Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10-05 10:45
Hallo allemaal,

Momenteel ben ik aan het stoeien met Apple HomeKit, daarvoor heb ik een iPad mini aan de muur bevestigd met magneten en wil ik deze voorzien van permanente aansluiting op het lichtnet.

Precies onder de iPad zit 230v achter de bediening van mijn mechanische ventilatie. Nu is het natuurlijk het mooist om de iPad hier op aan de sluiten. Ik kan alleen niets vinden dat passend is (en klein genoeg...) om er achter te zetten en daarmee de iPad te voorzien van 5v 2,1A. Trafos die ik vind zijn idioot groot of leveren niet genoeg... Ideeën?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Tjah, wat is te groot? Immers, 2,1A usb-laders zijn er in overvloed. Kost je ± een tientje bij elke electronicazaak en belhuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Rgerr schreef op zondag 25 juni 2017 @ 11:26:
Trafos die ik vind zijn idioot groot of leveren niet genoeg... Ideeën?
Een trafo is zo groot/klein als het moet om de spanning correct om te vormen. Er is een maximaal "minimum" aan de grootte van een trafo om van 220V naar 5V te kunnen gaan.

Eventueel kan je eens bij de lokale handyman ofzo kijken; die hebben vaak universele transformators en soms in best interessante vormen (minder hoog / minder breed / etc).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-05 13:55

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Apple heeft zelf toch ook opladers van 5,1v en 2,1A?

pricewatch: Apple USB-lichtnetadapter van 12W

[ Voor 57% gewijzigd door MedionAkoya op 25-06-2017 11:39 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Hoe groot moet het zijn?
En hoe handig ben je zelf? Het binnenwerk van KOPPLA moet je toch wel in een lasdoos kwijt kunnen,
Wil je niet zelf klussen, dan is https://www.usbstopcontac...ntact-basic-enkel-1-pack/ misschien wat?

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:48

ByteDelight

Retro computing is alive!

Je moet niet zoeken naar een trafo, maar naar een switching power supply.
Trafo's zijn al jaren outdated.

http://www.ebay.nl/sch/i....w=5v+2.1a+supply&_sacat=0

Zonder car adapters:
http://www.ebay.nl/sch/i....upply+-car+-cars&_sacat=0

[ Voor 66% gewijzigd door ByteDelight op 26-06-2017 00:33 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:44
Die iPad trekt alleen 2A als je hem gebruikt en tegelijk de accu laad.
Als je hem permanent aan de voeding hebt hangen zal de accu altijd vol zijn.
Ik gebruik mijn oude iPad op dezelfde manier en een adapterje van 1A is ruim voldoende.
(ik gebuik dat kleine dingetje dat je bij een iPhone krijgt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
De ruimte achter de bediening is vrij klein, deze zit in een inbouwdoos. Is maar een kleine 2 cm beschikbaar (diepte)... Jullie suggesties en wat ik tot nu toe heb gevonden past daar niet lekker in, dus ben bang dat ik een nieuwe doos kan boren, of een verlengsnoer moet gebruiken. 🤡

Het is niet mogelijk om een 12v omvormer te gebruiken? Deze zijn wel kleiner te vinden, zo ver ik kan zien...

[ Voor 16% gewijzigd door Rgerr op 26-06-2017 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Oplossing gevonden: hlk-5m05 via het bekende Chinese e-commerce bedrijf. Beetje solderen en dan moet het lukken. Dank voor al jullie hulp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Dapper :)
Vergeet je niet eea voor te schakelen zodat je aan de EMC eisen voldoet?
Afbeeldingslocatie: https://hobbytronics.com.pk/wp-content/uploads/HLK-5M05_fuses.jpg
ik wil je er op wijzen dat het over komt alsof je de goedkoopste elektronica die je kon vinden (zonder zekering), in een kleine behuizing zonder ventilatie, uit het zicht, achter een lithiumaccu wil plakken.
Als er iets mis gaat is er niet eens een stekker die je los kan trekken.

[ Voor 46% gewijzigd door Proton_ op 26-06-2017 20:37 ]

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Is dit niet iets: https://www.iculture.nl/n...ock-voor-het-stopcontact/
Is er met lightning connector en met 30 pins. Heb je die magneten niet eens nodig :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Ik begrijp de zorgen en snap het. Misschien toch een alternatief verzinnen, was al wel van plan om de 230v aansluiting in een lasklem te zetten, juist zodat ik het eenvoudig kon loshalen. Maar, het is natuurlijk niet ideaal... Nog maar eens een nachtje over brainstormen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:36

Blokker_1999

Full steam ahead

Toch ook even opmerken dat je uit de hlk-5m05 slechts 5W kunt halen, maw slechts 1A en niet de gewenste 2A. Niet ideaal is trouwens een understatement wanneer je zelf gaat beginnen knutsellen. Het laatste wat je wenst is dat er brand ontstaat

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
Het is ondertussen gelukt, zonder de hlk-5m05, maar met een uit elkaar gehaalde iPhone oplader. De stekker er afgehaald en de draden van de printplaat met lasklemmen aan 230v aangesloten. Die achter de thermostaat geplaatst en het werkt perfect zo.

Zo is het geïsoleerd en een gewoon veilige oplader kunnen gebruiken. Bedankt voor al jullie hulp/meedenken.

P.s. Ik had graag een foto er van geüpload ter illustratie, maar daar heb ik niet genoeg 'karma' voor. :+

[ Voor 13% gewijzigd door Rgerr op 07-07-2017 10:00 ]

Pagina: 1