Tele2 Router vervangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 941885

Topicstarter
Ik heb glasvezel van Tele2 met internet en TV. Daarbij zit een vreselijk beperkte router (MediaAcces TG789bvn) welke ik wil vervangen voor een uitgebreidere router om o.a. 5ghz wifi en firewall opties te gebruiken.

Mijn vraag is wat jullie ervaringen en setup's zijn bij Tele2 (gene die de router hebben vervangen).
Ik heb al wat research gedaan en heb de volgende informatie al:

-Internet gaat over vlan 32, IPTV weet ik nog niet.

PPPoE:
user: gebrnaam.3p.versatel.nl
ww uit de brief
-Mac van de oude router clonen en vervangen voor op de nieuwe.

Voor providers als KPN zijn sites als mijnnetwerkje.nl maar voor Tele2 vind ik vrij weinig info hierover.
Wat is jullie ervaring?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-04 16:55
Ik heb twee jaar geleden m'n Tele2 ADSL (niet vdsl dus!) vervangen. Ik heb toen het pppoe wachtwoord uit het Tele2 modem moeten halen via een hack. Verder liep alles gesmeerd. Voor mijn setup was geen vlan id nodig omdat dat bij ADSL niet van toepassing is. Ook voor tv gebruikt men geen vlan op ADSL. Ik ken de situatie nu helaas niet goed genoeg om specifieke info te geven maar je kunt misschien middels Wireshark wat info achterhalen voor tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theuser
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-01 19:20
Geen ervaring met glasvezel maar denk eerder dat de gebruikersnaam gelijk is aan die van xvdsl.
En dat is gebruikersnaam@tele2.nl uit de brief.
3p.versatel.nl is in ieder geval voor ADSL2+ met Password uit het modem.

Heb je de PPOE en TV vlan gegevens al aan tele2 gevraagd (die moeten ze volgens de wet van december verstrekken) ?
Als ze het niet verstrekken klacht ACM.
Hopelijk doen providers dan in de toekomst niet meer zo moeilijk.

https://forum.tele2.nl/va...g789bvn-51703/index2.html

succes

[ Voor 10% gewijzigd door theuser op 04-07-2017 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:50
Je moet twee verschillende configuraties onderscheiden bij Tele2.
Aan de ene kant modems op hun eigen netwerk en de andere kant modems via het netwerk van KPN.
Op hun eigen netwerk is alles beveiligd en geheim voor de klanten.
Alleen via trucs en hacks kan je aan het netwerk wachtwoord komen.
Via KPN verbindingen is het gemakkelijker, want alle verbindingsdetails zijn al bekend en het wachtwoord staat in de welkomstbrief.

Hier kan je lezen hoe internet en TV werkt via Tele2 glasvezel: WoBBeL: Tele2 Glasvezel met eigen modem/router

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mihai1000
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 28-03 16:50
"Internet loopt over vlan 32, telefonie over vlan 33, iptv over vlan 34 en VOD over vlan 35."

Tele2 (VSDL2)modem settings, Comtrend vervangen door Draytek

You can use also a generic username/password for the Internet - "tele2@tele2.nl" and "tele2".
I did not get any password in the Tele2 mail and mai address is @tele2.nl and not @versatel.nl.
My VDSL settings were for Online.nl and the router connected automatically to the DSL backend at Tele2. I had to add the VLAN and PPPoE user/password to get Internet.
Tele2 klanteservice was not helpful at all, they only suggested putting the second router after the Tele2
see:
https://forum.tele2.nl/ti...f-onzin-52822/index2.html
https://forum.tele2.nl/ti...van-port-forwarding-15883
If you make it work, please shere the settings.
-------------------------------------------------------------------------------
Voor Equator:

U kunt ook een generieke gebruikersnaam / wachtwoord voor het internet gebruiken - "tele2@tele2.nl" en "tele2".
Ik heb geen wachtwoord ontvangen in de Tele2 mail en mai adres is @ tele2.nl en niet @ versatel.nl.
Mijn VDSL-instellingen waren voor Online.nl en de router is automatisch aangesloten op de DSL-backend bij Tele2. Ik moest de VLAN en PPPoE gebruiker / wachtwoord toevoegen om internet te krijgen.
Tele2 klantenservice was helemaal niet handig, ze stelden alleen voor de tweede router na de Tele2 te zetten
zien:
https://forum.tele2.nl/ti...f-onzin-52822/index2.html
https://forum.tele2.nl/ti...van-port-forwarding-15883
Als u het doet, moet u de instellingen doorvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17:40
Is het eigenlijk niet gemakkelijker om een tweede router achter de huidige router te zetten en die dan in dmz te zetten? Volgens mij heb je dan alles wat je wilt kunnen doen ,zonder het gedoe met de IPTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-05 21:04
CCJJVV schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 16:06:
Is het eigenlijk niet gemakkelijker om een tweede router achter de huidige router te zetten en die dan in dmz te zetten? Volgens mij heb je dan alles wat je wilt kunnen doen ,zonder het gedoe met de IPTV.
dit dus, werkt perfect met VDSL en TEle2 :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mihai1000
@Reloader How can I redirect the phone lines to the second router? I have a FritzBox and need to connect the phones to Fritz (DECT phones).
---------------
Hoe kan ik de telefoonlijnen omzetten naar de tweede router? Ik heb een FritzBox en moet de telefoons verbinden met Fritz (DECT-telefoons).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-05 21:04
heb mijn telefoontoestel gewoon aangesloten op de Tele2 Router, evenals mijn TV kastje, poort 1 is een DMZ naar mijn router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mihai1000
I cannot do this. My phones are DECT and connect wirelessly with Fritz. For the Tele2 router I need to buy an additional DECT central and connect it to the router port. I want to use the Fritz as the DECT central and not pay extra.
---------------------------------------
Ik kan dit niet doen. Mijn telefoons zijn DECT en draadloos met Fritz. Voor de Tele2-router moet ik een extra DECT-centrale aanschaffen en deze aansluiten op de routerpoort. Ik wil de Fritz als DECT-centrale gebruiken en niet extra betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:38
Je kan de Fritz toch via lan1 aan de modem aansluiten, en dan in de instellingen de benodigde aanpassingen maken.
Waarschijnlijk onder: instellingen - Internet - Account information - Connection- external router etc etc

[ Voor 32% gewijzigd door AtRi op 08-07-2017 13:37 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerobase
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Vwb Tele2 telefonie: ik gebruik mijn eigen router (Mikrotik). Ik heb het Tele2 VoIP vlan (33) gebridged (tagged) naar een fysieke ethernetpoort op mijn router en daar het Tele2 modem weer op aangesloten. Het Tele2 modem gebruik ik nu dus alleen voor telefonie. Internet loopt via mijn eigen router.

Dezelfde constructie wordt ook door mensen gebruikt die een Experiamodem krijgen van hun provider.

Helaas wil geen enkele provide (xs4all uitgezonder) jou de inloggegevens overhandigen, dus heb ik het zo maar opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als ik mijn tele2 router vervang voor mijn eigen router en die als volgt instel:

Mac: overgenomen van tele2router.
VLAN32 (internet) op wan van mijn router
pppoE op de wan vlan(32): gebruikersnaam uit de welkomsbrief @3p.versatel.nl (@tele2.nl ook geprobeerd)
ww: wachtwoord uit brief.

Router krijgt geen pado packets binnen. Herkent iemand dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicked
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-01 22:38
Oké, misschien een beetje topic-hijacking: ik heb inmiddels de router van tele2 vervangen door een EA8300 van Linksys.
PPPoE gegevens ingevuld (emailadres en oud wachtwoord uit de brief), mac-adres oorspronkelijke modem gekloond, VLAN 32 ingesteld op WAN poort en VLAN 34 op poort 4 van de router.

Internet werkt fantastisch... maar IPTV niet. Die geeft aan dat er geen verbinding is. Iemand enig idee hoe dat zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weapon S
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-09-2024
Ik probeer nu weer mijn Tele2 router te vervangen. Hoe vind je het MAC-adres? Of mag dat het LAN MAC-adres zijn?
[Ja, het is gewoon het LAN/WLAN MAC adres dat op de buitenkant staat]

[ Voor 24% gewijzigd door Weapon S op 29-09-2017 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Nicked

Volgens mij moet je je IPTV-vlan tagged op de wan-interface zetten, en de uitgaande poort naar je IPTV untagged zetten.

Naast 32 wordt (ergens anders gelezen) 33/34/35 ook gebruikt, welke daarvan IPTV is, weet ik niet.
Jij hebt kunnen achterhalen dat 34 IPTV hoort te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicked
@Anoniem: 941885 Dat ga ik nog eens proberen dan. Ik vrees echter dat ik dan wel iptv heb, maar geen internet. We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:21
Tagged ontvangen en untagged uitspugen is ook hoe ik het bij Telfort deed en nu bij NLEx weer (beide gevallen gaat het om VDSL). Heb een Draytek Vigor 130 modem in bridge staan die de VLANs voor internet en IPTV tagged uitspuugt. Via de managed switch bied ik VLAN4 (IPTV op KPN platform) vervolgens untagged aan de settopbox aan.

Ben benieuwd of je het op die manier voor elkaar krijgt :)

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 16-08-2017 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicked
Hmm, ik vrees toch dat de EA8300 te beperkt is voor het wat geavanceerdere VLAN-werk.
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/jCt9K5/VLAN34.png
Dan zou ik daar toch een los apparaat voor moeten hebben. Dan maar het Tele2-modem in bridgemodus.

Overigens zijn we al aan het kijken naar een andere, goedkopere glasvezelaanbieder zonder TV, vervolgens een Amazon Fire TV - o.i.d. - met Kodi en Ziggo Go van de ouders erop. En Netflix kan de TV zelf al. (De keren dat we live TV kijken, zijn beperkt, dus dan volstaat Ziggo Go.)

[ Voor 57% gewijzigd door Nicked op 18-08-2017 20:58 ]

Pagina: 1