Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voeding aan het einde van zijn leven ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 26-10 12:19

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Topicstarter
Mijn vraag:
Ik heb sinds 2012 een Coolermaster GX 650 watt in gebruik. Sinds kort heb ik een ander moederbord en een I7 3930K. Hier nog geen problemen. Als ik mijn pc gewoon opstart, met alle standaard settings dan start mijn pc op. Sinds kort hoor ik wel een tik in mijn voeding, met name bij het opstarten, en als windows is geladen.

Dit doet de voeding met name als ik de OC-setting gebruik in bios. Ik draai dan op 4.7 ghz. Dit werkte in het begin feilloos en zonder rare problemen.

Nu begint het probleem steeds vaker zich voor te doen. De tik bij het opstarten wordt harder en meestal loopt de pc vast. Bij het rebooten krijg ik dan ook steevast de melding overclock-settings failed. Press F1. Als ik dan de standaard fabrieks-instelling laad is er geen probleem en kan ik rustig opstarten.

Relevante software en hardware die ik gebruik:

CM GX 650 Watt uit 2012
Asus Rampage 4 extreme
I7 3930K icm CM Neptune 240M
R9 380 X 4 gb
32 GB intern geheugen
2 x SSD 250 GB
1 x SSD 500 GB

Nu heb ik het vermoeden dat mijn voeding de overclock settings niet trekt. Qua wattage zou het volgens mij moeten kunnen. Is na 5 jaar deze voeding gewoon op of moet ik doorzoeken naar andere oorzaken ?

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Beste antwoord (via Gri77ie op 03-07-2017 18:45)

Verwijderd

Een Cooler Master GX is nooit veel soeps geweest, erg matige kwaliteit en na 5 jaar aan vervanging toe. Koop nu een voeding van goede kwaliteit. Iets als een Bitfenix Whisper BWG450M, Corsair TX550M V2 of Corsair RM550x.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

Verwijderd

Een Cooler Master GX is nooit veel soeps geweest, erg matige kwaliteit en na 5 jaar aan vervanging toe. Koop nu een voeding van goede kwaliteit. Iets als een Bitfenix Whisper BWG450M, Corsair TX550M V2 of Corsair RM550x.

• Gri77ie

Gri77ie

Topicstarter
Thanx! Ik ga shoppen!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Cooler Master GX serie was gewoon slecht. Heel veel inconsistentie tussen de verschillende exemplaren en veel welke de spanningen niet eens binnen de ATX spec konden houden.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Gri77ie

Gri77ie

Topicstarter
-The_Mask- schreef op maandag 3 juli 2017 @ 17:38:
Cooler Master GX serie was gewoon slecht. Heel veel inconsistentie tussen de verschillende exemplaren en veel welke de spanningen niet eens binnen de ATX spec konden houden.
Dank je ! achteraf dus een verkeerde keus geweest. Nu maar een betere kiezen dus ! Bedankt voor het lezen en antwoorden.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Gri77ie schreef op maandag 3 juli 2017 @ 18:46:
[...]

Dank je ! achteraf dus een verkeerde keus geweest. Nu maar een betere kiezen dus ! Bedankt voor het lezen en antwoorden.
Ja, Voeding advies en informatie topic - Deel 33 is een goed begin. :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1