Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kapotte hardare laten nakijken in de buurt van Eindhoven

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Afgelopen weken BSOD't mijn PC binnen binnen een uur na het opstarten. Ik krijg verschillende bluescreens zoals WHEA_UNCORRECTABLE_ERROR, IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL, MEMORY_MANAGEMENT, SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION. De BSODs kunnen voorkomen als de computer idle is, maar het gebeurt meestal tijdens games, en browsen op het internet.

Ik heb eerst hulp gevraagt op een ander forum, maar daar zijn ze er niet uitgekomen. (Link naar ander forum http://www.tomshardware.c...puter-bsod-hour-boot.html). Ze zeiden dat ze verder geen idee hadden en dat ik naar een PC repair shop in de buurt moet gaan. Ik heb echter niets in de buurt kunnen vinden waar ik mijn PC zou kunnen testen met andere onderdelen, voornamelijk moederbord, ram en CPU. Heeft iemand die mischien uit ervaring weet waar ik in de buurt van Eindhoven het beste naar toe kan gaan. Het enige wat ik zelf had gevonden is Alternate, maar dat is voor mij te ver weg. Ik ben al een aatal dagen aan het zoeken op google, goudengids en bekenden en ik heb niet echt iets kunnen vinden.

Groeten,

Bart

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• jeryz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-11 22:34
Mja, wat heb je allemaal al geprobeerd? Misschien komen we er hier wèl uit :)

Geheugen kun je eventueel vast testen met Memtest86 om dat uit te sluiten. Eventuele te hoge temperaturen kun je checken met HWMonitor.

Verder is je Windows up-to-date? (welke versie is het?) en de laatste drivers geïnstalleerd?

En last but not least; zijn je problemen ineens ontstaan of heb je iets verandert, software of hardwarematig?

Verwijderd

Topicstarter
JeRyZ schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 23:25:
Mja, wat heb je allemaal al geprobeerd? Misschien komen we er hier wèl uit :)

Geheugen kun je eventueel vast testen met Memtest86 om dat uit te sluiten. Eventuele te hoge temperaturen kun je checken met HWMonitor.

Verder is je Windows up-to-date? (welke versie is het?) en de laatste drivers geïnstalleerd?

En last but not least; zijn je problemen ineens ontstaan of heb je iets verandert, software of hardwarematig?
Zoals je kunt zien in het gelinkte forum heb ik al een memtest86 gerunt, en daar kwam niets uit. CPU en GPU blijven binnen marges CPU rond 55°C en GPU rond 80°C, maar de PC crasht ook zonder GPU.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem van deze lijst is dat de meeste geen PC's repareren en als ze dat doen niet echt de hardware hebben die ik nodig heb.

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:08

rdejongjr

Gnome

Zie ook meerdere vergelijkbare topics.

Als hij memtest door komt (of super hard faalt ongeacht module) en zelfs bij een nieuwe installatie crashed met die meldingen mag je je cpu gaan aanmelden voor garantie.

Joeppie, skylake.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Stel je probeer hier in plaats van een of andere Amerikaanse site. Verder zit er een bug in skylake/kaby lake, maar dat kan met een microcode update opgelost worden, probeer dus eens je BIOS bij te werken.

[ Voor 51% gewijzigd door johnkeates op 27-06-2017 23:36 ]

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11 15:26

MrMonkE

★ EXTRA ★

Je zou kunnen proberen windows opnieuw te installeren.
Kijken of het in die nieuwe install ook is.

Of een voor een je systeem gaan proberen met slechts 1 ram stick.
Kijken of het dan alleen bij specifiek reepje is.

★ What does that mean? ★

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 23:33:
[...]

Het probleem van deze lijst is dat de meeste geen PC's repareren en als ze dat doen niet echt de hardware hebben die ik nodig heb.
Als je wilt dat wij je goed helpen moet je ons wel voeden. Hoe kunnen wij weten welke winkels de hardware hebben die je nodig hebt als je niets daarover met ons deelt? Hebben we het over een Pentium 1 of een Ryzen-platform? Geef eens alle onderdelen in je PC (waarbij je zeker niet de voeding en koeling moet vergeten!).

Afgelopen weken is het verder bijzonder warm geweest. Als je probleem pas na enige tijd optreedt, maar vaker voorkomt bij belasting klinkt het mij als een temperatuurprobleem in de oren :o

Heb je informatie over de temperaturen van je componenten? Voel eens als je zo'n blue screen hebt in je kast. Is de lucht in de kast opvallend heet of juist totaal niet? Voel eens aan de heatsink op je CPU en (als je er een hebt) je GPU. Zeer heet? Zo ja is je airflow waarschijnlijk niet goed genoeg. Koud? Dan is de kans groot dat de heatsink niet goed verbinding heeft met je CPU/GPU waardoor die z'n warmte niet kwijt kan. In dat geval kan de oplossing zo simpel zijn als eraf halen, schoonmaken en met kleine hoeveelheid thermisch pasta weer (goed) monteren :)

Oslik blyat! Oslik!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Als aanvulling op hierboven:

Nee, als het in je topic op Tom's staat, dan gaan we die niet eerst lezen. Zo werkt het niet. ;)

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Pagina: 1