook maar gelijk bij.
<li> Statief -=> Deze camera weegt 1,1Kg, dat kan jij vast niet tillen, dus een statief moet je ook ff kopen. ($250 voor een echt goede)
<li> Batterypack -=> Omdat je MicroDrives nogal stroom vreten enzo, koop je gelijk een batterypack, kost $400 maar dan heb je ook wat.
<li> Filters -=> UV filters, Flarefilters etc. etc. die heb je nodig, je zit al snel aan een stuk of 15-20 van die dingen van ±$30-150
<li> Profi-cam-tas -=> Om al die meuk mee te zeulen koop je natuurlijk een professionele tas of zelfs koffer waar je al je dure spullen in kwijt kunt. Kost je ongeveer $250-500 maar dan heb je ook wat.

Ben ik nog wat vergeten? Ohja dat kan pappie misschien wel allemaal voor jou betalen, maar pappie is niet gek ;)

Bericht hierboven

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 18:01

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Tjeeeeeemig... wat een geneuzel hierboven (grofweg alle posts).... mooie camera's ja.... maar wat dacht je van de toepassing?

BuzzerCrAsH:
Wat wil je ermee gaan doen? Waarvoor wil je hem gaan gebruiken? Wil je veel zoom hebben of maakt je dat niet uit? Wil je een spiegelreflex hebben met verwisselbare lenzen? Wil je een groot of een compact toestel?

Die enorme DCS 760 mag dan wel goede foto's maken (ghgghghghgh...... hoewel die eerste foto wel gruwelijk wat moiré laat zien :r duurder/groter is niet altijd beter....), maar zie jij jezelf bijvoorbeeld in een pretpark rondhuppelen met zo'n kanon om je nek? Op zo'n moment heb je meer aan een compactcameraatje wat in je broekzak past....

Dus WAT wil je ermee?

• chem
  • Laatst online: 00:04

chem

Reist de wereld rond

wfvn> ja de goen/gele vlekken in de skyline zijn ook niet al te best

maar je krijgt wel tiff files van 40 mb :P eat your heart out sony

maar goed, wil je wel gezien worden met zo'n ding? als in: hoi ik heb een knuppel, geef die camera maar hier...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Floor-is
  • Laatst online: 11:08

Floor-is

5.2

Op zaterdag 07 juli 2001 12:04 schreef wfvn het volgende:
Tjeeeeeemig... wat een geneuzel hierboven (grofweg alle posts).... mooie camera's ja.... maar wat dacht je van de toepassing?
Geld speelde geen rol, dan koop je dus het beste dat er is, klaar.
BuzzerCrAsH:
Wat wil je ermee gaan doen? Waarvoor wil je hem gaan gebruiken? Wil je veel zoom hebben of maakt je dat niet uit? Wil je een spiegelreflex hebben met verwisselbare lenzen? Wil je een groot of een compact toestel?
Hmm jah misschien handig als hij dat zelf had gezegd :P
Die enorme DCS 760 mag dan wel goede foto's maken (ghgghghghgh...... hoewel die eerste foto wel gruwelijk wat moiré laat zien :r duurder/groter is niet altijd beter....),
JPEG artifacts, of wil je de TIFF van 34,9MB gaan downloaden?
Je hebt het hier over een prefessionele camera, echt wel dat die beter is dan een simpele Canon PowerShot / Nikon880/950/990/995 / Sony-geval. Het hangt er alleen vanaf wat je er voor over hebt en aangezien ik dit zag staan:
Op vrijdag 06 juli 2001 23:10 schreef BuzzerCrAsH het volgende:
De titel verklaard het allemaal, ik moet een digi camera hebben, prijs onbelangrijk, papsie betaald >:) Maar wat moet ik hebben, ik moet een HEEL erg goed ding hebben, veel geheugen, JPG compressie, meer als 3 miljoen pixels.

Wie heeft er een idee, het is fijn als je al ervaring met zo'n apperaat hebt.

Greetingz,
Ga ik er van uit dat hij het beste van het beste wil, klaar, punt uit.
maar zie jij jezelf bijvoorbeeld in een pretpark rondhuppelen met zo'n kanon om je nek? Op zo'n moment heb je meer aan een compactcameraatje wat in je broekzak past....
Doet dat er toe dan? Ik zie mezelf wel met zo'n cam rondhobbelen, als ik het geld had dan. ;)

Bericht hierboven

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zaterdag 07 juli 2001 12:10 schreef chem het volgende:
wfvn> ja de goen/gele vlekken in de skyline zijn ook niet al te best

maar je krijgt wel tiff files van 40 mb :P eat your heart out sony

maar goed, wil je wel gezien worden met zo'n ding? als in: hoi ik heb een knuppel, geef die camera maar hier...
Jouw reactie: "Hoi ik heb een DCS760. Wedden dat deze camera zwaarder is dan jouw knuppel. Wedden dattie harder aankomt" >:) ;)
Op zaterdag 07 juli 2001 12:11 schreef Floris Diemel het volgende:
JPEG artifacts, of wil je de TIFF van 34,9MB gaan downloaden?
good point

• SaURoN
  • Niet online
En als hij dan toch is moet je natuurlijk ook een reserve camera, voor als ze de ene jatten :)
Dus gewoon die 2 camera's van circa 6000 dollar doen :P

BuzzerCrash die pa van je is echt nie gek en gaat ook geen 3000 piek ofzo uitgeven voor een cam :) [denk ik] Die goede oude man krijgt een hartinzinking als hij die prijzen ziet :P

Verwijderd

Wat lullen jullie nou dom!Bennen jullie jaloers ofzo.........!!Die gast vraagt gewoon om een normale reactie en niet om zo af gezeken te worden.Als je dit een zinloos/ overbodig of wat ever topic vindt RAEGEER dan niet |:( !!Als je er de tijd voor neemt om te reageren ben je gewoon een DEBIEL, waarom reageren op iets dat je niet intereseert/zinloos of overbodig vindt.Hij heeft gewoon een goede Pa.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zaterdag 07 juli 2001 13:26 schreef gaaloo het volgende:
Als je er de tijd voor neemt om te reageren ben je gewoon een DEBIEL
Fijn dat je het van jezelf doorhebt :P ;)

Maar serieus: Wie heeft het hier over afzeiken?
Redelijk wat personen komen met allerlei leuke camera's
Ik vraag in eerste instantie gewoon naar wensen...
Iets mis mee?
Ik zou zeggen: zoek je bed nog een paar uurtjes op....

• SaURoN
  • Niet online
Wat lullen jullie nou dom!Bennen jullie jaloers ofzo.........!!Die gast vraagt gewoon om een normale reactie en niet om zo af gezeken te worden.Als je dit een zinloos/ overbodig of wat ever topic vindt RAEGEER dan niet |:( !!Als je er de tijd voor neemt om te reageren ben je gewoon een DEBIEL, waarom reageren op iets dat je niet intereseert/zinloos of overbodig vindt.Hij heeft gewoon een goede Pa.
Fijn dat jij offtopic gaat :P ;)
De rest gaat allemaal om welke camera, hij zegt prijs maakt niks uit. hij geeft een paar vage wensen , meer niet nou dan rollen er leuke gadgets uit. :)

Verwijderd

Op zaterdag 07 juli 2001 13:37 schreef wfvn het volgende:

[..]

Fijn dat je het van jezelf doorhebt :P ;)

Ik vindt dit topic niet zinloos.irritant of wat ever, duhh

Maar serieus: Wie heeft het hier over afzeiken?

Zeik hier niemand af alleen krijgt hij van sommige zulke kinderachtige antwoorden, de seriueze mensen daar gelaten dan.

Redelijk wat personen komen met allerlei leuke camera's
Ik vraag in eerste instantie gewoon naar wensen...

Dat bedoek ik dus jij zeikt hem toch niet af.

Iets mis mee?

Nee totaal niet, klasse dat je iemand probeert te helpen.

Ik zou zeggen: zoek je bed nog een paar uurtjes op....

Ben al uit uitgeslapen en heb me bed net verkocht

• elsegre
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:54

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Eén uit de gamma-serie van Rollei.
Of Kamera-express. Hier vind je ook de betaalbare produkten en accesoires.

<voor gaaloo>
Ze hebben het over je.
</voor gaaloo>

No news is bad news.

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Wat lullen jullie nou dom!Bennen jullie jaloers ofzo.........!!Die gast vraagt gewoon om een normale reactie en niet om zo af gezeken te worden.Als je dit een zinloos/ overbodig of wat ever topic vindtRAEGEER dan niet |:( !!Als je er de tijd voor neemt om te reageren ben je gewoon een DEBIEL, waarom reageren op iets dat je niet intereseert/zinloos of overbodig vindt.Hij heeft gewoon een goede Pa.
Jij hebt er ook de tijd voor genomen zie ik :+

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Hij heeft gewoon een goede Pa.
Right.. Een goede pa is een vent die z'n zoontje strontverwend maakt door 'm een hoop poen te geven, zolang ie maar niet lastig is? |:(

Wat moet een jongen van net 16 in godsnaam met een peperdure digitale camera? :?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• SaURoN
  • Niet online
Op zaterdag 07 juli 2001 17:11 schreef Exirion het volgende:

[..]

Right.. Een goede pa is een vent die z'n zoontje strontverwend maakt door 'm een hoop poen te geven, zolang ie maar niet lastig is? |:(

Wat moet een jongen van net 16 in godsnaam met een peperdure digitale camera? :?
DUH!!!! |:(

Aan laten staan als hij bezig is met zijn vriendin. :+
.
.
.
.
j/k

Maar tot hoever wil je pa betalen daar hebben we meer aan als, van pa betaalt prijs maakt niet uit, want dan krijg je cams van over de 10000 piekies :)

Verwijderd

Als je het voor je pa nog een beetje betaalbaar wil houden, misschien een Canon powershot pro90IS ? Heb zelf ook een beetje rond zitten kijken, maar vind deze zo gek nog niet.
Voor meer info: http://www.dpreview.com/reviews/canonpro90/

- Canon Powershot Pro90IS - ca fl 3500 bij lokale fotoboer
- Canon Speedlight Flash 420EX (TTL) - ca fl 700 (gokje :) )
- Close-up lens 500D voor iets betere macro foto's - ca fl ??? 100 piek ofzo??
- Extra batterij voor je Canon BP-511 (altijd handig) - ca fl 180
- Goede fotocamera-tasje kun je erbij pingelen

Houd dit totaal dan maar op fl 4500 ongeveer.

Verder bijv. een IBM microdrive 340 MB (fl 460,-- bij Powerline Zoetermeer of 1GB (ca fl 1400,-- bij Koopcitee oid).

iig zoiets heb ik zelf ook in gedachten.

suc6 verder enzo

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
of de Canon EOS D30... is ook geil speelgoed. kost wel $2800. Dat zijn dus dollars, maarja, je pa betaalt toch dus.....

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zaterdag 07 juli 2001 18:57 schreef Red Fox het volgende:
Als je het voor je pa nog een beetje betaalbaar wil houden, misschien een Canon powershot pro90IS ? Heb zelf ook een beetje rond zitten kijken, maar vind deze zo gek nog niet.
Voor meer info: http://www.dpreview.com/reviews/canonpro90/

- Canon Powershot Pro90IS - ca fl 3500 bij lokale fotoboer
- Canon Speedlight Flash 420EX (TTL) - ca fl 700 (gokje :) )
- Close-up lens 500D voor iets betere macro foto's - ca fl ??? 100 piek ofzo??
in mijn ogen niet nodig... maar wil je kleine bugs kunnen schieten, dan is het niet weg
- Extra batterij voor je Canon BP-511 (altijd handig) - ca fl 180
Ook niet strikt noodzakelijk... de camera doet het een aardige tijd op 1 accu. Ik had eergisteren voor het eerst m'n accu leeg....
- Goede fotocamera-tasje kun je erbij pingelen

Houd dit totaal dan maar op fl 4500 ongeveer.

Verder bijv. een IBM microdrive 340 MB (fl 460,-- bij Powerline Zoetermeer of 1GB (ca fl 1400,-- bij Koopcitee oid).

iig zoiets heb ik zelf ook in gedachten.

suc6 verder enzo
Wat mij betreft is de Pro 90 IS een aanrader... Alleen heb ik er een Speedlight 550 EX :9~ bij gekocht.... nog geen extra accu, maar ga ik wel halen INCLUSIEF lader..... die tip wil ik je er dus bij doen....

Verwijderd

Op zaterdag 07 juli 2001 17:11 schreef Exirion het volgende:

[..]

Tuurlijk joh.
Ken heel veel mensen en/of bijna volwassen die gewoon werken,maar veel van hun ouders krijgen en die het waarderen wat ze krijgen en er dus niet verwent door worden.Gaat er niet om om ze rustig te houden, maar ze krijgen het gewoon, omdat die ouders het kunnen geven.
Wat maakt jou het uit wat hij er mee doet, beetje afgunstig!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 07 juli 2001 23:47 schreef gaaloo het volgende:
Wat maakt jou het uit wat hij er mee doet, beetje afgunstig!
Ik heb geen reden om afgunstig te zijn, want ik heb alles wat ik nodig heb. Maar ik heb wel geleerd om hard te werken voor de dingen die ik wil hebben. Hoe rijk mensen ook zijn, ik vind dat kinderen zelf moeten leren werken voor de dingen die ze willen hebben omdat ze anders de waarde van geld niet leren kennen. Maar goed, dat is een aparte discussie.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 08 juli 2001 00:26 schreef Exirion het volgende:
Maar ik heb wel geleerd om hard te werken voor de dingen die ik wil hebben. Hoe rijk mensen ook zijn, ik vind dat kinderen zelf moeten leren werken voor de dingen die ze willen hebben omdat ze anders de waarde van geld niet leren kennen.
indeed....
Het lijkt mij trouwens ook stug....
'Pap... IK WIL EEN DIGITALE CAMERA'
'tuurlijk liefste zoon van me... hier heb je 20.000 gulden... daar zal je wel een redelijk eindje mee komen... duurste spiegelreflex met zooitje extra lenzen, flash, geheugen, accu etc.... Zodra je 18 bent, krijg je een mercedes van 80.000 gulden van me....'

tuuuuuuuuuurlijk

Verwijderd

Op zondag 08 juli 2001 00:26 schreef Exirion het volgende:

[..]

Ik heb geen reden om afgunstig te zijn, want ik heb alles wat ik nodig heb. Maar ik heb wel geleerd om hard te werken voor de dingen die ik wil hebben. Hoe rijk mensen ook zijn, ik vind dat kinderen zelf moeten leren werken voor de dingen die ze willen hebben omdat ze anders de waarde van geld niet leren kennen. Maar goed, dat is een aparte discussie.
Kan je niet lezen man, ik ze toch dat die gasten zelf werken en ze weten heel goed de waarde van geld, stuk voor stuk.JIj bent de gene wie zegt dat je verwent bent als je spullen van je pa krijgt niet ik, jij hebt dus een vooroordeel en dan ook nog zeggen wat moet zo'n ventje met een dure camera.Of dat jij uitmaakt wie welke spullen toekomt, :r

Verwijderd

Op zondag 08 juli 2001 00:43 schreef wfvn het volgende:

[..]

indeed....
Het lijkt mij trouwens ook stug....
'Pap... IK WIL EEN DIGITALE CAMERA'
'tuurlijk liefste zoon van me... hier heb je 20.000 gulden... daar zal je wel een redelijk eindje mee komen... duurste spiegelreflex met zooitje extra lenzen, flash, geheugen, accu etc.... Zodra je 18 bent, krijg je een mercedes van 80.000 gulden van me....'

tuuuuuuuuuurlijk
Wat nou indeed.
Nog een die niet kan lezen |:(
Zeg niet dat er alles maar luk raak wordt gegeven, maar dat er veel door die ouders wordt gegeven en dat ze het waarderen en zelf even goed werken.
Die Mercedes is standaard.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 08 juli 2001 04:04 schreef gaaloo het volgende:

[..]

Wat nou indeed.
Nog een die niet kan lezen |:(
Zeg niet dat er alles maar luk raak wordt gegeven, maar dat er veel door die ouders wordt gegeven en dat ze het waarderen en zelf even goed werken.
Die Mercedes is standaard.
zucht.... ik lees wel en denk na... jij leest wel... maar nadenken nou niet echt...
We hebben het hier dus wel over een bedrag van zo'n 20000 gulden man........
Op zondag 08 juli 2001 03:57 schreef gaaloo het volgende:
JIj bent de gene wie zegt dat je verwent bent als je spullen van je pa krijgt niet ik, jij hebt dus een vooroordeel
Wat lullen jullie nou dom!Bennen jullie jaloers ofzo.........!!
Hm.... wederom lult gaaloo over weer zichzelf (2e keer dit topic).... WIE heeft hier nou vooroordelen. Waarom jaloers zijn.... We proberen het alleen reëel te houden....

edit:

foute uitleg
btw... gaaloo....

volgens mij kan je maar beter weer je bed terugkopen..... dit gaat niet goed

• SaURoN
  • Niet online
Galoo als je hier je replys nutteloos maakt ga dan liever hier heen
[topic=178169]
en praat het met dat ventje uit...

en een camera van 20000 krijgt hij nooit en als hij dat wel krijgt is hij DIK verwend.

• Jasper Janssen
  • Laatst online: 18-04 16:59
ya know, zoals ik die post daar lees moet pappie een digitale camera hebben, en heeft die zoonlief de wizzkid ingehuurd om uit te zoeken welke het moet zijn.

Magoed, ik zal wel weer naief zijn ofzo...

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 08 juli 2001 22:11 schreef Jasper Janssen het volgende:
ya know, zoals ik die post daar lees moet pappie een digitale camera hebben, en heeft die zoonlief de wizzkid ingehuurd om uit te zoeken welke het moet zijn.

Magoed, ik zal wel weer naief zijn ofzo...
misschien... maar indien naief, absoluut minder naief dan de rijke-pappie-die-van-z'n-zoon-houdt-voor-20000-gulden-theorie.... :+

• SaURoN
  • Niet online
Op zondag 08 juli 2001 22:14 schreef wfvn het volgende:

[..]

misschien... maar indien naief, absoluut minder naief dan de rijke-pappie-die-van-z'n-zoon-houdt-voor-20000-gulden-theorie.... :+
Damn te veel vrije tijd om zon Theorie te bedenken :?

Maar idd dat kan ook , ik denk dat die pa ongeveer tot 1300 ofzo wil gaan :D
Hij weet volgens mij niet wat hij gezegt heeft:
Vader: Zoon kies jij maar een digitale camera uit :D
zoon: WHEHEH ok pappie O+

valt me op dat hij zelf niet meer reageert :)

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

edit:

woeps.... bullshit... niet goed gelezen... |:( sorry

• Jasper Janssen
  • Laatst online: 18-04 16:59
1300 is dat tegenwoordig genoeg voor een beetje leuke digicam?

Een jaar terug heb ik voor 1100 een Olympus C-21 gekocht, fixed focal length lens 7 mm f2.4 oid, 2.1 Mpixel, en heel erg lekker klein en handzaam, maar dat was wel het absolute bottom end van de leuke digicams destijds(en dan heb ik het dus over alles wat niet een glorified webcam is zegmaar).

Overigens, Floris, die kodak DCS dingen zijn Studio camera's, daar kun je als normaal mens geen ene flikker mee.. Neem dan als je Nikon Fmount wil de D1X of de Fuji Finepix Pro S1..

• SaURoN
  • Niet online
Op zondag 08 juli 2001 22:48 schreef wfvn het volgende:
edit:

woeps.... bullshit... niet goed gelezen... |:( sorry
Jaaaa ik heb het wel gelezen >:)
Maar ik duide op Topicstarter niet op galoo :)

Mischien dat Topicstarter meer info kan geven :?

• WoutF
  • Laatst online: 15:57

WoutF

Hoofdredacteur
Uhm, ff een beetje semi off-topic maar niet waard om een nieuw topic over te openen. Ik wil zo'n klein logitech cameraatje kopen van 400 piek is zeg maar een camera die je ook als webcam gebruiken kan
http://www.logitech.com/cf/products/productoverview.cfm/87

deze dus. Maar als ik alle prijzen hier zie vraag ik of dit ding wel iets kan. Ik wil dus gewoon een webcam hebben en ook buiten soms wat fotos maken of op feestjes enzo, niks artistieks/proffesioneels. Maar heb ik daar nou ook al een camera van 2000 piek voor nodig?

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Op dinsdag 10 juli 2001 22:27 schreef woutf het volgende:
Uhm, ff een beetje semi off-topic maar niet waard om een nieuw topic over te openen. Ik wil zo'n klein logitech cameraatje kopen van 400 piek is zeg maar een camera die je ook als webcam gebruiken kan
http://www.logitech.com/cf/products/productoverview.cfm/87

deze dus. Maar als ik alle prijzen hier zie vraag ik of dit ding wel iets kan. Ik wil dus gewoon een webcam hebben en ook buiten soms wat fotos maken of op feestjes enzo, niks artistieks/proffesioneels. Maar heb ik daar nou ook al een camera van 2000 piek voor nodig?
Ik heb behalve die eerder genoemde Nikon Coolpix 880, ook een Creative WebCam Go Plus (met 8MB) goed voor 94 foto's op 640x480. Heb daar een hooop geinige foto's mee kunnen maken, MAAR niet te vergelijken met de Nikon!
Het gaat nl niet zozeer om de resolutie, meer meer om zaken als belichting, scherpstellen etc. Zo'n webcam kan niets van dat al. Dus meestal totaal verkeerd belichte en onscherpe foto's met slechte kleuren.

Maar ik geef toe: 2000 piek is niet niks... Als ik niet zo'n goede reden had om de Nikon aan te schaffen, dan had ik dat geld nooit uit willen geven aan een electronisch speeltje.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

ligt eraan wat je met die foto's wilt gaan doen.
Die webcammetjes waarmee je foto's kan schieten zijn niet echt geweldig... maar wat wil je voor dat geld.
Wil je de foto's op internet zetten, dan kunnen die dingen imho matige kwaliteit leveren. Voor afdrukken zijn ze totaal niet geschikt.
Wil je fatsoenlijke foto's posten op internet, zit je al snel aan een apparaat zoals de Canon A10 (of vergelijkbare 1.3 Mpixelcamera's)
Wil je gaan afdrukken, dan heb je toch al snel 2 Mpixelcameraatjes nodig voor iets grotere formaten dan 15cmx10cm (ik heb nog nooit een afdruk gemaakt/laten maken van een 1.3Mpixel-foto, dus de exacte kwaliteit zou ik niet weten).
Wil je ook iets meer camera hebben voor je geld, dan stijgen de prijzen snel.

Maar een leuk cameraatje voor 'weinig' geld is bijvoorbeeld een Canon Digital Ixus of een Canon A20 (waarbij de digital ixus duidelijk een stuk degelijker is gemaakt maar qua kleur weer wat minder is dan de A20)

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Op dinsdag 10 juli 2001 22:40 schreef The_Sukkel het volgende:

[..]

Ik heb behalve die eerder genoemde Nikon Coolpix 880, ook een Creative WebCam Go Plus (met 8MB) goed voor 94 foto's op 640x480. Heb daar een hooop geinige foto's mee kunnen maken, MAAR niet te vergelijken met de Nikon!
Het gaat nl niet zozeer om de resolutie, meer meer om zaken als belichting, scherpstellen etc. Zo'n webcam kan niets van dat al. Dus meestal totaal verkeerd belichte en onscherpe foto's met slechte kleuren.

Maar ik geef toe: 2000 piek is niet niks... Als ik niet zo'n goede reden had om de Nikon aan te schaffen, dan had ik dat geld nooit uit willen geven aan een electronisch speeltje.
ik ga het dus alleen gebruiken voor de verplichte verjaardagskiekjes en waarschijnlijk af en toe fotos van me scooter nemen, nothing fancy, is zo'n simpel ding daarvoor goed genoeg?
kzie nu net wel nog een leuke
http://www.iceshop.nl/takeitnow/store/ice.cgi?template=pro_templ1.html&levprodid=490109

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Op dinsdag 10 juli 2001 22:44 schreef woutf het volgende:

[..]

ik ga het dus alleen gebruiken voor de verplichte verjaardagskiekjes en waarschijnlijk af en toe fotos van me scooter nemen, nothing fancy, is zo'n simpel ding daarvoor goed genoeg?
kzie nu net wel nog een leuke
http://www.iceshop.nl/takeitnow/store/ice.cgi?template=pro_templ1.html&levprodid=490109
Heb die camera gezien, ziet er geinig uit. Zeker voor dat geld. Kijk, je kan niets instellen, maar in de buitenlucht, als de zon redelijk schijnt, dan kan de kwaliteit best nog wel meevallen. Ik had vooral binnenshuis veel last van veel te onderbelichte of juist veel te overbelichte foto's.

Zo'n goedkoop cameraatje is natuurlijk best leuk om mee te beginnen. Ik wed trouwens dat de duurdere camera's snel in prijs zullen dalen. Dan kan je over een jaar alsnog je slag slaan en bv een 1.3 mpix camera voor 400 piek(?) scoren.

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Op dinsdag 10 juli 2001 22:53 schreef The_Sukkel het volgende:

[..]

Heb die camera gezien, ziet er geinig uit. Zeker voor dat geld. Kijk, je kan niets instellen, maar in de buitenlucht, als de zon redelijk schijnt, dan kan de kwaliteit best nog wel meevallen. Ik had vooral binnenshuis veel last van veel te onderbelichte of juist veel te overbelichte foto's.

Zo'n goedkoop cameraatje is natuurlijk best leuk om mee te beginnen. Ik wed trouwens dat de duurdere camera's snel in prijs zullen dalen. Dan kan je over een jaar alsnog je slag slaan en bv een 1.3 mpix camera voor 400 piek(?) scoren.
thx voor de info, ik ga denk ik gewoon voor de Agfa ePhoto CL18

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:03

MAZZA

Barbie is er weer!

Die foto's van webcams kan je later met enig photoshopwerk nog redelijk retoucheren moet ik zeggen. Uiteraard haal je de digicam kwaliteiten van de gemiddelde camera die je tegenwoordig kan krijgen niet. Maar voor foto's voor op feestjes en van een paar vrienden zonder enige artistieke waarde kan je prima aan de gang met die kleine web(digi)cams.
Leuke dingen voor de 'thuisgebruiker'.
Pagina: 1