Toon posts:

Documenten kwijt bij upgrade naar windows 10

Pagina: 1
Acties:
  • 13.456 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een upgrade gedaan naar Windows 10. Al mijn bestanden (afbeeldingen, documenten, video's, favorieten, desktop documenten etc) stonden op de C: schijf. Toen de upgrade klaar was kreeg ik een windows 10 achtergrondscherm. Mijn emailinstellingen, favorieten en desktop documenten waren allemaal verdwenen. Ik heb deze allemaal teruggezet en tevens kreeg ik bij het openen van "verkenner" standaard "deze pc" als instelling. Ik heb toen al mijn documenten, favorieten, afbeeldingen, video's en desktop documenten naar "deze pc" verplaatst en daarbij de documenten van de C:schijf verwijderd. Toen ik daarna de computer afsloot en opnieuw opstartte, kreeg ik mijn oude opstartscherm weer en was alles verdwenen op zowel de C:schijf (logisch) als op "deze pc" met als gevolg dat nu alle bestanden kwijt zijn. Ze zijn nergens te vinden in "verkenner" en ze zitten ook niet in de prullenbak. Heeft er iemand een tip waar ik ze terug kan vinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 22:17
Kijk eens in de verkenner of er een map op c is met de naam gebruikers of users
Open die map en kijk of je een andere naam ziet dan jouw eigen naam of dat er bijv _1 achter staat. Mogelijk staan ze dan in de die andere map

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Wat bedoel je met 'oude opstartscherm'? is dat je desktop? Of kom je na het opnieuw opstarten weer in een oude versie van Windows terecht ofzo?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn laptop heeft standaard een rood achtergrondscherm. Na de installatie was deze blauw (standaard Windows 10?). Toen heb ik alle wijzigingen gemaakt. Vervolgens startte ik de laptop opnieuw op en toen was deze weer rood en alle instellingen van het blauwe scherm waren weer verdwenen,

Ik heb de hele verkenner uitgeplozen maar niets gevonden. Ook via search worden de documenten niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik ken geen enkele windows met een rood scherm (gelukkig maar), maar het zal best wel mogelijk zijn.

Denk dat je dus wat exotische instellingen had, misschien met wat exotische programmas om de boel er anders dan gewoon te laten uitzien. Dat is natuurlijk allemaal leuk en aardig. Maar dan moet je niet verwachten dat bij een her-install al die zaken "gewoon' worden meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Je bestanden staan in de map C:/Windows.old/

[ Voor 49% gewijzigd door Alexxxxxxxxxx op 24-11-2015 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieking
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-12-2023

Sieking

Freelance ITer

Alexxxxxxxxx was met net voor, idd c:\windows.old\

If you can't take the heat, get burried!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas staan ze niet op op c:\windows.old\
Neem aan dat ik ze dan wel gevonden had via de "search" functionaliteit
Het rode achterscherm heeft niets te maken met een exotische versie (dit is de achtergrond die vanuit Packard Bell standaard geinstalleerd was). Waar het om gaat is dat het achtergrondscherm tijdelijk anders was na de installatie en na het opnieuw opstarten kreeg ik weer het vertrouwde oude (rode) achtergrondscherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:45

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Wanneer het belangrijke bestanden waren:
PC uitzetten --> booten met usb stick en vervolgens met recovery je bestanden terug proberen te halen.
Of gewoon je backup terugzetten, als je die hebt.

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb momenteel hetzelfde probleem... alle documenten en foto's zijn weg, ook niet meer in windows.old te vinden... Heb jij een manier gevonden om de documenten terug te halen? Alle tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Simpelweg een backup terug zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:37
Kijk eens of je met Recuva nog dingen terug kunt vinden. Het beste is de harde schijf onmiddellijke af te koppelen en met een andere computer te bekijken om zoveel als mogelijk dataverlies te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DJiNn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-08 10:01

X-DJiNn

Knooier !

Weet je zeker dat je bestanden op de C-schijf stonden ?
Kan het niet zo wezen dat er een tweede partitie aanwezig is waarnaar de mappen: "Documenten, Afbeeldingen, Favorieten, ed. " (door middel van Lokatie instellingen van de map) verwijzen.
En dat die tweede partitite niet actief is en/of is voorzien van een drive-letter. Dat probleem heb ik namelijk elke keer met een clean install. Kijk hiervoor in je "schijfbeheer"

Staan je rechten ook goed op deze mappen ? Kun je ook werkelijk lezen in de mappen waar als je documenten stonden ?

Ik lees op internet "vermoedelijke locaties" verloren bestanden iets in de richting van :
C:\Users\Public
Netwerk omgeving/Shares (Welke mensen niet in gebruik hadden voorheen)
OneDrive map in explorer

De uiteindelijke tip zou moeten zijn: Laat Windows 10 juist updaten. De kans is groot dat je bestanden er weer zijn na het updaten.

En ga niet slepen met eventueel voortijds (voordat de update klaar is) gevonden bestanden, maar KOPIEER ze eventueel naar een andere lokatie.

Succes met dit uitermate vervelende probleem ;)

[ Voor 36% gewijzigd door X-DJiNn op 21-05-2016 08:10 ]

SE5K-RWB // 20x S500 Optimizers // 10x 455WP Longhi 42 graden Oost / 10x 455WP Longhi 42 graden West // Totaal 9100WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Man man man...

Ik heb dus precies hetzelfde probleem, na de Windows-update waren al m'n bestanden in andere mappen ik had ze uiteindelijk gevonden en teruggezet (ze bevonden zich op schijf C).
Vervolgens start ik mijn computer opnieuw op en kreeg toen pas de melding 'welkom bij Windows 10, uw bestanden zijn onaangetast'. Vervolgens zie ik de nutteloze bestanden die ik had laten staan terug in de juiste mappen en m'n belangrijke bestanden die ik verplaatst had zijn spoorloos verdwenen. Heb Recuva geprobeerd maar die vind niks aangezien de bestanden niet op de normale manier verwijderd zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:32

lordsnow

I know nothing

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 19:11:
Man man man...

Ik heb dus precies hetzelfde probleem, na de Windows-update waren al m'n bestanden in andere mappen ik had ze uiteindelijk gevonden en teruggezet (ze bevonden zich op schijf C).
Vervolgens start ik mijn computer opnieuw op en kreeg toen pas de melding 'welkom bij Windows 10, uw bestanden zijn onaangetast'. Vervolgens zie ik de nutteloze bestanden die ik had laten staan terug in de juiste mappen en m'n belangrijke bestanden die ik verplaatst had zijn spoorloos verdwenen. Heb Recuva geprobeerd maar die vind niks aangezien de bestanden niet op de normale manier verwijderd zijn..
Dit had ik dus ook na de update naar Windows 10 op de PC van m'n buurman vorige week.
- plaatjes weg
- docs weg
- downloads weg
- IE favorieten weg

Gelukkig had ik wel eerst een back-up van al die shizzle gemaakt op een andere HDD.

Na een paar keer opstarten waren alle bestanden etc auto-magisch weer terug zonder dat ik gebruik heb moeten maken van de back-ups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reactz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 19:02
Vandaag ook hetzelfde probleem meegemaakt.
Buurman die geen verstand heeft van pc's had op een of andere manier zijn pc geupdate naar windows 10. Zijn bureaublad met al zijn bestanden was ineens verdwenen. Uiteindelijk heb ik alle bestanden zoals foto's en documenten gevonden onder de map gebruikers. Ik heb voor zijn gemak alles op het bureablad geplaatst. Nadat de pc opnieuw was opgestart en weer ging updaten waren de bureablad iconen opnieuw verdwenen. Deze keer kan ik de afbeeldingen en documenten niet meer terugvinden. Overal gezocht maar geen resultaat. De map windows/old bevat 22000 bestanden a +-5 gigabyte maar als ik de map open zijn alle folders leeg. Heeft iemand een idee hoe ik de bestanden terug krijg? Systeem recovery lijkt mij een optie maar het lijkt mij dat de bestanden nog gewoon ergens moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben op mijn hogeschool naar de ICT helpdesk geweest en daar verstonden ze er ook niks van.. Ze zeiden dat ze wel mijn harde schijf konden uithalen en met een speciaal programma alles terug zouden kunnen halen, maar dat zou een dure grap geweest zijn. Daarna heb ik nog eens recuva geprobeerd en zo heb ik toch een aantal bestand terug gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook hetzelfde probleem, na het upgraden van windows 10 zag ik geen van mijn bestanden, muziek, foto's en dergelijke. Ik keek toen via deze pc > gebruikers en zag ze wel.Ik besloot ze allemaal meteen te verplaatsen naar mijn bureaublad in een nieuwe map. De pc was ten tijde bezig met updaten en na het opnieuw starten was mijn hele nieuwe map verdwenen zonder enig spoor. Via recent geopende bestanden probeerde ik een foto te openen zonder resultaat, er staat dat deze is verwijderd op verplaatst naar een ander locatie. Ben ik nou alles kwijt of is dit nog terug te halen? Ik heb wondershare data recovery gebruikt en kom dan alle bestanden en foto's en muziek tegen maar deze kan ik niet openen want het verwijst naar het locatie waar die oorspronkelijk eerst stond voor het opnieuw starten van mijn pc. Weet iemand zich raad hiermee?

alvast dank voor elk gewenst reactie en feedback

YeL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:40
Heb ook een keer zoiets gezien dat het leek of alle bestanden verdwenen waren. Het bleek dat toen de upgrade niet helemaal goed verlopen was en dat Windows 10 een tijdelijke account had aangemaakt die natuurlijk geen bestanden had.

Het probleem toen was dat de virusscanner het upgrade proces liet vast lopen, na het verwijderen van de virusscanner kon de upgrade wel voltooid worden en werd de juiste account weer terug gezet. Alle bestanden stonden daarna weer op de juiste plaats.

[ Voor 8% gewijzigd door ADDG op 19-05-2016 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Dit is dus het levendige voorbeeld dat je altijd een back-up moet draaien.
Mijn bestanden staan dus op een aparte harde schijf om dit soort dingen te voorkomen. Hier is nog meer te vinden

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

De grote gemene deler(s) in dit topic:
Men voert een upgrade uit, zonder back-up. Bij een eerste boot is er van alles weg. Vervolgens gaat iedereen op zoek en verplaatst de gevonden shizzle.
Dan blijkt dat bij de volgende reboot alles weg is... Tja

Zoals hierboven al wordt gemeldt (en in talloze andere draadjes op dit en allerlei andere tech-forums): maak een backup!!
En ALS je dan spul kwijtraakt, kopieer de spullen naar waar je ze wilt hebben! Op die manier maak je ook weer een backup.

Sowieso snap ik eigenlijk niet waarom 'belangrijke' spullen op dezelfde schijf worden opgeslagen als het OS. En dat heb ik nooit begrepen.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:11

P_Tingen

omdat het KAN

Jester-NL schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:17:
Sowieso snap ik eigenlijk niet waarom 'belangrijke' spullen op dezelfde schijf worden opgeslagen als het OS. En dat heb ik nooit begrepen.
Niet zo'n mysterie: niet iedereen heeft meer dan 1 schijf in zijn computer en ook niet iedereen is in staat om zelf een aparte partitie aan te maken. En als ze dat wel zijn, dan wil niet iedereen dat, al was het alleen maar omdat je dan een harde grens legt hoe groot je OS partitie mag worden. Veel plezier als dat te klein blijkt te zijn. Of juist als je data partitie te klein blijkt te zijn.

In zo'n geval is het veel makkelijker om 1 partitie te houden en daar zowel OS als data op te bewaren. Ideaal is anders, maar niet iedereen heeft zin / geld om een aparte schijf hiervoor te regelen.

Backuppen is uiteraard een noodzaak, maar wie nog nooit een file is kwijtgeraakt werpe de eerste steen

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:37
P_Tingen schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 14:54:
[...]

Niet zo'n mysterie: niet iedereen heeft meer dan 1 schijf in zijn computer en ook niet iedereen is in staat om zelf een aparte partitie aan te maken. En als ze dat wel zijn, dan wil niet iedereen dat, al was het alleen maar omdat je dan een harde grens legt hoe groot je OS partitie mag worden. Veel plezier als dat te klein blijkt te zijn.
Dan pas je die weer aan; degene had de weg naar partities maken en aanpassen namelijk al gevonden. :Y)
Of juist als je data partitie te klein blijkt te zijn.
Dan moet je een tweede HD kopen. Dat probleem kan ook optreden alles op een partitie. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:12

TheVMaster

Moderator WOS
Het is slimmer om een nieuw topic aan te maken en niet een topic van een jaar oud weer nieuw leven in te blazen. Reacties zijn afgesplitst naar een eigen topic : Foto's kwijt bij upgrade naar windows 10
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.