Toon posts:

Foto's kwijt bij upgrade naar windows 10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afgesplitst van (een oud topic) door JackSparrow : Documenten kwijt bij upgrade naar windows 10

Vandaag een update uitgevoerd na diverse aanmaningen vanuit het systeem om dit uit te voeren. Tot 3 maal toe dit een uur uitgesteld en vervolgens toch maar gedaan. Na 20 min. regelmatig installeren - updaten opnieuw opstarten e.d. deed alles het weer maar ik heb nu een groot probleem, want nu ben ik al mijn foto's die op mijn C schijf stonden kwijt. Ik had gelezen dat ze onder windows_old terug te vinden zouden moeten zijn maar ik kan ze hier niet terug vinden??? Weet iemand een andere manier om ze terug te vinden of kan ik de update ongedaan maken zodat alles weer teruggezet wordt? (inclusief mijn foto mappen)

Groet Guus

[ Voor 8% gewijzigd door TheVMaster op 25-06-2017 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:37
De windows_old map is verborgen met standaard instellingen. Je kunt verborgen systeembestanden en-mappen zichtbaar on Configuratie scherm --> Explorer Instellingen (of hoe dat dan ook in het Nederlands heet op Win 10).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ho, stop! Voordat je gaat lopen kutten, eerst een keer of twee opnieuw opstarten. Als dan de boel nog niet op de juiste plek staat, een 1-op-1 kopie van je schijf maken (met bijvoorbeeld dd onder linux), waarna je zelf kan gaan lopen kloten. Voor je het weet heb je je data voorgoed vernaggeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 16:41:
Vandaag een update uitgevoerd na diverse aanmaningen vanuit het systeem om dit uit te voeren. Tot 3 maal toe dit een uur uitgesteld en vervolgens toch maar gedaan. Na 20 min. regelmatig installeren - updaten opnieuw opstarten e.d. deed alles het weer maar ik heb nu een groot probleem, want nu ben ik al mijn foto's die op mijn C schijf stonden kwijt. Ik had gelezen dat ze onder windows_old terug te vinden zouden moeten zijn maar ik kan ze hier niet terug vinden??? Weet iemand een andere manier om ze terug te vinden of kan ik de update ongedaan maken zodat alles weer teruggezet wordt? (inclusief mijn foto mappen)

Groet Guus
Heb je ook al een keer gereboot? Bij de eerste aanmelding (direct na de upgrade) is nog niet alles goed gezet/synchronized met je Microsoft account.

Waar op de C schijf stonden de foto's?

<edit>
@TommyboyNL was me voor.. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
TommyboyNL schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 16:48:
Ho, stop! Voordat je gaat lopen kutten, eerst een keer of twee opnieuw opstarten. Als dan de boel nog niet op de juiste plek staat, een 1-op-1 kopie van je schijf maken (met bijvoorbeeld dd onder linux), waarna je zelf kan gaan lopen kloten. Voor je het weet heb je je data voorgoed vernaggeld.
Allemaal niet nodig, gewoon goed je backup regelen, alle data die geen (goede) backup heeft is blijkbaar de 50 euro die een externe HDD kost niet eens waard ;)
1 op 1 kopie is handig bij data recovery van een stervende hardeschrijf/ssd maar zolang de hardware gewoon werkt is het niet de oplossing.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Allen,

Bedankt voor jullie snelle reactie. Foto's zijn weer teruggevonden en ben nu bezig met een back-up. Systeem had een nieuwe map gemaakt onder gebruikers die niet herkenbaar was voor mij.
Wel vreemd dat windows ze na een update in een andere map plaatst maar enfin ik heb ze weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:49
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 17:31:
Hoi Allen,

Bedankt voor jullie snelle reactie. Foto's zijn weer teruggevonden en ben nu bezig met een back-up. Systeem had een nieuwe map gemaakt onder gebruikers die niet herkenbaar was voor mij.
Wel vreemd dat windows ze na een update in een andere map plaatst maar enfin ik heb ze weer terug.
Maar, van welk OS naar welk OS heb je nu eigenlijk een 'update' gedaan, als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 17:31:
Hoi Allen,

Nu kan je er donder op zeggen dat na een paar reboots die bestanden weer weg zijn, en dit keer definitief. Waarom heb je het topic niet doorgelezen, en al helemaal de reacties specifiek op jou gericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:40
TommyboyNL schreef op zondag 25 juni 2017 @ 11:48:
[...]

Nu kan je er donder op zeggen dat na een paar reboots die bestanden weer weg zijn, en dit keer definitief. Waarom heb je het topic niet doorgelezen, en al helemaal de reacties specifiek op jou gericht?
:? :?

Waarom zou zo'n map spontaan verdwijnen? Daarnaast is TS de boel al aan het backuppen, dat lijkt me afdoende zekerheid geven.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Normaliter zouden alle documenten in de Mijn Documenten map en aanverwanten niet moeten missen na een upgrade naar Windows 10 of tussen de 10 builds. Toch is het altijd een goed idee om back-ups te hebben om waardevolle bestanden veilig te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn bestanden teruggevonden in OneDrive ik weet niet of het voor iedereen geld maar kon ze daar weer terugzetten naar mijn documenten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapheuvel
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 25-09 21:27
Als je W10 en office koppelt aan je windows (hotmail, live, office365) account slaat hij automatisch je office documenten op op je onedrive. Ben je je bestanden echt kwijt en kun je ze niet meer terugvinden stop dan direct met het gebruik van je PC, haal je schijf er uit (https://www.dataterug.nl/index.php/home#verw) en herstel met bhv Recuva via een andere PC je files. Zie ook: https://www.facebook.com/DataTerug/posts/135538697107137
Pagina: 1