Vandaag moest ik wat in de kelder zetten, waar bij ons de water meter zit. Ik hoorde het water door de leidingen stromen. Ik zag de watermeter draaien. Wij kwamen net terug van boodschappen doen. Dus ik wist zeker dat er niks liep. Voor de zekerheid alles gecontroleerd. Alle kranen, de douche, de buitenkraan, de wc's. Niks stroomde door. Nu is mijn vraag; heb ik ergens lekkage of wordt ik afgetapt (kan dat??)?
Oh jah, vannacht is er ruim 70 liter weer 'verdwenen'. De wc is vannacht max 2 keer door getrokken. Verder stonden alle eventuele verbruikers uit geschakeld.
De afsluiter van de buitenkraan zit aan de andere kant van de muur. Als tussen de kraan en de afsluiter 50 cm leiding zit is het veel dus dat gaat niet helpen. Ik zal proberen een link te posten naar een foto waarop te zien is wat bij mij de situatie is.BounceMeister schreef op zondag 25 juni 2017 @ 00:47:
Als je een buitenkraan hebt, zit daar vaak ergens binnen een afsluiter voor. Misschien kan je die eens dichtzetten? Dan zou je lekkage in die leiding kunnen uitsluiten.
Lekkage binnen zou je toch wel moeten merken aan natte plekken in de muren of het plafond lijkt me.
Oh jah, vannacht is er ruim 70 liter weer 'verdwenen'. De wc is vannacht max 2 keer door getrokken. Verder stonden alle eventuele verbruikers uit geschakeld.
[ Voor 109% gewijzigd door Señor Sjon op 16-11-2017 16:52 . Reden: originele TS gerepareerd met de aanvulling ]