Beste Tweakers,
Na aanleiding van Windows 10: nieuw mobo en crashes kom ik na een dag of 2 weer terug op hetzelfde probleem, desondanks de nieuwe Windows 10 installatie, ram tests en een nieuwe riser.
Tijdens de Ram test van Windows zelf geen enkele problemen gevonden in het RAM.
Het probleem:
Random "check signal cable", scherm gaat zwart, audio blijft doorlopen met soms een hapering. Na een minuut is die dan helemaal weggevallen, en moet er een reset uitgevoerd worden (drukken op reset knopje).
Geen input van tobo meer aanwezig.
Bij Eventviewer van windows zie ik bij Kritiek: "Kernel-power" ID 41 - (63)
Ik heb niet geoverclocked, want ik kan dat niet
(evt. als alles weer stabiel draait misschien wel)
Het vreemde is wel dat ik met een Sharkoon WPM 500 mijn vorige set (R9 280x, FX8320E) wel stabiel heb kunnen draaien. (trouwens ook met een riser, onmogelijk om zonder te werken)
Deze "nieuwe" componenten komen uit een PC die met dezelfde R9 280X heeft gedraaid in Crossfire, en die draaide erg stabiel.
Componenten die ik nu heb:
Mijn vraag is nu: Waaraan ligt dit? Moet ik een nieuwe PSU, GPU, CPU of mobo, of is dit softwarematig op te lossen?
Mijn dank is groot voor de oplossing!
Oplossing gevonden na trail & error:
De PCI E had geen kracht genoeg om de R9 280X aan te sturen door 1 kabel.
Ik heb daarna de 6 pin PCI connector vervangen naar een molex -> 6 pin.
Sindsdien geen enkele random zwarte schermen meer of display driver issues
Na aanleiding van Windows 10: nieuw mobo en crashes kom ik na een dag of 2 weer terug op hetzelfde probleem, desondanks de nieuwe Windows 10 installatie, ram tests en een nieuwe riser.
Tijdens de Ram test van Windows zelf geen enkele problemen gevonden in het RAM.
Het probleem:
Random "check signal cable", scherm gaat zwart, audio blijft doorlopen met soms een hapering. Na een minuut is die dan helemaal weggevallen, en moet er een reset uitgevoerd worden (drukken op reset knopje).
Geen input van tobo meer aanwezig.
Bij Eventviewer van windows zie ik bij Kritiek: "Kernel-power" ID 41 - (63)
Bijkomende waarschuwingen in dezefde periode: "Display" ID 4101Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te zijn afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert of is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen.
en Fout "AppModel-Runtime" ID 37Beeldschermstuurprogramma amdkmdap reageert niet meer en is hersteld.
De nieuwe componenten zijn nu het RAM, CPU, mobo en PSU.App Container-profiel is mislukt met fout 0x800700B7, omdat de AppContainer-SID niet kan worden geregistreerd.
Ik heb niet geoverclocked, want ik kan dat niet
Het vreemde is wel dat ik met een Sharkoon WPM 500 mijn vorige set (R9 280x, FX8320E) wel stabiel heb kunnen draaien. (trouwens ook met een riser, onmogelijk om zonder te werken)
Deze "nieuwe" componenten komen uit een PC die met dezelfde R9 280X heeft gedraaid in Crossfire, en die draaide erg stabiel.
Componenten die ik nu heb:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 365,- | € 365,- |
| 1 | Asus Republic Of Gamers Maximus VI Hero | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Gigabyte GV-R928XOC-3GD | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | WD Green SATA 3 Gb/s, 500GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair Vengeance CMZ16GX3M4A1600C9 | € 125,50 | € 125,50 |
| 1 | Cooler Master V Series V850 | € 169,95 | € 169,95 |
| 1 | Samsung 750 EVO (retail) 500GB | € 159,- | € 159,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 819,45 | |
Mijn vraag is nu: Waaraan ligt dit? Moet ik een nieuwe PSU, GPU, CPU of mobo, of is dit softwarematig op te lossen?
Mijn dank is groot voor de oplossing!
Oplossing gevonden na trail & error:
De PCI E had geen kracht genoeg om de R9 280X aan te sturen door 1 kabel.
Ik heb daarna de 6 pin PCI connector vervangen naar een molex -> 6 pin.
Sindsdien geen enkele random zwarte schermen meer of display driver issues