Tweaker weigerde verkoop toen ik voor de deur stond.

Pagina: 1
Acties:
  • 11.196 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiummaster
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-08 09:13
Vandaag was ik naar een Tweaker gegaan welke zijn 1070 verkocht voor de mooie prijs van 350 euro :D

Allemaal mooi en aardig, had de Tweaker gecontacteerd, meerderjarige jongen van rond de 20 neem ik aan, ik bood de vraagprijs van 350 euro, dit nam hij aan en hij had de kaart voor mij gereserveerd. Vanochtend stuurt hij mij een berichtje of ik nog geinteresseerd ben in de kaart, ik zeg ja natuurlijk, hij zegt "ok top". Alles mooi en aardig. Ik geef rond 2 uur door dat ik naar zijn huis in Amsterdam kom rond 6, en ga hier ook heen.

10 minuten voordat ik aangekomen ben op locatie wordt mij plots bericht gestuurd "Sorry het spijt me maar het gaat me niet lukken". Ik stuur een bericht terug om te vragen wat er precies is maar hij antwoord niet. Ik neem aan dat hij wat laat is dus ik probeer hem te bellen maar hij neemt niet op. :/

Echter heb ik het adres dus ik ga gewoon heen want ik ben toch al zeer dichtbij en probeer hem onderweg nog een paar keer te bellen. Eenmaal aangekomen bel ik meerdere keren, ik klop op de deur en na ongeveer 10 minuten doet er plots iemand open: zijn vader.

Zijn vader verteld mij dat zijn zoon de kaart te goedkoop heeft verkocht en dat hij dit niet toelaat. Hoewel de zoon meerderjarig is, en ik de vader al het bewijsmateriaal laat zien dat zijn zoon de kaart aan mij heeft beloofd (en hij wist van tevoren al zeker van de verkoop af), weigert hij nogsteeds de kaart aan mij te verkopen voor de afgesproken 350 euro.

Vervolgens zegt zijn vader niks met de verkoop te maken te hebben en dat dit (ondanks dat hij zelf de verkoop blijkbaar verbied) niet zijn probleem is.Zijn zoon is blijkbaar "niet thuis en naar vrienden", ookal weet zijn zoon dat ik op dat tijdstip zou komen. 8)7 Snel vertrokken zeker.

Normaal gesproken geef ik een verkoper die een verkoop niet nakomt gewoon een slechte recensie en laat het daarbij zitten, maar dit is verreweg het meest asociale gedrag dat ik ooit mee heb gemaakt op Tweakers. De verkoper deed niet eens de moeite om mij af te zeggen en liet mij helemaal voor niks heenkomen, met de intentie om mij rustig nog buiten te laten wachtten terwijl hij niet op komt dagen. Zo makkelijk mogelijk zichzelf overal vanaf maken zonder enige verantwoordelijkheid te nemen. :(

Er is genoeg schriftelijk bewijsmateriaal om de koop te confirmeren, en ik heb de naam en het adres van de verkoper. Welke stappen zou ik kunnen ondernemen om alsnog mijn recht te verkrijgen?

Eventueel zou ik bewijsmateriaal (tweakers en Whatsapp berichten) hier kunnen posten, hoewel ik niet weet of dit een verstandig idee is dus vandaar het nog even weglaat.

Alvast bedankt.

Beste antwoord (via Osiummaster op 29-06-2017 20:49)

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-10 23:43
Microkid schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 22:14:
Zoals Floppus in dit forum al vaker heeft aangegeven: er is een overeenkomst en die zou je gerechtelijk kunnen afdwingen. Of je dat ook wilt is natuurlijk een andere vraag. Denk aan de tijd en kosten die je hierin moet gaan steken.
Wat betreft een V&A beoordeling: dit is in dit geval toegestaan, aangezien er een duidelijke overeenkomst was die niet nagekomen is.
De vraag is of er kosten bij komen kijken. Het is een consumentenzaak onder de 25.000 euro. Je kan gratis en voor niets naar een rechtswinkel waar rechtenstudenten, juist in dit soort zaken, kunnen adviseren. Wellicht kunnen ze je helpen bij het opstellen van een brief.

De werking van het rechtsgang ziet niet enkel op het daadwerkelijk kunnen afdwingen van je recht, maar ook als pressiemiddel. De enkele aankondiging dat je bij geen uitvoering geven aan de overeenkomst diegene zal dagvaarden kan diegene er al toe bewegen de kaart toch maar te verkopen om gedoe te voorkomen (en de rechter zal uiteraard een verklaring voor recht geven dat er een overeenkomst tot stand is gekomen mocht het toch voorkomen, waarna je een gerechtsdeurwaarder de kaart kan laten ophalen + alle bijkomende kosten).

Mocht een rechtsgang als dreigement niet werken, dan kun je altijd alsnog gaan procederen. Je mag het in persoon doen (beetje verdiepen in het contractenrecht is niet eens nodig, aangezien de rechter de rechtsgronden ambtshalve moet invullen) - het is immers een zaak onder de 25k, dus heb je geen advocaat nodig bij de kantonrechter, of je kan sommige rechtswinkels of juridische loketten bereid vinden (ze procederen niet allemaal). Moet je het wel als een soort van hobby zien en niet zitten met de griffierechten en tijd die je er in moet steken. :9

Alle reacties

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zulke dingen gebeuren nu eenmaal, niet helemaal mooi, maar zo is nu eenmaal. 350 voor 4 maanden oude kaart is inderdaad zeker nu wat goedkoop.

Vind het wel beetje overdreven om 'je recht te willen halen'.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiummaster
350 euro voor de kaart was zeker goedkoop, vandaar dat ik ook voor zijn deur stond.

Het gaat met niet om de videokaart. Het gaat mij om het geweldig asociale gedrag om een verkoop zo onserieus te nemen en iemand 2 uur reisteid te kosten omdat hij geneens zin heeft om even door te geven de kaart toch niet te verkopen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:40

Fiber

Beaches are for storming.

Tja, shit happens, uithuilen en overnieuw beginnen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:56

Detmer

Professioneel prutser

SinergyX schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 21:17:
Zulke dingen gebeuren nu eenmaal, niet helemaal mooi, maar zo is nu eenmaal. 350 voor 4 maanden oude kaart is inderdaad zeker nu wat goedkoop.

Vind het wel beetje overdreven om 'je recht te willen halen'.
Ik kan hem zeer goed snappen. Ik zou er ook zeker niet blij van worden als ik een pokkeneind ga rijden en dan voor de deur te horen krijg dat de koop niet doorgaat.

@Osiummaster
Ik zou sowieso een zeer negatieve review geven aan deze Tweaker, maar ik vrees dat het ook het enige is wat je kunt doen. Ik vrees dat je niets gaat bereiken zonder advocaat (als je met advocaat al wat zal bereiken)...

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

NoTimeRemains

I know

ja tuurlijk is die gast asociaal, tuurlijk is het lomp en is het kut dat je je verheugt had om een 4 maand oude kaart voor een prikkie te kopen. Helaas.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Laatst online: 10:46

mrc4nl

Procrastinatie expert

Fiber schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 21:21:
Tja, shit happens, uithuilen en overnieuw beginnen.
Toch is het wel zuur als puntje bij paaltje opeens toch niet kan

ora et labora

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Mijn advies... paar keer goed diep ademhalen, tot 10 of misschien wel tot 100 tellen en het daar bij laten en snel vergeten.

Uiteraard klote hoe het is gelopen, maar er valt weinig 'recht' te halen ben ik bang.

[ Voor 4% gewijzigd door MicGlou op 28-06-2017 21:23 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Als je "0 reacties, 0 forumreacties" ziet, weet je toch genoeg?
Over het algemeen zijn dat aanbieders die een redelijk lage prijs op hun bankrekening willen ontvangen en vervolgens niets opsturen. Wellicht was het geven van z'n adres een beginnersfoutje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer

Detmer

Professioneel prutser

mrc4nl schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 21:22:
[...]

Toch is het wel zuur als puntje bij paaltje opeens toch niet kan
En zoals @Floppus dan zegt is hier een overeenkomst tot stand gekomen en kan de Tweaker de overeenkomst afdwingen. Dat het een lastig verhaal, zo niet onmogelijk, is, vrees ik wel.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
RemcoDelft schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 21:23:
Over het algemeen zijn dat aanbieders die een redelijk lage prijs op hun bankrekening willen ontvangen en vervolgens niets opsturen. Wellicht was het geven van z'n adres een beginnersfoutje?
Waar het zelfs mogelijk was dat de vader diegene is achter het account, maar goed, verder gaan en hopen op nog zo'n mooie deal ergens :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Osiummaster
RemcoDelft schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 21:23:
De reden dat ik ook heenging was wegens de absentie van recensies etc. Van iemand die zijn echte adres gegevens (en echte naam) geeft, en de verkoop meerdere malen confirmeert inclusief afhaaltijd verwacht je niet dat deze je op zou lichten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:40

Fiber

Beaches are for storming.

Verkoper is geen echte Tweaker. Nul posts, nul karma en nul historie... Dat had je dus op je klompen kunnen aanvoelen. Wees blij dat je niet vooraf betaald hebt...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Detmer schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 21:23:
[...]

En zoals @Floppus dan zegt is hier een overeenkomst tot stand gekomen en kan de Tweaker de overeenkomst afdwingen. Dat het een lastig verhaal, zo niet onmogelijk, is, vrees ik wel.
Totdat de vader zegt dat het zijn eigendom is en ergo de zoon niet handelingsbevoegd is hiervoor of wellicht niet eens handelingsbekwaam is ivm curatele, drugsgebruik,gokschulden etc en je het afdwingen wel heel snel kan vergeten ;)

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiummaster
Vorkie schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 21:24:
[...]

Waar het zelfs mogelijk was dat de vader diegene is achter het account, maar goed, verder gaan en hopen op nog zo'n mooie deal ergens :)
Heb vorige week een goede 1080 overgenomen voor een zeeeeer mooie prijs van een Tweaker zonder recensies, was waarschijnlijk iets te optimistisch geworden daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer

Detmer

Professioneel prutser

Breezers schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 21:26:
[...]

Totdat de vader zegt dat het zijn eigendom is en ergo de zoon niet handelingsbevoegd is hiervoor of wellicht niet eens handelingsbekwaam is ivm curatele, drugsgebruik,gokschulden etc en je het afdwingen wel heel snel kan vergeten ;)
Ofwel zoals ik al aangaf: Het is erg lastig, zo niet onmogelijk :) . Negatieve review geven en op zoek naar een andere leuke deal bij iemand die wel actief is / al wat feedback heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:07

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

move --> VA Feedback

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Zoals Floppus in dit forum al vaker heeft aangegeven: er is een overeenkomst en die zou je gerechtelijk kunnen afdwingen. Of je dat ook wilt is natuurlijk een andere vraag. Denk aan de tijd en kosten die je hierin moet gaan steken.
Wat betreft een V&A beoordeling: dit is in dit geval toegestaan, aangezien er een duidelijke overeenkomst was die niet nagekomen is.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon m
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 31-07-2024
Buiten het feit dat die beoordeling terrecht is. Lijkt het me niet helemaal de bedoeling hem oplichter te noemen gelijk..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiummaster
Ramon m schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 23:40:
Buiten het feit dat die beoordeling terrecht is. Lijkt het me niet helemaal de bedoeling hem oplichter te noemen gelijk..
Er werd gelogen over compleet duidelijke en meerdere malen geconfirmeerde afspraken. In welk opzicht is dat geen oplichting?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-10 21:52
Zeer vervelend. Van oplichting geen sprake. Onbetrouwbaar, ja zeker. Enige wat je kunt doen is een slechte recensie achterlaten om anderen te waarschuwen. Resultaat zal zijn dat hij een nieuwe account aanmaakt.

Kan de beste overkomen als je op koopjes jaagt. Goede les voor volgende keer.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • Beste antwoord
  • +5 Henk 'm!

• Worsteneter
Microkid schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 22:14:
De vraag is of er kosten bij komen kijken. Het is een consumentenzaak onder de 25.000 euro. Je kan gratis en voor niets naar een rechtswinkel waar rechtenstudenten, juist in dit soort zaken, kunnen adviseren. Wellicht kunnen ze je helpen bij het opstellen van een brief.

De werking van het rechtsgang ziet niet enkel op het daadwerkelijk kunnen afdwingen van je recht, maar ook als pressiemiddel. De enkele aankondiging dat je bij geen uitvoering geven aan de overeenkomst diegene zal dagvaarden kan diegene er al toe bewegen de kaart toch maar te verkopen om gedoe te voorkomen (en de rechter zal uiteraard een verklaring voor recht geven dat er een overeenkomst tot stand is gekomen mocht het toch voorkomen, waarna je een gerechtsdeurwaarder de kaart kan laten ophalen + alle bijkomende kosten).

Mocht een rechtsgang als dreigement niet werken, dan kun je altijd alsnog gaan procederen. Je mag het in persoon doen (beetje verdiepen in het contractenrecht is niet eens nodig, aangezien de rechter de rechtsgronden ambtshalve moet invullen) - het is immers een zaak onder de 25k, dus heb je geen advocaat nodig bij de kantonrechter, of je kan sommige rechtswinkels of juridische loketten bereid vinden (ze procederen niet allemaal). Moet je het wel als een soort van hobby zien en niet zitten met de griffierechten en tijd die je er in moet steken. :9

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Osiummaster schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 23:42:
Er werd gelogen over compleet duidelijke en meerdere malen geconfirmeerde afspraken. In welk opzicht is dat geen oplichting?
Oplichting is met voorbedachte rade jou proberen geld afhandig te maken zonder retourprestatie. Dit heeft helemaal niets met oplichting te maken jij devalueert het woord nu, alleen maar omdat je boos bent.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Osiummaster
gambieter schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 00:09:
[...]

Oplichting is met voorbedachte rade jou proberen geld afhandig te maken zonder retourprestatie. Dit heeft helemaal niets met oplichting te maken jij devalueert het woord nu, alleen maar omdat je boos bent.
Sinds wanneer zijn mijn tijd en reiskosten niks meer waard? Dit heeft mij wel degelijk geld gekost.

[ Voor 4% gewijzigd door Osiummaster op 29-06-2017 00:12 ]

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat is jouw keuze en geen onderdeel van de transactie, de verkoper wordt daar ook niet beter van. Dat jij hem graag aan de schandpaal nagelt omdat je boos bent, betwkent niet dat definities opeens veranderen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Oplichting zou het zijn als hij jou willens en wetens naar zijn woonadres gelokt heeft met het idee jou niet te ontmoeten. Zoals het nu overkomt heeft hij zich in de loop van de dag bedacht en niks meer van zich laten horen.

Normaal gesproken als ik met iemand heb afgesproken en ik krijg die gene niet meer te pakken dan laat ik het maar erbij zitten. Je wilt inderdaad niet (potentieel) je eigen tijd verspillen.

Dat is het praktische gedeelte.

Juridisch:
Er is sprake van een koopovereenkomst. Immers deed jij een bod en heeft hij dit geaccepteerd. Echter of dat deze kan worden afgedwongen via de rechter betwijfel ik. Mocht je het nou naar de rechter brengen (tip: bespaar jezelf de stress, echt), dan is relevant of er sprake is van schade. In jouw geval wat benzinegeld en je tijd. Werkelijk je moeite niet waard. Nogmaals het is echt mega lullig en super onbetrouwbaar en een slechte recensie waardig. Maar van oplichting is hier geen sprake.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Osiummaster
gambieter schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 00:14:
Dat is jouw keuze en geen onderdeel van de transactie, de verkoper wordt daar ook niet beter van. Dat jij hem graag aan de schandpaal nagelt omdat je boos bent, betwkent niet dat definities opeens veranderen.
Allejezus ik werd ooit al gek van je in het Pricewatch forum wegens al het gemierenneuk dus daar kom ik kom tegenwoordig al nooit meer. Als je geen relevant advies op mijn vraag hebt kan je je er dan gewoon buiten houden, er staat niet voor niets "vraag" ipv "discussie"

Een relatief sterke mogelijkheid was dat zijn vader daar aan de deur stond om mij meer te laten betalen voor de kaart, wat onder mijn definitie van oplichting valt. Zeggen dat je iets voor een bepaalde prijs verkoopt en dan zeggen dat je er meer geld wil staat niet als netjes zaken doen in mijn boek.

De andere mogelijkheid is dat hij mij gewoon aan het lijntje hield tot hij een beter bod ontving. Dit geeft hem nog steeds een illegaal monetair voordeel. Je kan immers een verkocht product niet voor duurder proberen te verkopen voordat het opgehaald is.

In ieder geval zijn mij tijd en reiskosten afhandig gemaakt, met als winst zijn onderhandelingspositie op de prijs.

Als je verder niks relevants op mijn vraag te zeggen hebt (bv, kleinschalig juridisch advies of gewoon advies om het erbij te laten zitten zoals de meesten hier), doe dan gewoon geen moeite, niemand wordt er blijer op. :/

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Osiummaster schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 00:36:
Als je verder niks relevants op mijn vraag te zeggen hebt (bv, kleinschalig juridisch advies of gewoon advies om het erbij te laten zitten zoals de meesten hier), doe dan gewoon geen moeite, niemand wordt er blijer op. :/
Dit is wat heel de V&A kapot maakt. Niet iemand die bewust of onbewust uiteindelijk iets niet verkoopt, of die gast zie je hier nooit meer, of die gast denkt 3x na voordat hij hier met een negatieve review nog een keertje iets gaat verkopen. Nee, 1 'akkefietje' en meteen alle mogelijke juridische stappen in te winnen, voor wat precies?
illegaal monetair voordeel
Werkelijk alsof die gast zojuist je hard heeft opgelicht, jij 350 armer bent en hij de grote boze crimineel. Ben je serieus zo op je pik getrapt dat je je koopje bent misgelopen? Kijk realistisch een beetje rond in V&A en niets zie je meer voor zo'n prijs gaan.

En dan serieus die vader nog in de poging meepikken als mogelijk oplichter?
een zeeeeer mooie prijs van een Tweaker
En dat zegt al 10x meer over jou dan over de persoon in kwestie. Je wilde even een zeer (te) goedkoop kaartje op de kop tikken, niet gelukt, en nu is het huiliehuilie.

Ik geef je een tip voor de volgende keer, zet je koopovereenkomst in tweevoud op papier, aangetekend naar hem versturen, zorg dat er een notaris is om het te bevestigen en laat een politieman toezicht houden als je de transactie doet.

Dat het klote is, misschien 10-20 euro voor wat benzine, zulke dingen kan je als MENSEN gewoon nog oplossen. Niet hier moord en brand gaan lopen gillen en behoorlijk poging doen om iemand aan de schandpaal te hangen, want met de opsomming van termen die jij hem in de schoenen wil schuiven, gaat het behoorlijk snel die kant op.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Osiummaster
[quote]SinergyX schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 01:05:
[...]

Kerel gaat het goed met je? Je hele reactie is een provocerende druip met slechte argumenten om het goed te praten voor slechte tweakers. Alles wat je tot nu toe hebt gedaan is huiliehuilie zeggen en iedereen die jouw standpunt niet deelt behandelen als een klein kind.

Ook van jou wordt deze plek er niet vrolijker op. Er zijn een aantal Tweakers die mij nuttige serieuze reacties geven waar ik om vroeg, die van jullie staan hier slechts om jezelf beter te voelen dan andere mensen. Doe me ook een plezier en laat het er de volgende keer gewoon bij zitten wanneer je erover nadenkt om op die reactie knop te drukken :w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09-10 05:12

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Osiummaster schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 01:17:
[quote]SinergyX schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 01:05:
[...]

Kerel gaat het goed met je? Je hele reactie is een provocerende druip met slechte argumenten om het goed te praten voor slechte tweakers. Alles wat je tot nu toe hebt gedaan is huiliehuilie zeggen en iedereen die jouw standpunt niet deelt behandelen als een klein kind.

Ook van jou wordt deze plek er niet vrolijker op. Er zijn een aantal Tweakers die mij nuttige serieuze reacties geven waar ik om vroeg, die van jullie staan hier slechts om jezelf beter te voelen dan andere mensen. Doe me ook een plezier en laat het er de volgende keer gewoon bij zitten wanneer je erover nadenkt om op die reactie knop te drukken :w
Oplichting ? Nee... geen samenweefsel van verdichtsels om jou geld of goederen of diensten afhandig te maken en daar zelf beter van te worden.

Asociaal ? Ja absoluut. Dat hoeft geen toelichting.

Vervelend voor TS. Ook zonder twijfel. Wat wil je nu precies. Er is hier aangegeven wat je mogelijkheden zijn en nog loop je elke reactie af te bokken. Stel dan geen vraag. Je kunt dus een negatieve beoordeling doen. Punt.

Stap er over heen en ga naar je volgende koopje.

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Het is inderdaad erg jammer dat je toch wel wat moeite gedaan hebt om vervolgens weer met lege handen naar huis te komen. Echter, vind je het de moeite waard, om zogezegd 'stappen' te ondernemen, of dat je gewoon beter een paar tientjes bijtelt om een andere GTX 1070 te kopen bij een verkoper die wel goed beoordeeld is?

Ik snap je frustratie, maar het is het allemaal gewoon niet waard. Het is jammer dat er op V&A ook dit soort lui actief is, die het kopen en verkopen niet leuk meer maken, maar toch kan je beter je tijd ergens anders aan besteden.

Als ik jou was, zou ik gewoon een mooie review schrijven en het boek sluiten. Op naar de volgende! :)

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiummaster
RWK__ schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 01:41:
Het is inderdaad erg jammer dat je toch wel wat moeite gedaan hebt om vervolgens weer met lege handen naar huis te komen. Echter, vind je het de moeite waard, om zogezegd 'stappen' te ondernemen, of dat je gewoon beter een paar tientjes bijtelt om een andere GTX 1070 te kopen bij een verkoper die wel goed beoordeeld is?
Hoewel ik je compleet gelijk geef qua verzonken kosten vs moeite, gaat het mij eigenlijk niet om wat ik eruit kan halen. Sterker nog ik zou er nog iets meer geld in willen steken dan ik er uiteindelijk op zou verdienen.

Deze situatie lijkt mij een goede praktische introductie tot het juridische systeem. Tot nu toe heb ik daar nooit ervaring mee gehad maar als ik ooit later een aanklacht moet indienen of zelf aangeklaagd zou worden dan sta ik er tenminste niet met mn broek naar beneden bij. :$

Als ik nu op een goedkope manier met weinig risico een introductie kan krijgen door bv de consumentenrechter dan lijkt dit mij een zeer nuttige en leerzame ervaring (of zou je dit zelf anders zien?) Ik zal me natuurlijk wel informeren bij de rechtswinkel wat precies de procedures zijn, en waar echt de grote stappen worden genomen, en hierbij zal ik kijken of ik de tijd en moeite ervoor over heb. Maar zoals de behulpzame Tweaker in deze thread al zei: Het schrijven van juridische brieven is al een grote stap in druk zetten, dus hier wil ik mee beginnen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik moet toch zeggen dat ik het verhaal wat in de TS staat best geloofwaardig vind, waardoor TS zich schuldig maakt aan smaad door de ander oplichter te noemen.

Ik kan me best een scenario voorstellen dat zoonlief tegen paps zegt dat er over een halfuur iemand aan de deur komt, paps vraagt waarom? Zoonlief zegt om die vid-kaart te verkopen voor 350 euro.
Waarop paps de koop verbied. En tja, dan krijg je dat zoonlief een vaag sms'je stuurt en het huis uit vlucht.

En tja, reiskosten en tijd etc. Dat is je eigen keus, verkoper bood aan om het op te sturen.

En tja, als inleiding tot rechten zou ik zeggen klaag jezelf aan voor smaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Osiummaster schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 02:00:
[...]

Als ik nu op een goedkope manier met weinig risico een introductie kan krijgen door bv de consumentenrechter dan lijkt dit mij een zeer nuttige en leerzame ervaring (of zou je dit zelf anders zien?) Ik zal me natuurlijk wel informeren bij de rechtswinkel wat precies de procedures zijn, en waar echt de grote stappen worden genomen, en hierbij zal ik kijken of ik de tijd en moeite ervoor over heb. Maar zoals de behulpzame Tweaker in deze thread al zei: Het schrijven van juridische brieven is al een grote stap in druk zetten, dus hier wil ik mee beginnen. :)
Als het echt een zaak was, zoals een oplichtingszaak of enig andere vorm, dan was het zeer zeker nuttig geweest, maar om nu hiervan naar de rechtswinkel te gaan en die hele traject volgen, dat is toch echt een no-go.

Ik vraag me toch echt af wat je hier dan mee wilt bereiken? Een schadevergoeding, eis dat ze het product toch aan je verkopen, een rechtszaak? Een rechter zal hier echt niet om buigen hoor, geloof mij maar :>

Wat nou als zoonlief zonder medeweten van vader het product op Tweakers heeft geplaatst, terwijl het product van vader is? Dan kan je er verder ook niks mee. Dit zou vader makkelijk kunnen aantonen door een factuur te tonen waar zijn naam bijvoorbeeld op zou staan.

Trouwens, als je echt eens een keer echt in de problemen komt, of je hebt een conflict met persoon of bedrijf, dan zou ik als ik jou was een rechtsbijstand verzekering afsluiten. Tenzij je het leuk vind om het allemaal zelf te doen, maar dan denk ik dat je teveel tijd over hebt :P

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
[...]

Hoewel ik je compleet gelijk geef qua verzonken kosten vs moeite, gaat het mij eigenlijk niet om wat ik eruit kan halen. Sterker nog ik zou er nog iets meer geld in willen steken dan ik er uiteindelijk op zou verdienen.

Deze situatie lijkt mij een goede praktische introductie tot het juridische systeem. Tot nu toe heb ik daar nooit ervaring mee gehad maar als ik ooit later een aanklacht moet indienen of zelf aangeklaagd zou worden dan sta ik er tenminste niet met mn broek naar beneden bij. :$

Daar komt natuurlijk wel wat meer bij kijken zo'n procedure, maar het is natuurlijk niet onaardig om eens mee te maken voor de kantonrechter. Grappige is zelfs dat je daar zelf mag pleiten/dagvaarden en geen advocaat nodig hebt.

Ik zelf zou het er niet voor over hebben in dit geval - zo'n gang naar de rechter gaat ook zo anderhalf jaar overheen, kost je 70+ euro aan griffierecht en allerlei andere kosten zoals het uitbrengen van dagvaarding bij exploot en weet ik allemaal wat nog meer. Maar zoals gezegd, het dreigement met een dagvaarding kan als het beoogde resultaat opleveren ;)

NB: ik probeer overigens niet mensen een juridische procedure aan te praten, ik probeer enkel de juridische kant van het verhaal aan het licht te brengen.
Boobybandit schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 00:24:
Oplichting zou het zijn als hij jou willens en wetens naar zijn woonadres gelokt heeft met het idee jou niet te ontmoeten. Zoals het nu overkomt heeft hij zich in de loop van de dag bedacht en niks meer van zich laten horen.

Normaal gesproken als ik met iemand heb afgesproken en ik krijg die gene niet meer te pakken dan laat ik het maar erbij zitten. Je wilt inderdaad niet (potentieel) je eigen tijd verspillen.

Dat is het praktische gedeelte.

Juridisch:
Er is sprake van een koopovereenkomst. Immers deed jij een bod en heeft hij dit geaccepteerd. Echter of dat deze kan worden afgedwongen via de rechter betwijfel ik. Mocht je het nou naar de rechter brengen (tip: bespaar jezelf de stress, echt), dan is relevant of er sprake is van schade. In jouw geval wat benzinegeld en je tijd. Werkelijk je moeite niet waard. Nogmaals het is echt mega lullig en super onbetrouwbaar en een slechte recensie waardig. Maar van oplichting is hier geen sprake.
Dat is niet helemaal juist - Schade is vereist als je een vordering instelt op basis van onrechtmatige daad. Je moet dan inderdaad je schade begroten wat hier zal bestaan uit gederfde winsten (t.o.v. welk alternatief?) en gemaakte kosten. Maar in feite beroep je je dan op schade door het mislopen van de koop, terwijl je juist zegt dat er een koopovereenkomst is! Enigszins paradoxiaal :9

Een vordering voor verklaring voor recht dat de koopovereenkomst tot stand is gekomen ligt meer voor de hand. Mocht hij de kaart nog hebben, dan kan je afdwingen dat hij wordt overgedragen. Heeft hij 'm niet, dan moet hij een vervangende schadevergoeding betalen (en kom je toch weer bij de vaststelling van de schade - met het daarbij soms abstracte schadebegrip :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Topicstarter Laat zitten. Je hebt alleen jezelf er maar mee je op te winden. Niet leuk maar kan gebeuren op de tweedehands markt, of het nu hier is of op marktplaats of waar dan ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Worsteneter
RWK__ schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 02:16:
[...]

Als het echt een zaak was, zoals een oplichtingszaak of enig andere vorm, dan was het zeer zeker nuttig geweest, maar om nu hiervan naar de rechtswinkel te gaan en die hele traject volgen, dat is toch echt een no-go.

Ik vraag me toch echt af wat je hier dan mee wilt bereiken? Een schadevergoeding, eis dat ze het product toch aan je verkopen, een rechtszaak? Een rechter zal hier echt niet om buigen hoor, geloof mij maar :>

Wat nou als zoonlief zonder medeweten van vader het product op Tweakers heeft geplaatst, terwijl het product van vader is? Dan kan je er verder ook niks mee. Dit zou vader makkelijk kunnen aantonen door een factuur te tonen waar zijn naam bijvoorbeeld op zou staan.

Trouwens, als je echt eens een keer echt in de problemen komt, of je hebt een conflict met persoon of bedrijf, dan zou ik als ik jou was een rechtsbijstand verzekering afsluiten. Tenzij je het leuk vind om het allemaal zelf te doen, maar dan denk ik dat je teveel tijd over hebt :P
Toch leuk om even het juridische verhaal te belichten - zo zie je maar dat juristen in deze wereld nog waarde hebben ;)

- oplichtingszaak zou strafrechtelijk zijn, een civielrechtelijke zaak zou inderdaad zien op een schadevergoeding
- een rechter hoeft in Nederland gelukkig niet 'te buigen', maar oordeelt op basis van feiten en het recht. Aangezien TS alle correspondentie heeft die een koopovereenkomst kan aantonen zie ik niet waar de rechter moet 'buigen'.
- als de verkoper beschikkingsonbevoegd is, omdat de kaart niet van hem is, dan is TS beschermt (derdenbescherming) omdat hij ter goeder trouw is (op het moment van sluiten van koop) - al moet de kaart hier wel voor geleverd zijn.
- een rechtsbijstandverzekering is altijd een goed advies aangezien een juridisch geschil handen vol geld kan kosten (zeker als je niet zelf kan of wilt procederen).

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

10 minuten bellen en op de deur bonzen bij iemand die heeft laten weten dat je niet gelegen komt is trouwens ook niet echt lekker gedrag. Voor hetzelfde geld is er een sterfgeval of andere persoonlijke reden.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assk
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 00:07
Als je kunt aantonen dat er een overeenkomst tot stand is gekomen dan is het niet leveren een tekortkoming in de nakoming. Je kan alsnog nakoming vorderen + schade. Is de kaart niet meer in bezit of wilt hij niet nakomen, dan kan je enkel je schade verhalen. Je hebt die 350 niet betaald, dus enkel je reiskosten worden vergoed, tenzij je kunt aantonen dat je vanwege deze overeenkomst nog meer kosten hebt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:13

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Dit is beetje net als mensen die iets bestellen bij een webshop wat te goedkoop lijkt wat je bijna kan weten en stennis maken omdat je het niet het niet krijgt. Het natuurlijk niet netjes van de verkoper en excuses is wel op een plaats. Maar TS die dan toch aan de deur gaat kloppen en doen terwijl er gezegd wordt dat de deal niet doorgaat is ook bijzonder onbeschoft TS had ook op een hele ongemakkelijk situatie kunnen aantreffen.

Van TS zijn reacties hier lijkt het wel als of die wil dat wij hem aanmoedigen tot aan het de schandpaal nagelen van de verkoper en ''juridisch'' gelijk halen waarom?! gelijk hebben is eerste gelijk krijgen is een tweede.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-10 23:27
Osiummaster schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 00:36:
[...]

Allejezus ik werd ooit al gek van je in het Pricewatch forum wegens al het gemierenneuk dus daar kom ik kom tegenwoordig al nooit meer. Als je geen relevant advies op mijn vraag hebt kan je je er dan gewoon buiten houden, er staat niet voor niets "vraag" ipv "discussie"

Een relatief sterke mogelijkheid was dat zijn vader daar aan de deur stond om mij meer te laten betalen voor de kaart, wat onder mijn definitie van oplichting valt. Zeggen dat je iets voor een bepaalde prijs verkoopt en dan zeggen dat je er meer geld wil staat niet als netjes zaken doen in mijn boek.

De andere mogelijkheid is dat hij mij gewoon aan het lijntje hield tot hij een beter bod ontving. Dit geeft hem nog steeds een illegaal monetair voordeel. Je kan immers een verkocht product niet voor duurder proberen te verkopen voordat het opgehaald is.

In ieder geval zijn mij tijd en reiskosten afhandig gemaakt, met als winst zijn onderhandelingspositie op de prijs.

Ik heb geen zin om me in de hele discussie te mengen. Daar is al genoeg over geroepen.

Maar deze uitspraak moet ik toch even op reageren. Er bestaat niet iets als "jouw definitie" we bezigen allemaal dezelfde Nederlandse taal en 1 en dezelfde definitie. Je eigen definitie van woorden erop nahouden is in dit geval, naar mijn idee, een wanhopige poging van een gefrustreerd persoon om door een discussie heen te komen. Het is een uitvlucht.

Nofi maar volgens mij moet je even tot 10 tellen. Diep inademen en dit topic lezen zonder emotionele insteek. Of beter nog bespreek dit met iemand waar je alleen de feiten geeft. Maar hier ook weer zonder emotionele insteek. Bekenden zijn snel geneigd om het met je eens te zijn als je ergens zo heftig emotioneel reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:57
evilution schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 02:51:
10 minuten bellen en op de deur bonzen bij iemand die heeft laten weten dat je niet gelegen komt is trouwens ook niet echt lekker gedrag. Voor hetzelfde geld is er een sterfgeval of andere persoonlijke reden.
Maar dit was het dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Aggressor schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 05:58:
[...]

Maar dit was het dus niet...
Maar van tevoren weet je dat dus niet...

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09-10 14:01
[...]

Op de eerste plaats kan begrijpen dat je boos bent. Het is toch tijd dat je geïnvesteerd hebt. Toch zal ik er behalve misschien een negatieve reactie verder persoonlijk weinig aan doen.

Geloof me als ik zeg dat je in Nederland niet veel hebt aan het juridische systeem bij moedwillige oplichting. Er stond laatst nog in de krant dat je in 95% van de gevallen je geld gewoon kwijt bent. Zelf al pakken ze de mensen op dan blijken het vaak kale kippen te zijn die je toch niet kan plukken. Ik hoop voor je dat je er nooit mee te maken krijgt.

Op de tweede plek zal ik persoonlijk denk ik gewoon rechtsomkeert maken na het "sorry ik kan het niet verkopen" bericht. Wat hoop je dan nog aan de deur te bereiken vraag ik me af ? Heb je zoveel charisma en overredingskracht? Het lijkt mij persoonlijk dan vrij duidelijk dat er gewoon geen transactie zal plaatsvinden op dat moment.

Ps

Geen recensies en geen postverleden hier is duidelijk geen tweaker in mijn en waarschijnlijk meerdere met mij ogen, dus de titel is ook een beetje misleidend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aggressor
evilution schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 06:04:
[...]

Maar van tevoren weet je dat dus niet...
Nee, maar als we zo al gaan beginnen gaat het nergens meer over.
Het is gewoon niet netjes van de verkoper.
Hij had het ook gewoon eerlijk kunnen zeggen of de deur meteen open doen

en 350 is niet zo'n hele vreemde prijs.
Laatst stonden deze kaarten voor 400 euro op amazon en dan had je ook nog een cashback

[ Voor 8% gewijzigd door Aggressor op 29-06-2017 07:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
evilution schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 02:51:
Dan had diegene dat kunnen sturen. En nee er hoeft geen compleet verhaal te komen wat er aan de hand is, maar dan had je op zijn minst gestuurd dat vanwege persoonlijke noodgeval het nu echt niet kan, en of het volgende week ook nog kan.
Of nog logischer, gewoon die GPU naar buiten schuiven, €350 aannemen, en weer de deur dicht doen omdat je echt geen tijd/behoefte hebt op dat moment om nog even te praten.

De verkoper is ronduit asociaal.
De koper devalueert het begrip oplichter hier, en is duidelijk ook nog niet bekend met hoe een forum werkt (je krijgt ook reacties die niet jouw mening volgen).
En ik vermoed als reactie daarop, kom jij met nogal vergezochte theorieën.

Die hele prijs vind ik overigens ook helemaal niet zo gek. Ja natuurlijk was het een heel goed koopje met huidige cryptocoin gekte. Maar het was niet dat het duidelijk onjuist was (als hij er voor €50) had gestaan. En als je het ziet als €100 goedkoper dan wat hij er nieuw voor heeft betaald, was het helemaal geen vreemde vraagprijs geweest. En genoeg willen gewoon nog het verkocht hebben zonder gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Normaal gesproken probeer ik dit soort topics te negeren maar: :')

Het enige wat ik me kan bedenken is dat Osiummaster zo witheet van woede is dat hij niet meer logisch na kan denken, of ontzettend veel tijd over heeft.
Je hebt gewoon pech gehad (en dat bedoel ik in de letterlijke zin). Zelf ooit via MP vanuit Eindhoven naar Den Helder gereden voor een uitlaat voor mijn motor. Tenminste dat dacht ik. 10 minuten voordat ik er ben (ook 2 uur rijden) bel ik om aan te geven dat ik er bijna ben, zoals afgesproken. "Wie ben jij zeg je?" "Nee, ik heb geen uitlaat aan jou verkocht, ik verkoop hem net aan een ander."

Dan kun je op je kop gaan staan, maar je kunt je tijd beter steken in een dag werken en voor €50 meer een andere kaart kopen. Ben je van het gezeik af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Sissors schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 07:58:
[...]

Dan had diegene dat kunnen sturen. En nee er hoeft geen compleet verhaal te komen wat er aan de hand is, maar dan had je op zijn minst gestuurd dat vanwege persoonlijke noodgeval het nu echt niet kan, en of het volgende week ook nog kan.
Of nog logischer, gewoon die GPU naar buiten schuiven, €350 aannemen, en weer de deur dicht doen omdat je echt geen tijd/behoefte hebt op dat moment om nog even te praten.

De verkoper is ronduit asociaal.
De koper devalueert het begrip oplichter hier, en is duidelijk ook nog niet bekend met hoe een forum werkt (je krijgt ook reacties die niet jouw mening volgen).
En ik vermoed als reactie daarop, kom jij met nogal vergezochte theorieën.

Die hele prijs vind ik overigens ook helemaal niet zo gek. Ja natuurlijk was het een heel goed koopje met huidige cryptocoin gekte. Maar het was niet dat het duidelijk onjuist was (als hij er voor €50) had gestaan. En als je het ziet als €100 goedkoper dan wat hij er nieuw voor heeft betaald, was het helemaal geen vreemde vraagprijs geweest. En genoeg willen gewoon nog het verkocht hebben zonder gedoe.
Zo vergezocht vind ik een sterfgeval oid niet, maar afgezien daarvan, de verkoper geeft aan dat het niet gelegen komt. Daar kun je wat van vinden, maar dan alsnog langsgaan, en zeker 10 minuten lang bellen en bonken, is ook niet echt netjes te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 23:14
lolgast schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 08:09:
Normaal gesproken probeer ik dit soort topics te negeren maar: :')

Het enige wat ik me kan bedenken is dat Osiummaster zo witheet van woede is dat hij niet meer logisch na kan denken, of ontzettend veel tijd over heeft.
Je hebt gewoon pech gehad (en dat bedoel ik in de letterlijke zin). Zelf ooit via MP vanuit Eindhoven naar Den Helder gereden voor een uitlaat voor mijn motor. Tenminste dat dacht ik. 10 minuten voordat ik er ben (ook 2 uur rijden) bel ik om aan te geven dat ik er bijna ben, zoals afgesproken. "Wie ben jij zeg je?" "Nee, ik heb geen uitlaat aan jou verkocht, ik verkoop hem net aan een ander."

Dan kun je op je kop gaan staan, maar je kunt je tijd beter steken in een dag werken en voor €50 meer een andere kaart kopen. Ben je van het gezeik af.
Tjsa... balen zoiets. Heb zelf een keer een uur gereden naar een verkoper van een in zeer goede staat zijnde bestuurdersdeur van een oldtimer. Toen ik daar aankwam bleek dat hij een passagiersdeur had staan. Had 'ie verkeerd onthouden ... zucht. Flink balen, want bestuurdersdeuren slijten een stuk sneller (meer gebruik en meer steenslag e.d. van tegemoetkomend verkeer) en waren op dat moment bijna niet te vinden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Valorian schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 08:27:
[...]

Tjsa... balen zoiets. Heb zelf een keer een uur gereden naar een verkoper van een in zeer goede staat zijnde bestuurdersdeur van een oldtimer. Toen ik daar aankwam bleek dat hij een passagiersdeur had staan. Had 'ie verkeerd onthouden ... zucht. Flink balen, want bestuurdersdeuren slijten een stuk sneller (meer gebruik en meer steenslag e.d. van tegemoetkomend verkeer) en waren op dat moment bijna niet te vinden.
Nou ja, dan zet je het stuur om, heb je alsnog een bestuurdersdeur... :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

De moeite niet waard. Gewoon een negatieve review schrijven: verkoper is onbetrouwbaar. Er was een overeenkomst en de verkoper geeft aan niet te gaan naleven. Handig voor de volgende Tweaker die denkt wat van hem te kopen.

En bedenk je de volgende keer ook even, dat hier ook niet-Tweakers komen. Iedereen kan een account aanmaken. Een account zonder noemenswaardige activiteit is niet van een "Tweaker". Dat zou bij mij toch een belletje doen rinkelen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2017 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Laatst online: 11:57

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Je weet inderdaad niet wat daar binnen allemaal is gebeurd. Grote kans dat als er echt 1 zoon en 1 vader is, dat de vader misschien de PC ooit kado had gegeven aan de zoon oid. en de zoon geld voor het een of ander wilde hebben en bedacht had dan die kaart in de computer te verkopen zonder enige kennis van zaken.
Dan sta je als vaders ook raar te kijken als je zoon ineens vraagt aan je hoe je nu eigenlijk die videokaart uit de pc haalt terwijl er iemand staat te bonzen op de ramen en deuren.

Ik zou het laten voor wat het is.

En de volgende keer als ik iets koop en iemand jonger is ga ik nu ook eerst vragen wat z'n ouders/voogd(en) er nu eigenlijk van vinden :P

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:51
[
Als ik nu op een goedkope manier met weinig risico een introductie kan krijgen door bv de consumentenrechter dan lijkt dit mij een zeer nuttige en leerzame ervaring (of zou je dit zelf anders zien?) Ik zal me natuurlijk wel informeren bij de rechtswinkel wat precies de procedures zijn, en waar echt de grote stappen worden genomen, en hierbij zal ik kijken of ik de tijd en moeite ervoor over heb.
Ik vraag me af of ons overbelaste rechtssysteem nou echt gebaat is met dit soort zaken. Het verdient vanuit de verkoper absoluut geen schoonheidsprijs, helemaal mee eens. Maar je schade objectiveerbaar maken en deze verhalen als het maar om enkele tientjes gaat: imho zonde van de tijd en moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
CT schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 08:42:
Je weet inderdaad niet wat daar binnen allemaal is gebeurd. Grote kans dat als er echt 1 zoon en 1 vader is, dat de vader misschien de PC ooit kado had gegeven aan de zoon oid. en de zoon geld voor het een of ander wilde hebben en bedacht had dan die kaart in de computer te verkopen zonder enige kennis van zaken.
Dan sta je als vaders ook raar te kijken als je zoon ineens vraagt aan je hoe je nu eigenlijk die videokaart uit de pc haalt terwijl er iemand staat te bonzen op de ramen en deuren.

Ik zou het laten voor wat het is.

En de volgende keer als ik iets koop en iemand jonger is ga ik nu ook eerst vragen wat z'n ouders/voogd(en) er nu eigenlijk van vinden :P
dit gaat ook nergens meer over.... 8)7
waarschijnlijk heeft hij gewoon gedacht 350 is een nette prijs, en hiervoor op internet te koop gezet.
Later heeft hij p[ internet gekeken en is er achtergekomen dat ze iets duurder worden aangeboden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10 11:11

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Dit heb ik laatst ook gehad, via marktplaats een product gevonden, product voor mij gereserveerd, 5 dagen later een bericht gekregen dat ik het product kon ophalen, een uur later een bericht gekregen dat de verkoop toch niet door ging omdat het product vergeven was aan familie.

Ik was dan nog niet onderweg maar had wel al de moeite gedaan om vervoer te regelen, ik heb geen schade geleden als in brandstof o.i.d maar deze dingen gebeuren nou eenmaal. Shit happens, get over it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Niet om nog meer olie op het vuur te gooien maar is pa/ma niet "aansprakelijk" voor handelingen van thuiswonende kinderen tot leeftijd x?

Nou is de verkoper meerderjarig, volgens de startpost maar ik vraag me af wie de uiteindelijke call mag maken dat de koop niet mag doorgaan.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Laatst online: 11:57

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Aggressor schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 08:48:
[...]

dit gaat ook nergens meer over.... 8)7
waarschijnlijk heeft hij gewoon gedacht 350 is een nette prijs, en hiervoor op internet te koop gezet.
Later heeft hij p[ internet gekeken en is er achtergekomen dat ze iets duurder worden aangeboden
Dat kan natuurlijk ook, maar wat als hij toen een forumpost maakte? "ik heb m'n kaart toch te snel verkocht en iemand komt 'm al halen voor een veel te lage prijs blijkt, wat kan ik nog doen? heb ik juridisch rechten?"

Dan staan er vast niet alleen adviezen als "je hebt pech gehad" (tenslotte wil hij dat niet horen). Al was dan het advies beter geweest om normaal contact te leggen de situatie uit te leggen en eventueel als je al onderweg was een paar euro benzine vergoeding aan te bieden als coulance.

Hoe dan ook, alle scenarios spelen niet zo mooi uit, en het uitgespeelde scenario was ook zeker niet fraai!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• CivLord
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-10 15:52

Ik begrijp hieruit dat je niet voor jezelf op zoek was naar een grafische kaart, maar voor de handel. Je bent dus actief op zoek naar de meest scherpe aanbiedingen, op het randje van onrealistisch. Het is dus eigenlijk geen zaak tussen twee particulieren, maar tussen een ondernemer die het onderste uit de kan wil en iemand die er net op tijd op gewezen is dat het product dat hij wilde verkopen te goedkoop was aangeboden.
Je had het eerder over zaken die V&A verzieken, maar dit vind ik ook een handelswijze die het op V&A verziekt. Jij probeert mooie aanbiedingen weg te kapen voor de neus van Tweakers die de producten zelf willen gebruiken om ze daarna met winst door te verkopen aan diezelfde Tweakers. Uit je opmerkingen begrijp ik dat het niet de eerste keer is dat je iets hebt gekocht om het met winst door te verkopen en dat je deze situatie een leerzame ervaring vindt voor het geval jezelf ooit zult worden aangeklaagd als verkoper. Dit geeft aan dat je niet meer incidenteel een voordeeltje ziet en pakt, maar dat je als ondernemer bezig bent. Ik hoop dat je je bij de KvK en de Belastingdienst hebt aangemeld.

Het verschil tussen een particuliere handelaar en een ondernemer is niet de hoogte van de winst per transactie of de hoeveelheid transacties per maand. Je bent ondernemer wanneer je regelmatig (meerdere keren per jaar) handelt en actief op zoek bent naar producten die je met winst door kunt verkopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
Ach... hier voelt de koper zich bedrogen...
Als ik dingen verkoop op 2dehands of marktplaats dan gaat het met kopers net zo.
Mensen doen een bod, en reageren daarna niet meer. Ze maken afspraken om iets te komen halen en komen niet.
Je maakt een akkoord voor 100€, en als ze ter plaatse zijn hebben ze maar 80€ mee, en vinden ze nog ergens een onbeduidende kras...
Je hebt een akkoord via mail, maar ze komen maar niet afhalen. En als je dan 2 weken later aan iemand anders verkoopt dan ineens duiken ze op en voelen zich 'bedrogen'.

Been there, done that, get on with life.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer

Detmer

Professioneel prutser

Tommie12 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 09:04:
Ach... hier voelt de koper zich bedrogen...
Als ik dingen verkoop op 2dehands of marktplaats dan gaat het met kopers net zo.
Mensen doen een bod, en reageren daarna niet meer. Ze maken afspraken om iets te komen halen en komen niet.
Je maakt een akkoord voor 100€, en als ze ter plaatse zijn hebben ze maar 80€ mee, en vinden ze nog ergens een onbeduidende kras...
Je hebt een akkoord via mail, maar ze komen maar niet afhalen. En als je dan 2 weken later aan iemand anders verkoopt dan ineens duiken ze op en voelen zich 'bedrogen'.

Been there, done that, get on with life.
Je beseft hopelijk zelf ook dat dit toch wel iets anders is? In jouw verhaal heeft er niemand schade geleden (op een beetje tijd na), terwijl TS een pokkeneind heeft gereden, waaruit kosten voortvloeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
Niet akkoord...
Als iemand bevestigt dat hij koopt, maar niet komt ophalen, dan heb ik een hoop tijd verloren, en moet ik het opnieuw proberen te verkopen.

marktplaats is een platform waar je geen echte engagementen neemt. Bij ebay is dat wel het geval. Een bod betekent een bindende overeenkomst.

Voor spullen die recent zijn, goed omschreven en waarvan er veel in omloop zijn (zoals deze kaart) kies ik altijd voor ebay.
Je krijgt er meestal wel een correcte prijs.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:21
Ik begrijp hieruit dat je niet voor jezelf op zoek was naar een grafische kaart, maar voor de handel.
Aanname
Je bent dus actief op zoek naar de meest scherpe aanbiedingen, op het randje van onrealistisch.
Aanname
Het is dus eigenlijk geen zaak tussen twee particulieren, maar tussen een ondernemer die het onderste uit de kan wil en iemand die er net op tijd op gewezen is dat het product dat hij wilde verkopen te goedkoop was aangeboden.
Conclusie gebaseerd op een aanname
Je had het eerder over zaken die V&A verzieken, maar dit vind ik ook een handelswijze die het op V&A verziekt.
Dat is jouw mening maar draagt verder niks bij aan de vraag (niet discussie) die de TS stelt.
Jij probeert mooie aanbiedingen weg te kapen voor de neus van Tweakers die de producten zelf willen gebruiken om ze daarna met winst door te verkopen aan diezelfde Tweakers.
Aanname
Uit je opmerkingen begrijp ik dat het niet de eerste keer is dat je iets hebt gekocht om het met winst door te verkopen en dat je deze situatie een leerzame ervaring vindt voor het geval jezelf ooit zult worden aangeklaagd als verkoper.
Zou dit dan de tweede keer zijn? of de 3e? 10e? 100e? Ik weet het niet, ik denk ook niet dat jij het kan weten.
Dit geeft aan dat je niet meer incidenteel een voordeeltje ziet en pakt, maar dat je als ondernemer bezig bent. Ik hoop dat je je bij de KvK en de Belastingdienst hebt aangemeld.
Aanname
Het verschil tussen een particuliere handelaar en een ondernemer is niet de hoogte van de winst per transactie of de hoeveelheid transacties per maand. Je bent ondernemer wanneer je regelmatig (meerdere keren per jaar) handelt en actief op zoek bent naar producten die je met winst door kunt verkopen.
Ik heb persoonlijk geen idee aan welke criteria je moet voldoen om als 'ondernemer' gezien te worden i.p.v. particulier. Maar zoals eerder gezegd je weet niet hoe vaak TS dit doet. Maar als je vind dat je hier iets aan moet doen dan staat het je natuurlijk vrij om bij de belastingdienst aangifte te doen omdat je het vermoeden hebt dat een zekere bezoeker van een online forum/platform zich niet aan de regels houdt.

Al met al een boel aannames en zoals ik het lees ook een verwijt naar de TS toe vanwege zijn manier van werken (?). Ik begrijp alleen even niet zo goed wat je nu met je bericht wilt bereiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Daffie op 29-06-2017 09:15 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CivLord
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-10 15:52
@Daffie : Klopt, ik maak wat aannames, maar die aannames zijn niet uit de lucht gegrepen.

TS zegt in een reactie dat hij eerder een andere grafische kaart voor een leuk bedrag heeft gekocht. Dat hij bereidt is meer geld in de afhandeling te steken dan hij er op verdiend zou hebben, om ervaring op te doen met het juridische systeem, voor het geval hij zelf een aangeklaagd zou worden. Dan is mijn aanname dat TS bezig is als handelaar niet zomaar een wilde gok, maar op feiten gestoeld.

En om mijn mening in de vorm van een antwoord op de vraag te gieten: Als particulier was dit een vervelende ervaring, geen oplichting maar wel een gesloten overeenkomst die niet is nagekomen en waar juridische stappen tegen te nemen zijn. Als handelaar, waarbij je vaker de grens op zult zoeken tussen wat nog een scherpe deal is en een onrealistische deal waarvan de aanbieder zich later pas bewust (gemaakt) wordt van de onrealistisch lage prijs, hoort dit tot het ondernemersrisico.

En inderdaad, mijn mening dat V&A-rubrieken/ gedeeltes van diverse fora waar gebruikers overtollige goederen aan andere gebruikers kunnen verkopen verpest worden door handelaars die enkel op winst uit zijn, komt geheel voor mijn rekening en voegt aan de vraag van TS weinig toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
@CivLord : Dank voor de toelichting. En als je het op die manier bekijkt ben ik het met je eens.
Dat handelaren de V&A advertenties 'verpesten' ben ik het deels mee eens maar een verkoper is daar evenzogoed schuldig aan, hij bepaalt ten slotte voor welke prijs hij een goed van de hand wilt doen. Als je een faire prijs wil voor je (2e hands) spul moet je wellicht wat langer wachten tot een geïnteresseerde zich meldt (maar die is dan hoogstwaarschijnlijk ook geïnteresseerd in het product, niet zozeer de prijs), als je het zo snel mogelijk van de hand wil doen zet je het op V&A voor een lagere prijs maar loop je inderdaad wel risico* op een koopjesjager

*voor zover er al van 'risico' gesproken kan worden; Jij als verkoper bent van je spul af en hebt geld gekregen, prima toch?

Maargoed nu zijn we alsnog op een zijspoor aan't dwalen. @Osiummaster : Ik zou zeggen, het is zeer vervelend voor je, maar helaas onontkoombaar. Zeker in de 2e-hands wereld. Lik je wonden en move on, is mijn advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
CT schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 08:56:
[...]

Dat kan natuurlijk ook, maar wat als hij toen een forumpost maakte? "ik heb m'n kaart toch te snel verkocht en iemand komt 'm al halen voor een veel te lage prijs blijkt, wat kan ik nog doen? heb ik juridisch rechten?"

Dan staan er vast niet alleen adviezen als "je hebt pech gehad" (tenslotte wil hij dat niet horen). Al was dan het advies beter geweest om normaal contact te leggen de situatie uit te leggen en eventueel als je al onderweg was een paar euro benzine vergoeding aan te bieden als coulance.

Hoe dan ook, alle scenarios spelen niet zo mooi uit, en het uitgespeelde scenario was ook zeker niet fraai!
Dat is de grap juist. Het is meer een fatsoenskwestie. Ik denk dat de meeste Tweakers inclusief ikzelf gezegd zouden hebben deal is deal en afhandelen. Met tevens het advies dat als hij echt niet meer wilt hij daar gewoon eerlijk over moet zijn.

Heb laatst ook mijn s6 verkocht. Zat een barst in en deed hem aanvankelijk goedkoop aanbieden. Was ook al met een koper tot een principe overeenkomst gekomen. Daarna aangegeven dat ik toch wat bedenkingen had bij de lage prijs en het toestel wellicht liever aan mijn vader zou geven oid. Was alle begrip voor. Als de koper al onderweg was zou ik misschien ook het huis uit gevlucht zijn haha...

offtopic:
Voor wat betreft GTX 1070. Heb 6mnd terug de mijne voor 360 gekocht via mp. Prijzen zijn blijkbaar gestegen? Ga hem wellicht inruilen voor een 1080. Voor 380 mag ie weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-10 13:45
Lekker laten gaan die hap. Een negatieve recensie en verder met je leven gaan. Pas als het over grotere bedragen zou gaan, zou ik verdere stappen ondernemen. Niet voor een bedrag van ~50 euro. Is de moeite toch niet waard joh? :P En zie het zo: jij hebt laatst die 1080 voor een prikkie weten te scoren en daarmee sta je nu dus weer quite. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Laatst online: 08-10 15:30
Heb laats Ddr4 geheugen veel te goedkoop aangeboden. Was zo weg. Maar ach dacht jammer dan . Gewoon verkocht had makkelijk 20 euro meer kunnen krijgen. Maar tja dacht deal is een deal. Heb ook wel eens gehad dat ik korting kreeg op iets omdat ik het zelf kwam ophalen.
Heb ooit ook een nas verkocht en een aanbetaling gedaan of ontvangen. Dan heb je meer zekerheid dat de deal door gaat.
Ook gedaan bij verkoop hdd's mensen doen een aanbetaling en betalen de rest bij afhalen. Dan kom je minder snel van de koop af. Je heb een deel betaald en een afspraak waarin alles bevestigd staat.

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-10 10:42
*bekijkt het profiel van Linus420*

Hij had voor de koop geen enkele beoordeling, sorry maar dit kan je verwachten en gewoon niet meer zaken doen met mensen die nog geen beoordeling hebben.

Het was idd niet netjes van die Tweaker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07-10 07:42
Die beste man heeft waarschijnlijk gewoon een beter bod gekregen via marktplaats;
(https://www.marktplaats.n...c1b&previousPage=lr&pos=8)

Niet helemaal netjes, maar of je er daadwerkelijk iets mee kan betwijfel ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mstoel
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-08 17:27
mugenmarco schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:36:
Hij had voor de koop geen enkele beoordeling, sorry maar dit kan je verwachten en gewoon niet meer zaken doen met mensen die nog geen beoordeling hebben.
Ik snap hoe dit advies bedoeld is, maar hoe kan iemand ooit beoordelingen krijgen als ze nooit een eerste kans krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:02
*knip. Dit soort reacties zijn dus niet toegestaan, grappig bedoeld of niet.

[ Voor 87% gewijzigd door InFamous op 29-06-2017 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:21
AlxRoelofs schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:38:
Die beste man heeft waarschijnlijk gewoon een beter bod gekregen via marktplaats;
(https://www.marktplaats.n...c1b&previousPage=lr&pos=8)
Dit.
Kaart is dus vast al verkocht aan iemand anders in de tussentijd, dus is niets meer te halen. Je kunt hier een hele bende van maken maar het komt er eigenlijk op neer dat jij gefrustreerd bent door het feit dat je hebt moeten reizen voor een 'dichte' deur. Natuurlijk niet de bedoeling en dat is dan precies waarvoor je een negatieve reactie kunt schrijven om anderen ervan te weerhouden iets te kopen bij hem, maar om hier dan juridische stappen voor te zetten is mogelijk een beetje een overdreven emotionele reactie.

Overigens vind ik persoonlijk niet helemaal dat dit onder oplichting valt.
"bedrog waarbij men iemand geld of goed afhandig weet te maken"
En dit lijkt mij uit het verhaal niet het geval (hoe duur je reiskosten ook waren).

Mijn oplossing? Pak die 1080 die je voor een prikkie kocht, zet hem in je pc, start Brutal Doom (want, wat anders met een 1080?) en je voelt je na een half hour of power een heel stuk beter. O-)

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djuroen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10 22:11
Welkom bij de verkl**tzakking van de maatschappij... Lijkt wel steeds erger te worden...
Ik heb dit al zo vaak meegemaakt. Ook andersom, dat kopers zonder afbericht etc gewoon niet komen opdagen. Mijn ervaring met mede-Tweakers is echter wel vele malen beter dan met figuren van Marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor hetzelfde geld kocht je een kaart met een flux-probleem die je iedere paar maanden zou moeten reflowen. Heb ik letterlijk (en voor dezelfde prijs die jij wou betalen) voorgehad met een Imac. "In het zak gezet" zeggen ze bij ons in Antwerpen. Dus wees blij dat jij je 350 EUR nog hebt en dat het hele verhaal je enkel benzine/diesel gekost heeft. Indien je bezoek op zaterdagochtend was, kon je meteen een bezoekje aan de binnenstad brengen. Beetje overdreven reactie als je het mij vraagt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harry_Sack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-04 12:01
Helaas, je hebt de hond in de pot gevonden. Hij had wel wat netter kunnen communiceren, dat ben ik met je eens.

GA-P35-DS3R, C2D E8400 @ 3,6 Ghz, 2 GB OCZ Platinum rev 2 800 5-5-5-15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:13
Tommie12 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 09:11:
Niet akkoord...
Als iemand bevestigt dat hij koopt, maar niet komt ophalen, dan heb ik een hoop tijd verloren.
Een hoop tijd? Als ik via MP iets verkoop wat men komt halen, dan kost het me max. 5 minuten bij de deur. Als je hier "een hoop tijd" voor uittrekt dan kun je dat niet de koper in de schoenen schuiven als hij niet komt.

De sitiuatie zoals TS beschrijft komt gelukkig niet heel vaak voor maar TS is aanzienlijk meer tijd kwijt dan een verkoper waarbij de koper niet komt opdagen (5 minuten en evt de advertentie van gereserveerd afhalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01:04
Gadgeteer schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 12:51:
[...]

Een hoop tijd? Als ik via MP iets verkoop wat men komt halen, dan kost het me max. 5 minuten bij de deur. Als je hier "een hoop tijd" voor uittrekt dan kun je dat niet de koper in de schoenen schuiven als hij niet komt.

De sitiuatie zoals TS beschrijft komt gelukkig niet heel vaak voor maar TS is aanzienlijk meer tijd kwijt dan een verkoper waarbij de koper niet komt opdagen (5 minuten en evt de advertentie van gereserveerd afhalen)
Dit is niet helemaal correct, misschien voor jouw maar in iedergeval niet voor mij.

Ik heb een maad geleden wat verkocht op marktplaats, 4x (!!!) een afspraak gemaakt met iemand en kwam gewoon niet opdagen. Het apparaat wat ik verkochte moest ook even getest worden en je aanname dat je met 5 min wel klaar bent hoeft echt niet te kloppen. Ik zat zelf elke keer zeker 45 min te wachten.

Bel ik de koper, wordt er natuurlijk niet gereagereerd. Asociaal volk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waarnemer
  • Laatst online: 01-10 17:12
Het heeft je nu al meer aan tijd gekost hierover te zaniken dan dat je voor niks hebt gereisd.

Ja, je voelt je belazerd.
Ja, de verkoper is een ei op poten
Ja, z'n vader ook.

Nee, gaat die kaart echt niet krijgen voor de gedachte 350,-.

Deze keer pech.
Volgende keer wellicht meer geluk.

Enjoy life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:29

MsG

Forumzwerver

Heel zuur natuurlijk, zeker omdat je voor niks bent gekomen. Maar heel anders dan de digitale variant waarbij je een akkoord had, en daarna ineens niet meer, wat elke seconde wel voor komt op Marktplaats en consorten is dit natuurlijk niet. Negatieve feedback geven en doorgaan met je leven. Er komt vast wel weer eens een goed dealtje.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daffie
mugenmarco schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:36:
*bekijkt het profiel van Linus420*

Het was idd niet netjes van die Tweaker
mstoel schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:44:
[...]

Ik snap hoe dit advies bedoeld is, maar hoe kan iemand ooit beoordelingen krijgen als ze nooit een eerste kans krijgen?
Dit dus. Ik vind het altijd zoooo kort door de bocht om te zeggen 'Die meneer/mevrouw heeft nog geen beoordelingen dus ik koop niet bij hem/haar'. Goh! Als iedereen zo denkt. Hoe gaat die meneer/mevrouw dan OOIT aan zijn eerste beoordeling komen? 8)7

Ik vind de aanpak van TS dan ook een goede: Bij afwezigheid van enige feedback is het 't meest betrouwbaar om langs te gaan. Dat is ook conform de tips/trics in How to - Veilig handelen.

Dus ik vind 't lullig voor hem hoe dit is gegaan maar zoals al veelvuldig gezegd hier, steek er nou niet te veel moeite in, laat een negatieve feedback achter (heb je al gedaan) en ga verder.

[ Voor 19% gewijzigd door Daffie op 29-06-2017 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
Daffie schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:01:
[...]

[...]

Dit dus. Ik vind het altijd zoooo kort door de bocht om te zeggen 'Die meneer/mevrouw heeft nog geen beoordelingen dus ik koop niet bij hem/haar'. Goh! Als iedereen zo denkt. Hoe gaat die meneer/mevrouw dan OOIT aan zijn eerste beoordeling komen? 8)7
Het gaat er niet om dat je niks moet kopen omdat er geen beoordelingen zijn, maar dat oplichting/problemen veel sneller gebeurt dan bij mensen met goede beoordelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
@mugen4u : Ah, maar nu zeg je al wat anders dan wat je eerder aangaf. In eerste instantie zei je dat je dit kan verwachten en dat je 'gewoon' geen zaken moet doen met mensen die geen beoordeling hebben, daar ben ik het niet zo mee eens. Wat je nu aangeeft (dat het sneller gebeurt als iemand nog geen beoordeling heeft) daar kan ik me helemaal in vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
Daffie schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:37:
@mugen4u : Ah, maar nu zeg je al wat anders dan wat je eerder aangaf. In eerste instantie zei je dat je dit kan verwachten en dat je 'gewoon' geen zaken moet doen met mensen die geen beoordeling hebben, daar ben ik het niet zo mee eens. Wat je nu aangeeft (dat het sneller gebeurt als iemand nog geen beoordeling heeft) daar kan ik me helemaal in vinden.
Ik verwoord mezelf soms niet goed, excuus daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-10 13:02
Ik zou eens een poging doen je reiskosten te declareren. Daarbij ga ik er wel vanuit dat je daadwerkelijk een bevestiging hebt dat je om 6 uur welkom was. Daarmee doel ik op dit stukje:
Osiummaster schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 21:14:
Vandaag was ik naar een Tweaker gegaan welke zijn 1070 verkocht voor de mooie prijs van 350 euro :D

Allemaal mooi en aardig, had de Tweaker gecontacteerd, meerderjarige jongen van rond de 20 neem ik aan, ik bood de vraagprijs van 350 euro, dit nam hij aan en hij had de kaart voor mij gereserveerd. Vanochtend stuurt hij mij een berichtje of ik nog geinteresseerd ben in de kaart, ik zeg ja natuurlijk, hij zegt "ok top". Alles mooi en aardig. Ik geef rond 2 uur door dat ik naar zijn huis in Amsterdam kom rond 6, en ga hier ook heen.
Ben je vertrokken zonder bevestiging? Dan gaat het bovenstaande niet op. Dan heb je zelf het risico genomen (vermoedelijk om je deal die haast wel te mooi om waar leek te zijn veilig te stellen).

Kreeg je een bevestiging van de afspraak dan is het niet meer dan redelijk dat je reiskosten worden gecompenseerd. Misschien kan tweakers hier nog in bemiddelen?

Het alsnog proberen af te dwingen van de koop ga ik mee in de consensus dat gaat meer tijd kosten dan het wat oplevert.

[ Voor 48% gewijzigd door sdk1985 op 29-06-2017 15:48 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 23:04
Modbreak:Doe normaal.

[ Voor 92% gewijzigd door NMe op 29-06-2017 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rofl.

Meerderjarig en dan nog onder ''toezicht'' van pappie staan. :')

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:21
Ik snap alle verontwaardigde reacties in dit topic niet, waaronder bovenstaande reactie van @Jveer. Blijkens de correspondentie was er gewoon een overeenkomst tot stand gekomen (aanbod en aanvaarding; art. 6:217 BW). TS staat derhalve volledig in zijn recht indien hij nakoming wil van deze overeenkomst. De vraag is inderdaad in hoeverre TS daar moeite voor wil doen. Een (aangetekende) brief sturen waarin je nakoming vordert is uiteraard snel geschreven en kost relatief weinig tijd en geld. De gang naar de kantonrechter daarentegen is wel wat kostbaarder. Dan zal TS griffierechten moeten betalen en mogelijk de proceskosten indien hij onverhoopt in het ongelijk wordt gesteld.

De verkoper was meerderjarig en dus beschikkingsbevoegd om de kaart te verkopen, ongeacht of zijn vader het daarmee eens is of niet. De prijs was bovendien niet geheel onrealistisch voor een tweedehands videokaart. De nieuwprijs ligt volgens de Pricewatch 'slechts' 200 EUR hoger. Dit soort producten verliezen tweedehands nu eenmaal snel hun waarde.

[ Voor 11% gewijzigd door VeeGee op 29-06-2017 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Laatst online: 08-10 15:30
Gewoon voor grote bedragen aanbetaling dien of vragen de redt bij ophalen of langsbrengen. Bedragen boven 250 vraag ik dat wel anders houbik niets vast of bel met de persoon en op je gevoel afgaan

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Op zich heeft de TS gelijk als hij inderdaad bevestigd heeft gekregen dat die afspraak om 18 uur goed was (dat is niet duidelijk). Maar ach wat wil je er nu nog aan gaan doen? Ik heb ook wel een iets verkocht waarna ik niks meer hoorde van de koper (en de koper ook niet van mij). We hebben er beiden nooit over geklaagd hier, ik heb ook nooit geld gekregen en nooit iets geleverd.

Ik zou duurdere dingen ook alleen kopen van echte Tweakers (met een history) denk ik (ook als ik langs ga om het op te halen, anders heb je gewoon een beetje marktplaatsniveau deals). En wie zegt dat die deal niet gewoon met die 'vader' is gemaakt die het in de tussentijd voor een hoger bedrag heeft verkocht. Je weet helemaal niet wie er achter zo'n account zit. Rot, maar life goes on en schijnbaar was de prijs al 'to good to be true'.

[ Voor 17% gewijzigd door Marzman op 29-06-2017 19:14 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:08
Mooi die "dikke pech" reacties.

Als je Vraag&Aanbod vervangt door Webshop, en 'aan de deur staan' vervangt door 'wachten op pakket na bevestiging verwerken bestelling', stonden we met z'n allen op de barricades om voor bizarre prijzen tóch dat product te krijgen.

Nou, het zou een hoop topics schelen hier als die 'dikke pech' ook in die gevallen zou gelden. Iets met twee maten meten dus.

Ik zou zelf ook duidelijk maken dat als je een afspraak maakt (wederzijds bevestigen dus), je die dan maar nakomt. Dat betekent niet dat je jezelf achter je vader gaat verbergen omdat je spijt hebt, zeker niet als volwassen kerel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

geekeep schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 19:46:
Mooi die "dikke pech" reacties.

Als je Vraag&Aanbod vervangt door Webshop, en 'aan de deur staan' vervangt door 'wachten op pakket na bevestiging verwerken bestelling', stonden we met z'n allen op de barricades om voor bizarre prijzen tóch dat product te krijgen.

Nou, het zou een hoop topics schelen hier als die 'dikke pech' ook in die gevallen zou gelden. Iets met twee maten meten dus.

Ik zou zelf ook duidelijk maken dat als je een afspraak maakt (wederzijds bevestigen dus), je die dan maar nakomt. Dat betekent niet dat je jezelf achter je vader gaat verbergen omdat je spijt hebt, zeker niet als volwassen kerel.
Ho ho....

Misschien omdat het ook twee maten zijn....

Particuliere verkoop vergelijken met een winkel of webshop, dat is appelen met peren vergelijken. Daar zou een goed wiskundige nog wel uitkomen misschien :+ Maar daar zit wel degelijk verschil in. Deze verschillen hoef ik hopelijk niet uit te leggen.

Dat het hufterig gedrag is, is voor iedereen heel duidelijk. Dat hij daardoor kosten gemaakt heeft, dat zou kunnen maar die zou je door een civiele procedure kunnen gaan vorderen. Of dat die 350 euro waard is... Tja die is voor TS zelf.

Ik zou lekker mijn verlies nemen en klaar. Op naar het volgende koopje.
Dat is een beetje het risico wat je neemt als je probeert te handelen met een particulier. Dat is nu net het verschil tussen een winkel/webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiummaster
Marzman schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 19:09:
Op zich heeft de TS gelijk als hij inderdaad bevestigd heeft gekregen dat die afspraak om 18 uur goed was (dat is niet duidelijk).
De verkoper had mij verteld tussen 12 en 7 de hele dag thuis te zijn behalve tijdens zijn rijles van ~16:00 tot 17:30, hiervoor of hierna zou hem de hele dag uitkomen.

Ik had gezegd rond 2-3 uur door te geven hoe laat ik zou komen (dit deed ik ook, ik zei rond 2 uur dat ik rond 6 uur aanwezig zou zijn). De koper gaf hier geen antwoord op, maar omdat hij het bericht gezien had nam ik aan dat hij het gewoon snapte en goed vond, aangezien hij toch de hele dag thuis aanwezig zou zijn.

Pas toen ik al enorm dichtbij was kreeg ik plots afbericht, en niet eens een duidelijke afblaas van de verkoop maar "sorry ik ga het niet redden", waardoor ik gewoon aannam dat zijn rijles even uitliep ofzo. Op terugberichten waarin ik vroeg wat er precies aan de hand was reageerde hij niet. Ook had ik hem ongeveer 4 maal geprobeerd te bellen maar hierop ook geen reactie. Afblaas van de verkoop werd mij pas aan de deur verteld.

Ook voor andere onduidelijkheid qua zijn leeftijd: Op zijn Whatsapp foto zag hij eruit als een jongen van ongeveer 17-20 jaar en zijn taalgebruik was ook ongeveer zo (opzich niks mee mis, hou wel van zaken doen met chille mensen maar dit is niet echt chill). Zijn vader gaf aan dat hij meerderjarig was dus ik neem aan dat de jongen minstens 18 was. Het was zeker niet zijn vader op Whatsapp, dat was duidelijk uit het taalgebruik.

[ Voor 15% gewijzigd door Osiummaster op 29-06-2017 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
Gri77ie schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 19:52:
[...]

Ho ho....

Misschien omdat het ook twee maten zijn....

Particuliere verkoop vergelijken met een winkel of webshop, dat is appelen met peren vergelijken. Daar zou een goed wiskundige nog wel uitkomen misschien :+ Maar daar zit wel degelijk verschil in. Deze verschillen hoef ik hopelijk niet uit te leggen.

Dat het hufterig gedrag is, is voor iedereen heel duidelijk. Dat hij daardoor kosten gemaakt heeft, dat zou kunnen maar die zou je door een civiele procedure kunnen gaan vorderen. Of dat die 350 euro waard is... Tja die is voor TS zelf.

Ik zou lekker mijn verlies nemen en klaar. Op naar het volgende koopje.
Dat is een beetje het risico wat je neemt als je probeert te handelen met een particulier. Dat is nu net het verschil tussen een winkel/webshop.
Dan mag je die twee maten duidelijk definiëren. Koopovereenkomst bij een webshop is strikter, maar dat wil niet zeggen dat een koopovereenkomst tussen particulieren niet bindend is. Zie ook: https://www.juridischloke...kopen/miskoop-marktplaats

Zowel de koper als verkoper mag niet zomaar ontbinden. Verplichten tot nalevering of schadevergoeding zijn enkele mogelijke opties, ook voor particulieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

geekeep schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 20:15:
[...]

Dan mag je die twee maten duidelijk definiëren. Koopovereenkomst bij een webshop is strikter, maar dat wil niet zeggen dat een koopovereenkomst tussen particulieren niet bindend is. Zie ook: https://www.juridischloke...kopen/miskoop-marktplaats

Zowel de koper als verkoper mag niet zomaar ontbinden. Verplichten tot nalevering of schadevergoeding zijn enkele mogelijke opties, ook voor particulieren.
Volgens mij noem je al enkele verschillen zo op. Dat de verkoop bindend is of verplichting tot nalevering of schadevergoeding is allemaal heel erg goed geregeld voor winkels. Particulieren is toch echt wel iets lastiger. Dit omdat je van een winkel/webshop mag verwachten dat men dit weet. Bij particulier is dit iets anders. Nu weet ik wel iedere burger behoort de wet te kennen... maar... de praktijk ligt toch iets anders.

Ik blijf erbij. Particulier of webshop...dat zijn appelen en peren, ondanks alle verplichtingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
Gri77ie schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 20:37:
[...]

Volgens mij noem je al enkele verschillen zo op. Dat de verkoop bindend is of verplichting tot nalevering of schadevergoeding is allemaal heel erg goed geregeld voor winkels. Particulieren is toch echt wel iets lastiger. Dit omdat je van een winkel/webshop mag verwachten dat men dit weet. Bij particulier is dit iets anders. Nu weet ik wel iedere burger behoort de wet te kennen... maar... de praktijk ligt toch iets anders.

Ik blijf erbij. Particulier of webshop...dat zijn appelen en peren, ondanks alle verplichtingen...
Mooi ontwijkend antwoord, maar bedankt voor de poging. Als je tot tweemaal toe dat appels en peren verschil benoemt, is het wel handig voor ons waarom het zo anders is dan. De manier van recht halen is wellicht anders, de regels komen grotendeels overeen.

Daarnaast kan het een wijze les voor de verkoper zijn door er wel een serieuze zaak van te maken. Niets gaat zonder gevolgen, zeker niet als een ander daar de dupe van is.

Tenslotte zou het mooi als jurisprudentie kunnen gelden voor andere zaken. Dan komen particuliere kopers en verkopers hun beloften eens na, daar wordt de wereld/marktplaats ook een stukje beter van.

[ Voor 8% gewijzigd door geekeep op 29-06-2017 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

geekeep schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 20:46:
[...]

Mooi ontwijkend antwoord, maar bedankt voor de poging. Als je tot tweemaal toe dat appels en peren verschil benoemt, is het wel handig voor ons waarom het zo anders is dan. De manier van recht halen is wellicht anders, de regels komen grotendeels overeen.

Daarnaast kan het een wijze les voor de verkoper zijn door er wel een serieuze zaak van te maken. Niets gaat zonder gevolgen, zeker niet als een ander daar de dupe van is.
Hoezo ontwijkend antwoord? Ik heb nu even geen tijd om de diverse artikelen van het burgerlijk wetboek er bij te gaan zoeken. Dit is geen onwil. Maar je geeft zelf al aan dat de regels op elkaar lijken maar niet hetzelfde zijn. Daarbij is de manier van je recht en je gelijk halen anders. Dus voor mij is dat wel degelijk appels en peren.

Je mag je daarbij ook nog eens afvragen of de mate van energie die je er in moet gaan steken bij een civiele procedure de moeite waard is als je hebt over een artikel van 350 euro en misschien 20 euro aan brandstof.

Soms is het zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-10 17:06
[...]

Als je tot tweemaal toe dat appels en peren verschil benoemt, is het wel handig voor ons waarom het zo anders is dan. De manier van recht halen is wellicht anders, de regels komen grotendeels overeen.
Kennelijk zie jij het verschil niet tussen het concern achter bijvoorbeeld 4Launch, dat zo'n slordige 100 miljoen omzet per jaar draait en grootschalig en professioneel actief is (of hoort te zijn) op het gebied van verkoop via webshops en het jochie dat 2 hoog achter woont in Amsterdam-Zuid die een advertentie plaatst op Tweakers.net?

Het lijkt mij toch dat het grote concern iets meer ervaring heeft en je daarvan toch echt een iets andere houding mag verwachten dan de gemiddelde snotneus. Typisch gevalletje appels en peren dus.
[...]

Tenslotte zou het mooi als jurisprudentie kunnen gelden voor andere zaken. Dan komen particuliere kopers en verkopers hun beloften eens na, daar wordt de wereld/marktplaats ook een stukje beter van.
"Niets gaat zonder gevolgen" en "dan komen particuliere verkopers hun beloften eens na"... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Aangezien het topic redelijk off-topic gaat en er soms op de man wordt gereageerd, en er al voldoende antwoorden gegeven zijn, sluit ik het topic bij deze. De TS heeft voldoende informatie ontvangen: hij kan via rechtsgang zijn overeenkomst proberen af te dwingen, daarnaast is een V&A beoordeling in dit geval toegestaan.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.