Laptopproject Tu delft omzeilen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgend jaar wil ik aan de studie bouwkunde aan de hanze beginnen. Ik heb een nieuwe laptop nodig en ik zag dat de tu delft een laptop project heeft. De HP Zbook Studio G4 ziet er erg mooi uit en is erg goedkoop (1200). is er een manier om als niet tu delft student alsnog aan het laptop project mee te kunnen doen?

mvg,
Leon

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Lijkt me dat je alles mee kan doen als student van de instelling van de betreffende aanbieder.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 17:54
Student aan de TU vinden die geen laptop gaat kopen en m aan jou door wil verkopen (mits dat niet tegen de voorwaarden is uiteraard)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Had dit niet verder gekund in laptop bouwkunde 1000-1600 eruo ? Tis niet alsof beide topics veel inzet/doorzettingsvermogen tonen.

Mag ik wel subtiel opmerken dat ik, als dikke belastingbetaler, het kwalijk vind dat je de laptop-regeling/subsidie voor studenten van Delft probeert te misbruiken voor jouw studie? Jat dan gewoon een laptop bij de Mediamarkt; voor politie draag ik graag mijn centen bij; niet voor dit soort omkat-regelingen.

[ Voor 15% gewijzigd door MAX3400 op 03-07-2017 17:33 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
Dat wordt toch niet door de overheid of de unief gefinancierd....
Hoogstens heeft er iemand een package deal geregeld, en is de aanbieder bereid een groot aantal laptops te verkopen aan een lagere marge.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

MAX3400 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 17:32:

Mag ik wel subtiel opmerken dat ik, als dikke belastingbetaler, het kwalijk vind dat je de laptop-regeling/subsidie voor studenten van Delft probeert te misbruiken voor jouw studie? Jat dan gewoon een laptop bij de Mediamarkt; voor politie draag ik graag mijn centen bij; niet voor dit soort omkat-regelingen.
Op welke wijze kost dit de belastingplichtigen geld? Ik vermoed namelijk dat vanwege het volume in een keer de prijs laag is en fabrikanten graag leerlingen willen binden. Daarnaast is het goede marketing.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tommie12 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 17:36:
Dat wordt toch niet door de overheid of de unief gefinancierd....
Hoogstens heeft er iemand een package deal geregeld, en is de aanbieder bereid een groot aantal laptops te verkopen aan een lagere marge.
Appel/peer... "We" dragen bij aan het hele onderwijs. Daardoor houdt het onderwijs geld over/opzij om hun studenten van bepaalde gunsten te voorzien; een goedkopere laptop, mooiere lokalen, eigen huisvesting, etc. Als Hanze dat niet heeft en Delft wel, waarom moet Delft dan betalen aan de opleiding van [Verwijderde gebruiker] ?

Vind het weer mooi; het omdraaien/herformuleren van kortingen/whatever terwijl de topicstarter eigenlijk gewoon probeert te frauderen met de regelingen die in Delft gelden.

/edit: OMZEILEN
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gxhbsn1c3YUO9XGtTN17vzgG/medium.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 03-07-2017 17:41 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
Ik denk echt niet dat TU Delft geld gaat betalen om een leverancier goedkopere laptops aan te laten bieden.

Het zal eerder omgekeerd zijn: HP zal gewoon xx€ betalen als "commissie" om hun laptops te promoten.

Als ik aankoper was zou ik het volgende doen:
- overleg met de proffen zodat ik te weten kom welke laptop de studenten nodig hebben
- studentenkring zoeken die de betalingen en logistieke kant van de verkoop kunnen organiseren
- offertevraag uitschrijven aan een paar grote laptopinvoerders
- paar rondjes onderhandelen over commissie, studentenprijs en condities

Voorverkoop organiseren met voorschot.
Container laptops laten toekomen en tegen betaling van saldo laten uitdelen.
En als een student een laptop voor zijn vriendin of broer wil kopen... so what.

Case closed.

PS: Ik koop mijn Apple spullen ook op de studentenkaart van mijn kinderen. In ruil mogen ze er ook af en toe eens op werken. En zo lang ik kotstudenten sponsor voel ik me daar niet te goed voor.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ikke_niet
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 22:37
Kun jij je niet inschrijven voor een tweede studie aan de TU? laptop incasseren en weer uitschrijven.
Zo ver ik weet hoef je maar 1x schoolgeld te betalen. Ook al doe je twee studies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• field33P
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-09 18:45
Ikke_niet schreef op maandag 3 juli 2017 @ 19:00:
Kun jij je niet inschrijven voor een tweede studie aan de TU? laptop incasseren en weer uitschrijven.
Zo ver ik weet hoef je maar 1x schoolgeld te betalen. Ook al doe je twee studies.
Moet je wel een VWO-diploma met het juiste profiel of een relevante propedeuse voor hebben - en bovendien zijn we al twee maanden voorbij de deadline voor inschrijven
Pagina: 1