Windows 10: nieuw mobo en crashes

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
Mijn vraag:
Wel mijn vraag is eigenlijk wel "redelijk" simpel om te stellen, niet om op te lossen geloof ik:
(ook geen idee of dit het juiste forumdeel is).
Ik heb vandaag (met zweet en tranen) mijn pc geupgrade naar een I7 4790K en een Asus Maximus VI Hero.

Het probleem is dus dat deze nu random zwart scherm geeft en dan direct naar "check signal cable" gaat.
De PC boot normaal (tot A0), geen foutcodes op het bord zelf die ik kan gebruiken.

Bij een reset heb ik weer beeld, en daarna crasht hij weer op dezelfde manier.

Relevante software en hardware die ik gebruik
- SSD van vorige pc met windows 10 (Samsung 750 evo)
- I7 4790K
- Asus maximus VI hero
- AMD R9 280X
- 2x 500GB schijven (WD5000AADS, Samsung HD502J)
- Coolermaster V850

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Adapters vervangen naar kabel (voor gpu), zelfde probleem
- booten met 1 ram stick, zelfde probleem
- booten met oude ram set (16GB), zelfde probleem
- booten met nieuwe ram set (16GB), zelfde probleem
- booten met 1 schijf, zelfde probleem
- alle connecties nagelopen, niets gevonden

Ik ben ten einde raad :'( :'(

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Beste antwoord (via CDA441 op 29-06-2017 12:03)

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-10 14:42
Mooie set! Wat de problemen, da's vrij eenvoudig op te lossen. Windows opnieuw installeren. Dat is best practice en eigenlijk de enige manier met een nieuw moederbord.

Waarschijnlijk moet je wel een nieuwe key kopen, deze is aan een aantal onderdelen waaronder het moederbord gekoppeld en zal niet werken met de nieuwe installatie. Je zou MicroSoft kunnen bellen en proberen of ze je een nieuwe key willen geven.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• freggel
Mooie set! Wat de problemen, da's vrij eenvoudig op te lossen. Windows opnieuw installeren. Dat is best practice en eigenlijk de enige manier met een nieuw moederbord.

Waarschijnlijk moet je wel een nieuwe key kopen, deze is aan een aantal onderdelen waaronder het moederbord gekoppeld en zal niet werken met de nieuwe installatie. Je zou MicroSoft kunnen bellen en proberen of ze je een nieuwe key willen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
freggel schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 22:27:

Thanks voor het snelle antwoord.
Had al zo'n stil vermoeden :'(
Nouja, gelukkig niet zoveel brol op de pc staan, dus kan geen kwaad.
Dan maar ff jouw raad opvolgen, en dan hopen dat ik eindelijk geen problemen meer heb met die pc :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freggel
Zorg wel dat je in ieder geval dat je de drivers voor je NIC op USB hebt staan! Anders kan het best tobben worden om op Internet te komen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
Nu ff bezig met backuppen, en een andere pc in elkaar aan het steken. Straks maar eens formatten en opnieuw installeren, zal een antwoord sturen als dit opgelost is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
Update: werkt niet: ging bij de setup van windows weer op zwart.
Soms in de Bios ook. Ik snap em niet, kwam uit een perfect draaiende pc die ik had weggezet...

PS: de grafische kaart werkte met de CM V850 met een crossfire R9 280X.

Nieuwe update:
- Bij windows installeren gaat ie zwart
- Krijg een "start-stop" loop. Lijkt alsof er iets teveel stroom trekt, maar ik weet niet wat.
- Nu krijg ik code 55 op het moederbord te zien.

Wat ik heb gedaan:
- memory clock speed op 1600 gezet (zijn 1600 dingen) Corsair Vengeance
- XMP profiel aangezet

Wat ik nu ga proberen;
- windows installeren met 1 ram stick en met onboard graphics.

Update 2:
Dit lukte zonder problemen...
Dus de problemen kunnen zijn:
1: Ram
2: GPU (maar deze werkte wel nog met de AMD FX8350 die ik had)
3: Combinatie van de 2

Legt nog steeds niet uit waarom de volledige pc dan op geen enkele input reageert, of ligt het nog ergens anders aan?

Het is 2 uur 45:
Sitrep, de pc is geboot, en de gpu zit ering, vertoont geen malle dingen. Wel gebruik ik nu maar 1 scherm (ik heb er 3). Nu even de windows memtest laten lopen op de set (2x4), als er bij deze geen fouten zijn, gaat de andere set erin. Als die ook geen fouten heeft, gaat alles ering en wordt er nog eens gecheckt.

Het is nu 4 uur. Eindelijk is het opgelost. Geen RAM fouten gevonden. GPU deed het weer niet.
Denk vergeten te vermelden dat ik een riser gebruikte.
Nu heb ik nog een nieuwe riser over, en die werkt perfect. Een beetje Arma 3 gespeeld, en is nog niet uitgevallen. Ik ben op het moment nu wel redelijk blij.
Nu maar ff in bed kruipen :')

[ Voor 108% gewijzigd door CDA441 op 29-06-2017 04:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
Update :)
Werkt nu weer naar behoren!
Probleem was dus de Windows installatie op de vorige schijf en een defecte riser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggel
Top, goed om te horen en fijn dat het weer werkt! Risers zijn evil overigens... ;-)
Pagina: 1