Powerbank mee in het vliegtuig... welke?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:52
Ik ga binnenkort een reis naar Oekraine maken en ik ben op zoek naar een powerbank waarmee ik mijn Samsung Note 4 een aantal keer mee kan opladen. Ik zit niet graag zonder stroom in een ver land :)
Laatst ook nog een MicroSD kaart van 32GB uit China gekocht voor in m'n telefoon.... deze is stuk aangekomen. Ik zit dus te twijfelen welke Powerbank ik moet nemen; China of uit NL?
Bij de action hebben ze een 10.000mah powerbank voor 14 euro. Daarentegen kan ik uit China voor hetzelfde bedrag powerbanks van 20.000mah krijgen inclusief led screen.
Heeft er iemand ervaring met powerbanks uit China?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-05 21:06
Koop zelf al een aantal jaar Xiaomi producten van banggood.com en zijn allemaal origineel. Pas een defecte powerbank binnen gekregen, netjes gemaild en er is ook door hun meteen een nieuwe opgestuurd naar mij. Levertijd wisselt wel ooit 2 weken ooit 2-4 weken.

Deze bestel ik vaker en werkt prima: https://www.banggood.com/...1114740.html?rmmds=search

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 896479

Geheugenkaartjes uit China bestellen is een zeer slecht idee.

Met powerbanks ben ik zeer te spreken over Anker http://stores.ebay.nl/AnkerDirect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
https://www.aliexpress.co.../2335105_32704669926.html

Sommige reviews zijn dan wel weer slecht; heb er ook een van 20.000mah gezien voor 14 euro ....schermpje erop is voor mij wel belangrijk zodat ik weet hoeveel stroom ik nog heb.

Verder het liefst niet te groot en niet te zwaar... ik ga alleen met handbagage reizen... Wizzair low cost vliegmaatschappij dus mag erg weinig bagage meenemen.

[ Voor 19% gewijzigd door saken op 30-06-2017 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 896479

Iedere mobiele accu heeft een capaciteits indicator.

Xiaomi is OK, Anker is OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Mijn Samsung note 4 heeft een 3320 mah accu.... kan ik er dus van uit gaan dat ik 20.000 : 3320 = 6 x de note 4 helemaal kan opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
Ik zou in de werkelijkheid uitgaan van een rendement van 75%.

Dan weet je zeker dat je safe zit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:24

MsG

Forumzwerver

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

saken schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 18:24:
Mijn Samsung note 4 heeft een 3320 mah accu.... kan ik er dus van uit gaan dat ik 20.000 : 3320 = 6 x de note 4 helemaal kan opladen?
Nee, verschillende voltages en verlies bij omzetten. Maar het komt redelijk in de buurt.

Let er wel op dat je een max hebt wat je aan powerbank mee mag nemen. 20.000 zit je nog wel goed (alhoewel ze wel eens moeilijk doen).

Wil je lichter, neem dan een lipo ipv een 18650 gebaseerd powerbank.

En je vraag kan je misschien beter hier stellen: [Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Jep, die zag ik hier ook https://www.aliexpress.co...29-481c-9c51-405ea21f2b2e

Opzich wel goede reviews :) maar hoe kan je checken of hoeveel power er nog in zit? ik zie er geen scherm op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Kenzi schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 18:30:
[...]

Nee, verschillende voltages en verlies bij omzetten. Maar het komt redelijk in de buurt.

Let er wel op dat je een max hebt wat je aan powerbank mee mag nemen. 20.000 zit je nog wel goed (alhoewel ze wel eens moeilijk doen).

Wil je lichter, neem dan een lipo ipv een 18650 gebaseerd powerbank.

En je vraag kan je misschien beter hier stellen: [Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a
Ja, misschien moet ik nog maar eens met Wizzair en Ryanair bellen om te checken. Ik moet namelijk 4x overstappen (heen en terug) overstap in polen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

saken schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 18:31:
[...]

Jep, die zag ik hier ook https://www.aliexpress.co...29-481c-9c51-405ea21f2b2e

Opzich wel goede reviews :) maar hoe kan je checken of hoeveel power er nog in zit? ik zie er geen scherm op.
Daar lijkt hij duurder dan Banggood met de code toch? Ook kan Aliexpress soms best lang duren met leveren. De Xiaomi powerbanks hebben voorop 4 ledjes, als je daar op drukt zie je de capaciteit uitgedrukt in de 4 ledjes (4/4 is helemaal vol, etc).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Oke, ga ik die bestellen :) Nu nog ff uitzoeken of het mee mag met Wizzair en Ryanair :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik had vorig jaar met Wizzair gewoon mijn Xiaomi 16000 mee in de handbagage:

Afbeeldingslocatie: http://images.fonearena.com/blog/wp-content/uploads/2014/11/Xiaomi-16000-mAh-Power-Bank.jpg

Niks van gehoord. Powerbanks zijn redelijk ingeburgerd.

Hier trouwens fotootje van de 4 ledjes:

Afbeeldingslocatie: https://www.gogi.in/wp-content/uploads/2015/11/Xaiomi-Mi-20000-mAh-power-b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Nu is het dus de vraag of deze 20.000 ook mee kan :P
Ik lees op de site van Wizz het volgende:

Whether or not a lithium battery can be carried by air depends on its configuration and either Watt-hour (Wh) rating (for rechargeable) or Lithium Content (LC) (for non-rechargeable).

When carrying consumer electronic devices (watches, calculating machines, cameras, mobile phones, laptop computers, camcorders, etc.) containing lithium or lithium ion cells or batteries, spare batteries must be individually protected to prevent short circuits (by placement in original retail packaging or by otherwise insulating terminals, e.g. by taping over exposed terminals or placing each battery in a separate plastic bag or protective pouch) and carried in cabin baggage only.

Don’t put spare batteries in your checked-in baggage!

In addition, each installed or spare battery must not exceed the following:

Lithium metal or lithium alloy batteries cannot contain more than 2 grams of lithium.
Lithium ion batteries cannot have a watt-hour rating of more than 100 Wh.

Lithium ion batteries exceeding a watt-hour rating of 100 Wh but not exceeding 160 Wh may be carried as spare batteries or in equipment in cabin baggage only, after the approval of Wizz Air.

No more than two (2) individually protected spare batteries with watt-hour rating between 100 and 160Wh may be carried per person.
Please note, that a regular laptop lithium ion battery has a capacity of approximately 53 Wh.

https://wizzair.com/en-gb...vel-information/baggage#/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Bij RyanAir lees ik er verder niets over alleen dit:
https://www.ryanair.com/g...ies-in-the-aircraft-cabin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Als je even theoretisch uitgaat van 100% efficientie heb je dus 20.000 Miliampere uur (Mah) bij 3.7 voltage.

Dat is dus 3.7 * 20.000 = 74000 / 1000 = 74 Watt-uur.

Je zit er dus ruim onder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saken
MsG schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 18:47:
Als je even theoretisch uitgaat van 100% efficientie heb je dus 20.000 Miliampere uur (Mah) bij 3.7 voltage.

Dat is dus 3.7 * 20.000 = 74000 / 1000 = 74 Watt-uur.

Je zit er dus ruim onder.
Thnks! Ik ga hem bestellen :)
Nu nog een extra SD kaartje in m'n telefoon om foto's te maken en ik ben er klaar voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Maakt het ook verschil als ik de fast charger van m'n Samsung note 4 gebruik om de powerbank op te laden? Of moet ik gewoon even een goedkoop apart ladertje erbij bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik heb zelf de Xiaomi 20000mAh gekocht (toch 47 euro ofzo) en die heeft afgelopen festival iets van 5 telefoons kunnen opladen en nog was die niet leeg. Topding. Die fastcharge van mn Moto werkt volgens mij ook heel aardig, ding heeft flink tijd nodig om op te laden maar hij ondersteunt fastcharge en dat scheelt enorm.

Let wel dat veel luchtvaartmaatschappijen vragen om, naast de 100Wh beperking, de accu in een brandveilige lithiumverpakking te vervoeren. Kun je gewoon kopen bij Conrad ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Ik wil voor de powerbank en mijn telefoon een Fast charger kopen zodat ik ze in de trein met 1 stopcontact beide op kan laden

Zit te denken om deze te kopen:
https://www.aliexpress.co...e5-454e-9897-0cb0bb312310

2 usb inputs van 1a , 2.1a wat betekent dit eigenlijk? maakt dit verschil qua oplaadsnelheid? en heb ik er ook een speciale fast charge kabel bij nodig?

[ Voor 9% gewijzigd door saken op 30-06-2017 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
De powerbank discussie in EL is tot daar aan toe, gelukkig zit hier dan weer expertise welke kan vertellen hoeveel mAh je hebt, en of dat onder de limiet zit voor het vliegtuig. Alsmede kennis van de Chinese en westerse kwaliteit.

Maar SD kaartjes gaan we niet hier, en zeker niet in hetzelfde topic behandelen.
Ik stel voor dat je daarvoor kijkt in de mobile topics, of in een aankoop advies fora je vraag stelt. Of de product reviews leest.

[ Voor 114% gewijzigd door _ferry_ op 01-07-2017 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
saken schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 20:35:
Ik wil voor de powerbank en mijn telefoon een Fast charger kopen zodat ik ze in de trein met 1 stopcontact beide op kan laden

Zit te denken om deze te kopen:
https://www.aliexpress.co...e5-454e-9897-0cb0bb312310
Haal nooit voedingen op Aliexpress. Of dx, ebay, whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 05:52

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Ik heb laatst een hoop Anker oplaadzooi gehaald bij Amazon.de. prima spul en niet echt duur.
Anker PowerCore+ 26800mAh Premium Aluminium Powerbank Externer Akku mit PowerPort+ 1 Quick Charge 3.0 USB Ladegerät und noch PowerIQ Technologie für iPhone, Galaxy, Nexus Smartphones und Tablets https://www.amazon.de/dp/...sw_r_cp_apa_Am1vzbRRWNDWG

Bijvoorbeeld. Met lader en ondersteunt QC3.0.
Heb ik zelf niet, wel de dualport lader en heel veel USB kabels. :P

[ Voor 71% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 01-07-2017 09:49 ]

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:40
Voedingen/opladers kan je op zich wel van Ali/dx/ebay halen, maar alleen als je een goed merk als Anker hebt (en dan ook nog het origineel). Dus geen 50 cent budget meuk, die fout heb ik één keer gemaakt en de eerste keer was die oplader gesmolten in het stopcontact :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Ik heb een originele Samsung Fast Charger van m'n note 4... kan ik die ook gewoon bij die powerbank gebruiken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 05:52

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

saken schreef op zondag 2 juli 2017 @ 17:41:
Ik heb een originele Samsung Fast Charger van m'n note 4... kan ik die ook gewoon bij die powerbank gebruiken? :)
Ja dat kan. Voor QC moeten ze beide dat officieel ondersteunen. Anders werkt het niet en zal je zonder QC moeten laden.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Pagina: 1