Waar blijft email gestuurd na een no-reply emailadres

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-05 11:08
Een vriendin van mij heeft gereageerd op een no-reply emailadres. Het bedrijf in kwestie accepteert dit echter niet als bewijs. Ze kan natuurlijk wel bewijzen dat zij gemaild heeft, maar hoe zit het andersom? Waar blijft de email verstuurd naar een no-reply emailadres (ook fysiek bedoel ik). Komt dat gewoon niet aan bij het emailadres maar staat het wel ergens op de emailserver? Verdwijnt het in een zwart gat? M.a.w. hoe gaat zoiets?

Beste antwoord (via Equator op 27-06-2017 10:01)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

noreply@ is gewoon een email adres net als alle andere. Het is alleen de vraag of er daadwerkelijk een inbox voor is. Is die er niet, dan zal die bouncen. Is die er wel, dan komt die waarschijnlijk gewoon in een mailbox terecht. De kans dat iemand die (actief) leest is natuurlijk niet zo groot.
Het kan ook zijn dat ie opgepikt wordt door een catchall van een domein. Of er wat mee gedaan (kan) worden hangt dan helemaal af van wat die catchall doet.

Reageren op een noreply is niet handig, je weet nooit waar het uitkomt, en het zou me weinig verbazen als een bedrijf niet eens weet hoe dit ooit ingesteld is.

Ik weet dat als je naar de noreply van tweakers mailt (of mailde) je nog wel eens een verontwaardige reactie kreeg van bepaalde crewleden :D

[ Voor 10% gewijzigd door TERW_DAN op 26-06-2017 09:00 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dat hangt er vanaf hoe de ontvangende mail server staat ingesteld. Meestal bestaat noreply@<domein> niet en krijg je dus een bounce van de e-mail.

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

noreply@ is gewoon een email adres net als alle andere. Het is alleen de vraag of er daadwerkelijk een inbox voor is. Is die er niet, dan zal die bouncen. Is die er wel, dan komt die waarschijnlijk gewoon in een mailbox terecht. De kans dat iemand die (actief) leest is natuurlijk niet zo groot.
Het kan ook zijn dat ie opgepikt wordt door een catchall van een domein. Of er wat mee gedaan (kan) worden hangt dan helemaal af van wat die catchall doet.

Reageren op een noreply is niet handig, je weet nooit waar het uitkomt, en het zou me weinig verbazen als een bedrijf niet eens weet hoe dit ooit ingesteld is.

Ik weet dat als je naar de noreply van tweakers mailt (of mailde) je nog wel eens een verontwaardige reactie kreeg van bepaalde crewleden :D

[ Voor 10% gewijzigd door TERW_DAN op 26-06-2017 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-06 17:32
Fysiek bestaat een email überhaupt niet. Het is slechts een reeks digitale informatie.

En ja de meeste mailservers zullen in zo'n geval een bounce mail terugsturen, maar een silent drop (er wordt gewoon niets mee gedaan) is ook niet ongebruikelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
Ok, dat is hier niet het geval. Het betreft trouwens een te betalen rekening waar zij nog een vraag over had. Die rekening is dus verstuurd middels dat no-reply emailadres. Is dat gebruikelijk? Zij krijgt nu namelijk een forse rekening met incassokosten erbij.

Mijn vriendin is digibeet; had niet in de gaten dat het zo'n emailadres was.

[ Voor 13% gewijzigd door be3a18 op 26-06-2017 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

be3a18 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 08:59:
Ok, dat is hier niet het geval. Het betreft trouwens een te betalen rekening waar zij nog een vraag over had. Die rekening is dus verstuurd middels dat no-reply emailadres. Is dat gebruikelijk? Zij krijgt nu namelijk een forse rekening met incassokosten erbij.
Mail versturen vanaf een no-reply is redelijk gangbaar. Vaak staat er dan bij hoe er contact gezocht kan worden, of nog beter, er staat een reply-to adres ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
Ok, maar zij antwoordt op deze manier maar krijgt geen bounce email. Dan denkt zij dat email daar binnen gekomen is. Is dat niet slordig van het bedrijf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
Het is heel gebruikelijk dat geautomatiseerde systemen een noreply adres als afzender gebruiken ja. Het geautomatiseerde systeem kan immers toch geen vragen beantwoorden.

Ik weet niet waar je precies heen wilt, maar als je rekeningen krijgt hoor je die gewoon te betalen. Als je vragen hebt, zul je moeten zorgen dat je oog vóór de uiterste betaaldatum een reactie hebt. Zo niet dan ga je nog meer mailen, bellen, tweeten, aangetekende brieven sturen of weet ik veel wat, maar gewoon je rekening niet betalen is zelden verstandig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ja, ik zou dat op z'n minst wel slordig noemen. Maar imho is mailen naar een noreply dat ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:37

Mijn vriendin is digibeet; had niet in de gaten dat het zo'n emailadres was.
Meestal ga je dan naar de website van het bedrijf, ga je naar Contact en zoek je het telefoonnummer van de klantenservice op. Als je dan alsnog moet mailen krijg je dat wel van de persoon aan de telefoon te horen.

Chookity-pok

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:10

Rmg

be3a18 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 09:03:
Ok, maar zij antwoordt op deze manier maar krijgt geen bounce email. Dan denkt zij dat email daar binnen gekomen is. Is dat niet slordig van het bedrijf?
Maar als je binnen de verlooptermijn van je rekening geen reactie krijgt dan zoek je toch op een andere manier contact? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillStream
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-06-2024
Ja misschien wel, maar van haar kant natuurlijk ook. Het mail adres heet gewoon NOREPLAY, dus dan zou je zelf ook kunnen bedenken dat de mail niet aankomt/gelezen word. Meestal staat er ook bij dit is een automatisch gegeneerd bericht, u kunt hier niet op antwoorden.
En zoals hier boven al ergens is aangegeven, vaak staat er in zo'n mail wel hoe je contact moet opnemen met het betreffende bedrijf.
Rmg schreef op maandag 26 juni 2017 @ 09:06:
[...]

Maar als je binnen de verlooptermijn van je rekening geen reactie krijgt dan zoek je toch op een andere manier contact? :?
En dat ja...

[ Voor 16% gewijzigd door KillStream op 26-06-2017 09:09 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mcDavid
Nee, dat is slordig van je vriendin. Los van hoe email werkt, neem je nooit aan dat een ontvangende partij je bericht heeft gelezen, laat staan daarmee akkoord gaat, als je nog geen reactie ontvangen hebt. Enige uitzondering hierop is een aangetekende brief.

"Ik ben te dom" is helaas ook geen geldig excuus om rekeningen niet te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Ik heb er ook even een willekeurig mailtje bijgezocht met een noreply@ adres. Daarin staat onderdaan de mail "Dit is een automatisch gegenereerde e-mail. Wij kunnen een reply op deze e-mail niet beantwoorden.".
Zoiets zal in die mail vast ook gestaan hebben. Dus het is denk ik ook een kwestie van goed lezen.

Maargoed, les voor de volgende keer: Gaat het om het betalen van iets? Altijd direct telefonisch contact zoeken.

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
Ik doe het in zo'n geval altijd wel op de juiste manier (zoals hierboven beschreven). Mijn vriendin dacht echter dat haar email gewoon binnen was gekomen (geen bounce email) en wachtte vervolgens daar weer op.

En nogmaals, mijn vriendin is digibeet. Weet waarschijnlijk niet eens wat no-reply betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 07:08

nexhil

BAM!

Misschien, aan antwoorden op een no-reply mail adres vind ik slordiger. Ze heeft gewoon niet opgelet, klaar.
Er zal ook vast iets in die mail gestaan hebben om niet direct op die mail te antwoorden o.i.d. maar goed zonder de mail is dat slechts gissen.

edit: spuit 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
Ik zal de email van het bedrijf nog eens bestuderen (die heb ik); kijken wat er nou precies staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:54

Kheos

FP ProMod
dit is een beetje hetzelfde als je vragen roepen naar een gesloten loket waar niemand zit.
Is dat handig? nee.
Is dat de schuld van het bedrijf? nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• be3a18
dit is een beetje hetzelfde als je vragen roepen naar een gesloten loket waar niemand zit.
Is dat handig? nee.

Lees mijn eerdere tekst; mijn vriendin weet niet eens wat no-reply betekent en kreeg geen bounce email.

In jouw woorden dan: er zit wel iemand maar die zegt niks terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:52

Jiffy

God, you're ugly!

be3a18 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 09:08:
En nogmaals, mijn vriendin is digibeet. Weet waarschijnlijk niet eens wat no-reply betekent.
Een gebrek aan kennis is natuurlijk geen excuus, zeker niet als het om zoiets basaals gaat. Als ze (weet dat ze) digibeet is moet ze dus helemáál geen e-mail sturen maar telefonisch contact opnemen. En kom op: zelfs bij een digibeet moet bij 'noreply@xyz.nl' een lichtje gaan branden...

Het is gewoon heel onhandig geweest van haar en de manier waarop het bedrijf eea regelt is zeer gebruikelijk, dus ik zou de schuld (als ik die vriendin zou zijn) toch 100% bij mezelf zoeken. Zie het als leergeld.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-06 18:06
KillStream schreef op maandag 26 juni 2017 @ 09:06:
[...]

Ja misschien wel, maar van haar kant natuurlijk ook. Het mail adres heet gewoon NOREPLAY, dus dan zou je zelf ook kunnen bedenken dat de mail niet aankomt/gelezen word. Meestal staat er ook bij dit is een automatisch gegeneerd bericht, u kunt hier niet op antwoorden.
En zoals hier boven al ergens is aangegeven, vaak staat er in zo'n mail wel hoe je contact moet opnemen met het betreffende bedrijf.
Niet iedereen heeft hetzelfde inzicht als jij. Niet iedereen heeft dezelfde computer en/of Engelstalige kennis. Punt is dat er genoeg mensen zijn die al niet heel veel begrijpen van computers (je die mensen bestaan ook) en dat je niet alle mensen zo gemakkelijk af kan doen met een dergelijke opmerking.

Mijn vrouw werkt veel met verstandelijk beperkten en ziet dit soort situaties helaas vrij vaak voorkomen. Die mensen snappen de halve wereld niet. Wat voor jou zo logisch lijkt, snappen zij de ballen niet van. Waarom haal ik hen er bij? Omdat ik je wil laten inzien dat niet iedereen op gelijk niveau is in de wereld. Vergis je daar niet in.

Wat dat betreft vind ik een NOREPLY vanuit een bedrijf eigenlijk ook niet klantvriendelijke. Als men een bericht krijgt verwacht men vaak gewoon te kunnen antwoorden. Vanuit zo'n mail kan dat dus niet en moet je zelf maar uitzoeken (of hopelijk staat het vermeld) hoe je wel contact kan zoeken. Gebruiksvriendelijkheid ten top.. (not!)

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:57
Om het rechtsgeldig te maken dien je een ontvangstbevestiging te hebben gekregen.
Zie ook laatste regel op: https://www.consuwijzer.n...ief-aangetekend-versturen

In het geval van een opzegging is het volgens mij voldoende als je een automatisch bericht terug krijgt, in de trant van "We hebben uw bericht ontvangen en zullen hier binnen 5 werkdagen op reageren". Dan mag je er vanuit gaan dat de ontvanger het heeft ontvangen en heb jij aan je plicht voldaan.

Als je helemaal nul reactie hebt terug gehad, of een auto-reply waarin staat "berichten aan dit adres worden niet gelezen", dan maak je geen kans.

[ Voor 88% gewijzigd door ThinkPad op 26-06-2017 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
be3a18 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 09:08:
Dat is geen reden om het bedrijf slordig te noemen. Bij normaal goed lezen kom je er achter dat je geen antwoord krijgt als je op die mail antwoord. Daar heeft "digibeet" zijn niets mee te maken.

Maar waar ik wel zeker over ben is dat jij even een paar avonden met je vriendin moet gaan zitten om haar de basis van e-mailen en internetten moet gaan leren. Want dit ga je vaker tegenkomen als ik het zo hoor...

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
Ik ben het compleet eens met Don Junior.

Ik krijg sterk het idee dat iedereen hier alle NLers gelijk stelt met het gemiddelde niveau van de Tweakers hier.

Maar ik zal de email nog eens bestuderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillStream
DonJunior schreef op maandag 26 juni 2017 @ 09:13:
[...]

Niet iedereen heeft hetzelfde inzicht als jij. Niet iedereen heeft dezelfde computer en/of Engelstalige kennis. Punt is dat er genoeg mensen zijn die al niet heel veel begrijpen van computers (je die mensen bestaan ook) en dat je niet alle mensen zo gemakkelijk af kan doen met een dergelijke opmerking.

Mijn vrouw werkt veel met verstandelijk beperkten en ziet dit soort situaties helaas vrij vaak voorkomen. Die mensen snappen de halve wereld niet. Wat voor jou zo logisch lijkt, snappen zij de ballen niet van. Waarom haal ik hen er bij? Omdat ik je wil laten inzien dat niet iedereen op gelijk niveau is in de wereld. Vergis je daar niet in.

Wat dat betreft vind ik een NOREPLY vanuit een bedrijf eigenlijk ook niet klantvriendelijke. Als men een bericht krijgt verwacht men vaak gewoon te kunnen antwoorden. Vanuit zo'n mail kan dat dus niet en moet je zelf maar uitzoeken (of hopelijk staat het vermeld) hoe je wel contact kan zoeken. Gebruiksvriendelijkheid ten top.. (not!)
Je hebt een punt, maar ts geeft aan dat zijn vriendin digibeet is, niet verstandelijk beperkt :-)
Tegenwoordig gebruikt bijna ieder bedrijf een noreplay mail om rekeningen te versturen. En daar staat ook netjes in vermeld hoe je kan antwoorden, dus de mail van top tot bodem lezen is geen overbodige luxe.
En wat wederom vaker aangegeven is, als jij amper weet hoe een pc aan moet, pak dan de telefoon en probeer het bedrijf te bellen, dan heb je direct je antwoord. Dan hoef je de aanname niet meer te doen dat je bericht ontvangen is, want je spreekt iemand aan de andere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
KillStream schreef op maandag 26 juni 2017 @ 09:18:
[...]

Je hebt een punt, maar ts geeft aan dat zijn vriendin digibeet is, niet verstandelijk beperkt :-)
Tegenwoordig gebruikt bijna ieder bedrijf een noreplay mail om rekeningen te versturen. En daar staat ook netjes in vermeld hoe je kan antwoorden, dus de mail van top tot bodem lezen is geen overbodige luxe.
En wat wederom vaker aangegeven is, als jij amper weet hoe een pc aan moet, pak dan de telefoon en probeer het bedrijf te bellen, dan heb je direct je antwoord. Dan hoef je de aanname niet meer te doen dat je bericht ontvangen is, want je spreekt iemand aan de andere kant.
Mijn vriendin kreeg geen bounce bericht dus dacht zij dat de email gewoon binnen gekomen was bij het bedrijf... En nogmaals no-reply is niet een bekend begrip bij niet Tweakers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jiffy

Jiffy

God, you're ugly!

be3a18 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 09:16:
Ik ben het compleet eens met Don Junior.
Dat komt omdat die het beste aansluit bij de insteek waarom je dit topic hebt gestart: jij bent van mening dat het de schuld is van dat bedrijf, niet van die vriendin. Dat geeft niet, dat is een natuurlijke reactie. :)

Het merendeel van de mensen hier is het echter niet met je eens. En dat risico loop je hier nu eenmaal.
Ik krijg sterk het idee dat iedereen hier alle NLers gelijk stelt met het gemiddelde niveau van de Tweakers hier.
Nou, nee hoor. Maar als je een vraag hebt voor een bedrijf (zoals je vriendin), neem je contact op met dat bedrijf op een zodanige manier dat je zsm een antwoord hebt. Als je vriendin (volgens jouw zeggen) een digibeet is, is contact zoeken via de computer dus níét de optimale strategie.

[ Voor 6% gewijzigd door Jiffy op 26-06-2017 09:26 ]

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:08
Zij krijgt nu namelijk een forse rekening met incassokosten erbij.
Zelfs als 'digibeet' een valide excuus was, dan is er voor deze forse rekening met incassokosten nog tenminste 1 herinnering gestuurd. Daar is dan ook alweer een paar weken overheen gegaan. Als er dan nog geen lichtje is gaan branden dat ze beter even had kunnen bellen, weet ik niet of digibeet haar enige probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
Ik heb de email nog eens bestudeerd; daarin staat dus dat zij gereageerd heeft op een no-reply email adres. De email is dus wel binnen gekomen bij het bedrijf. Er staat dus geen bounce geconfigureerd. Ondanks alle antwoorden hier over al het andere vind ik dat slordig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06 18:20

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Incassokosten+rekening ... als jouw vriendin nu gewoon haar financiën op orde heeft dan was dit topic er ook niet ;)

Maar het siert jou dat je het voor haar wil opnemen, van mij had ze te horen gekregen dat ze zich er maar mee moet redden + alle reacties die hierboven al genoemd zijn.

Hard? Yes! Maar ze leert er wel van moet je maar denken.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
Iedereen bedankt voor de antwoorden. Ik weet nu wat ik ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
be3a18 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 09:22:
[...]
En nogmaals no-reply is niet een bekend begrip bij niet Tweakers.
Dat heeft niets met Tweakers of ICT te maken... Het is gewoon Engels.

no-reply = geen-antwoord

Als ze naast Digibeet ook geen basis Engels kan dan is het imo wel ernstig. Niet om je vriendin te bashen, maar vandaag de dag moet je je overal bijna online kunnen redden. En ik neem aan dat je vriendin niet 70+ (iemand waarvan je niet kan verwachten om dit allemaal te begrijpen) is, dus zeg ik nogmaals: geef haar les en leer haar ook wat basis Engels.

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 06:57
be3a18 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 09:33:
En dat is?

Je hebt geen terugkoppeling gehad dat de mail is ontvangen door de tegenpartij. Ik ben dus wel benieuwd wat je argument richting dat bedrijf gaat zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

be3a18 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 09:33:
Je lijkt best selectief te lezen. Je wil graag bevestiging van een antwoord wat je zelf al in gedachten had. Ja, onze maatschappij is voor sommige mensen complex. Maar er is voor iedereen ook hulp te vinden. Ze had ook hulp kunnen inroepen voor deze kwestie.

Daar naast zijn sommige mensen ook niet in staat voor zichzelf te zorgen, daar zijn dingen als bewindvoering voor in het leven geroepen. Dit bv. in gevallen zoals hierboven genoemd, mensen met verstandelijke beperking.

Dat de vriendin in kwestie een vraag heeft over een factuur ontslaat haar niet van de verplichting te betalen. Niet betalen is sowieso meestal een slecht advies, vooral als er alleen maar een geschil is over de hoogte van het bedrag oid. Daar geef je echter te weinig informatie over om diep op in te gaan.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-06 11:16
[...]

Mijn vriendin kreeg geen bounce bericht dus dacht zij dat de email gewoon binnen gekomen was bij het bedrijf... En nogmaals no-reply is niet een bekend begrip bij niet Tweakers.
Is dat verplicht dan een bounce mail? Volgens mij niet.
En no-reply niet bekend bij niet tweakers?
Denk dat ook de meeste niet-tweakers het begrip no-reply wel kennen.
Mijn moeder van 70 in ieder geval wel (en dat is echt geen tweaker).

Je vriendin heeft meerdere fouten gemaakt en je probeert dat af te schuiven op een niet gestuurde bouncemail. Vervelend dat ze nu tegen hoge incassokosten aan loopt, maar dan heeft ze waarschijnlijk ook al eerder een herinnering gekregen, want hoge incassokosten krijg je niet gelijk als je niet op tijd betaald.

[ Voor 22% gewijzigd door Arjant2 op 26-06-2017 09:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:12
Ex Nunc schreef op maandag 26 juni 2017 @ 09:43:
Niet betalen is sowieso meestal een slecht advies, vooral als er alleen maar een geschil is over de hoogte van het bedrag oid.
Er is een geschil... Natuurlijk ga je dan niet betalen, want dan krijg je het verschil nooit meer terug. Wel moet je in dialoog gaan / blijven, over het algemeen stuurt men iets niet naar een incassobureau als er actief correspondentie over loopt. Eenmalig een mailtje sturen en het onderwerp vervolgens laten vallen (ook/zeker als je geen antwoord krijgt) is niet bijster slim.

Echter, er zitten hier wel weer een heleboel typische Tweakers. "Ik snap het, dus snapt iedereen het" en vervolgens totaal niet ingaan op argumenten...

Als je niet ziet dat het e-mailadres "noreply" is (wat redelijk makkelijk te missen kan zijn, zeker als ze er een fancy adres van hebben gemaakt als "factuurmailer" of zo), de tekst "dit is automatisch verzonden, er kan niet op gereageerd worden" in fontgrootte -10 ergens ver voorbij de nuttige inhoud staat en je vervolgens ook nog eens geen bounce krijgt, dan noem ik dat inderdaad slordig van het bedrijf.

Dat ontslaat OP's vriendin echter niet van de verplichting die factuur te betalen. Maak als de wiedeweerga het originele bedrag over, met een beetje geluk kom je nog onder de incassokosten uit. Zo niet, beschouw dat als leergeld om in het vervolg geen "fire-and-forget"-mailtjes te sturen over openstaande facturen :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:12
[...]

Bij een normaal bedrijf die een mail stuurt "vanaf" een no-reply adres zet er in dikke koeien-letters in "stuur geen reply op deze mail, voor vragen neem contact op met afdeling@bedrijf.com". Dikke kans dat er wel zoiets in staat, dan hoef je die no-reply echt niet te kennen.

Staat er niets in de mail wat erop wijst dat je niet zomaar kan reageren, buiten de naamgeving van het oorspronkelijke adres, dan sta je wellicht iets sterker, al is no-reply toch een duidelijke term.

Maar goed, als je een vraag hebt over een rekening en je hoort niets terug na je verstuurde email dan neem je toch even (via een ander kanaal) contact op (telefoon o.i.d.) ipv een rekening dan maar in zijn geheel niet betalen? Dat is wel weer heel makkelijk, "ze reageren niet dus betaal ik niet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Paul schreef op maandag 26 juni 2017 @ 09:57:
[...]
Echter, er zitten hier wel weer een heleboel typische Tweakers. "Ik snap het, dus snapt iedereen het" en vervolgens totaal niet ingaan op argumenten...
Als je digibeet bent en je snapt t niet, dan moet je de telefoon pakken.
Is dat zo raar dan?
De vriendin maakt fout op fout. Er is sprake van een no-reply emailadres, geen fancy ander adres zoals je noemt. Ze krijgt geen reactie dus denkt niet van goh moet ik toch nog eens goed naar die mail kijken, of naar de factuur en het op een andere manier proberen.

Het enige argument van TS is dat er geen bounce mail is ontvangen. Daar wordt genoeg op ingegaan dus wat je stelt (dat er niet wordt ingegaan op de argumenten) is onzin. Dit is gewoon een zeer zwak argument en ook al juridisch weerlegt hierboven.

[ Voor 4% gewijzigd door Arjant2 op 26-06-2017 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:49

heuveltje

KoelkastFilosoof

eric.1 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:00:
[...]

Bij een normaal bedrijf die een mail stuurt "vanaf" een no-reply adres zet er in dikke koeien-letters in "stuur geen reply op deze mail, voor vragen neem contact op met afdeling@bedrijf.com". Dikke kans dat er wel zoiets in staat, dan hoef je die no-reply echt niet te kennen.

Staat er niets in de mail wat erop wijst dat je niet zomaar kan reageren, buiten de naamgeving van het oorspronkelijke adres, dan sta je wellicht iets sterker, al is no-reply toch een duidelijke term.
Hoe dan ook is het netter als je niet gelezen mail bounced, of een automatische reply met "dit word niet gelezen" Dus het is ook niet echt handig van het bedrijf.
Dit zal vast niet de eerste of laatste klant zijn die (per ongeluk) naar dit adres mailt.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Handig is het zeker niet van het bedrijf, maar goed, blijft het eigen verantwoordelijkheid van de TS om goed te lezen en tijdig te reageren naar het bedrijf als ze het niet eens is met de factuur, en anders gewoon op tijd betalen.
En zoals eerder gezegd, die hoge incassokosten komen echt niet direct, dan heb je ook al een herinnering gekregen.

[ Voor 20% gewijzigd door Arjant2 op 26-06-2017 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
Als laatste dan nog het volgende; in de originele email staat NIET dat er niet gereageerd kan worden op deze email.

Misschien een domme vraag.

Waarom geen geenantwoordenmogelijk email adres introduceren ipv noreply?

Waarom moet alles in het Engels?

[ Voor 38% gewijzigd door be3a18 op 26-06-2017 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-06 17:14

Garyu

WW

Gebrekkige communicatie siert allebei de kanten niet op deze manier, maar wat is nu het probleem? Een rekening + aanmaningskosten?

Als ik haar was zou ik ASAP met het bedrijf bellen, de rekening betalen en de incassokosten niet.. over het algemeen is dat bij een aanmaning een prima methode om onder extra kosten uit te komen.

[ Voor 14% gewijzigd door Garyu op 26-06-2017 10:07 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy

Jiffy

God, you're ugly!

Arjant2 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:06:
Handig is het zeker niet van het bedrijf, maar goed, blijft het eigen verantwoordelijkheid van de TS om goed te lezen en tijdig te reageren naar het bedrijf als ze het niet eens is met de factuur, en anders gewoon op tijd betalen.
En zoals eerder gezegd, die hoge incassokosten komen echt niet direct, dan heb je ook al een herinnering gekregen.
Wat heeft ze eigenlijk met de aanmaningen (meervoud!) gedaan? Want die heeft ze zónder twijfel ontvangen, als er nu aanmaningskosten in rekening worden gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
Nee, er zijn geen aanmaningen gekomen. De incassokosten zijn overigens een veelvoud van het originele factuurbedrag. Zeg maar 700% Volgens mij mag dat niet eens.

[ Voor 4% gewijzigd door be3a18 op 26-06-2017 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

be3a18 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:09:
Nee, er zijn geen aanmaningen gekomen. De incassokosten zijn overigens een veelvoud van het originele factuurbedrag. Zeg maar 700% Volgens mij mag dat niet eens.
Zonder aanmaning ook geen incasso. En inderdaad zijn incassokosten normaalgesproken ook gelimiteerd aan het originele bedrag:
Incassokosten bestaan uit een percentage van de hoofdsom (oorspronkelijke rekening). Er zijn wettelijke regels voor het doorberekenen van incassokosten. De hoogte van de incassokosten hangt af van de hoogte van de rekening. Hieronder ziet u hoe hoog de incassokosten in percentages mogen zijn*:

Over de eerste EUR 2.500 mag maximaal 15% aan incassokosten worden berekend;
Over de volgende EUR 2.500 mag maximaal 10% aan incassokosten worden berekend;
Over de volgende EUR 5.000 mag maximaal 5% worden aan incassokosten worden berekend;
Over de volgende EUR 190.000 mag maximaal 1% worden aan incassokosten worden berekend;
Over het bedrag boven de EUR 200.000 mag maximaal 0,5% aan incassokosten worden berekend (met een maximum van EUR 6.775 aan incassokosten).
* Let op: voor rekeningen die lager zijn dan EUR 267 is het percentage incassokosten wel meer dan 15%. Dit komt doordat er wettelijk een minimumbedrag van EUR 40 voor incassokosten is vastgesteld. Is uw rekening lager dan EUR 267? Dan betaalt u het minimumbedrag van EUR 40 voor incassokosten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Question Mark
  • Laatst online: 06-06 16:18

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

be3a18 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 09:30:
De email is dus wel binnen gekomen bij het bedrijf.
Hoe weet je dat?

Als ik een brief bij een bedrijf over het hek gooi, is dat toch ook geen enkele garantie dat die brief uberhaupt gevonden wordt?

Het enige wat je nu weet is dat je vriendin geantwoord heeft naar een "no-reply" mailadres. Er is geen enkele garantie dat die mail bij het bedrijf aangekomen is. Voor hetzelfde geld zit er nog een mailpartij tussen, die de mails silent dropt...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-06 17:38

Tens

let me drink about it

over welk factuur en incasso bedrag hebben we het?

off topic:
Je geeft niet het hele verhaal in één keer, je komt steeds met druppeltjes aan info. ( en wat mij opvalt, pas als je antwoorden krijgt die je niet bevallen) Dit maakt het lastiger om je van advies te dienen.
Zet gewoon het hele verhaal en de brief/mailwisseling geanonimiseerd even hier neer.

[ Voor 32% gewijzigd door Tens op 26-06-2017 10:20 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Question Mark schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:12:
[...]

Hoe weet je dat?

Als ik een brief bij een bedrijf over het hek gooi, is dat toch ook geen enkele garantie dat die brief uberhaupt gevonden wordt?

Het enige wat je nu weet is dat je vriendin geantwoord heeft naar een "no-reply" mailadres. Er is geen enkele garantie dat die mail bij het bedrijf aangekomen is. Voor hetzelfde geld zit er nog een mailpartij tussen, die de mails silent dropt...
Als ze schrijven dat er een mail is binnengekomen op een no-reply adres, dan weten ze dus dat ie is binnengekomen :X

Zie eerder bericht van de TS:
be3a18 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 09:30:
Ik heb de email nog eens bestudeerd; daarin staat dus dat zij gereageerd heeft op een no-reply email adres. De email is dus wel binnen gekomen bij het bedrijf. Er staat dus geen bounce geconfigureerd. Ondanks alle antwoorden hier over al het andere vind ik dat slordig.

[ Voor 24% gewijzigd door Garyu op 26-06-2017 10:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul
Arjant2 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:02:
Als je digibeet bent en je snapt t niet, dan moet je de telefoon pakken.
Is dat zo raar dan?
Dan moet je eerst iets niet snappen... Als jij denkt alles goed te doen, ga jij dan random mensen bellen?
geen fancy ander adres zoals je noemt.
Heb je het mailtje gezien? Ik niet...
Ze krijgt geen reactie dus denkt niet van goh moet ik toch nog eens goed naar die mail kijken, of naar de factuur en het op een andere manier proberen.
Eens. Dat heb ik ook nergens tegengesproken.
Daar wordt genoeg op ingegaan dus wat je stelt (dat er niet wordt ingegaan op de argumenten) is onzin
Je leest niet goed. Ik zeg nergens dat er helemaal niet op wordt ingegaan, ik zeg dat er een aantal reacties tussen zitten met het inlevingsvermogen van een zak meel
Dit is gewoon een zeer zwak argument en ook al juridisch weerlegt hierboven.
Joh, je meent het...
Nee, er zijn geen aanmaningen gekomen. De incassokosten zijn overigens een veelvoud van het originele factuurbedrag. Volgens mij mag dat niet eens.
Sowieso moet er eerst (minimaal één) herinnering gestuurd worden. Qua incossokosten, er is een minimumbedrag, waardoor het bij kleine bedragen inderdaad meer kan zijn dan de originele vordering.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
Originele factuurbedrag 6.15; incassobedrag 46,xx. Volgens mij is dat zwaar illegaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

be3a18 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:21:
Originele factuurbedrag 6.15; incassobedrag 46,xx. Volgens mij is dat zwaar illegaal.
Zie mijn post hierboven. 40€ is het minimumincassobedrag. Echter moet er wel een herinnering/aanmaning tussendoor zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Paul schreef op maandag 26 juni 2017 @ 09:57:
[...]
Er is een geschil... Natuurlijk ga je dan niet betalen, want dan krijg je het verschil nooit meer terug. Wel moet je in dialoog gaan / blijven, over het algemeen stuurt men iets niet naar een incassobureau als er actief correspondentie over loopt. Eenmalig een mailtje sturen en het onderwerp vervolgens laten vallen (ook/zeker als je geen antwoord krijgt) is niet bijster slim.

...

Dat ontslaat OP's vriendin echter niet van de verplichting die factuur te betalen. Maak als de wiedeweerga het originele bedrag over, met een beetje geluk kom je nog onder de incassokosten uit. Zo niet, beschouw dat als leergeld om in het vervolg geen "fire-and-forget"-mailtjes te sturen over openstaande facturen :)
Spreek je nu jezelf in 1 post tegen? Eerst niet betalen en dan moet ze ineens wel betalen? Als je mijn post goed leest dan geef ik aan dat als er een geschil is over het bedrag, dus niet dat de verplichting er is om te betalen, dan is niet betalen altijd dom. In de praktijk sta je dan 1-0 achter en ik spreek uit jaren lange ervaring.
Garyu schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:12:
[...]

Zonder aanmaning ook geen incasso. En inderdaad zijn incassokosten normaalgesproken ook gelimiteerd aan het originele bedrag:

[...]
Er zijn minimum bedragen, dus als de oorspronkelijke vordering er laag is, dan kunnen dit soort percentages best. Daar valt zo zonder meer info niets over te zeggen. Als er geen andere betalingsherinneringen zijn gedaan, dan is het verhaal al iets zonniger voor de vriendin, maar ik vrees dat een incassobureau daar weinig mee doet. Die zijn nogal hardleers.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartgoes
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-05 14:24
Zie hierbij een link waar de bedragen staan uitgelegd: https://www.consuwijzer.nl/thema/incassokosten

De 40 euro is dus correct en toegestaan

[ Voor 17% gewijzigd door bartgoes op 26-06-2017 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
KillStream schreef op maandag 26 juni 2017 @ 09:18:
[...]

Het is niet dat ik het niet met je oneens ben (heb je hem? ;) ) maar we moeten oppassen met het projecteren van onze kennis en kunde op anderen. Vaak hebben we de neiging (ik heb zelf soms ook die neiging) om dingen van mensen te verwachten die dat eigenlijk helemaal niet kunnen waarmaken.
De reden dat ik de verstandelijk beperkten er even bijhaal is om een duidelijk 'zwart-wit' beeld te creëren.
Mensen snappen vaak wel (of kunnen er in ieder geval begrip voor opbrengen) dat ouderen niet heel goed zijn in het 'moderne' internet. Maar men vergeet vaak dat er ook heel veel niet hoog opgeleiden zijn die er eveneens geen zak van begrijpen. Wat voor ons iets heel normaals is (zoals een noreply mail adres) kan voor anderen echt totaal onbegrijpbaar zijn.
Het is lastig om jezelf te verplaatsen in het denkniveau van 'lagergeschoolden' maar soms moet je er wel rekening mee houden.

Zo heb ik tijdens mijn lerarenopleiding opnieuw leren tellen en rekenen op een '6-based' systeem. (zie https://en.wikipedia.org/wiki/Senary) .. waarom? Om simpel weg begrip te krijgen in de kennis van leerlingen die net beginnen aan school. Die kunnen nog niet tellen, dat is voor ons iets onvoorstelbaars, maar door een dergelijk systeem te gebruiken kun je jezelf wat gemakkelijk verplaatsen omdat je ineens moeite hebt met 3x5=23 (in 6-based)))

TL;DR: We zijn niet allen gelijk.. hoe lastig dat soms ook te behappen is.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Garyu schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:14:
[...]

Als ze schrijven dat er een mail is binnengekomen op een no-reply adres, dan weten ze dus dat ie is binnengekomen :X

Zie eerder bericht van de TS:

[...]
Voor zover ik het interpreteer verwijst TS naar de originele mail waarop zijn vriendin gereageerd heeft, en niet een mail van het bedrijf waarin ze daadwerkelijki bevestigen dat de mail binnengekomen is.

Misschien dat TS dat nog even wil verduidelijken?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Ex Nunc schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:22:
Spreek je nu jezelf in 1 post tegen?
Half. Ik zeg dat je de dialoog aan moet gaan (terwijl het nog niet te laat is). Dat is het nu wel, dus nu zou ik die € 6,15 gewoon betalen :) Tenminste, zolang je het vooral over de hoogte wil hebben, € 5,80 versus € 6,15 of zo. Als je van mening bent dat ze je helemaal geen factuur hadden moeten sturen, dan zou ik inderdaad wel voet bij stuk houden :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Als ik dit zo lees dan denk ik: ja het is slordig van het bedrijf, maar van je vriendin is het ook niet al te slim. Je zegt dat no reply geen bekend begrip is buiten Tweakers, hoe weet je dat zo zeker? Mijn moeder weet bijvoorbeeld dat je daar niet op kan antwoorden. Iedereen die Engels spreekt/begrijpt snapt dat het vertaald wordt naar geen antwoord.

De reden dat dit meestal no-reply@ is en niet geen-antwoord@ is omdat er ook wel eens mensen van andere nationaliteiten contact opnemen. Daarnaast wordt no-reply zo breed gebruikt dat echt heel veel mensen (ook digibeten) weten dat ze daar niet op moeten reageren. Zelfs een aantal e-mailclients geven automatisch een melding wanneer je gaat reageren op een e-mailadres dat begint met no-reply.

Daarnaast kun je er niet vanuit gaan dat een mail die wordt verzonden naar een mailbox als no-reply wordt gelezen als er geen bounce wordt gestuurd. Ik beheer ook een aantal domeinen, die hebben ook allemaal een catchall email adres (een adres waar alle mail op binnenkomt die aan niet bestaande mailboxen zijn gericht). Dus stel dat domein heet domein.nl zul jij nooit een bounce krijgen, wat je ook voor het apenstaartje zet. Als jij een mail stuurt aan fidshfdidsu3939usdidi@domein.nl zal je dus geen bounce krijgen. De mailbox catchall@domein.nl vangt al die mails op. Bij veel bedrijven worden die mails gewoon verwijderd of eens per maand gelezen of zo.

Mijn mening is dus dan ook dat het probleem voornamelijk bij je vriendin ligt, alhoewel ik het er mee eens ben dat het incassobedrag buiten proporties is.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kheos
  • Laatst online: 22:54

Kheos

FP ProMod
be3a18 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 09:12:
Is dat handig? nee.

Lees mijn eerdere tekst; mijn vriendin weet niet eens wat no-reply betekent en kreeg geen bounce email.

In jouw woorden dan: er zit wel iemand maar die zegt niks terug.
waarop ze omkeert, naar huis gaat en denkt: dit komt vanzelf wel in orde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:40

Qwerty-273

Meukposter

Er zijn ook genoeg mailgateway implementaties die "directory harvesting" tegengaan, door geen ndr's te sturen of slechts enkele per tijdsspanne per IP address. Dat je geen bounce krijgt betekend niets.
E-mail is niet een gegarandeerde aflevering van een bericht bij de juiste persoon.

Probleem is natuurlijk ook niet de e-mail, maar de afhandeling van de betalingsverplichting. Je kan het bedrijf benaderen en vragen of ze door de misgelopen communicatie het wellicht zonder incasso kunnen doen? Dus gewoon de 6 euro nog wat overmaken en dan klaar? Dan krijg je waarschijnlijk een standaard reactie terug dat het al uit handen gegeven is en dat "ze" er niets meer aan kunnen doen, maar het is een poging waard.
Andere poging zou kunnen zijn om gewoon nog de 6 euro nog wat te betalen, en dan door geven aan het incasso bureau dat de rekening inmiddels voldaan is bij bedrijf x. Zolang bedrijf x jouw bedrag niet terug stort, kan je er van uitgaan (?) dat men de betaling heeft geaccepteerd.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ShortsNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-05 10:00
We hebben het over 46 euro.

Bij elkaar hebben vriendin en TS hier al veel te veel manuren aan besteed. Je moeite is het incassobedrag niet waard.

Laat staan de uren die de tweakers in hier hebben gestoken.... dan zijn op dit onderwerp al honderden zo niet een paar duizen euro verloren gegaan.

Betaal die 46 euro en zie de 40 euro incassokosten als een les voor later. Voor 40 euro deze levensles leren is heel wat waard. Wees blij dat het je vriendin nu niet meer in de toekomst overkomt, wanneer het misschien om een veel groter bedrag zou gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door ShortsNL op 26-06-2017 11:10 . Reden: zinsbouw en typefout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillStream
DonJunior schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:28:
[...]

Het is niet dat ik het niet met je oneens ben (heb je hem? ;) ) maar we moeten oppassen met het projecteren van onze kennis en kunde op anderen. Vaak hebben we de neiging (ik heb zelf soms ook die neiging) om dingen van mensen te verwachten die dat eigenlijk helemaal niet kunnen waarmaken.
De reden dat ik de verstandelijk beperkten er even bijhaal is om een duidelijk 'zwart-wit' beeld te creëren.
Mensen snappen vaak wel (of kunnen er in ieder geval begrip voor opbrengen) dat ouderen niet heel goed zijn in het 'moderne' internet. Maar men vergeet vaak dat er ook heel veel niet hoog opgeleiden zijn die er eveneens geen zak van begrijpen. Wat voor ons iets heel normaals is (zoals een noreply mail adres) kan voor anderen echt totaal onbegrijpbaar zijn.
Het is lastig om jezelf te verplaatsen in het denkniveau van 'lagergeschoolden' maar soms moet je er wel rekening mee houden.

Zo heb ik tijdens mijn lerarenopleiding opnieuw leren tellen en rekenen op een '6-based' systeem. (zie https://en.wikipedia.org/wiki/Senary) .. waarom? Om simpel weg begrip te krijgen in de kennis van leerlingen die net beginnen aan school. Die kunnen nog niet tellen, dat is voor ons iets onvoorstelbaars, maar door een dergelijk systeem te gebruiken kun je jezelf wat gemakkelijk verplaatsen omdat je ineens moeite hebt met 3x5=23 (in 6-based)))

TL;DR: We zijn niet allen gelijk.. hoe lastig dat soms ook te behappen is.
Ja ik volg je :-).
En ook snap ik dat niet iedereen de zelfde kennis heeft, en dat is maar goed ook trouwens. Maar als mensen niet zelfstandig kunnen internet winkelen moeten ze dat ook vooral niet doen. En het niet betalen van een factuur is nooit handig, dat is in mijn ogen gewoon diefstal.
En dat ze een mail stuurt waar geen reactie op komt en dan blijkbaar denkt, het komt wel goed ik heb mijn beklaag gedaan, ik denk dat iedereen wel snapt dat het niet helemaal zo werkt in de echte wereld. Maar goed, ik denk dat 't wel duidelijk is.
En wat ook eerder aangegeven is, er staat nog niet de helft over het geen allemaal voorgevallen is in de OP. Dus blijft het grootste gedeelte giswerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:10

Rmg

Sowieso een een steekproef genomen in mijn eigen mailbox:
Dit is een automatisch gegenereerd bericht. Antwoorden naar de afzender van dit bericht worden helaas niet verwerkt.
Klantenservice

Heb je vragen, opmerkingen of suggesties? Klik dan hier om te zien hoe je contact kunt opnemen. Wij zullen je vraag z.s.m. beantwoorden.
Deze e-mail is automatisch verzonden, daarom zijn reacties niet mogelijk. Hiervoor verwijzen wij u naar een..
In alle mails die ik krijg van een no-reply adres die gaan over facturen of lidmaatschappen staan wel bovenstaande varianten. Digibeet is echt geen excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
KillStream schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:11:
[...]

Maar als mensen niet zelfstandig kunnen internet winkelen moeten ze dat ook vooral niet doen.
In het begin kon jij ook niet zelfstandig lopen.. hadden je ouders dan maar tegen je moeten zeggen dat je het dan ook vooral niet zou moeten doen/proberen.
Al doende leert men, en ja er is nu iets fout gegaan, daar leert OP en partner hopelijk van. Punt blijft dat niet alle mensen op hetzelfde niveau zitten en kunnen zitten. We kunnen met zijn allen roepen "Goh wat stom".. of je kan elkaar proberen te helpen.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogy
  • Laatst online: 13-01 15:37
DonJunior schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:23:
[...]

In het begin kon jij ook niet zelfstandig lopen.. hadden je ouders dan maar tegen je moeten zeggen dat je het dan ook vooral niet zou moeten doen/proberen.
Al doende leert men, en ja er is nu iets fout gegaan, daar leert OP en partner hopelijk van. Punt blijft dat niet alle mensen op hetzelfde niveau zitten en kunnen zitten. We kunnen met zijn allen roepen "Goh wat stom".. of je kan elkaar proberen te helpen.
precies, en de les voor de vriendin is in dit geval dus nier reageren op noreply adressen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:50

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

be3a18 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:06:
Waarom moet alles in het Engels?
noreply is een term, net als e-mail. Dat laatste vertaal je toch ook niet naar elektronische brief ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-06 16:10

aap

Ik vind dat de meesten hier wel erg streng voor de TS en zijn vriendin zijn.
Ja, voor Tweakers zijn no-reply emailadressen een standaard en begrepen ding, maar niet iedereen zit even veel op internet en deze vriendin blijkbaar ruim ondergemiddeld.

No-reply adressen zijn feitelijk zeer gebruikersonvriendelijk: niets houdt een bedrijf tegen om klanten te laten reageren op hun mailberichten, maar dat kost ze geld, dus ze vertikken het. Dat de klant vervolgens door hoepels moet springen om zelf uit te vinden hoe contact te zoeken en ook nog voor de kosten mag opdraven als dat niet goed gelukt is, zou je oneerlijk kunnen noemen.

Ik ken het verschijnlijk no-reply zelf wel, maar ik kan die vriendins gedachtengang best volgen. Zij krijgt een mail met een bericht waarmee ze het niet eens is. Dan is de logische reactie om daarop een antwoord te sturen. Zolang als je dan geen bericht terugkrijgt, is het bedrijf aan de bal en wacht je op antwoord. En als het dan om zes euro gaat, is het ook niet zo raar dat je na een paar dagen vergeten bent dat je nog eigenlijk een reactie verwachtte. De meeste bedrijven waar ik electronisch mee correspondeer reageren zelden binnen een paar dagen. Alleen bedrijven met een beetje actieve webcare lukt dat en dan moet je al Facebook of Twitter op, want gewone mailtjes of webformulieren lijken onderop de stapel te komen.

Er zou wat mij betreft een wet moeten komen, dat als een bedrijf jou via een bepaald medium (bijv. e-mail) benandert, je dan ook via datzelfde medium terug moet kunnen reageren. Dat voelt logisch aan voor de consument en en vermijdt van die situaties dat je je telefonisch een loterij laat aansmeren en je je alleen met drie aangetekende brieven kunt afmelden (in dit soort gevallen is dat al zo wettelijk geregeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
''noreply'' ''no-reply'' Ik zit zelf al een tijd op internet. Had ook niet echt een idee wat het betekent. Als iemand niet wil dat ik hem/haar een mail terugstuur dan zou ie kunnen zeggen ''please noreply''. Meer kan ik er niet van maken. Ik zou zelfs geneigd zijn met de verzender contact op te nemen i.v.m. de vaagheid. Op een amerikaans, voertaal engels, Forum waar ik kom krijg ik in zulk geval een mail met als kop ''DO NOT REPLY TO THIS MAIL!'', ''noreply'' alleen is erg vaag. Dat mensen zondermeer zouden moeten begrijpen wat met no-reply, zonder dat dit met enig bijvoegsel gepaard gaat, bedoelt wordt is een volstrekt idiote stellingname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evjatar
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-06 10:43
In de huidige (multimediale) samenleving wordt je geacht jezelf staande te houden ten opzichte van alle verschillende kanalen. Wil je dit niet, dan kan je naar eigen inzicht het maximaal aantal kanalen beperken, door bijvoorbeeld geen twitter/facebook/instragram/snapchat en te gebruiken. Hierdoor wordt het voor de ontvanger een stuk gemakkelijker om alle informatie te filteren, wat me in het geval van een digibeet geen overbodige luxe.

Het is (in mijn ogen) niet meer dan logisch dat je over dit soort zaken belt, vooral bij geldzaken. Noem het leergeld, noem het verspilling, maar het lesje is nu wel geleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jiffy

Jiffy

God, you're ugly!

8mile13 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:09:
''noreply'' ''no-reply'' Ik zit zelf al een tijd op internet. Had ook niet echt een idee wat het betekent.
Sorry hoor, maar dat kun je mij niet wijs maken. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Tja. In het vervolg is het misschien handig als je zowel leesbevestiging als ontvangstbevestiging vraagt. Dit is sowieso in Microsoft Outlook aan te vinken. Als je geen Outlook hebt en dit niet wilt aanschaffen is Mozilla Thunderbird een alternatief.

Als je dan geen (automatische) mail terug krijgt dat het bericht gelezen is, dan wacht je bijv. 1-2 dagen en dan stuur je een nieuwe mail of zoek je op een andere manier contact.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 05-06 17:10

BeToBe

Privacy jurist

8mile13 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:09:
''noreply'' ''no-reply'' (...) Had ook niet echt een idee wat het betekent. Als iemand niet wil dat ik hem/haar een mail terugstuur dan zou ie kunnen zeggen ''please noreply''. Meer kan ik er niet van maken.
Dus je had geen idee wat het betekent, maar je wist het wel? En het woordje please ervoor maakt het opeens duidelijker?
aap schreef op maandag 26 juni 2017 @ 12:57:
Er zou wat mij betreft een wet moeten komen, dat als een bedrijf jou via een bepaald medium (bijv. e-mail) benandert, je dan ook via datzelfde medium terug moet kunnen reageren. Dat voelt logisch aan voor de consument en en vermijdt van die situaties dat je je telefonisch een loterij laat aansmeren en je je alleen met drie aangetekende brieven kunt afmelden (in dit soort gevallen is dat al zo wettelijk geregeld).
Laten we vooral de consument nog meer betuttelen. Dat doen we in de Nederlandse wetgeving nog niet genoeg..

Zonder de mail te zien is het lastig om een objectieve mening te geven, maar het lijkt me toch wel algemeen bekend dat no-reply betekent dat je er niet op moet reageren. Het gaat er niet om of een individu dit toevallig wel of niet wist, maar of die het had moeten of had kunnen weten. Een beetje onderzoek mag je toch wel verwachten..

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mashell
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11-2019
Bedrijven die een no-reply mail adres inzetten zouden verplicht met z'n allen op cursus klantvriendelijkheid moeten. Het is zo verschrikkelijk arrogant en onprofesioneel om iemand een mail te sturen en daarbij al aan te kondigen dat je een eventueel antwoord toch niet gaat lezen. Dan kan die mail op geen enkele wijze belangrijk zijn. Je mag als bedrijf er dan ook niet vanuit gaan dat iemand een mail waarbij het reply adres impliciet al zegt "wij vinden dit niet belangrijk" ook echt gaat lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:59

servies

Veni Vidi Servici

laat maar... was al vermeld...

[ Voor 93% gewijzigd door servies op 26-06-2017 13:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 289295

aap schreef op maandag 26 juni 2017 @ 12:57:
No-reply adressen zijn feitelijk zeer gebruikersonvriendelijk: niets houdt een bedrijf tegen om klanten te laten reageren op hun mailberichten, maar dat kost ze geld, dus ze vertikken het. Dat de klant vervolgens door hoepels moet springen om zelf uit te vinden hoe contact te zoeken en ook nog voor de kosten mag opdraven als dat niet goed gelukt is, zou je oneerlijk kunnen noemen.

...
Is dat er niet al, sinds 2012?

Werkend adres
In het 'Reply To-veld' moet een werkend adres staan en geen no-reply adres. Er moet altijd een contactmogelijkheid zijn binnen de e-mail voor de geadresseerde.

(bron)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:59

servies

Veni Vidi Servici

hoi1234 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:20:
Tja. In het vervolg is het misschien handig als je zowel leesbevestiging als ontvangstbevestiging vraagt. Dit is sowieso in Microsoft Outlook aan te vinken. Als je geen Outlook hebt en dit niet wilt aanschaffen is Mozilla Thunderbird een alternatief.
En dan moet de reagerende kant ook nog leesbevestiging ondersteunen of versturen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

DukeBox schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:31:
[...]

noreply is een term, net als e-mail. Dat laatste vertaal je toch ook niet naar elektronische brief ?
Alles kan wel een term zijn. Dat betekent niet dat het zomaar gebruikt kan worden met de verwachting dat de ontvanger het begrijpt. E-mail als term is inmiddels aardig ingeburgerd, aan de hand van dit topic kan je toch redelijk concluderen dat dit voor noreply niet het geval gaat zijn. Je kan niet simpelweg verwachten dat elke gebruiker snapt wat noreply@blabla.nl betekent.

Aannemend dat TS niet ligt is het zeker slordig dat een bedrijf vergeet te vermelden dat er reacties gestuurd kunnen worden en dat hiervoor een aparte afdeling gecontacteerd moet worden. Een bedrijf zou dat op z'n minst duidelijk in het bericht moeten opnemen.

Daarnaast zijn noreply e-mail adressen erg klantonvriendelijk. Natuurlijk kan je niet converseren met een geautomatiseerd systeem maar het geautomatiseerde systeem zou dergelijke reacties wel zeker kunnen routeren naar de juiste afdeling. Kleine bedrijven kunnen gewoon de mailbox doorspitten, grote bedrijven kunnen hun CRM systeem hiervoor inrichten.

Echter blijft overeind staan dat de vriendin van TS niet betaald heeft en niet had mogen aannemen dat een enkele mail haar zou vrijstellen van haar verplichting tot betalen. Wat dat betreft zijn de incassokosten terecht mits de juiste procedure is doorlopen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:02
Anoniem: 289295 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:22:
[...]

Is dat er niet al, sinds 2012?

Werkend adres
In het 'Reply To-veld' moet een werkend adres staan en geen no-reply adres. Er moet altijd een contactmogelijkheid zijn binnen de e-mail voor de geadresseerde.

(bron)
Een factuur is nou niet echt een commerciële e-mail, als in "e-mailmarketing".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

@Tsurany Alles wat je aanhaalt heb ik niets op gezegd.
Ik geef alleen aan dat het vertalen van een begrip niet altijd de meest logische oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

DukeBox schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:33:
@Tsurany Alles wat je aanhaalt heb ik niets op gezegd.
Ik geef alleen aan dat het vertalen van een begrip niet altijd de meest logische oplossing is.
Jij geeft aan dat het geen logische oplossing is omdat het een term is. Als de term echter bij een redelijke groep mensen onbekend is dan zou vertalen prima kunnen. Dan wordt het gewoon geenreactiemogelijk@bedrijf.nl.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 935029

Behoorlijk verrast door de harde reacties hier. Ik heb de e-mail headers van de e-mail in kwestie niet gezien maar het komt vrij vaak voor dat bedrijven zoiets gebruiken:

"Tweakers" <noreply@tweakers.net>

En niet:

"Tweakers NOREPLY" <noreply@tweakers.net>

Als je bij die eerste dan de reply knop indrukt zie je in veel e-mail apps op geen enkel moment dat het om een "noreply" adres gaat. (Mijn iPad met iOS 11 beta waar ik dit op typ laat het in elk geval niet zien..)

Uiteraard waard je dat niet vrij van andere verantwoordelijkheden, zoals het goed lezen van de e-mail zelf en zorgen voor een ontvangstbevestiging, maar ik kan me de vergissing best voorstellen.

Een beetje off-topic, maar persoonlijk vind ik noreply adressen een asociaal fenomeen. Als je niet per e-mail bereikbaar bent, stuur dan zelf ook geen e-mail. Ben je dat wel, gebruik dan een relevante afzender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Tsurany schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:34:
Als de term echter bij een redelijke groep mensen onbekend is dan zou vertalen prima kunnen
Nogmaals,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
Het vreemde is dat ik onderaan de betreffende email deze tekst tegen kom.

"Wanneer u dit bericht per abuis ontvangt, verzoeken wij u contact op te nemen met de afzender per kerende e-mail."

En dit is dus afkomstig van het no-reply emailadres...

Mijn vriendin gebruikt Gmail. Ik heb de email doorgestuurd gekregen. Ik heb net even mijn eigen Gmail bekeken. Email header ziet er als volgt uit (in het bovenstaande geval).

Waterbedrijf Groningen in vette letters; valt direct op.
<noreply@waterbedrijfgroningen.nl> in normale letters. Valt minder op.

Mijn vriendin heeft direct de antwoorden knop gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Als het bedrijf geen bounce stuurt (stuur zelf eens een mailtje naar ze?) dan hebben ze de e-mail gewoon ontvangen. Dat ze er zelf voor kiezen om alles voor die box direct weg te gooien is hun eigen keuze.

Maar goed, ik weet niet wat dat aan de zaak zou veranderen. Die factuur moet, ongeacht haar vraag, gewoon voldaan worden lijkt me. Misschien kan je vertellen wat ze heeft gevraagd en waarom ze zelfs na een herinnering niet betaald heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
BeToBe schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:20:
[...]

Dus je had geen idee wat het betekent, maar je wist het wel? En het woordje please ervoor maakt het opeens duidelijker?

[...]
Ik heb toch echt ooit een mail gestuurd naar een no-reply mail. Dat was op het amerikaans Forum, van mijn vorige post, waar ik trouwens al jaren lid van was. Je krijgt dan een mail waar van alles in staat geschreven oa ''do not reply to this mail!''. Aangezien ik daar nog nooit mee te maken heb gehad snapte ik niet goed wat ermee bedoeld werd. Ik dacht echt dat ze bedoelden dat een mail terugsturen niet op prijs gesteld werd. Ik dacht dat iemand mij via de Forumbox een mail had gestuurd waar ik niet op mocht reageren. Op een gegeven moment snap je wel hoe het in elkaar zit maar eerst moet het kwartje toch echt vallen! Het betrof een ''message'' van een mede lid via mijn Forum box. De bedoeling was dat ik naar het Forum zou gaan, inloggen aldaar, en via mijn User Control Panel/ User Notifications het bericht lezen en er eventueel op antwoorden.
Zonder de mail te zien is het lastig om een objectieve mening te geven,
helemaal mee eens.
maar het lijkt me toch wel algemeen bekend dat no-reply betekent dat je er niet op moet reageren.
..dacht het niet dat dit algemeen bekend is. Ik vind trouwens dat als men een vreemde mail van een dienst krijgt waarvoor men betaald dan men dan even contact opneemt...lijkt mij standaard gedrag in zulk een situatie. Dat is in ieder geval wat ik zou doen als ik de mail niet goed zou begrijpen.

[ Voor 3% gewijzigd door 8mile13 op 26-06-2017 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-06 18:31

liberque

Vrijzinnig!

Geen enkel incassobureau gaat 46 euro vorderen via het kantongerecht! Ze zullen je blijven aanschrijven en de kosten proberen te verhogen etc. etc. maar dit is gewoon schrikbeleid. Zaken onder de 100e via het kantongerecht laten lopen kost gewoon veel meer geld en is niet rendabel. Dus als je er tegen kan dat je bij iedere kerstperiode en vakantiegeld periode een incassobrief op de mat krijgt dan kan je ook gewoon niet betalen. Een telefoontje: laat maar voorkomen zonder argumenten te geven is meestal al genoeg om de vordering te doen "verdwijnen".

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
emnich schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:21:
Als het bedrijf geen bounce stuurt (stuur zelf eens een mailtje naar ze?) dan hebben ze de e-mail gewoon ontvangen. Dat ze er zelf voor kiezen om alles voor die box direct weg te gooien is hun eigen keuze.
Dat is niet waar. Mijn werkgever stuurt geen bounce op niet-bestaande adressen (zowel tegen reflection attacks als tegen directory harvesting) maar dat wil niet zeggen dat e-mail naar EenOfAnderNietBestaandAdres @ bedrijf.nl in een mailbox wordt afgeleverd. Dat zou ook erg loos zijn, als je enige doel is om het ongezien weg te gooien. Sla het dan ook gewoon niet op...

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
servies schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:25:
[...]

En dan moet de reagerende kant ook nog leesbevestiging ondersteunen of versturen...
Oh. Wist niet dat dat moest. Maar tot nu toe is het bij mij in ieder geval nooit fout gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
Heeft niemand commentaar op onderstaande? Is toch merkwaardig.

[Het vreemde is dat ik onderaan de betreffende email deze tekst tegen kom.

"Wanneer u dit bericht per abuis ontvangt, verzoeken wij u contact op te nemen met de afzender per kerende e-mail."

En dit is dus afkomstig van het no-reply emailadres...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 05-06 17:10

BeToBe

Privacy jurist

liberque schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:28:
Geen enkel incassobureau gaat 46 euro vorderen via het kantongerecht! Ze zullen je blijven aanschrijven en de kosten proberen te verhogen etc. etc. maar dit is gewoon schrikbeleid. Zaken onder de 100e via het kantongerecht laten lopen kost gewoon veel meer geld en is niet rendabel. Dus als je er tegen kan dat je bij iedere kerstperiode en vakantiegeld periode een incassobrief op de mat krijgt dan kan je ook gewoon niet betalen. Een telefoontje: laat maar voorkomen zonder argumenten te geven is meestal al genoeg om de vordering te doen "verdwijnen".
Dit is by-far het slechtste advies wat ik ooit op Tweakers heb gezien. Zeg me alsjeblieft dat je '/s' bent vergeten? Het doet me ook erg denken aan struisvogel gedrag. Iets met kop in het zand steken.

Het feit dat een bedrijf minder snel geneigd is om naar de kantonrechter te gaan, wil niet zeggen dat je een vordering niet hoeft te betalen? Juist onder de 100 euro zal ik het betalen, want voor zo'n stom klein bedrag (het gaat hier zelfs om 6 euro!) wil je niet bekend staan als wanbetaler. Dat is het gewoon echt niet waard.

Daarnaast heb je toch wel een beetje een gevoel van 'goed en slecht'?

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:36

MsG

Forumzwerver

Heb je de mail headers voor ons hier? Dan kunnen we even inhoudelijk zien hoe het geregeld is.

Of post eens het email-bestand zonder alle privédata ergens.

De Tweakers die denken dat iedereen dat noreply@ concept wel snapt hebben het denk ik behoorlijk mis. Je moet daar ook maar net No Reply inzien. Nore Ply of Noreply zou ook kunnen. Als techniekleek kom je de hele dag termen tegen die je niets zeggen, dus Noreply kan er ook nog wel bij. Los van de schuldvraag is de oma van 70 van een Tweaker die het toevallig wèl weet niet echt representatief. Ik ken hele volksstammen die dat niet zou zeggen, en die zijn niet per se laagopgeleid. Sommige bedrijven hanteren een Nederlandse variant iets als "nietantwoorden@bedrijf.nl" . Dat vind ik al een betere optie.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Het is wachten tot de eerste werknemer met de naam Narhalia Odette Reply haar eerste e-mail adres krijgt.

Het siert een bedrijf om gewoon een bounch of antwoord te sturen op mail die naar noreply, no-reply, no.reply wordt gestuurt. Het ontsiert bedrijven in Nederland dat ze geen geen-antwoord, geenantwoord, geen.antwoord adres hebben. Allemaal luiheid van beheerders.

Reden, consumenten zijn mensen uit alle lagen van de bevolking. Ik heb wel eens gehoord dat iemand dacht dat no-reply iets met reply uit de film Alien was, moest lachen, maar je hebt ze er tussen.

Ondanks dat het vrij discutabel is, hb je als bedrijf en zeker als incassobureau een zorgplicht. En met een paar klikken had de mailbox een mail kunnen terugsturen met bericht "Mail niet geaccepteerd, neem contact op met ....". Kleine moeite. En Tweakers moeten eens leren dat niet iedereen zo intelligent en slim is als ze zich zelf doen voorkomen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Paul schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:28:
[...]
Dat is niet waar. Mijn werkgever stuurt geen bounce op niet-bestaande adressen (zowel tegen reflection attacks als tegen directory harvesting) maar dat wil niet zeggen dat e-mail naar EenOfAnderNietBestaandAdres @ bedrijf.nl in een mailbox wordt afgeleverd. Dat zou ook erg loos zijn, als je enige doel is om het ongezien weg te gooien. Sla het dan ook gewoon niet op...
Er is nog wel een verschil tussen EenOfAnderNietBestaandAdres @ bedrijf.nl en een adres wat actief gebruikt wordt als afzender. Je mag niet van een consument verwachten dat het op basis van het email adres (wat hem/haar benaderd!) moet bepalen of dat wel of niet het juiste adres is.

Op mijn telefoon zie ik helemaal niet of het een no-reply adres is maar zie ik alleen de naam van de afzender. Als daar dus gewoon Waterbedrijf staat dan valt het mij helemaal niet op.
be3a18 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:46:

Dus het lijkt me dat ze daarmee uitnodigen om op dat adres te antwoorden.

Maar goed, blijft open staan waarom je denkt dat als ze het wél hadden ontvangen dat je vriendin dan geen incassokosten had moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:28
be3a18 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:21:
Niks zwaar illegaal gewoon het minimum + jouw factuur zo te zien

Minimale incassokosten
Er geldt een minimumbedrag van € 40 voor incassokosten, ongeacht de hoogte van de openstaande rekening. De schuldeiser mag dit bedrag altijd vragen. Is uw rekening bijvoorbeeld € 250? Dan mag de schuldeiser of het incassobureau € 40 vragen. Ook al zijn de incassokosten in dat geval hoger dan 15%.

https://www.rijksoverheid...oord/hoogte-incassokosten

Edit, Pagina over geslagen zo te zien sorry

[ Voor 12% gewijzigd door HKLM_ op 26-06-2017 15:18 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 935029

emnich schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:57:
[...]

Maar goed, blijft open staan waarom je denkt dat als ze het wél hadden ontvangen dat je vriendin dan geen incassokosten had moeten betalen.
Dit is inderdaad het vervelende van het verhaal. Zelfs als OP volledig gelijk krijgt wat de noreply betreft is de vriendin ooit eens een betalingsverplichting aangegaan en die blijft gewoon staan totdat anders is overeengekomen. In de praktijk betekend dat vaak dat je eerst gewoon betaald, en daarna de boel weer terug krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 23:07
Titel van topic: Na = naar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Wim-Bart schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:54:
Het is wachten tot de eerste werknemer met de naam Narhalia Odette Reply haar eerste e-mail adres krijgt.

Het siert een bedrijf om gewoon een bounch of antwoord te sturen op mail die naar noreply, no-reply, no.reply wordt gestuurt. Het ontsiert bedrijven in Nederland dat ze geen geen-antwoord, geenantwoord, geen.antwoord adres hebben. Allemaal luiheid van beheerders.

Reden, consumenten zijn mensen uit alle lagen van de bevolking. Ik heb wel eens gehoord dat iemand dacht dat no-reply iets met reply uit de film Alien was, moest lachen, maar je hebt ze er tussen.

Ondanks dat het vrij discutabel is, hb je als bedrijf en zeker als incassobureau een zorgplicht. En met een paar klikken had de mailbox een mail kunnen terugsturen met bericht "Mail niet geaccepteerd, neem contact op met ....". Kleine moeite. En Tweakers moeten eens leren dat niet iedereen zo intelligent en slim is als ze zich zelf doen voorkomen.
Wat een onzin. Zullen we als bedrijf dan voortaan 5 PDF's meesturen bij elke mail die we sturen, met handleidingen? Oh, shit, maar hoe openen mensen überhaupt hun mail, zonder duidelijke instructies? Laten we dan de eerste keer maar het boek "Internet voor dummies" meesturen. En natuurlijk het instructieblad "Hoe open ik een PDF". Maar misschien moeten we voor al onze klanten dan ook een leescursus aanbieden?

En wat nu als ik een buitenlander in Nederland ben, en niet weet wat geenantwoord@tweakers.net betekent?

Bedrijven hebben een zorgplicht, maar iedere Nederlander opvoeden hoort daar niet bij.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Het is suf, dat klopt...

Je kunt verder lang en breed hierover discussieren, maar uiteindelijk heb je drie keuzes:
  1. Contact opnemen, situtatie uitleggen en overeenkomen dat het om een misverstand gaat en na betaling van het originele bedrag is de zaak afgerond.
  2. Geen contact opnemen, en het originele bedrag plus incassokosten betalen
  3. Geen contact opnemen (of niet overeenkomen dat het een misverstand was), alsnog alleen het originele bedrag betalen en kijken of men de incassokosten gaat vorderen.
Van al die opties, is de eerste de meest handige. Ik neem aan dat je vriendin in de tussentijd allang gebeld heeft, en de situatie heeft uitgelegd? Wat was de uitkomst daarvan? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als het er zo instaat, zonder een reply to of het emailadres waar het dan naar toe moet kan ik me de verwarring wel voorstellen. En had het bedrijf op z'n minst wel wat duidelijker mogen zijn in de manier van communiceren.

Als er niets bij staat hoe wel te reageren, sterker nog, als er wordt uitgenodigd om te reageren op die mail, dan kun je er wel een noreply bovenzetten, maar dat maakt het erg onduidelijk.
Imho is het gebruik van een noreply alleen handig als je daadwerkelijk een replyto instelt (in dat geval heb je er als gebruiker helemaal geen erg in). Of een heel duidelijke melding hoe je wel contact moet opnemen.

Dus imho erg slordig van het bedrijf om het zo te doen, en in dit geval zal 't vast voor meer mensen niet duidelijk zijn dat het om een noreply gaat, dus ik snap de fout best als het zo gegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
Ik heb namens mijn vriendin contact opgenomen via email (niet de no-reply email...). Ik zit nu op mijn werk. Kan niet zomaar even privé bellen. Het originele bedrag is inmiddels betaald. Mocht ik vandaag geen antwoord krijgen via email, dan bel ik ze. Dan maar even naar buiten.

Tot nu toe geen reactie (heb vanochtend vrij vroeg gemaild).

[ Voor 10% gewijzigd door be3a18 op 26-06-2017 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Jeroenneman schreef op maandag 26 juni 2017 @ 15:26:
[...]

Wat een onzin. Zullen we als bedrijf dan voortaan 5 PDF's meesturen bij elke mail die we sturen, met handleidingen? Oh, shit, maar hoe openen mensen überhaupt hun mail, zonder duidelijke instructies? Laten we dan de eerste keer maar het boek "Internet voor dummies" meesturen. En natuurlijk het instructieblad "Hoe open ik een PDF". Maar misschien moeten we voor al onze klanten dan ook een leescursus aanbieden?

En wat nu als ik een buitenlander in Nederland ben, en niet weet wat geenantwoord@tweakers.net betekent?

Bedrijven hebben een zorgplicht, maar iedere Nederlander opvoeden hoort daar niet bij.
Je overdrijft een beetje. Gewoon een antwoord mailtje met de tekst.

Uw mail is niet geaccepteerd, neem contact op met [Afdeling] [Telefoon].

De tijd die jij nodig had voor jouw tekst had je kunnen besteden om dit in te stellen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Wim-Bart op 26-06-2017 15:42 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Pagina: 1 2 Laatste