Chromecast VPN

Pagina: 1
Acties:
  • 5.504 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 939245

Topicstarter
Ik wil graag gebruik maken van een VPN verbinding met mijn mobiel/tablet (android) en zo graag veilig internetten via (openbare/prive) WIFI netwerken.

Mijn keus is gevallen op NordVPN.

Ik wil ook graag streamen en gebruik maken van Chromecast, Ik zet dus VPN aan, bekijk content en zet dit door naar de chromecast. Alleen van wat ik begrijp (echt wenig kennis van dit soort zaken) werkt dit dan weer niet met deze VPN verbinding. Een Chromecast communiceert op hetzelfde netwerk samen met je device en datgeeurt dan nu niet?

Wat is een manier om gebruik te maken van VPN en chormecast? Alvast bedankt helden. _/-\o_

Beste antwoord (via Anoniem: 939245 op 28-06-2017 16:39)

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-05 18:47
Anoniem: 939245 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:53:
[...]

Ja dat is leuk als je thuis zit maar vanuit een hotelkamer kan ik niet in de router lopen pielen. :)

Met andere woorden is het dus eigenlijk niet mogelijk om te casten. Alleen wanneer je eigen router hebt die VPN client kent? Met een router die je van ziggo en KPN of KPN krijgt kan dat waarschijnlijk niet eens?

Wat is een virtual router?
Je kunt anders even zoeken op een travel router met vpn. Dan configureer je daar je vpn op en verbind je de chromecast en telefoon met de travelrouter.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m3gA
Anoniem: 939245 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:16:
Ik wil graag gebruik maken van een VPN verbinding met mijn mobiel/tablet (android) en zo graag veilig internetten via (openbare/prive) WIFI netwerken.

Ik wil ook graag streamen en gebruik maken van Chromecast, Ik zet dus VPN aan, bekijk content en zet dit door naar de chromecast. Alleen van wat ik begrijp (echt wenig kennis van dit soort zaken) werkt dit dan weer niet met deze VPN verbinding. Een Chromecast communiceert op hetzelfde netwerk samen met je device en datgeeurt dan nu niet?

Wat is een manier om gebruik te maken van VPN en chormecast? Alvast bedankt helden. _/-\o_
Waar zet je de vpn aan? op je telefoon? Want de chromecast kan dan niet bij die content die over die vpn loopt.
Met een chromecast stuur je het streaming linkje van je telefoon naar de chromecast en deze handelt hem af. Je streamt dus niet van je telefoon naar de chromecast. Je telefoon is hierin meer een soort afstandsbediening. Om dit te laten werken moet je de vpn door je router laten afhandelen.

Om het het simpel uit te leggen:

Je telefoon zegt tegen de chromecast "speel me de nieuwe aflevering van the big theory af en je kunt hem hier vinden".

Met een normale vpn zit je ook in een ander netwerk segment en de chromecast en je telefoon moeten ook in het zelfde netwerkseg
Toon-VA schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:25:
[...]

Als je chromecast gebruikt dan moet je toch een toestel hebben waar deze op verbonden is zoals een TV?
Ik ga er van uit dat je dit thuis doet of bij vrienden maar dan denk ik dat VPN toch wel achterwegen mag gelaten worden.

Dat je op publiek Wifi van een café zit kan je idd VPN gebruiken als je safe wil zijn maar dan heb je toch ook geen chromecast?

Kan je dit beter duiden?
Ik neem aan dat hij buitenlandse content wil zien op zijn chromecast.

[ Voor 27% gewijzigd door m3gA op 28-06-2017 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toon-VA
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-04 23:13
Anoniem: 939245 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:16:

Als je chromecast gebruikt dan moet je toch een toestel hebben waar deze op verbonden is zoals een TV?
Ik ga er van uit dat je dit thuis doet of bij vrienden maar dan denk ik dat VPN toch wel achterwegen mag gelaten worden.

Dat je op publiek Wifi van een café zit kan je idd VPN gebruiken als je safe wil zijn maar dan heb je toch ook geen chromecast?

Kan je dit beter duiden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
De chromecast maakt zelf verbinding met de bron van de data. Als jij dus netflix wil streamen maakt de Chromecast direct verbinding met netflix en niet via je laptop/telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 10:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

In order to use VPN on your Chromecast, you need to connect your Chromecast to a VPN-enabled virtual router or router.
Even van de eerste de beste VPN-provider gequote.

Oftewel; ik kan me zomaar voorstellen dat jouw tablet een VPN-verbinding opzet en daardoor wijzigt jouw IP van 192.168.1.16 naar 10.10.16.5 ofzo. En jouw Chromecast zit nog op 192.168.1.19 en kan niet communiceren met 10.10.16.5.

Het handigste/beste is dus als je router een VPN-client aan boord hebt; daar NordVPN op configureren en middels routing-tabellen je Chromecast over je router naar NordVPN laten kleppen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:33:
[...]

Even van de eerste de beste VPN-provider gequote.

Oftewel; ik kan me zomaar voorstellen dat jouw tablet een VPN-verbinding opzet en daardoor wijzigt jouw IP van 192.168.1.16 naar 10.10.16.5 ofzo. En jouw Chromecast zit nog op 192.168.1.19 en kan niet communiceren met 10.10.16.5.

Het handigste/beste is dus als je router een VPN-client aan boord hebt; daar NordVPN op configureren en middels routing-tabellen je Chromecast over je router naar NordVPN laten kleppen.
Ja dat is leuk als je thuis zit maar vanuit een hotelkamer kan ik niet in de router lopen pielen. :)

Met andere woorden is het dus eigenlijk niet mogelijk om te casten. Alleen wanneer je eigen router hebt die VPN client kent? Met een router die je van ziggo en KPN of KPN krijgt kan dat waarschijnlijk niet eens?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Anoniem: 939245 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:53:
[...]

Je kunt anders even zoeken op een travel router met vpn. Dan configureer je daar je vpn op en verbind je de chromecast en telefoon met de travelrouter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
m3gA schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:57:
[...]

Kijk dat ziet er prima uit. :) Dit is dus een soort wifi repeater wat dus wel ten kosten gaat vab je download snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Anoniem: 939245 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:05:
[...]

Kijk dat ziet er prima uit. :) Dit is dus een soort wifi repeater wat dus wel ten kosten gaat vab je download snelheid.
De meeste kun je ook in een utp poortje steken. TP Link heeft een aantal travel routers die ddwrt ondersteunen. Je moet er dan de ddwrt firmware op zetten en daarin je vpn configureren. Ik heb zelf geen ervaring met ddwrt dus dat moet je zelf even bij elkaar googlen (of vragen in aan iemand anders)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

johnkeates schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:28:
De chromecast maakt zelf verbinding met de bron van de data. Als jij dus netflix wil streamen maakt de Chromecast direct verbinding met netflix en niet via je laptop/telefoon.
Leuk en aardig maar je moet die content wel aan kunnen zetten... Met je laptop of telefoon. Daarnaast zit er een timer op die de content laat draaien als de verbinding tussen afstandbediening(laptop/telefoon) en de chromecast stopt stop je chromecast er ook vanzelf mee na een aantal minuten, ook kun je ook niet je content, pauzeren of stoppen. Dit alles ligt aan hoe de VPN ingesteld is. Wat TS nog niet echt heeft beschreven.

Edit:
Niet vergeten dat de helft van de aangeboden content gewoon niet werkt via een VPN verbinding. Netflix wat ik 95% kijk via mijn chromecast gaat niet werken via een VPN verbinding van een aanbieder, VPN naar mijn thuis adres werkt natuurlijk wel. Zit je chromecast in/onder de VPN verbinding kun je content zoals Netflix wel vergeten.

[ Voor 19% gewijzigd door True op 28-06-2017 15:11 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke bedankt voor alle info. Het is mij nu wel duidelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
True schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:09:
[...]

Leuk en aardig maar je moet die content wel aan kunnen zetten... Met je laptop of telefoon. Daarnaast zit er een timer op die de content laat draaien als de verbinding tussen afstandbediening(laptop/telefoon) en de chromecast stopt stop je chromecast er ook vanzelf mee na een aantal minuten, ook kun je ook niet je content, pauzeren of stoppen. Dit alles ligt aan hoe de VPN ingesteld is. Wat TS nog niet echt heeft beschreven.

Edit:
Niet vergeten dat de helft van de aangeboden content gewoon niet werkt via een VPN verbinding. Netflix wat ik 95% kijk via mijn chromecast gaat niet werken via een VPN verbinding van een aanbieder, VPN naar mijn thuis adres werkt natuurlijk wel. Zit je chromecast in/onder de VPN verbinding kun je content zoals Netflix wel vergeten.
Je kunt een VPN opzetten naar thuis mits je router dat ondersteund. Zo kijk ik Nederlandse content op mijn tablet als ik in het buitenland ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 953361

hallo tweakers

ik hoop dat iemand mij kan helpen

ik wou graag mijn samsung s6 willen verbinen met mijn tv zodat ik kodi op mijn tv kan bekijken.
ik heb geen smart tv dus heb ik maar een chromecast 2 gehaald.

het lukt mij niet om mijn scherm te mirroren op mijn tv.

kan iemand mij helpen aub?

ps een hdmi kabel bestaat volgens mij niet van de samsung s6 naar de tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-05 08:16
Vpn via camping netwerk , mogelijk ?

@m3gA
@Anoniem: 939245

Is al eens meer voorbij gekomen...

Zie de laatste post in het topic voor meer info.. :)

[ Voor 28% gewijzigd door Blommie01 op 07-08-2017 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kransje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-05-2020
Hallo,kan iemand mij helpen?

Ik kijk films via Showbox,sinds kort moet je daar een VPN bij gebruiken,
het probleem is dat ik dus niets daarvan naar mijn chromecast kan sturen.
Zo jammer hij schiet even aan en ploep over.

Groetjes Ans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-05 08:16
kransje schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 16:43:
Hallo,kan iemand mij helpen?

Ik kijk films via Showbox,sinds kort moet je daar een VPN bij gebruiken,
het probleem is dat ik dus niets daarvan naar mijn chromecast kan sturen.
Zo jammer hij schiet even aan en ploep over.

Groetjes Ans
Nee!!

Illegale zaken horen niet thuis op op dit forum :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilmib
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-12-2024
Hoi iedereen,

Ik heb jullie hulp nodig. Ik heb een t-mobile netwerk. Met de Huawei router. Aan mijn tv heb ik een chromecast hangen. Op mijn laptop kijk ik Netflix met HaloVPN in Google Chrome naar series die niet in NL beschikbaar zijn.
Echter wanneer ik dit wil stresmen naar de chromecast, werkt het niet.
Ik heb vernomen dat ik mijn router vpn instellingen moet instellen.
Ik zie in de router instellingen voor vpn, maar weet helaas niet wat ik moet invullen. Iemand die mij wil helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:27
Je reageert nu in een heel oud topic. Maak gerust een eigen topic aan. Geef ook even aan wat je allemaal geprobeerd hebt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.