Hoi. Sinds twee jaar woon ik een hoekhuis uit 1969. Helaas is het huis (en vooral de vloer) tijdens de winter erg koud. Ik was daarom aan het kijken naar vloerisolatie, maar vind het moeilijk om te bepalen wat de beste manier van isoleren is. Onze kruipruimte is iets meer 40 cm hoog en de vloer is van beton.
Ondertussen heb ik enkele isolatie bedrijven langs laten komen en daar kwamen twee varianten uit:
1. Tonzon isolatie met isolatie lamellen die aan de onderkant van de vloer worden gemonteerd.
2. Isolatie met isolatie "balletjes" die in de kruipruimte worden gespoten.
Ik vind het erg moeilijk om te bepalen wat "beter" is, zeker omdat het enige dat ik kan vinden is mensen die het naderhand "warmer" vinden. Wat ik vooral lastig vond was om wetenschappelijke artikelen te vinden. Er moet toch vast al een keer ergens getest zijn welke vloerisolatie het beste werkt?
Hopelijk kan iemand mij helpen bij deze vragen. Alvast bedankt!
Ondertussen heb ik enkele isolatie bedrijven langs laten komen en daar kwamen twee varianten uit:
1. Tonzon isolatie met isolatie lamellen die aan de onderkant van de vloer worden gemonteerd.
2. Isolatie met isolatie "balletjes" die in de kruipruimte worden gespoten.
Ik vind het erg moeilijk om te bepalen wat "beter" is, zeker omdat het enige dat ik kan vinden is mensen die het naderhand "warmer" vinden. Wat ik vooral lastig vond was om wetenschappelijke artikelen te vinden. Er moet toch vast al een keer ergens getest zijn welke vloerisolatie het beste werkt?
Hopelijk kan iemand mij helpen bij deze vragen. Alvast bedankt!