Samsung telefoon reclame blijft komen en autoplay

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Iets dat me de afgelopen paar weken opvalt: met behoorlijke regelmaat krijg ik op alle devices waarop ik tweakers bezoek (laptop, iPhone, iPad) die Samsung Galaxy promo te zien (filmpje met 2 gasten op een bank midden op een grasveld die een of andere telefoon aanprijzen).

Buiten het feit dat ik niet echt Samsung minded ben heb ik deze promo over alle devices gecombineerd al minstens 50 keer voorbij zien komen, dus daar zou op zich wat rotatie in mogen. Ondertussen heb ik het wel gezien :) Een tijdje terug kwam de volledige video voorbij in een .plan of advertorial o.i.d., die heb ik toen wel even bekeken, en daarmee klaar ;)

Bovendien is het filmpje ook nog eens autoplay in iedere browser. Irritant, maar daarnaast ook zonde van de batterij en bandbreedte. Het gaat dus om deze:

Afbeeldingslocatie: https://s13.postimg.org/b1pxdokvr/Schermafbeelding_2017-06-22_om_20.46.56.png

[ Voor 8% gewijzigd door spone op 22-06-2017 20:50 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:05

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Iets als: Meer reclames aub..... ?

@chengbondkwok schopje naar LA?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:34
spone schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 20:49:
Iets dat me de afgelopen paar weken opvalt: met behoorlijke regelmaat krijg ik op alle devices waarop ik tweakers bezoek (laptop, iPhone, iPad) die Samsung Galaxy promo te zien (filmpje met 2 gasten op een bank midden op een grasveld die een of andere telefoon aanprijzen).

Buiten het feit dat ik niet echt Samsung minded ben heb ik deze promo over alle devices gecombineerd al minstens 50 keer voorbij zien komen, dus daar zou op zich wat rotatie in mogen. Ondertussen heb ik het wel gezien :) Een tijdje terug kwam de volledige video voorbij in een .plan of advertorial o.i.d., die heb ik toen wel even bekeken, en daarmee klaar ;)

Bovendien is het filmpje ook nog eens autoplay in iedere browser. Irritant, maar daarnaast ook zonde van de batterij en bandbreedte. Het gaat dus om deze:

[afbeelding]
Op mobiel kan dit formaat niet voorkomen, ik krijg het in ieder geval niet op m'n Galaxy S8+ tevoorschijn getoverd. Kan je er een screenshot van maken als je het op de iPhone ziet, dat zou namelijk niet moeten kunnen. We hebben een cap op de inread video gezet, waardoor je de video 3x per 4 uur kan zien per cookie. Helaas werken we niet met cross device cookies, waardoor de cap bij elk ander apparaat 'gereset' wordt. Uiteindelijk kan je als je de artikelen gespreid leest de video maximaal 18x zien per dag (6 x 4 = 24 uur). Wellicht dat we voor de inread video een andere capping strategie moeten hanteren, maar daar zal ik het na mijn vakantie eens onderzoek naar doen.

Autoplay staat aan, maar op het moment dat je er voorbij scrollt dan stopt de inread video. Hij wordt uiteraard gebufferd, maar op je laptop en iPad / tablet zul je 8.5 van de 10 keer op WiFi zitten. Maar, doordat jij gepauzeerd wordt op het moment dat je er voorbij scrollt zou minimale impact moeten hebben op je accuduur. Ook wordt hij pas geladen op het moment dat je bij dat breekpunt komt.

In een ander topic kwam overigens naar voren dat de cap niet goed ingesteld was en dat dat nu wel gefixed is. Ook loopt de campagne eind deze week af :)
Ik ben geen moderator van Tweakers maar een werknemer. Het kicken naar LA laat ik even door de juiste mensen over :)

Oh en gefeliciteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
chengbondkwok schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 21:04:
[...]

Op mobiel kan dit formaat niet voorkomen, ik krijg het in ieder geval niet op m'n Galaxy S8+ tevoorschijn getoverd. Kan je er een screenshot van maken als je het op de iPhone ziet, dat zou namelijk niet moeten kunnen.
Zojuist kwam ie weer voorbij, alstu:
Afbeeldingslocatie: https://s23.postimg.org/51crk73zf/IMG_0590.png
Moet wel bekennen dat ik op de mobiel de desktopweergave gebruik, omdat een beetje zoomen en dubbeltikken een stuk handiger werkt dan door menu's heen te moeten gaan zoals in de standaard mobiele weergave.
We hebben een cap op de inread video gezet, waardoor je de video 3x per 4 uur kan zien per cookie. Helaas werken we niet met cross device cookies, waardoor de cap bij elk ander apparaat 'gereset' wordt. Uiteindelijk kan je als je de artikelen gespreid leest de video maximaal 18x zien per dag (6 x 4 = 24 uur). Wellicht dat we voor de inread video een andere capping strategie moeten hanteren, maar daar zal ik het na mijn vakantie eens onderzoek naar doen.
Het verklaart wel. Gevoelsmatig wordt het in elk geval vrij veel als ik min of meer iedere dag op mn werk, laptop, telefoon en tablet met dezelfde (mij irriterende) reclame geconfronteerd word ;-)
Ook loopt de campagne eind deze week af :)
Dat helpt ook wel ja :*) Maar goed, wellicht is het een idee om voor dit soort dingen zoals je zelf al aangeeft de strategie nog eens tegen het licht te houden.

Sowieso waardeer ik het echt dat er zo snel al serieus en inhoudelijk gereageerd wordt d:)b

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:34
spone schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 21:18:
[...]

Zojuist kwam ie weer voorbij, alstu:
[afbeelding]
Moet wel bekennen dat ik op de mobiel de desktopweergave gebruik, omdat een beetje zoomen en dubbeltikken een stuk handiger werkt dan door menu's heen te moeten gaan zoals in de standaard mobiele weergave.

[...]

Het verklaart wel. Gevoelsmatig wordt het in elk geval vrij veel als ik min of meer iedere dag op mn laptop, telefoon en tablet met dezelfde (mij irriterende) reclame geconfronteerd word ;-)

[...]

Dat helpt ook wel ja :*) Maar goed, wellicht is het een idee om voor dit soort dingen zoals je zelf al aangeeft de strategie nog eens tegen het licht te houden.

Sowieso waardeer ik het echt dat er zo snel al serieus en inhoudelijk gereageerd wordt d:)b
Ja, in desktop modus weergeven is een beetje valsspelen hè ;)

Daar kunnen we helaas niet veel aan doen. Het formaat is zo gebouwd dat het niet op de mobiele weergave van de site zichtbaar is. Door het op desktop weergave te forceren krijg je het helaas wel zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:35
chengbondkwok schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 21:04:

Ik ben geen moderator van Tweakers maar een werknemer. Het kicken naar LA laat ik even door de juiste mensen over :)
Nou ja, 'juist'.... :+
Pagina: 1