Beste forumleden. Sinds 2012 heb ik een Western Digital HD 2 TB waar ik 5 jaar met plezier mee werk. 2 dagen geleden moest er door Tuneup Utilities weer eens onderhoud worden verricht en werd er ook na C de E schijf HD genaamd Elements (die naam gaf hij zelf) gedefragmenteerd. Na een dag nog niet op helft en gistermorgen nog niet verder. Dus toen heb ik een verschrikkelijk domme fout gemaakt en heb ik de defragmentatie afgebroken. Reken me niet aub niet op af. Ik heb het er heel erg moeilijk mee want op deze HD staan onder andere video opnames van mijn overleden moeder en andere data waar ik jaren over gedaan heb om bij elkaar te krijgen. Wat heb ik hierna ontdekt. Soms, echt heel soms na een uur laden springt de HD weer aan, worden alle mappen gelezen en kan ik erin. Kopiëren duurt een eeuwigheid en ik heb ook express geen tools losgelaten op de HD om het niet erger te maken. Windows apparaatbeheer geeft gek genoeg aan dat de E schijf in orde is. Ik heb ook verschillende kabels en poorten geprobeerd maar vandaag kom ik er echt niet in. Normaal gesproken staat er onder de schijfletter ook een balk die aangeeft hoeveel ruimte je nog over hebt maar die zie ik nu ook niet. Ook blijft het lampje achterop de HD knipperen.
Ik kreeg zelfs een paar de vraag of ik wilde formatteren maar daar wil ik absoluut niet aan denken. Daar is alles wat op die schijf staat me te dierbaar voor. Gelukkig heb ik al zo\n 70% op de HD weggezet voor het mis ging. Maar de opnames van mijn moeder heb ik voor de helft en ook een speciale muziekmap van 250 GB waar ik jaren aan gewerkt heb staan hier nog op. Ik heb een verschrikkelijk domme fout gemaakt en ik ben er echt kapot van. Het is allemaal video en audio materiaal wat erop staat.
Dus nu is mijn vraag: is het echt te laat en zit er niets anders op dan te formatteren of is het nog te redden? Sommige kleine bestanden krijg ik met veel engelengeduld gekopieerd maar sommige geven ook een foutmelding, ik vermoed corrupt. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik ben radeloos en niet echt een whizkid.
Ik kreeg zelfs een paar de vraag of ik wilde formatteren maar daar wil ik absoluut niet aan denken. Daar is alles wat op die schijf staat me te dierbaar voor. Gelukkig heb ik al zo\n 70% op de HD weggezet voor het mis ging. Maar de opnames van mijn moeder heb ik voor de helft en ook een speciale muziekmap van 250 GB waar ik jaren aan gewerkt heb staan hier nog op. Ik heb een verschrikkelijk domme fout gemaakt en ik ben er echt kapot van. Het is allemaal video en audio materiaal wat erop staat.
Dus nu is mijn vraag: is het echt te laat en zit er niets anders op dan te formatteren of is het nog te redden? Sommige kleine bestanden krijg ik met veel engelengeduld gekopieerd maar sommige geven ook een foutmelding, ik vermoed corrupt. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik ben radeloos en niet echt een whizkid.