Ik zit in een klein team (6 personen) die gezamenlijk dezelfde sport beoefenen (paintball). Nu is het zo dat we daar vrij veel kosten voor maken in verband met het verschieten van ballen. Om de kosten een beetje gelijkmatig te verdelen en niet telkens geld voor 1 speeldag over te hoeven maken naar elkaar hadden we het idee om een extra bankrekening te openen waarop we elk €100,- per maand storten. Nu weet ik dat de beste optie is om hier een vereniging voor op te richten, maar om al die rompslomp zitten we helemaal niet te wachten (statuten, regelement, inschrijving kvk etc) dus nu vroeg ik me af of het openen van een extra priverekening niet voldoende is.
Nu weet ik dat in het geval van schuldeisers of iets dergelijks het bedrag wat op die rekening staat wordt gezien als eigendom van de rekeninghouder. Van dat risico zijn wij ons bewust en dat vormt voor niemand een probleem. Er zal nooit (veel) meer als €1000,- euro op die rekening staan. Nu vraag ik mij vooral af wat voor gevolgen zo'n rekening heeft voor de volgende zaken:
Als dit in Stuffis Generalis moet, mijn excuses
Nu weet ik dat in het geval van schuldeisers of iets dergelijks het bedrag wat op die rekening staat wordt gezien als eigendom van de rekeninghouder. Van dat risico zijn wij ons bewust en dat vormt voor niemand een probleem. Er zal nooit (veel) meer als €1000,- euro op die rekening staan. Nu vraag ik mij vooral af wat voor gevolgen zo'n rekening heeft voor de volgende zaken:
- Moet je dit opgeven aan de belasting en wordt dit dan belast?
- Aanvragen van subsidies zoals bijvoorbeeld huursubsidie (zijn student dus weinig inkomen)
- Aanvragen voor kwijtschelding gemeentelijke belastingen
Als dit in Stuffis Generalis moet, mijn excuses
...