Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Jae
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:15
Hey guys, vandaag tijdens een potje gamen crashte het spel zonder enige waarschuwing. Toen ik het spel opnieuw probeerde op te starten, mocht het niet baten. Zelfde effect. Dus ik herstart mijn PC en sindsdien kan ik het niet meer opgestart krijgen. Ik krijg verschillende foutmeldingen te zien. Waar de variatie in zit, durf ik niet te zeggen. Deze zijn als volgt:

SYSTEM THREAD EXCEPTION NOT HANDLED (Cl.dll) deze gaat meteen weer weg en zorgt voor een snelle en continu bootloop. Deze blijft komen.

IRQL NOT LESS OR EQUAL. Deze telt op tot 100% en start daarna overnieuw. Komt niet terug. Deze heb ik drie keer gezien.

Heb ook een keer PAGE FAULT IN NONPAGED AREA (CL.dll) gehad. Deze telt ook op tot 100% en heb ik daarna niet weer gezien.

Ik dacht eerst dat door de extreme hitte de PC raar begon te doen, maar de temperaturen van de onderdelen kwamen niet boven de 45°. Heb 4 reepjes ram en heb ze allen afzonderlijk geprobeerd, het zelfde effect bleef. Ik kom helaas niet in Safe Mode terecht. Sinds 8.1 lukt dat niet tijdens de bootsequentie. Wel heb ik geprobeerd om via een bootable USB drive erin te komen, daar krijg ik dezelfde foutmeldingen. Ik heb zelfs mijn M2 schijf eruit gehaald om te kijken of dat iets zou schelen, maar helaas. Een tevergeefse daad. Ik heb geen DVD van Windows 8.1, alleen een serienummer van een OEM versie.l (ook geen optische drives trouwens. Ben echt ten einde raad, wellicht dat je mij kunt adviseren. Bij voorbaat dank.

Hieronder betreffende setup:

#Product
1Intel Core i7-6700K Boxed
1Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming
1MSI GeForce GTX 1080 Founders Edition 8GB
1Corsair Obsidian 750D - Airflow Edition
2Philips Brilliance BDM3270QP Zwart
1Corsair Hydro H110i
2Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16
1Cooler Master GM G650M
1Intel DC S3500 (2,5") 240GB
1Samsung 960 EVO 250GB
Bekijk collectie
Importeer producten

[ Voor 11% gewijzigd door Jae op 27-05-2017 23:56 ]

Beste antwoord (via br00ky op 28-05-2017 21:47)

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:08

rdejongjr

Gnome

Vraag voor de gein iemand in de buurt of je een vervangende cpu mag testen.
Redelijk wat rotte skylake/kabylake cpu's langs zien komen in de shop met zulk soort meldingen.

Eerste gedachte zouden de drivers zijn maar herinstallatie geeft dezelfde fouten blijkbaar, dan komt het geheugen om de hoek kijken door de willekeurigheid aan fouten echter met de 4 verschillende modules hetzelfde effect?
Je kunt proberen om cores uit te zetten als jouw moederbord dat ondersteund, blijft het dan wel werken is de cpu nog meer verdacht ;)

Ikzelf zit in het midden van het land en heb morgen niets te doen, doe maar een pb als je zin hebt om uit te sluiten wat het is.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• rdejongjr

rdejongjr

Gnome

Redelijk wat rotte skylake/kabylake cpu's langs zien komen in de shop met zulk soort meldingen.

Eerste gedachte zouden de drivers zijn maar herinstallatie geeft dezelfde fouten blijkbaar, dan komt het geheugen om de hoek kijken door de willekeurigheid aan fouten echter met de 4 verschillende modules hetzelfde effect?
Je kunt proberen om cores uit te zetten als jouw moederbord dat ondersteund, blijft het dan wel werken is de cpu nog meer verdacht ;)

Ikzelf zit in het midden van het land en heb morgen niets te doen, doe maar een pb als je zin hebt om uit te sluiten wat het is.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Alle drie de meldingen zijn of een driver die niet goed is, of een hardware defect.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Jae
rdejongjr schreef op zondag 28 mei 2017 @ 01:36:
[...]

Nou, ik dacht ook drivers alleen ik kom niet eens ergens in om te herinstalleren. Ik moet zeggen, heb vanochtend het geheugen in zijn geheel proberen terug te plaatsen. Toen deed ie helemaal niks. Heb vanaf het begin al een beetje moeite met het geheugen. Deze draait niet op standaard 2667 (of wat ze max aankunnen 2800), maar 2600. Anders pakt ie ze niet. Het systeem accepteerde ze net weer niet, omdat de bios op een of andere manier is gereset. Heb het net weer op 2600 en nu pakt ie ze wel weer.

Heb helaas geen fellow enthusiast in de buurt die ik ken. Wel vreemd dat het de CPU kan zijn. Dacht altijd dat je met Intel wel redelijk goed zat. Zucht. Ook krijg ik vanochtend een nieuwe foutmelding, over een BAD POOL HEADER. This whole thing makes so sense. Waar in het midden van het land? 8)

• rdejongjr

rdejongjr

Gnome

Pb

• Jae
Thanks voor je PB. Heb ook net de GPU eruit gehaald en op onboard video geprobeerd, to no avail... Aangezien het besturingssysteem op de M2 schijf staat en ik deze al een keer heb verwijderd, moet het wel een hardwarematige fout zijn. Of de CPU of het moederbord, toch?

• Jae
Heb wat zitten spelen met de instellingen in mijn bios. Guess what? Ik typ nu vanaf mijn PC. Het lag inderdaad aan de CPU. Hij draat nu op drie cores, ipv vier. Gelukkig is het een redelijk snelle CPU, dus zal het niet al te veel merken hoop ik. Zal eens kijken voor een vervanger. Wellicht de 7700k.

Thanks a lot O+

• rdejongjr

rdejongjr

Gnome

Mooi dat je het even meld.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:49

br00ky

Moderator Harde Waren
@rdejongjr voor de volgende keer, laat de pb achterwege en zet je suggesties gewoon hier. Nu hebben anderen helemaal niets aan je oplossing :X

• rdejongjr

rdejongjr

Gnome

Dat ging over mijn privé gegevens, tips staan hier gewoon in.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Die horen inderdaad niet op het forum, maar door de troubleshooting via pb te laten lopen vallen geheid waardevolle details weg :).

• rdejongjr

rdejongjr

Gnome

Zoals gemeld heb ik via pb enkel locatiegegevens en het aanbod om langs te gaan met reserveonderdelen gestuurd.

Enkel de quote staat een beetje ongelukkig, deze hoort bij mijn eerste reactie in dit topic, wellicht kan ts dat nog aanpassen.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Je eerste antwoord als beste antwoord aangevinkt will do the trick.
Pagina: 1