Aanschaf tweedehands auto, max €15k

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-09 19:40
Ik ben opzoek naar een tweedehandsauto en ik heb wat hulp nodig :)
Op dit moment rijd ik in een leaseauto (V40 D2 R-Design in Rebel Blue), contract hiervoor loopt eind augustus af, dan lever ik deze in. Ik wil geen nieuwe leaseauto, voornamelijk vanwege één reden eigenlijk: ik wil bij mooi weer met de motor naar werk kunnen en daar zelf niet (teveel) op toeleggen qua kosten.
Wanneer ik op dit moment met de motor ga betaal ik 100% zelf, als ik dat doe wanneer ik een eigen auto heb, dan kan ik gewoon altijd kilometers declareren (19ct/km netto vergoeding uit mobiliteitsbudget, resterende budget wordt bruto uitgekeerd).

Ik heb de afgelopen jaren zo'n 25k km per jaar met de auto gereden (18k zakelijk, 7k privé), verwacht dat dit naar beneden gaat naar +/- 18k-20k km (14k-15k zakelijk + 4k-5k privé) per jaar. Omdat ik nu een leaseauto rijdt en privé kilometers me niet zoveel kosten, pak ik de auto ook veel voor ritjes die niet noodzakelijk zijn etc., dat gaat dus ook wel omlaag met een eigen auto.

Dus, de zoektocht is begonnen! Al een tijdje, maar ik heb nu zoveel opties dat ik eigenlijk niet echt meer weet wat ik moet doen. Wellicht kunnen jullie helpen om bepaalde opties uit te sluiten, of juist opties toe te voegen die ik nu geheel over het hoofd zie.

Ik heb dit topic (Advies aankoop auto (BMW1-3 vs Alfa Romeo Brera)) doorgelezen, is ongeveer dezelfde vraag als ik heb, maar wellicht komen er nu nog andere opties naar boven.

Ondertussen heb ik een lijstje vergaard met auto's, hierbij het verbruik, MRB en verzekeringkosten (allrisk) en een indicatie van afschrijving bijgezet, om voor mezelf een vergelijking te hebben. Dat lijstje is onderstaande tabel (bevat niet alle kosten, volgens mij niet nodig, kan het wel delen bij interesse). Aanschafkosten zijn een indicatie van modellen die wel interessant leken en ik vond via verschillende websites.

Merk Model Motorisering Bouwjaar Transmissie Brandstof Aanschafprijs
Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm 2011 Automaat Diesel € 15.900,00
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo 2012 Automaat Benzine € 14.950,00
Audi A1 1.4 TFSI 2012 Handgeschakeld Benzine € 15.950,00
Audi A3 2.0 TDI 140pk 2012 Handgeschakeld Diesel € 14.950,00
BMW 118D 2.0 2011 Handgeschakeld Diesel € 16.650,00
BMW 320d Coupé 2.0 2011 Handgeschakeld Diesel € 14.900,00
BMW 116i 1.6 2012 Handgeschakeld Benzine € 16.645,00
BMW 325i Coupé 2.5 2008 Automaat Benzine € 13.995,00
Kia Ceed 1.6 GDI 2013 Handgeschakeld Benzine € 14.750,00
Kia Ceed 1.6 CRDi 2012 Handgeschakeld Diesel € 15.950,00
Kia Pro_Ceed 1.6 GDI 2014 Handgeschakeld Benzine € 16.750,00
Lexus IS220d 2.2 2009 Handgeschakeld Diesel € 12.645,00
Lexus IS250 2.5 V6 2006 Automaat Benzine € 13.445,00
Opel Astra GTC 1.4 Turbo 2012 Handgeschakeld Benzine € 13.950,00
Opel Astra GTC 1.6 Turbo 2012 Handgeschakeld Benzine € 13.950,00
Peugeot RCZ 1.6 THP 200pk 2010 Handgeschakeld Benzine € 14.888,00
Volvo C30 2.0i 2011 Handgeschakeld Benzine € 14.950,00

Zoals je ziet, het is een redelijk gevarieerd lijstje :)
Ik heb verschillende beweegredenen achter de verschillende modellen, ik probeer nog te bedenken wat voor mij de belangrijkste eigenschap is voor een auto die ik wil kopen.

De eisen die ik ongeveer heb:
  • Maximaal €15k aanschaf
  • Hatchback, coupé of sedan. Stations vind ik over het algemeen lelijker dan een sedan of hatchback en ik heb de ruimte helemaal niet nodig
  • Uiterlijk: Enigszins sportief ogend, andere kleur dan standaard grijs/wit/zwart
  • Motorisering: Mag wel wat vermogen in zitten maar hoeft ook geen racemonster te zijn, transmissie niet echt een voorkeur, goede automaat zou wel leuk zijn
  • Uitrusting: Minstens cruise control + climate control, navigatie niet noodzakelijk (eigen goede/up-to-date losse navigatie), bluetooth is handig, maar mag ook achteraf d.m.v. een parrot o.i.d.
Waar ik voornamelijk tussen twijfel is of ik een iets nieuwere auto met meer zekerheid (garantie) wil, of een iets oudere met een dikke motor. Dat eerste is ook de reden dat de Kia's er in staan, die hebben nog 2-4 jaar fabrieksgarantie. Afgelopen weekend heb ik 2 proefritjes gedaan, in de Astra GTC 1.6 Turbo (180pk) en in de Kia Cee'd 1.6GDI. Die Astra reed wel erg lekker, zeker ook met dat vermogen. Ik had niet het idee dat hij heel erg snel was, maar even gas geven op de snelweg en je zat snel op 170km/h.
De Kia is qua uitrusting erg uitgebreid, alles wat ik nodig kan hebben zit erop, plus meer. De motor heeft in principe genoeg vermogen, maar de versnellingsbak vond ik wat apart aanvoelen.

Bij een aantal modellen in m'n lijstje heb ik wel wat twijfels. De BMW 118d (E87) is volgens mij één van de bekende probleemmotoren? Zelfde voor de 1.4 TFSI van de A1 en de 1.6 THP van de RCZ? Of valt dat allemaal wel mee?

Er zijn een aantal modellen die voor mij eigenlijk sowieso geen optie zijn, omdat ik ze gewoonweg niet mooi vind. Dit zijn onder andere de VW Polo en Golf, Renault Clio en Megané en eigenlijk alle Skoda's.
De VW Scirocco vind ik een erg mooie auto om te zien, maar het interieur heb ik wat twijfels over. Die staat vooralsnog niet op de lijst, maar wellicht zijn er goede redenen om die er wel bij te plaatsen.

Zijn er mensen die mij van advies kunnen voorzien? :)

TL;DR
- Tweedehands auto, voor max €15k, liefst minder
- Benzine of diesel, afhankelijk van verbruik en verdere kosten, geen voorkeur
- Sportief ogend (erg subjectief uiteraard), enigszins vermogend (150pk+, afhankelijk van gewicht meer vermogen bij zwaardere auto)
- Kilometerstand afhankelijk van leeftijd en brandstof, onderhoudshistorie is belangrijker dan kilometerstand in mijn ogen

Beste antwoord (via Tankiej op 05-07-2017 17:15)

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:35

Yucon

*broem*

Je noemt wel de C30 benzine, maar waarom geen diesel? Daar zit leuk spul tussen.. volgens mij kun je ze ook nog met de 5cilinder krijgen. De 1.6d is trouwens wel berucht vanwege het opvreten van turbo's maar volgens mij zijn de grotere motoren probleemloos.

Als je de ruimte niet nodig hebt is een honda CR-Z ook leuk.

[ Voor 11% gewijzigd door Yucon op 04-07-2017 12:13 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal altijd een VW fanboy blijven.

https://www.marktplaats.n...f31&previousPage=lr&pos=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Waarom niet een Volvo V40 kopen? Of ben je daar niet tevreden over. Voor 15k moet je toch een redelijk knappe variant moeten kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semidevidra
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-08-2021
Lexus CT-200H misschien?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Je noemt wel de C30 benzine, maar waarom geen diesel? Daar zit leuk spul tussen.. volgens mij kun je ze ook nog met de 5cilinder krijgen. De 1.6d is trouwens wel berucht vanwege het opvreten van turbo's maar volgens mij zijn de grotere motoren probleemloos.

[ Voor 11% gewijzigd door Yucon op 04-07-2017 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-09 14:43
Hier word ik persoonlijk heel hebberig van:

http://www.renaultverdonk...enault-verdonk/occ2713036

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik die auto opzoek, zie ik niet echt een sportieve look als ik naar de auto kijk.
Voor de rest een mooie wagen.
EDIT: zag net dat je geen VW Golf wilt, toch maar een uitzondering maken :+

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2017 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-09 18:15

ThunderNet

Flits!

Saab 9-3 Sport Sedan, en als je zoekt is zelfs een cabrio wel mogelijk van na 2011 :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
The_Ghost16 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 12:02:
Waarom niet een Volvo V40 kopen? Of ben je daar niet tevreden over. Voor 15k moet je toch een redelijk knappe variant moeten kunnen vinden.
Ik ben er wel tevreden over, maar ik wil 'iets anders'. De V40 bevalt prima, maar ik vind wat afwisseling wel leuk.
Heb ik ook overwogen, maar ik heb wel m'n twijfels bij de accu's van een tweedehands hybride. Daarnaast heb ik één keer in het eerste model CT200h gezeten, dat zat niet erg lekker. Wellicht moet ik het nog eens proberen.
Mooie auto inderdaad! De 3.5 V6 is dan wellicht iets te dorstig, maar de 2.0 met 170pk is wel iets beter. Het eerdere model Laguna staat niet echt geweldig bekend, is de laatste Laguna beter?
Verwijderd schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 12:14:
[...]

Als ik die auto opzoek, zie ik niet echt een sportieve look als ik naar de auto kijk.
Voor de rest een mooie wagen.
EDIT: zag net dat je geen VW Golf wilt, toch maar een uitzondering maken :+
Ik wil best uitzonderingen maken, maar niet voor een Golf. Dat vind ik echt helemaal niets :P
ThunderNet schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 12:19:
Saab 9-3 Sport Sedan, en als je zoekt is zelfs een cabrio wel mogelijk van na 2011 :)
Dat ik die vergeten ben! De 9-3 is zelfs de enige waarvan ik de station mooi vind. Eens even daar naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-09 22:08
Fiat Bravo?
Weinig aandachtspunten in het aankoopadvies op Autoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semidevidra
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-08-2021
Tankiej schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 12:53:
[...]

Ik ben er wel tevreden over, maar ik wil 'iets anders'. De V40 bevalt prima, maar ik vind wat afwisseling wel leuk.

[...]

Heb ik ook overwogen, maar ik heb wel m'n twijfels bij de accu's van een tweedehands hybride. Daarnaast heb ik één keer in het eerste model CT200h gezeten, dat zat niet erg lekker. Wellicht moet ik het nog eens proberen.

[...]

Mooie auto inderdaad! De 3.5 V6 is dan wellicht iets te dorstig, maar de 2.0 met 170pk is wel iets beter. Het eerdere model Laguna staat niet echt geweldig bekend, is de laatste Laguna beter?

[...]

Ik wil best uitzonderingen maken, maar niet voor een Golf. Dat vind ik echt helemaal niets :P

[...]

Dat ik die vergeten ben! De 9-3 is zelfs de enige waarvan ik de station mooi vind. Eens even daar naar kijken :)
Het verschilt per persoon hoe de Lexus CT zit.
Voor mij is het perfect. Menige Volvo rijders zeggen uiteraard Volvo stoelen zitten het lekkerst.
Op zich de accu's gaan makkelijk mee tot 2.5ton op de teller.

Ik zelf vind het een hele mooie auto:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Bij een aantal modellen in m'n lijstje heb ik wel wat twijfels. De BMW 118d (E87) is volgens mij één van de bekende probleemmotoren? Zelfde voor de 1.4 TFSI van de A1 en de 1.6 THP van de RCZ? Of valt dat allemaal wel mee?
1.6THP is eerder een "probleemmotor" in de 156/175pk variant. De 200pk is eigenlijk prima v.z.i.w :)

En hoewel de Astra GTC echt een prachtige auto is ( <3 ) moet je wel goed rekening houden met de versnellingsbak: de M32 6-bak is zeker niet zonder problemen. Na september 2013 (productiedatum, niet tenaamstelling) is dit verholpen (versterkte lagers).

Als je een sportieve auto wilt, is de Lexus CT200h met CVT niks voor jou. Sportieve hybride? Neem de Honda CR-Z :)

En je vraag over Laguna's: de 3de generatie is eigenlijk een zeer goede auto, die vanwege de reputatie van de voorganger vrij voordelig is en veel waar biedt voor zijn geld :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Seat Exeo? Is gewoon een omgekatte Audi A4 met exact dezelfde onderdelen en te krijgen in verschillende uitvoeringen van best relaxt tot best racey. Kost ook de wereld niet qua onderhoud en verzekering.

Ook mis ik even de Renault Megane; zeker als je in je lijstje toch ook kijkt naar oudere auto's, kan je een hele luxe/volle Megane vinden voor waarschijnlijk veel minder dan 15K. Hou je mooi geld over voor iets leuks of (aanvullend) onderhoud.

Ford? Fiesta Sport / Fiesta ST of misschien een Mondeo?

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 04-07-2017 13:20 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretpik
Tankiej schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 12:53:

[...]

Het laatste type Laguna is misschien wel de betrouwbaarste Renault ooit. Moet eerlijk bekennen dat ik geen fan ben van Renault, maar hierin zou ik mezelf ook wel zien rondrijden. Tevens hebben de vrienden van Autoblog natuurlijk de aankooptips:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Yucon schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 12:12:

Ik vind het laatste model C30 wel mooi, de eerste eigenlijk iets minder geslaagd in mijn ogen. Van dat laatste model zijn er niet heel veel diesels beschikbaar wat niet de D2/1.6D is, ik zie er welgeteld eentje op Autoscout. Of zoek ik verkeerd?
Die had ik eerst wel op m'n lijstje, is er weer vanaf gegaan, eigenlijk zonder hele duidelijke reden. Ik weet niet of ik helemaal aan het uiterlijk kan wennen, maar het heeft wel iets.. :)
semidevidra schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 12:56:
[...]

Het verschilt per persoon hoe de Lexus CT zit.
Voor mij is het perfect. Menige Volvo rijders zeggen uiteraard Volvo stoelen zitten het lekkerst.
Op zich de accu's gaan makkelijk mee tot 2.5ton op de teller.

Ik zelf vind het een hele mooie auto:)
Volvo stoelen zitten goed, maar of ze het lekkerst zitten weet ik niet. Ik heb ook in andere auto's gezeten die vergelijkbaar of beter zitten :P
MK1998NL schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 13:14:
[...]

1.6THP is eerder een "probleemmotor" in de 156/175pk variant. De 200pk is eigenlijk prima v.z.i.w :)
Hmm oke, dat scheelt dan nog weer, blijft ie nog even staan :+
En hoewel de Astra GTC echt een prachtige auto is ( <3 ) moet je wel goed rekening houden met de versnellingsbak: de M32 6-bak is zeker niet zonder problemen. Na september 2013 (productiedatum, niet tenaamstelling) is dit verholpen (versterkte lagers).
Dat had ik ook gelezen inderdaad. Er zijn helaas erg weinig GTC's, en dan helemaal van na september 2013 en dan ook nog binnen budget..
Als je een sportieve auto wilt, is de Lexus CT200h met CVT niks voor jou. Sportieve hybride? Neem de Honda CR-Z :)
Ziet er wat sportiever uit, maar is hij ook sportiever? Heeft minder vermogen dan de CT :o
En je vraag over Laguna's: de 3de generatie is eigenlijk een zeer goede auto, die vanwege de reputatie van de voorganger vrij voordelig is en veel waar biedt voor zijn geld :)
patrickkoning schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 13:21:
[...]

Het laatste type Laguna is misschien wel de betrouwbaarste Renault ooit. Moet eerlijk bekennen dat ik geen fan ben van Renault, maar hierin zou ik mezelf ook wel zien rondrijden. Tevens hebben de vrienden van Autoblog natuurlijk de aankooptips:

[video]
Ik moet de Laguna coupé nog maar eens even wat beter bekijken, vind het ook wel een hele mooie auto :)
MAX3400 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 13:19:
Seat Exeo? Is gewoon een omgekatte Audi A4 met exact dezelfde onderdelen en te krijgen in verschillende uitvoeringen van best relaxt tot best racey. Kost ook de wereld niet qua onderhoud en verzekering.
Ziet er opzich oké uit, maar niet heel sportief, eerder degelijk. Zal wel erg betaalbaar zijn inderdaad.
Ook mis ik even de Renault Megane; zeker als je in je lijstje toch ook kijkt naar oudere auto's, kan je een hele luxe/volle Megane vinden voor waarschijnlijk veel minder dan 15K. Hou je mooi geld over voor iets leuks of (aanvullend) onderhoud.
Ik heb de Megane wel genoemd :+
Er zijn een aantal modellen die voor mij eigenlijk sowieso geen optie zijn, omdat ik ze gewoonweg niet mooi vind. Dit zijn onder andere de VW Polo en Golf, Renault Clio en Megané en eigenlijk alle Skoda's.
Ford? Fiesta Sport / Fiesta ST of misschien een Mondeo?
De Focus heb ik wel naar gekeken, Fiesta eigenlijk niet. Ik vind het Fiesta model van 2012-2017 wel mooi, die van daar voor iets minder. Van het 2012-2017 model is het aanbod erg beperkt, binnen budget, die een iets dikkere motor hebben dan de standaard leasediesel. Deze is er wel bijvoorbeeld: https://www.autoscout24.n...a8-52ec6ec31bf3?cldtidx=3
Kan een optie zijn :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:30
over de lexus CT: zeer comfortabele wagen, goed onderstel (dat sportief genoemd kan worden), maar automaat is niet ontworpen voor sportief rijden. Rijdt wel aangenaam.

Batterijen is geen probleem -> aandrijving is deze van een prius, en die is bewezen betrouwbaar. CT haalt trouwens top van betrouwbaarheid: https://www.anwb.nl/auto/...011-03-01/2013-12-31/1936

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Tankiej schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 14:20:
[...]

Ik vind het laatste model C30 wel mooi, de eerste eigenlijk iets minder geslaagd in mijn ogen. Van dat laatste model zijn er niet heel veel diesels beschikbaar wat niet de D2/1.6D is, ik zie er welgeteld eentje op Autoscout. Of zoek ik verkeerd?

[...]
Ik moet toegeven dat ik er meer verwachtte, omdat je de in de identieke v50 wel vindt. Maargoed, misschien toch een andere doelgroep.

Ik kwam wel een aantal D5's tegen.. je moet dan zoeken op 2.4. Rijdt waarschijnlijk voortreffelijk maar ik zie dat het verbruik wel flink tegenvalt. Daar had ik niet op gerekend want de nieuwere v40 D4 is heel veel zuiniger.

https://www.marktplaats.n...=158&postcode=&distance=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
manzonderdas schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 14:45:
over de lexus CT: zeer comfortabele wagen, goed onderstel (dat sportief genoemd kan worden), maar automaat is niet ontworpen voor sportief rijden. Rijdt wel aangenaam.

Batterijen is geen probleem -> aandrijving is deze van een prius, en die is bewezen betrouwbaar. CT haalt trouwens top van betrouwbaarheid: https://www.anwb.nl/auto/...011-03-01/2013-12-31/1936
Natuurlijk, onderhouds is het gewoon een Prius. Dat wist ik eigenlijk ook wel :P
Ik heb wel m'n twijfels bij de sportiviteit van de CT, een proefritje kan altijd natuurlijk.
Yucon schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 18:57:
[...]

Ik moet toegeven dat ik er meer verwachtte, omdat je de in de identieke v50 wel vindt. Maargoed, misschien toch een andere doelgroep.

Ik kwam wel een aantal D5's tegen.. je moet dan zoeken op 2.4. Rijdt waarschijnlijk voortreffelijk maar ik zie dat het verbruik wel flink tegenvalt. Daar had ik niet op gerekend want de nieuwere v40 D4 is heel veel zuiniger.

De V50 vind je talloze van inderdaad, maar de C30, en ook de S40 trouwens, veel minder. Helaas, ik heb liever een C30 of S40 (beide van laatste model) dan een V50 :)

M'n leaseauto moest vandaag voor onderhoud en een reparatie, heb een V40 T4 automaat meegekregen. Dat rijdt wel erg lekker, een automaat. Moet wel een goede zijn natuurlijk, maar een automaat is wel ongeveer verschoven naar het 'must-have' lijstje. Kan ik m'n lijst met auto's weer wat uitdunnen :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tankiej
Zoektocht is beëindigd, bedankt voor de bijdragen! Zojuist een krabbel gezet voor een Volvo C30 D3 automaat Summum (2011) *D

De C30 stond altijd bovenaan m'n lijstje, maar dan wel het laatste model en een dikkere motor dan de D2/1.6d die je overal ziet staan. Daar heb ik al 4 jaar lang meegereden, ik wil wel iets meer. Deze C30 stond nog geen dag online, D3 automaat is redelijk zeldzaam voor de C30 in Nederland, een Summum uitvoering helemaal. Over een maandje ophalen :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zi1VnCil.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tankiej schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 17:15:
Zoektocht is beëindigd, bedankt voor de bijdragen! Zojuist een krabbel gezet voor een Volvo C30 D3 automaat Summum (2011) *D

De C30 stond altijd bovenaan m'n lijstje, maar dan wel het laatste model en een dikkere motor dan de D2/1.6d die je overal ziet staan. Daar heb ik al 4 jaar lang meegereden, ik wil wel iets meer. Deze C30 stond nog geen dag online, D3 automaat is redelijk zeldzaam voor de C30 in Nederland, een Summum uitvoering helemaal. Over een maandje ophalen :)

[afbeelding]
Gefeliciteerd, vele schadevrije jaren toegewenst :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Gefeliciteerd! Tof kleurtje i.c.m. de wielkastranden :)

[ Voor 31% gewijzigd door pretpik op 06-07-2017 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:30
Gefeliciteerd met je aankoop.

Tijdens het lezen van het topic wilde ik al de vraag gaan stellen "wat is sportief?", gezien ik dat woord zo vaak terug zag komen. Die vraag is nu overbodig :+ Helaas, ik was wel benieuwd. Want gezien je keuze hebben wij bij sportief een zeer verschillend beeld. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
Bedankt *D
TheBrut3 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 14:13:
Gefeliciteerd met je aankoop.

Tijdens het lezen van het topic wilde ik al de vraag gaan stellen "wat is sportief?", gezien ik dat woord zo vaak terug zag komen. Die vraag is nu overbodig :+ Helaas, ik was wel benieuwd. Want gezien je keuze hebben wij bij sportief een zeer verschillend beeld. :P
Haha, is wellicht niet helemaal de juiste term inderdaad. Maar weet ook niet wat ik dan wel moest gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Tankiej schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 14:20:
[...]
De Focus heb ik wel naar gekeken, Fiesta eigenlijk niet. Ik vind het Fiesta model van 2012-2017 wel mooi, die van daar voor iets minder. Van het 2012-2017 model is het aanbod erg beperkt, binnen budget, die een iets dikkere motor hebben dan de standaard leasediesel. Deze is er wel bijvoorbeeld: https://www.autoscout24.n...a8-52ec6ec31bf3?cldtidx=3
Kan een optie zijn :)
je kan ook gewoon naar de 100/125pk versie kijken. gemakkelijk te chippen naar omstreeks 150pk en 240nm
iets onder de 8sec naar 100.
focus hetzelfde verhaal natuurlijk

https://www.autoscout24.n...&ctf=5&&sort=price&desc=0

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 19:04
Tankiej schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 09:32:
[...]

Ik heb wel m'n twijfels bij de sportiviteit van de CT, een proefritje kan altijd natuurlijk.

[...]
Ik heb hem proefgereden en wat een traag aanvoelende auto is het! Ik had vanwege de electrische hulpaandrijving gehoopt op een stille boost bij wegrijden, maar daarvan was niets te merken. Als ik probeerde om elektrisch 0-50 te doen, moest ik zo weinig gasgeven dat achterliggers op bakfietsen in de remmen moesten ;)

Misschien een CT300h, met de aandrijflijn van de IS, is dat er?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Powrskin schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 14:33:
[...]

je kan ook gewoon naar de 100/125pk versie kijken. gemakkelijk te chippen naar omstreeks 150pk en 240nm
iets onder de 8sec naar 100.
focus hetzelfde verhaal natuurlijk

https://www.autoscout24.n...&ctf=5&&sort=price&desc=0
Dat is wel leuk om te weten dat dat kan, wellicht voor een volgende auto, of een ander persoon die in dezelfde situatie als mij zit. Gisteren heb ik er eentje aangeschaft namelijk, zie een paar posts hierboven :)
Bedankt voor je bijdrage in ieder geval!
t_captain schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 15:00:
[...]

Ik heb hem proefgereden en wat een traag aanvoelende auto is het! Ik had vanwege de electrische hulpaandrijving gehoopt op een stille boost bij wegrijden, maar daarvan was niets te merken. Als ik probeerde om elektrisch 0-50 te doen, moest ik zo weinig gasgeven dat achterliggers op bakfietsen in de remmen moesten ;)

Misschien een CT300h, met de aandrijflijn van de IS, is dat er?
Zou wel heel tof zijn als die er komt, een CT300h, als ie ook een beetje de styling van de IS300h krijgt zeker. Maar dat is vooralsnog niet het geval voor zover ik weet :o
Pagina: 1