• Steamwitz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:44
Dag allemaal,

Ruim 4 jaar geleden heb ik een Sony Xperia tipo gekocht. Deze heeft altijd perfect gewerkt en mij nooit in de steek gelaten. Helaas heb ik nu al enige tijd last van kleine dingetjes: Soms wil hij niet aan de wifi, soms crasht een app spontaan, en soms wil hij niet updaten vanwege onvoldoende geheugen. Dit is altijd wel simpel op te lossen (respectievelijk telefoon opnieuw opstarten, app opnieuw starten, geheugen vrij maken), maar ik heb toch maar besloten om over niet al te lange tijd een nieuwe te kopen.

Echter, alles komt nu in een stroomversnelling. Vanochtend had Whatsapp onvoldoende geheugen en raakte berichtjes kwijt. Nu ben ik de backup aan het terugzetten, maar het lijkt erop dat die corrupt is. En mocht het al lukken, dan is de kans groot dat ik hetzelfde probleem binnenkort weer heb.
Ik heb om eerlijk te zijn, nu geen vertrouwen meer in de telefoon en ben op zoek naar een nieuwe.

De vorige keer had ik alle tijd om mij rustig te verdiepen in de materie, maar dit keer helaas niet. Over enkele drie dagen ga ik vrijwilligerswerk doen en is Whatsapp een essentiële tool. De telefoon heeft dus spoed.
Ik hoop dus dat jullie mij niet te hard afrekenen op het feit dat ik mij nog niet goed heb kunnen inlezen.

De eisen waaraan de telefoon moet voldoen zijn de volgende:
  • Het budget is ongeveer 140 Euro, maar als ik een goede reden heb (bv bang for buck), wil ik tot maximaal 180 Euro gaan. De telefoon moet simlockvrij zijn;
  • Het zou fijn zijn als hij in mijn broekzak past.
  • De telefoon zal hoofdzakelijk gebruikt worden voor bellen, sms'en en Whatsapp.;
  • Verder hoop ik de telefoon enkele jaren te kunnen gebruiken, dus het zou fijn zijn als deze wat betreft hardware/software even vooruit kan.
  • Een lange batterijduur indien mogelijk;
  • Android, maar dat komt vooral omdat ik goede ervaringen heb met mijn huidige telefoon.
  • Enkele dagen levertijd!
Telefoons die mij tot nu interesseren en geschikt lijken zijn de volgende, maar ik sta zeer open voor andere suggesties:Vergelijking pricewatch.

Wie kan (en wil) mij helpen? Alle hulp is welkom.

Edit: kleine verduidelijking.

Verwijderd

Xiaomi Redmi 4 importeren: https://www.ibuygou.com/p...gb-ram-16gb-rom-8650.html

Goedkoop, goed, veel features en onverslaanbare software-ondersteuning. Je moet echter niet bang zijn om een ROM te installeren, maar dit is simpel zat.

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2017 @ 15:58:
Xiaomi Redmi 4 importeren: https://www.ibuygou.com/p...gb-ram-16gb-rom-8650.html

Goedkoop, goed, veel features en onverslaanbare software-ondersteuning. Je moet echter niet bang zijn om een ROM te installeren, maar dit is simpel zat.
Gezien het binnen korte tijd moet lijkt me dit geen optie.

Ik ben zelf niet zo thuis in de budget markt, maar ben erg blij met mijn product: Motorola Moto G (2015) 2GB ram, 16GB opslag en zou dan wel een Moto G kunnen aanraden. Zo is de pricewatch: Motorola Moto G5 Zilver nu voor 175 euro te krijgen. Heb geen ervaring met de moto E serie, maar daar zou je ook naar kunnen kijken.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
Onder de 150 Euro zijn er 2 toestellen in de pricewatch het waard om naar te kijken:
Moto E en de Nokia 3. Moto E staa al langere tijd bekent voor zijn bang for buck, en de Nokia 3 heeft dezelfde specs maar is iets compacter en sneller doordat de processor hoger geklokt is.
https://tweakers.net/pricewatch/compare/815789;738857/

• Steamwitz
Thanks voor de suggesties!

De Xiaomi duurt idd te lang. Over drie dagen moet hij up-and-running zijn. Ik zal het even verduidelijken in de startpost.

De Motorola's (G5 en E4) en de Nokia heb ik toegevoegd aan mijn lijstje. Met name de Motorola's hebben mijn interesse, en daar ben ik mij nu volop over aan het lezen.

De Motorola G lijkt niet meer leverbaar.

• Steamwitz
Goed, ik ben intussen weer wat verder...

Twijfel nu nog tussen de Motorola E4 en G5. Ik denk dat het prijsverschil, de stand-by-tijd en bouwkwaliteit de beslissing gaan maken. Helaas kan ik over de E4 niet zo heel veel vinden over de stand-by-tijd en bouwkwaliteit.

De G5 heeft aluminium delen en de E4 lijkt volledig plastic. Is er iemand die aanvullende informatie weet?

En heeft iemand een idee welke van de twee langer mee gaat? (De batterijcapaciteit van beide is gelijk. Zou de resolutie en processor nog veel verschil uitmaken?)

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Koop gewoon een lumia 650. Android goede ervaring. Elke telefoon geeft een goede ervaring als je alleen belt en WhatsAppt.

• Steamwitz
Het is uiteindelijk de Moto E4 geworden. Heb hem nu een maand in gebruik en ben dik tevreden.
Bedankt voor alle hulp! (En @swhnld voor de gouden tip.)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
Steamwitz schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 13:50:
Het is uiteindelijk de Moto E4 geworden.
Misschien kun je een review schrijven hier op Tweakers van het toestel? Zeker gezien je zelf moeite had informtie te vinden over bouwkwaliteit e.d. help je daar dan weer anderen mee!
Pagina: 1