Meerdere uitgelichte gebruikersreviews van 1 persoon

Pagina: 1
Acties:

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Momenteel zie ik op de FP onder uitgelichte gebruikers reviews drie reviews staan van Foritain.
Nu schrijft hij met zijn vrouw altijd wel goede reviews, maar om dan drie reviews van 1 en dezelfde persoon te hebben staan, lijkt mij wel wat (te)veel van het goede?

Hierdoor lijkt het alsof reviewers voorgetrokken worden, maar ik ga er even vanuit dat er wat criteria achter zitten en die nu een beetje ruk uitpakt waardoor dit gebeurd, maar er zijn wel meer gebruikers dan enkel Foritain die goede (+3 waardige) reviews schrijven, lijkt me? ;)

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 03-07-2017 10:56 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het lijkt mij dat een automatisch systeem de drie meest populaire reviews van de afgelopen X dagen/maanden pakt en die daar plaatst. In dit geval zijn ze toevallig allemaal van dezelfde schrijver.

Wellicht een idee om maximaal 1 review per schrijver te laten zien? Puur ter afwisseling en zodat anderen ook eens daar hun review zien staan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ik ging er inderdaad ook vanuit, dat er wat criteria zijn, waardoor dit nu ontstaat. ;) Dat is wat onduidelijk uit mijn topic start inderdaad, heb dat even aangepast.

Het lijkt mij ook veel leuker / logischer om maximaal 1 review van een gebruiker in de uitgelichte reviews te hebben staan.

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 03-07-2017 11:06 ]

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Ik ken het algoritme niet, maar wat daar uitgelicht wordt is volgens mij al jaren een combinatie van recent populaire reviews. Soms, heel soms, lijnt dat net even uit dat het er drie van één persoon zijn, nu toevallig omdat het drie redelijk (kennelijk) interessante onderwerpen zijn: GPU's en een robotmaaier, maar om daar meteen verdere consequenties aan te hangen lijkt mij onnodig.

Nu snap ik dat het even een wenkbrouwtje doet fronzen hoor dat er één naam 3x in staat, maar hopelijk gaat het om de inhoud, niet de naam die erboven staat. Om kennelijk interessant gevonden reviews dan bewust uit het zicht te halen omdat een specifieke naam erboven staat lijkt mij eerder demotivatie voor het handje vol die soms met meerdere reviews op de FP staan (mannetje of 5 ofzo?) dan motivatie voor de rest met m.i. een terechte vraag of je netto niet minder reviews motiveert dan meer, tot zover dat fp gedeelte al als motivatie mag gelden. Dit lijkt dus meer een straf suggestie dan motivatie-tool (en ik snap dat @CH40S dat niet zo bedoeld ;) ).

Blijft wel kip/ei verhaal, want reviews lijken echt op stoom te moeten komen (lees: een beetje interesse leidt tot meer interesse), maar dat probleem speelt ruiiim voordat een review ooit op de FP verschijnt. Ik ben al langer heel erg voor een bredere oplossing voor meer aandacht in zijn algemeenheid voor alle 'betere' (+3, +2, bedenk het) reviews (goh), denk bijvoorbeeld aan een groter aantal reviews richting fp, of reviews sneller die kant op, of andere oplossing voor rotm, maar daar is dit niet het topic voor denk ik zo.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Voor Tweakblogs is exact hetzelfde probleem. Zie o.a. [fp] Populaire tweakblogs en de gelinkte topics daarin. Pageviews van de afgelopen tijd bepalen wat er op de FP terecht komt. Krijgt 1 schrijver die meerdere reviews heeft geplaatst veel hits, dan zal die met die reviews naar voren komen.

Commandline FTW | Tweakt met mate