LAN IP adress gewijzigdt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan1970
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-10-2024
Hoi

Netwerken etc zijn niet echt (echt niet) mijn ding en ik loop nu tegen een dingetje aan mijn mijn huisnetwerk wat ik niet helemaal volg. Om een of andere reden is de IP range van het LAN gedeelte veranderd van een 196.x serie in een 10.x serie . Heeft iemand enig idee hoe dit kan gebeueren en ik zou evt ook dankbaar zijn als iemand me kan vertellen hoe dat ongedaan te maken.

Thx!

Ziggo gebruiker
Asus Nighthawk router

Beste antwoord (via Rhodan1970 op 19-08-2017 17:22)

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Waarschijnlijk hetzelfde als in Netgear R7000 geeft bij wijziging IP adres conflict

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:23
Het zou door een update kunnen komen maar dat lijkt me persoonlijk wat vreemd van Ziggo.

Als je inlogt op je Ziggo modem dan kan je onder dhcp de range aanpassen naar 192.168.x.x i.v.v 10.x.x.x

Te ingewikkeld? Geef dan je Ziggo modem eens een reset en kijk wat happens

[ Voor 17% gewijzigd door HKLM_ op 24-06-2017 08:04 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:46

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Hoe zit je netwerk eruit? Wat doet die ASUS? Waar zit je pc op aangesloten?

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 22:48
Waarschijnlijk zit de NightHawk niet goed aangesloten en heeft die DHCP aanstaan in die range. Als je deze puur als AccessPoint gebruikt moet DHCP uitstaan. Het kan dus zijn dat door een update van deze router hij teruggegaan is naar default instellingen.

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Waarschijnlijk hetzelfde als in Netgear R7000 geeft bij wijziging IP adres conflict