laptop bouwkunde 1000-1600 eruo

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Volgend jaar begin ik met de opleiding bouwkunde. Daarvoor heb ik een laptop nodig. Alleen vind ik het erg moeilijk om een geschikte laptop te kiezen. ik hoop dat jullie mij er mee kunnen helpen!

Wat ga je met de laptop doen?
Ik wil de laptop gebruiken voor programma's zoals, revit en autocad. Ik wil het ook gebruiken om bijv. lekker op de bank een filmpje te kunnen kijken. verder ben ik niet echt een gamer dus een speciale gamelaptop zit er voor mij niet in

Wat mag de laptop gaan kosten?
De laptop mag tussen de 1000 en 1600 euro kosten

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen?
Ja, ik wil de laptop in klassen gebruiken voor notities, in de auto/ trein gebruiken als ik ergens na toe moet. Ik zit zelf aan een grootte van tussen de 13 en 15 inch. Het gewicht en accuduur moet goed zijn maar het is geen prioriteit.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
De laptop moet het liefst ook over 5 jaar nog goed programma's als revit en autocad kunnen draaien. Verder wil ik graag dat het een mooi strak design heeft. Als laatst wil ik ook graag dat het een tochscreen heeft.

Mvg,

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Heeft je school geen programma waarmee je met korting een laptop kan kopen die past bij je opleiding? Dat kan je soms flink wat geld schelen zeker op workstation laptops. Het voordeel is ook dat je dan gedurende je hele studieperiode vaak garantie hebt via je opleidingsinstituut.

Mocht je toch liever zelf wat uitzoeken, iets als een HP ZBook is altijd een goede keuze: pricewatch: HP ZBook 15 G3 T7V53ET

De bouwkwaliteit is hoog en de laptop zal daardoor lang mee kunnen gaan. Bij workstation laptops zal je overigens niet snel een touchscreen aantreffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBazzPro
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-02-2023
Als je de laptop voor je studie gaat gebruiken, zou ik zeker letten op vooral het gewicht, de batterij en de dikte en zoeken naar een snelle ssd. Op den duur ga je je heel erg ergeren als de laptop te zwaar is of te dik, of als je telkens op zoek moet naar een stopcontact en een dikke lader mee moet nemen.

Ik had even een lijstje gemaakt met geschikte kandidaten:

categorie: Laptops

Ik weet natuurlijk niet of je graag dingen als toetsenbordverlichting enzo wil, maar dat kun je natuurlijk nog selecteren aan de linkerkant. Je hebt wel zeker een i5 of i7 nodig en een snelle ssd.

Als je eentje hebt gekozen die je goed lijkt, kun je even kijken op notebookcheck.com. Zij hebben hele uitgebreide reviews over bijvoorbeeld de batterijduur.
Als je toevallig naar delft gaat, zij hebben ook een goed laptopprogramma met volledige ondersteuning. Dat kun je natuurlijk ook nog kijken.

Hopelijk heb ik je een beetje kunnen helpen,
mvg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zbook Studio heeft een strak design. Is er geen studentenproject waar je aan kan meedoen?

V&A aangeboden: HP ZBook Studio G3

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2017 23:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Dit is wel heel vaak al langs geweest: https://gathering.tweaker...%5D=122&keyword=bouwkunde

LinkedIn WoT Cash Converter