Over CSGO is het belangrijkste al gezegd. Je kan daar wel een sloot hardware tegenaan gaan gooien, maar dat gaat het verschil echt niet maken. Als je het puur en alleen bij CSGO gaat houden, dan zou ik helemaal geen i5 of een dedicated videokaart halen misschien

Een stabiele hogere framerate in CSGO haal je ook met een simpele Pentium CPU (check het budget gamesysteem van deze maand) en een videokaart zoals de RX550 of GTX1050. Ook naar mijn mening de investering niet echt waard, maar CSGO doet echt helemaal niks met een 1060/1070/580. Zonde van je geld.
Er vanuitgaande dat je meer wilt: ik vind de i5 7600 sowieso geen handige keuze
Of leg een paar tientjes bij voor de 7600K en haal een Z-serie moederbord zodat je flink kan overklokken om het maximale uit die chip te halen, óf ga voor een i5 7400 die zo goed als net zo snel is maar dik 50 euro minder kost.
Ik begrijp uit een eerdere post dat je enige afkeur hebt richting AMD, maar wellicht wil je toch nogmaals kijken wat AMD te bieden heeft met Ryzen in jouw budget. Ook de moederborden zijn flink goedkoper en bieden meer features.
https://nl.hardware.info/...tgoedkoop-socket-am4-bord
pricewatch: AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler
Die combi kost 100 euro minder dan wat je nu voor ogen hebt, en je krijgt drie keer zoveel threads voor hetzelfde geld
Videokaarten kopen nu is echt niet te doen. Die dingen worden massaal opgekocht door cryptocoin miners. Kijk eens tweedehands (al zijn die prijzen ook niet gezond) of bel een webshop op om te kijken wanneer ze voorraad krijgen wat ze niet met vette winst verkopen.
Nu een 1060 of RX580 kopen zou ik je ook zeker afraden. Op V&A kan je wel GTX960/970 vinden, dat lijkt me een mooie upgrade die niet enorm buitensporig duur is op dit moment (al betaal je ook dan meer dan dat je een paar maanden geleden kwijt was voor een 960).
Als het je puur om CSGO te doen is, dan zou ik eens op V&A rondneuzen na een tweedehands compleet gamesysteem voor weinig.
Verwijderd schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 23:53:
De game zelf is CPU heavy en vergt weinig van je GPU en speel ik het nu met een fps van gemiddeld 35. Te doen maar het kan beter. ( medium settings, hoe lager de setting hoe meer cpu kracht het vreet, CS:GO logica)
Zo werkt iedere game
Hoge settings = hogere GPU load, waardoor je GPU de bottleneck vormt en je CPU dus minder belast wordt.
Lage settings = lagere GPU load, waardoor je CPU de bottleneck vormt. Dat maakt een veel wisselvalligere bottleneck wat vaak niet heel prettig is voor je prestaties.
Desalniettemin is voor beide factoren je systeem aardig verouderd
[
Voor 35% gewijzigd door
Richh op 05-07-2017 01:46
]