Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidde565
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20-11-2017
Beste allemaal,

Sinds kort hebben wij een muziekgenootschap opgezet met vijftien man. Nu ben ik aangesteld als penningmeester. Met betrekking tot de rechtsvorm e.d. hebben wij niets geregeld. Om versnaperingen te financieren is er afgesproken jaarlijks een x bedrag bij elkaar te leggen en daarnaast krijgen we kleine vergoedingen voor optredens. Nu wil ik graag een privé dan wel zakelijke rekening openen, om zo de 'contributie' en vergoedingen niet op mijn eigen privérekening te hebben staan. Het totaalbedrag hiervan zal jaarlijks oplopen tot maximaal € 2.000,00.

Nu ben ik een eerder topic van jullie tegengekomen, namelijk https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1484975. Hierin werd voorgesteld tot een 'informele vereniging', aangezien het topic stamt uit 2011/2012 vroeg ik mij af of huidige regelgeving nog net zo is als toen of dat hierin ook wijzigingen zijn opgetreden. En of jullie daarnaast nog tips hebben?

Met vriendelijke groet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distoration
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:33
Informele verenigingsrekening bij de ABN mocht je geen kvk hebben. Anders zou je een zakelijke rekening kunnen overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidde565
Bedankt voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:14

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Kijk eens naar bunq!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:09
Zakelijke rekening is vaak relatief duur qua maandelijkse kosten (en kosten PER transactie, in ieder geval bij de rabobank!).
Bij Knab de eerst 500 (?) transacties gratis bij een zakelijke rekening voor 5 euro per maand. Dan weet je in ieder geval wel waar je aan toe bent, en in 5 min geregeld (alleen wel kvk nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidde565
Nog bedankt voor de reacties!
Pagina: 1