ehtweak schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 17:18:
Mikken? Bedoel je scherpstellen?
Dat kan toch?
ps: je maakt er wel een raadsel van hoor...
Wil je nog een stap verder gaan, dan zou je een dandelion chip kunnen monteren.
Heb ik ooit op een Arsat objectief bevestigd:
Nee, sceherpstellen komt wel goed, maar het is wat lastig om je doel precies goed te krijgen als je niet van het venster gebruik kan maken. En inderdaad, zo'n dandelion chip is wat ik zoek. Voor Canon vind ik die dus al geintegreerd op een adapter voor 4 dollar
Een kopje koffie?
Misschien is het handig iets meer informatie te geven. Welke telescoop, welke camera en wat moet die adapter doen. Want het is me nog niet helemaal duidelijk waarom die electronisch moet zijn?
Het is een telescoop zonder tracking, maar dat is voldoende voor korte belichtingstijden, planeten en de maan. Camera is een Nikon D5200. De adapter zorgt er voor dat ik de camera direct op de telescoop kan aansluiten en de elektrische contacten zorgen er voor dat de camera denkt dat er wel een lens op zit, waardoor meer functies beschikbaar zijn (zoals het scherm gebruiken ipv de zoeker).
edit:
M42 zit inderdaad op de telescoop. Maar waarom heb ik glas nodig om scherp te stellen? Ik kan toch de telescoop gebruiken om het beeld goed op de chip te krijgen?
PS. Ik kan trouwens soms ook gebruik maken van een flinke telescoop die wel tracking heeft en daar dus DSO's mee kan fotograferen.
edit2: Dandelion heeft me iets opgeleverd:
http://www.ebay.com/itm/T...5efd0f:g:Tj4AAOSwGtRX0ZPT
[
Voor 36% gewijzigd door
celshof op 28-06-2017 19:20
]