• Steamwitz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-11 14:44
Dag allemaal,

Momenteel heb ik een 'ouderwetse' Samsung SGH-M150, welke ik gebruik voor korte gesprekken en het versturen van smsjes. Normaal gesproken zou deze telefoon nog wel enige tijd meegaan, maar omdat bijna iedereen om mij heen Whatsapp gebruikt, ben ik overstag gegaan en nu op zoek naar mijn eerste smartphone.

De eisen waaraan de telefoon moet voldoen zijn de volgende:
  • Het budget is ongeveer 100 Euro, maar als ik een goede reden heb (bv bang for buck), wil ik tot maximaal 140 Euro gaan. Ik verwacht nog even zonder abonnement (prepaid) vooruit te kunnen, dus de telefoon moet simlockvrij zijn;
  • De telefoon zal naast bellen en sms'en gebruikt worden voor Whatsapp via Wifi;
  • Het zou een pre zijn als er GPS op zit en ik de telefoon incidenteel als routeplanner kan gebruiken;
  • Verder hoop ik de telefoon enkele jaren te kunnen gebruiken, dus het zou fijn zijn als deze wat betreft hardware/software even vooruit kan.
  • Een lange batterijduur indien mogelijk;
  • Android, maar dat komt vooral omdat ik goede ervaringen heb met linux (Ubuntu).
Ik heb me zo goed mogelijk geprobeerd in te lezen via onder andere:Alleen nu zie ik door de bomen het bos niet meer en ben ik voor mijn gevoel nog geen stap verder. :+

Telefoons die mij tot nu intresseren en geschikt lijken zijn de volgende, maar ik sta zeer open voor andere suggesties:Vergelijking pricewatch.

Wie kan (en wil) mij helpen met mijn keuze? Alle hulp is welkom.

[ Voor 8% gewijzigd door Steamwitz op 01-12-2012 13:35 ]

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Waarom ga je niet voor een 2e handsje van een mede-tweaker voor een jaartje(of aantal maanden) zodat je daarna beter weet wat je wil: meer pixels, kleinere/groter scherm, beter camera of juist geen etc etc.

Tipo lijkt mij overigens wel een top toestel om mee te beginnen!

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:58
Voor twee mensen in mijn omgeving heb ik onlangs de 1e generatie Samsung Galaxy Ace (S5830) aanbevolen. Naar volle tevredenheid. Android 2.3, 5mp camera, GPS, uiteraard WiFi; alle functies die je van een volwaardige smartphone mag verwachten (specs). Dit model is in januari 2011 uitgekomen. Een korte zoektocht op Marktplaats leert dat hij tweedehands al vanaf € 70,- te krijgen is (nieuwwaarde atm is ongeveer € 150,-). Ook hier onder V&A wordt er eentje in nieuwstaat aangeboden.

Wat accuduur betreft, net als vele andere moet ook deze telefoon iedere dag opgeladen worden. Eén van de zaken waar je aan zult moet wennen als je overstapt op een smartphone!

[ Voor 20% gewijzigd door HenkDePoema op 30-11-2012 19:26 ]

Verwijderd

Ik zou je de Tipo adviseren door het betere scherm. Een scherm met meer pixels werkt eigenlijk altijd fijner :). De Y heeft een resolutie van 320x240 en de Tipo een resolutie van 480x320.

Iets duurder. Sony Xperia U een optie? Als je een prepaid toestel koopt van KPN, Hi of Telfort dan kun je gebruik maken van cash back: http://www.prepaidkorting.nl/ 200 euro voor dit toestel met KPN of Hi prepaid - 40 euro cashback. pricewatch: Sony Xperia U Zwart

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2012 19:51 ]

• Steamwitz
Bedankt voor jullie reacties!

@True:
De aanschaf van een 2e handsje van een mede-tweaker of marktplaats is zeker een goed idee, maar heeft niet mijn voorkeur.

@ChicaneBT:
De Sony Xperia U valt denk ik buiten mijn budget (inclusief cash back). Wel bedankt voor de cash back tip! Ik ga zeker even de voorwaarden doorlezen en onderzoeken wat de eventuele gevolgen zijn als ik een prepaid toestel (met simlock) koop.

@HenkDePoema:
De Samsung Galaxy Ace (S5830) is een interessant idee. Een nieuwe ligt ook boven mijn budget, maar volgens mij kan ik voor deze ook gebruik maken van de cash back actie en dan valt hij er binnen, dus over deze telefoon ga ik me beter inlezen.

Wat ik nu nog niet snap... Als ik de Samsung Galaxy Ace S5830 vergelijk met de Sony Xperia tipo, dan is de Samsung veel duurder, maar heeft de Sony een nieuwer besturingssysteem, een hogere scherm resolutie en meer opslag en werkgeheugen. De Samsung heeft wel een iets grotere schermdiagonaal, een betere camera en accuduur en gorillaglas, maar is dit de verklaring voor het prijsverschil?

• TheMHZ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-02-2024
Als je echt op zoek bent naar een budget telefoon, is de LG L3 E400 niet iets voor jou? met de cashback actie zou je hem kunnen kopen voor ong. 70 - 80 euro simlockvrij. Het is niet een toptoestel, maar waarschijnlijk wel het toestel waar je het meeste waar voor je geld krijgt.

• Steamwitz
Die LG L3 E400 is inderdaad ook nog een optie... :) Het wordt er niet makkelijker op. :+

Ik heb ze gisteravond (incl. de LG) nog eens goed vergeleken en intussen ook gekeken waar de telefoons te koop zijn. Ik denk dat ik voor de Sony Xperia tipo ga, deze kost bij de Saturn 134 Euro, maar vanwege de actie (15 Euro korting per 100 Euro) verwacht ik hem voor 119 Euro te kunnen kopen, dit is inclusief korting.

Is er overigens nog iemand die antwoord weet op mijn eerder gestelde vraag? Want daar ben ik nog heel erg in geïnteresseerd.
Steamwitz schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 09:39:
... Als ik de Samsung Galaxy Ace S5830 vergelijk met de Sony Xperia tipo, dan is de Samsung veel duurder, maar heeft de Sony een nieuwer besturingssysteem, een hogere scherm resolutie en meer opslag en werkgeheugen. De Samsung heeft wel een iets grotere schermdiagonaal, een betere camera en accuduur en gorillaglas, maar is dit de verklaring voor het prijsverschil?

[ Voor 6% gewijzigd door Steamwitz op 02-12-2012 14:44 ]

Verwijderd

Resolutie scherm is hetzelfde bij de Ace en Tipo. Alleen de Tipo heeft meer intern geheugen wat belangrijk is en heeft meer ruimte om apps op te slaan ook wel zo prettig. 150MB is waardeloos weinig en is alleen goed te verhelpen door met behulp van root toegang dingen te veranderen.

Kleurweergave zal de Ace beter zijn die heeft 16mio kleuren, de Tipo 262.000 kleuren.
Vergelijk de rest van de specs via de respectievelijke sites van de fabrikanten.
http://www.samsung.com/nl...bile-phone/GT-S5839OKIVDF
http://www.sonymobile.com...eria-tipo/specifications/

De Ace heeft een oudere processor.
Bron: Wikipedia: Snapdragon (system on chip)

Ikzelf heb de LG L3 voor een spotprijs kunnen aanschaffen dus ik ben er tevreden mee, maar als ik de volle mep er voor moet betalen zou ik niet erg tevreden zijn. Het scherm is voor het aantal pixels eigenlijk iets te groot waardoor je een pixelachtig effect krijgt. Daarnaast is het door een resolutie van 240x320 niet erg scherp en is de kijkhoek erg slecht.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2012 00:38 ]

Verwijderd

Deze aanbieding is mogelijk ook iets voor je: http://www.ibood.com/nl/nl/
Acer Liquid Glow E330 Android 4.0 smartphone

• Steamwitz
Het is uiteindelijk de Sony Xperia Tipo geworden vanwege de schermresolutie en Android 4. Allemaal heel erg bedankt jullie hulp. Ik heb er veel aan gehad. :)
Pagina: 1