Dag allemaal,
Momenteel heb ik een 'ouderwetse' Samsung SGH-M150, welke ik gebruik voor korte gesprekken en het versturen van smsjes. Normaal gesproken zou deze telefoon nog wel enige tijd meegaan, maar omdat bijna iedereen om mij heen Whatsapp gebruikt, ben ik overstag gegaan en nu op zoek naar mijn eerste smartphone.
De eisen waaraan de telefoon moet voldoen zijn de volgende:
Telefoons die mij tot nu intresseren en geschikt lijken zijn de volgende, maar ik sta zeer open voor andere suggesties:
Wie kan (en wil) mij helpen met mijn keuze? Alle hulp is welkom.
Momenteel heb ik een 'ouderwetse' Samsung SGH-M150, welke ik gebruik voor korte gesprekken en het versturen van smsjes. Normaal gesproken zou deze telefoon nog wel enige tijd meegaan, maar omdat bijna iedereen om mij heen Whatsapp gebruikt, ben ik overstag gegaan en nu op zoek naar mijn eerste smartphone.
De eisen waaraan de telefoon moet voldoen zijn de volgende:
- Het budget is ongeveer 100 Euro, maar als ik een goede reden heb (bv bang for buck), wil ik tot maximaal 140 Euro gaan. Ik verwacht nog even zonder abonnement (prepaid) vooruit te kunnen, dus de telefoon moet simlockvrij zijn;
- De telefoon zal naast bellen en sms'en gebruikt worden voor Whatsapp via Wifi;
- Het zou een pre zijn als er GPS op zit en ik de telefoon incidenteel als routeplanner kan gebruiken;
- Verder hoop ik de telefoon enkele jaren te kunnen gebruiken, dus het zou fijn zijn als deze wat betreft hardware/software even vooruit kan.
- Een lange batterijduur indien mogelijk;
- Android, maar dat komt vooral omdat ik goede ervaringen heb met linux (Ubuntu).
- De pricewatch (incl. reviews);
- Reviews waarin meerdere telefoons werden vergeleken; en
- Topics vergelijkbaar met het mijne.
Telefoons die mij tot nu intresseren en geschikt lijken zijn de volgende, maar ik sta zeer open voor andere suggesties:
- Samsung Y S5360 (voornamelijk vanwege de prijs)
- Sony Xperia tipo (duurder, maar moderner besturingssysteem)
- Samsung Galaxy Ace S5830 (Na aanraden van HenkDePoema)
- LG E400 Optimus L3 (Na aanraden van TheMHZ)
Wie kan (en wil) mij helpen met mijn keuze? Alle hulp is welkom.
[ Voor 8% gewijzigd door Steamwitz op 01-12-2012 13:35 ]