Verwijderd

Topicstarter
Sinds vandaag heb ik VDSL2 van Tele2.

Ik heb echter een Draytek 2850Vn modem/router maar krijg deze niet aan de praat.
De bijgeleverde comtrend werkt overigens prima.

Weet iemand wat de settings zijn om mijn draytek wel aan de praat te krijgen?
Kan er hier op het forum niks over vinden.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Wat zegt de website van Tele2? En zijn deze instellingen niet in de Comtrend te vinden?

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
MensionXL schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 22:24:
Wat zegt de website van Tele2? En zijn deze instellingen niet in de Comtrend te vinden?
Nee, die comtrend is zo beperkt daar kun je helemaal geen informatie via het webinterface over vinden.

En tele2 geeft de gegevens niet vrij hebben ze me vanavond verteld :-(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2012 22:29 ]

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 22:29:
[...]

Nee, die comtrend is zo beperkt daar kun je helemaal geen informatie via het webinterface over vinden.

En tele2 geeft de gegevens niet vrij hebben ze me vanavond verteld :-(
Kun je de Comtrend niet laten bridgen? Dan je Draytek erachter op WAN2 en gaan met die banaan ;)

Je kunt de Draytek ook de instellingen automatisch laten detecteren, levert dat niks op? :) Dat kan bij de Quick Start Wizard.

[ Voor 13% gewijzigd door MensionXL op 23-08-2012 22:53 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Er is al een lopend topic over VDSL2 van Tele2 en daar kan je ook informatie lezen over de Comtrend.
Tele2 Fiberspeed 50 Mbps Ervaringen

Om het samen te vatten.
Tele2 gebruikt een PPPoE verbinding die beveiligd is met een wachtwoord.
Dat wachtwoord is geheim voor Tele2 klanten.
Zonder die inloggegevens is het niet mogelijk om een eigen VDSL modem te gebruiken.

Comtrend in bridge modus zetten is ook onmogelijk.
Zoals je al ziet is de webinterface behoorlijk beperkt.
Dat komt omdat je geen admin login beschikt van de Comtrend.
Die login gegevens zijn geheim voor Tele2 klanten.

[ Voor 5% gewijzigd door cornfed99111 op 24-08-2012 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:40
In die topic is iemand gelukt om zijn eigen modem te gebruiken. Je moet je ven zoeken. Hij heeft wel een Cisco 887v gebruikt. In de topic wordt ook uitleg gegeven hoe inloggegevens uit de Comtrend. Veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu blijkt dat ze mij een abonnement hebben verkocht terwijl de snelheid helemaal niet sneller kan dan ADSL :-(
Dat samen met het gezeur van de router heeft mij ervan overtuigt om de boel maar vroegtijdig op te zeggen.

Ik stap maar over op kabel, dan maar iets duurder, maar geen gezeur meer.
Dank jullie wel voor jullie input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jixxed
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-07 17:40
voor wie in wil loggen als admin
username: AF16KywB!
password: AF22hywLGB!

in de config file die je kan backuppen staan de gegevens voor de PPPoE verbinding (wachtwoord in base64)

modem is zo lek als een mandje en gevoelig voor DoS aanvallen, dus overstappen naar een ander modem is zeker aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcpswijnenburg
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-04 21:25
Kennelijk werkt dit nog steeds ;-). Met succes in kunnen loggen met bovenstaande gegevens op de Comtrend1 modem/router. Vervolgens de username en wachtwoord kunnen achterhalen voor de PPPoE verbinding en met deze gegevens en de overige gegevens een nette en stabiele verbinding tot stand kunnen brengen. Mijn nieuwe modem/router is nu een TP-LINK TD-W9980.

[ Voor 7% gewijzigd door mcpswijnenburg op 12-06-2015 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damluc
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 15:33
Zou dit ook kunnen werken met een Fritz!Box 7340 of 7390? En hoe zit het met de telefonie? Sip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
In principe wel. Ook telefonie zou zo achterhaald kunnen worden.
Maar eerst heb je alle gegevens nodig uit de Comtrend.
Zonder die, begin je niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jixxed
Hoera, een nieuw technicolor TG789bvn modem van tele2. Bij de vorige was het niet bijster moeilijk de admin credentials te achterhalen. Challenge accepted! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
jixxed schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 17:56:
Hoera, een nieuw technicolor TG789bvn modem van tele2. Bij de vorige was het niet bijster moeilijk de admin credentials te achterhalen. Challenge accepted! _/-\o_
Ben benieuwd... ;)

Het netwerklogin kan je blijkbaar in de welkomstbrief van Tele2 vinden.
Mits je een aansluiting hebt over een KPN buitenring.
Verder zijn er geen trucs bekend met de TG789.
Ik verwacht dat deeplinken niet meer werkt.
Dat was toch de gebruikelijk manier om informatie te ontfutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jixxed
Eerste pogingen hebben helaas geen succes gehad. Van meerdere kanten aanvallen uitgevoerd, maar nog niet binnen gekomen. wel een mogelijk toegangspunt gevonden. Vereist alleen weer wat meer kennis over het onderliggende systeem, en weer wat meer tijd.

Oude modem werkt gelukkig nog gewoon op het nieuwe netwerk, dus hoef niet bang te zijn dat als het modem stuk gaat, ik zonder internet kom te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jixxed
dat is een volgende stap. Zit een 14 pins header op de printplaat wat waarschijnlijk de JTAG header is, maar ook daar is succes niet gegarandeerd. Je hebt alleen wel wat meer risico dat je zonder modem komt te zitten.

Oude modem verloor gisteren ook plots de verbinding. Waarschijnlijk een reset vanuit de provider op de lijn, dus ben niet zeker dat het oude modem werkbaar blijft.

Weet vanuit de provider dat we nu van een off-net naar een on-net verbinding zijn gegaan, niet een andere vdsl standaard. Mogelijk kijken ze of ze het modem kunnen vinden en anders geven ze een reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerobase
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Het TG789 modem heeft geen admin user.

Ik heb het Thompson TG789bvn modem vervangen door een Draytek 130 (als transparante bridge) icm een Mikrotik router (de Mikrotik bouwt de PPPoE verbinding op)

Internet loopt over vlan 32, telefonie over vlan 33, iptv over vlan 34 en VOD over vlan 35. Ik heb alleen internet en telefonie van Tele2, dus TV heb ik niet kunnen testen.

Als je op de buitenring (straatkast) zit aangesloten maakt het overigens niet uit wat je invult bij PPPoE user/password. Internet werkt dan toch wel.

Na een volledige reset (alles weer default) gebruikt het modem overigens als PPPoE username 'tele2@tele2.nl' en als password 'tele2'.

Is het modem eenmaal volledig geprovisioned dan verandert dat in 'gebruikersnaam@vdsl.offnet.tele2.nl' met een wachtwoord van 12 karakters. Gebruikersnaam is dan de usernaam uit de welkomstbrief. Maar zoals gezegd, deze gegevens doen er niet toe. Internet werkt onafhankelijk van de PPPoE gegevens die je invult.

Telefonie is een ander verhaal. Ik heb de SIP gegevens, op het password na, inmiddels boven water (Dat password wordt versleuteld overgestuurd middels een challenged reponse). Dat wordt dus brute-forcen om het password te achterhalen.

Voor nu heb ik het TG789bvn modem achter de Mikrotik router staan. Dan kan ik tenminste ook telefonie gebruiken (De Mikrotik bridged het voip vlan van Tele2 getagged naar een z'n ethernetpoorten. Daar heb ik via UTP de TG789bvn weer aanhangen).

Binnenkort maar eens kijken of het SIP password te achterhalen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeri81
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-07-2018
Ik heb ook Tele2 als provider en heb een Draytek 130 modem gekocht. Ik weet mijn gebruikersnaam en wachtwoord niet. I
k heb geen welkomsbrief gehad waarin deze vermeldt staan.
Tot nu toe is het niet gelukt om verbinding te maken. Ik heb deze settings ingesteld:

PPPoE/PPPoA Client : Enable
Multi-PVC channel: Channel 1
VPI: 1 (0 ook geprobeerd)
VCI: 32
Encapsulating Type: LLC/SNAP
Protocol: PPPoE
Modulation: Multimode

PPPoE Pass-through
For Wired LAN2 aangevinkt

WAN Connection Detection: ARP detect
MTU: 1500

Service Name: Tele2
Username: tele2@tele2.nl
Password: tele2

PPP Authentication: PAP or CHAP
IP Address From ISP: No

Mac adres overgenomen van Technicolor modem.

De melding die ik krijg is: Message [ PPPoE : No response from server side. ]. Na wat uitzoekwerk blijkt dit toch een onjuiste gebruikersnaam / wachtwoord te kunnen zijn.
Zou je jouw settings van jouw Draytek Vigor 130 hier willen plaatsen zodat ik deze kan vergelijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zerobase
  • Niet online
Mijn aansluiting loopt via de straatkast (Offnet). Als jouw aansluiting rechtstreeks vanuit de centrale wordt geleverd kan het zijn dat onderstaande niet werkt.

En voor de volledigheid: Ik laat de PPPoE verbinding door mijn router opbouwen, niet door het modem.

Internet Access --> General Setup:
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2w5925e.png

Internet Access --> PPPoE / PPPoA:
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/24grnmd.png

MPoA / Static or dynamic IP:
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/vhfera.png

VPI/VCI doen er niet toe (is alleen voor ADSL).

Je hebt nu de VDSL aansluiting transparant gebridged naar de ethernetpoort op de Draytek. Internet komt binnen op vlan 32 (tagged). Het enige untagged verkeer van/naar het modem is management verkeer (zodat je het modem kunt configureren. Het IP-adres stel je in onder LAN --> General Setup)

Zorg dat de router / PC die aan het modem hangt op vlan 32 de verbinding opbouwt. Als je de PPPoE verbinding untagged probeert op te zetten gaat het dus mis (je router praat dan tegen de management interface van het modem aan).
joeri81 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 17:19:
Ik heb ook Tele2 als provider en heb een Draytek 130 modem gekocht.
...

Zou je jouw settings van jouw Draytek Vigor 130 hier willen plaatsen zodat ik deze kan vergelijken?

[ Voor 0% gewijzigd door Zerobase op 22-01-2017 18:34 . Reden: Tiepvaut ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeri81
Super! Hartstikke bedankt voor dit antwoord. Ik ga morgenavond testen en laat het resultaat weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeri81
Het is gelukt om verbinding te maken. Nu loop ik tegen een vreemd probleem aan. Ik kan geen websites openen, althans dat dacht ik. Als ik youtube.com, google of Facebook open, dan werken ze perfect en supersnel. Elke willekeurige andere site (nu.nl, tweakers.net, etc.) werken NIET. Er blijft staan: verbinding maken. Ik heb Firefox, Edge en IE geprobeerd als browser. DNS cache geflushed en CCleaner erop los gelaten.

>:) Opgelost: MTU op 1492 gezet. _/-\o_

Voor de Draytek Vigor 2925AC instellingen voor Tele2 (mochten anderen hiernaar zoeken):
1.Wan general setup

2.Wan general setup

Internet Access

4. Internet Access

[ Voor 49% gewijzigd door joeri81 op 24-01-2017 21:50 . Reden: Toch gelukt! Instellingen online gezet ter info voor andere users ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerobase
  • Niet online
Vwb die MTU: Ik heb geprobeerd om de MTU van het Drayek modem op 1508 te zetten, maar helaas gaat het modem niet hoger dan 1500. Had dit wel gewerkt dan zou je de MTU van je PPPoE verbinding op 1500 hebben kunnen zetten (Mits Tele2 dit ondersteunt).

De MTU van mijn PPPoE verbinding staat nu ook op 1492.

Ik zie dat jij de PPPoE verbinding door het modem laat opbouwen. Heb je ook telefonie van Tele2?

Ik gebruik een Mikrotik router voor het opzetten van de PPPoE verbinding. Tevens zorgt deze router ervoor dat het voice vlan (33) gebridged wordt (tagged) naar een fysieke poort op de router. Daar hangt dan weer het TG789bvn modem van Tele2 aan (via de WAN poort van het TG789bvn modem, niet via de RJ11 VDSL aansluiting).

Wel moest ik voor de TG789bvn een PPPoE server simuleren. PPPoE en de voice (SIP) connectie worden onafhankelijk van elkaar opgebouwd door het Tele2 modem, maar als de PPPoE verbinding niet tot stand komt reboot het Tele2 modem en dus ben ik de SIP verbinding weer kwijt. Oftewel ik houdt het Tele2 modem nu 'voor de gek' door het ding te laten denken dat er een werkende internetverbinding is (Loopt meteen dood want ik drop alles wat er van dit modem af komt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeri81
De PPPoE verbinding laat ik opbouwen door de router, maar omdat dit ook een Draytek is, werkt dit wellicht verwarrend.
Wat wel opmerkelijk is: Met de speedtest met het oude modem haalde ik 80 Mbit down en +- 30 up. Met de nieuwe Draytek gisteren 40Mbit down en 20 up. En vandaag 25 down en 17 up. 8)7
Ik begrijp niet hoe dit kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:00
joeri81 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 18:30:
De PPPoE verbinding laat ik opbouwen door de router, maar omdat dit ook een Draytek is, werkt dit wellicht verwarrend.
Wat wel opmerkelijk is: Met de speedtest met het oude modem haalde ik 80 Mbit down en +- 30 up. Met de nieuwe Draytek gisteren 40Mbit down en 20 up. En vandaag 25 down en 17 up. 8)7
Ik begrijp niet hoe dit kan.
Je hebt toch een draytek 130?
Gebruik modem code 6 eens als je wil.
ftp://ftp.draytek.com/Vigor130/Firmware/v3.7.9.4/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeri81
Ik heb een Draytek 130 modem en een Draytek 2925AC router :). Bedankt voor de tip van de nieuwe firmware. Ik heb die van november en gezien de releasenotes kan dit zeker helpen. Ik laat de uitkomsten weten (mijn vrouw heeft het internet gekaapt momenteel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:00
Bij mij traint modem code 6 hoger in, zal bij jou waarschijnlijk niet anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeri81
Speedtest gedaan:

Eerste test (oude firmware:) 20 Mbit
Tweede test (nieuwe firmware): 40 Mbit (echt 3 minuten later ofzo)
Derde test: 63 Mbit (5 minuten later)
Na nog een paar testen blijft ie hangen op 68Mbit

Het is een stuk minder dan wat het oude modem haalde, maar wellicht ben ik ongeduldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:36
joeri81 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 20:05:
[...]
maar wellicht ben ik ongeduldig.
Snelheid inmiddels al gestegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Is er trouwens ook iemand die TV aan de gang heeft via een eigen modem zoals de Draytek?
Heb nu Telfort en dat werkt perfect met een Vigor 130, TV zit daar op VLAN4 die ik via managed switch doorgeef aan de settopbox.

Zou dat bij Tele2 ook zo werken? Of doet het modem ook nog zaken daarin, zoals opzetten van een PPPoE sessie o.i.d.? Of is het bij Tele2 ook gewoon zorgen dat juiste VLAN vanaf het modem doorkomt naar de settopbox en you're ready to go?

Tele2 is nog net weer wat goedkoper dan Telfort. En aangezien het tegenwoordig toch allemaal KPN Wholesale via de straatkast is maakt het qua internetsnelheid e.d. maar weinig uit volgens mij.

[ Voor 17% gewijzigd door ThinkPad op 13-02-2017 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

ThinkPadd schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:23:
Tele2 is nog net weer wat goedkoper dan Telfort. En aangezien het tegenwoordig toch allemaal KPN Wholesale via de straatkast is maakt het qua internetsnelheid e.d. maar weinig uit volgens mij.
Ik weet niet hoe je dit precies bedoelt, maar het TV platform van Tele2 is wel wezenlijk anders dan dat van KPN(&resellers). Het goedkoopste TV pakket van Tele2 (anders bespaar je geen euro's tov Telfort) beslaat vervolgens echt maar een heel klein gedeelte (20 zenders) van wat je bij KPN krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Get!em schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:53:
[...]

Ik weet niet hoe je dit precies bedoelt, maar het TV platform van Tele2 is wel wezenlijk anders dan dat van KPN(&resellers). Het goedkoopste TV pakket van Tele2 (anders bespaar je geen euro's tov Telfort) beslaat vervolgens echt maar een heel klein gedeelte (20 zenders) van wat je bij KPN krijgt.
Oh kijk dat wist ik niet. Goedkoopste zenderpakket is prima, veel meer dan de NPO's en de RTL's kijken we toch niet.

Maar ben wel benieuwd hoe het werkt bij Tele2. Vandaar mijn vraag of het kwestie is van juiste VLAN doorzetten naar settopbox en klaar, of dat er nog meer moet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Iemand heeft het met een extra router wel gedaan, maar tv via originele router laten lopen https://forum.tele2.nl/ti...aatsen-zinvol-onzin-52822

De complete tele2 modem/router vervangen door eigen in combinatie met TV heb ik nog niet werkend gezien.

Ik ben vorig jaar van Tele2 naar Telfort gegaan. Zeker qua tv platform ben ik er daardoor flink op vooruit gegaan qua gebruiksgemak. 1 van de voordelen: tele2 heeft (had?) opname lokaal op een HDD (amino ontvanger), telfort in de cloud. Dat betekend dat ik nu met telfort op de tablet ook opnames kan starten/bekijken etc en een evt tweede ontvanger ook dezelfde opnames heb (starten in de woonkamer, verder kijken in de slaapkamer).
Tevens werden die Tele2 (oude) amino's tv decoders (die ovalen dingen) gloeiend heet (ook in standby). Ik zie nu dat ze ook rechthoekige hebben, geen idee of die vervangend/nieuw zijn en of ze nu dus het tv platform aan het veranderen zijn, aangezien ik dus een jaar geleden vertrokken ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Daar krijgt de extra router een 192.168.x.x adres, dat is heel wat anders dan wat ik nu heb. Daarbij zit de Vigor 130 in transparent bridge en krijg ik op de router erachter (pfSense) een WAN IP-adres (145.x.x.x).

• joeri81
70 Mbit down zo ongeveer. Oude modem was dus iets sneller.
Pagina: 1