Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

simpelen agenda server on Ubuntu 16.4

Pagina: 1
Acties:

• wessel1512
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 12:03
hallo mensen van tweakers

ik ben opzoek naar een agenda
die met CalDAV en CardDAV support
hallen alle server die ik tot nu heb out geprobeerd
kan ik maar niet werkend krijgen om dat er geen goeden documentatie
bij zat

heer is een lijst met de servers die ik al out geprobeerd heb
Baïkal
CalendarServer
radicale
davical

wie weet een goede server
met een goede handleiding of tutorial
en het liefst ook een admin web gui :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 18:10

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

De manier waarop je het post, lijkt het issue meer te zitten tussen stoel en keyboard dan dat het aan de pakketten ligt die je al zegt te hebben getest.

Ik ben niet thuis in Linux en heb basiskennis maar na gewoon een minuutje lezen in de documentatie van Radicale en ownCloud, laat me toch zien dat je binnen een kwartier een werkend omgeving kan opzetten met een GUI, support voor verschillende clients, een reverse proxy kan configureren en meer zaken die handig zijn voor "een agenda". Alleen al voor Radicale vond ik 3 of 4 YT-videos zie rustig een half uurtje duren en toch wel simplistisch laten zien wat je ermee kan, welke stappen er doorlopen moeten worden etc.

Het is wel jammer dat je niet aangeeft in de startpost waarom de 4 applicaties die je getest hebt niet werken en/of niet voldoen. Daarmee wordt het namelijk zeer lastig om een betere inschatting te krijgen welke precieze feature je nodig hebt maar niet in die 4 zit. Of welke zaken vreemd verlopen terwijl de documentatie hier niets over zegt. Het kan ook liggen aan jouw distro; ik ken Ubuntu 16.4 niet als een distro dus mogelijk zou je gewoon naar 16.04.2 LTS kunnen kijken of anders naar Debian 9.0.0

[ Voor 16% gewijzigd door MAX3400 op 25-06-2017 12:33 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
De punt op je toetsenbord lijkt niet te werken. Heb je daar al een topic voor geopend?

Ik vraag me wel af hoe je de puntjes op de i hebt gekregen als de . het niet doet?

Radicale zou inderdaad moet werken en daar is zeker wel documentatie over te vinden.

• wessel1512
radicale heb ik werken allen ik wil liever Baïkal gebruiken

ps radicale werkniet goed op Ubuntu 16.04.2 LTS allen werkend gekregen op 14.04

• Squ1zZy
  • Niet online
wessel1512 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 12:50:
radicale heb ik werken allen ik wil liever Baïkal gebruiken

Ik denk dat de topic van iets betere kwaliteit voorzien moet worden voordat iemand je kan helpen. Niet alleen de grammatica is om te huilen, maar ik mis inhoud, wat je zelf geprobeerd heb en wat niet werkt. Als je duidelijk bent dat je een enkele programma niet werkend kan krijgen (inclusief foutmelding en waar je al naar gezocht hebt) kan een Tweaker misschien behulpzaam zijn. Echter is dat nu wel lastig.

Overigens staat je topic bij Windows Servers en dat is over het algemeen niet de juiste mensen om aan te kloppen met Linux vragen :)

• MAX3400

MAX3400

wessel1512 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 12:50:
Moet je even Googlen op PHP7 dependencies.

Vooralsnog, en mogelijk dat ik me niet goed uitdruk, zien we 0 errors/issues die je bent tegengekomen. Alleen "werkt niet". Dan wordt het lastig troubleshooten want in elk bash-script hoef je maar een # of een linebreak verkeerd te hebben en er gebeurt helemaal niks.
Squ1zZy schreef op zondag 25 juni 2017 @ 12:55:
[...]

Overigens staat je topic bij Windows Servers en dat is over het algemeen niet de juiste mensen om aan te kloppen met Linux vragen :)
Praat voor jezelf; er zijn heus wel Microsoft kenners die ook scripting of andere OS'en kennen. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door MAX3400 op 25-06-2017 13:00 ]

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Squ1zZy schreef op zondag 25 juni 2017 @ 12:55:
[...]
Volgens mij heet dit forum nog altijd "Serversoftware en Windows Servers" dus het lijkt me dat ie wel goed staat. Ook de omschrijving geeft aan dat het over allerhande serversoftware gaat en niet specifiek dat het op Windows gericht is :>

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• MAX3400

MAX3400

spone schreef op zondag 25 juni 2017 @ 13:00:
[...]

Volgens mij heet dit forum nog altijd "Serversoftware en Windows Servers" dus het lijkt me dat ie wel goed staat. Ook de omschrijving geeft aan dat het over allerhande serversoftware gaat en niet specifiek op Windows gericht is :>
offtopic:
Radicale is ook werkend te krijgen op Windows / Cygwin dus wat dat betreft... En tegenwoordig heb je ook een Linux-stack onder Windows met enige beperkingen; de dependencies en kernel-versie die daarbij horen lijken voornamelijk te wijzen naar standaard Ubuntu ;)

• wessel1512
normaal gesproken zet ik ook dit aan het begin van het topic maar ik dacht dat zal bijkbaar niet meer nogizijn
bijkdaar niet

dus

alvast sorry voor de spelfouten en ander fout Nederland in dit topic
ben dyslectie's kan er helaas zelf ook niet veel aan doen

dus als je gefresteert raakt door het sleget nederlands is dit niet het topic voor je
ik heb niet zoveel zin in deze discussie

ps ik denk dat ik owncloud ga proberen

[ Voor 4% gewijzigd door wessel1512 op 25-06-2017 13:04 ]

• MAX3400

MAX3400

wessel1512 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 13:02:

Dyslexie maakt me niet uit; het OS en de applicatie waar je mee probeert te spelen, geven waarschijnlijk fouten/meldingen die je zonder problemen kan copy/paste in Google of aan ons kan verstrekken (het liefst binnen code-tags zodat het leesbaar blijft).

De meeste tutorials/handleidingen zijn vaak ook makkelijk copy/paste voor de commando's die je moet uitvoeren. Hiermee voorkom je mogelijk ook dat jouw dyslexie ervoor zorgt dat een installatie niet goed verloopt.

Hopelijk kan je wel iets meer info verstrekken over wat er niet werkt in 16.04 en Baikal.

• Squ1zZy
  • Niet online
spone schreef op zondag 25 juni 2017 @ 13:00:
[...]

Volgens mij heet dit forum nog altijd "Serversoftware en Windows Servers" dus het lijkt me dat ie wel goed staat. Ook de omschrijving geeft aan dat het over allerhande serversoftware gaat en niet specifiek dat het op Windows gericht is :>
Daar heb je een goed punt ;)

Betekent dat Non-Windows Operating Systems alleen voor client OS is bedoeld?

• firebird_1979
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Misschien heb je hier iets aan:

Baikal
https://altan.me/how_to_i...carddav_server_on_debian/

Owncloud:
https://www.howtoforge.co...installation-on-debian_8/

Je zegt niet wat er precies fout gaat dus in die zin kan niemand je (nog) helpen hier.

• wessel1512
de Dyslexie was ook niet bedoelt voor iedereen
allen voor de mesnen die te begine te vervelen zo las Squ1zZy

ps bedankt firebird_1979

voor de handleiding

wat heb ik gedaan

sudo apt-get install apache2 php7.0 php7.0-sqlite3 sqlite3

sudo git clone https://github.com/fruux/Baikal.git

cd Baikal/

make

error

composer update
Loading composer repositories with package information
Updating dependencies (including require-dev)
Your requirements could not be resolved to an installable set of packages.

Problem 1
- sabre/dav 3.1.4 requires ext-mbstring * -> the requested PHP extension mbstring is missing from your system.
- sabre/dav 3.1.3 requires ext-mbstring * -> the requested PHP extension mbstring is missing from your system.
- sabre/dav 3.1.2 requires ext-mbstring * -> the requested PHP extension mbstring is missing from your system.
- Installation request for sabre/dav ~3.1.2 -> satisfiable by sabre/dav[3.1.2, 3.1.3, 3.1.4].

To enable extensions, verify that they are enabled in those .ini files:
- /etc/php/7.0/cli/php.ini
- /etc/php/7.0/cli/conf.d/10-opcache.ini
- /etc/php/7.0/cli/conf.d/10-pdo.ini
- /etc/php/7.0/cli/conf.d/15-xml.ini
- /etc/php/7.0/cli/conf.d/20-calendar.ini
- /etc/php/7.0/cli/conf.d/20-ctype.ini
- /etc/php/7.0/cli/conf.d/20-dom.ini
- /etc/php/7.0/cli/conf.d/20-exif.ini
- /etc/php/7.0/cli/conf.d/20-fileinfo.ini
- /etc/php/7.0/cli/conf.d/20-ftp.ini
- /etc/php/7.0/cli/conf.d/20-gettext.ini
- /etc/php/7.0/cli/conf.d/20-iconv.ini
- /etc/php/7.0/cli/conf.d/20-json.ini
- /etc/php/7.0/cli/conf.d/20-pdo_sqlite.ini
- /etc/php/7.0/cli/conf.d/20-phar.ini
- /etc/php/7.0/cli/conf.d/20-posix.ini
- /etc/php/7.0/cli/conf.d/20-readline.ini
- /etc/php/7.0/cli/conf.d/20-shmop.ini
- /etc/php/7.0/cli/conf.d/20-simplexml.ini
- /etc/php/7.0/cli/conf.d/20-sockets.ini
- /etc/php/7.0/cli/conf.d/20-sqlite3.ini
- /etc/php/7.0/cli/conf.d/20-sysvmsg.ini
- /etc/php/7.0/cli/conf.d/20-sysvsem.ini
- /etc/php/7.0/cli/conf.d/20-sysvshm.ini
- /etc/php/7.0/cli/conf.d/20-tokenizer.ini
- /etc/php/7.0/cli/conf.d/20-wddx.ini
- /etc/php/7.0/cli/conf.d/20-xmlreader.ini
- /etc/php/7.0/cli/conf.d/20-xmlwriter.ini
- /etc/php/7.0/cli/conf.d/20-xsl.ini
You can also run `php --ini` inside terminal to see which files are used by PHP in CLI mode.
Makefile:30: recept voor doel 'composer.lock' is mislukt
make: *** [composer.lock] Fout 2

[ Voor 106% gewijzigd door wessel1512 op 25-06-2017 13:43 ]

• MAX3400

MAX3400

Zoals ik eerder al zei: ga eens op zoek naar PHP7.0 en de bijbehorende packages. De eerste error die ik lees in jouw laatste post, wordt veroorzaakt door te weinig dependencies achter je eerste apt-get.

• wessel1512
depedasie opgelost

ik miste php7.0-mbstring

sudo apt-get install php7.0-mbstring

nu dit

composer update
Loading composer repositories with package information
Updating dependencies (including require-dev)

[RuntimeException]
/home/test/Baikal/vendor does not exist and could not be created.

update [--prefer-source] [--prefer-dist] [--dry-run] [--dev] [--no-dev] [--lock] [--no-plugins] [--no-custom-installers] [--no-autoloader] [--no-scripts] [--no-progress] [--with-dependencies] [-v|vv|vvv|--verbose] [-o|--optimize-autoloader] [-a|--classmap-authoritative] [--ignore-platform-reqs] [--prefer-stable] [--prefer-lowest] [-i|--interactive] [--root-reqs] [--] [<packages>]...

Makefile:30: recept voor doel 'composer.lock' is mislukt
make: *** [composer.lock] Fout 1

[ Voor 3% gewijzigd door wessel1512 op 25-06-2017 14:27 ]

• MAX3400

MAX3400

Ok... En wat was nu de oplossing? Dat is wel handig om te weten als morgen de volgende persoon het idee heeft om dezelfde installatie uit te voeren, dit topic tegenkomt en er staat alleen "opgelost".
/home/test/Baikal/vendor does not exist and could not be created.
Volgens mij voer je de helft uit als sudo en de andere helft niet of je user-account heeft niet de correcte systeem-permissies.

Maar, even constructief; het helpt aanzienlijk meer als je je Ubuntu-installatie in het Engels hebt; dan kan je errors direct in Google gooien. Het zomaar neergooien van de een na de andere error helpt ons niet en jou al helemaal niet.

• wessel1512
de make heft gedrijd
en nu heb deze bestaande

build composer.json Core LICENSE README.md vendor
CHANGELOG.md composer.lock html Makefile Specific

allen nu loop ik vant
wat is de volgende stap

• MAX3400

MAX3400

Baikal installation instructions:
To install Baïkal, download the latest zip file from the releases page on github. After downloading the file, unpack it and upload it to your server.

After uploading, you must make sure that the Specific directory is writeable by your webserver process. This might mean that you need to give 'world-write' access via your FTP client, or maybe that you run chown www-data:www-data Specific on a console.

After that step has been completed, you can access the installer by browsing to

http://yourserver.example.org/baikal/html/

Follow the intructions there to complete the installation.
Ik ben dus volledig kwijt wat je aan je makefile etc. allemaal aan het doen bent?

• Question Mark
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

wessel1512 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 13:02:
alvast sorry voor de spelfouten en ander fout Nederland in dit topic
Je kunt gewoon je tekst door een spellingscontrole laten controleren. Dat scheelt al een hoop in de leesbaarheid. Niks mis met wat taal- en typefouten, die maakt iedereen wel. Maar dat je er niet veel aan kunt doen klopt niet helemaal...

Probeer nu eens duidelijk uit te leggen welke procedure je volgt, waar je nu precies vastloopt, en wat je al gedaan hebt om dit op te lossen.
Squ1zZy schreef op zondag 25 juni 2017 @ 13:08:
[...]
Betekent dat Non-Windows Operating Systems alleen voor client OS is bedoeld?
Nee, alles wat een Non-Windows OS is. Uit de FAQ van NOS:
Dit subforum is opgezet voor vragen en discussies over Non-Windows Operating Systems is een forum speciaal voor de groep computergebruikers die in tegenstelling tot velen geen Microsoft Windows of Apple besturingssysteem draaien op hun computer. Op dit forum kan je dus terecht met je vragen, verhalen en ervaringen over alle andere besturingssystemen en gerelateerde software. Als voorbeeld zijn daar natuurlijk Linux, UNIX, Novell Netware en de *BSD varianten.

[ Voor 36% gewijzigd door Question Mark op 26-06-2017 08:15 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• wessel1512
ik ben gestopt met het installeren Baïkal

wel bedankt voor alle hulp
ik ga heer later me verder proberen

en nu ben ik over gestapt naar owncloud
allen dat loopt ook niet helemaal lekken

want las ik de kalender Appa probeer te installeren
krijg ik nu dit

error
Handtekening kon niet worden geverifieerd. Nee contact op met de ontwikkelaar van de app en check uw beheerscherm.

als iemand mij heer bij zowe willen helpen

Modbreak:Haal nu eerst bovenstaande tekst eens door een spellingscontrole heen. Ondanks je dyslexie is dat iets wat je prima even kunt doen. Het is op deze manier bijna niet te lezen...

[ Voor 17% gewijzigd door Question Mark op 26-06-2017 12:34 ]

• MAX3400

MAX3400

wessel1512 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:58:

Handtekening kon niet worden geverifieerd.
Nogmaals: regel dat je installaties in het Engels worden uitgevoerd. 1x door Google trekken en https://doc.owncloud.org/.../issues/code_signing.html kwam naar voren als directe error/oplossing van ownCloud zelf.

Tenminste, ik ga ervanuit dat je versie 9 gebruikt want ook dat is ons niet bekend op basis van de dusver aanwezige informatie.

Maar, zoals ik eerder al subtiel verzocht: niet alleen errors neerflikkeren posten. Laat ons duidelijk zien:
- waar dit precies voorkomt
- welke stap uit welke handleiding dat was
- welke oplossingen de leverancier zelf al geeft op hun forums/documentatie

• wessel1512
probleem gevonden
het probleem was bekent
https://github.com/owncloud/calendar/issues/800

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:18

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Niet om het één of ander, maar het core developmentteam van Owncloud heeft dat project verlaten en is doorgegaan met Nextcloud. Als je dus iets zoekt in die richting, ga dan voor Nextcloud in het kader van "when the core dev team leaves, you follow".

Overigens gebruik ik zelf Nextcloud met de CALdav calendar plugin, werkt erg prettig. Ook met mobile clients.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik gebruik al een tijd SOGo, maar dat is eventueel wat complexer. Het lijkt me best nuttig eventuele ervaringen in Ervaringen: Groupware te verzamelen.
Pagina: 1