Ik heb half april feedback gevraagd op een nieuwe PC build van mij. Ik had een mooi lijstje samengesteld met de hulp en advies van mede tweakers. De lijst is te vinden in mijn vorige topic: [Guide] Mijn eerste zelf-samen-gestelde PC
De build is grotendeels voor gaming en mischien wat programmeer werk. Gaming 1080p 60Hz. Als het kon zou ik zels 1440p willen, maar ik heb geen monitor die dat kan.
Ik was nog niet begonnen met het kopen van de build omdat ik het zeer druk had met school en ik wou niet te afgeleid zijn door mijn nieuwe pc.
Nu ben ik dus verrekte dom geweest om dat te doen want plotseling werd ethereum mining een ding en zijn alle RX580 niet/slecht te koop.
Nu heb ik de volgende lijst gemaakt met meer tijd om na te denken en wat dingen aangepast.
De keuzes die ik gemaakt heb en waarom:
CPU: Ik wil overclocken maar niet te veel. Dus koos ik een 1700 met boxed cooler. heb gehoord dat die makkelijk 3.7 GHz haalt.
HDD: goedkope 7200 RPM hardeschijf
RAM: op de site van het MOBO stond dat het dit specifieke geheugen ondersteunde voor 3200 MHz.
SSD: M.2 omdat ik toch maar een die slot wilde gebruiken in mijn moederbord en hij t.o.v. een 2,5" SSD veel sneller is.
Voeding: 550 is genoeg voor als ik misschien zelfs Crossfire wil doen.
Case: Ik heb deze gekozen omdat ik hem mooier vond, maar hij is wel zeer duur en ik wilde graag een wit/blauwe build maken.
MOBO: past bij de wit/blauw theme.
Fan: voor betere verhouding luchtstroming in en uit.
Nu wilde ik graag een nieuw Ultra Wide scherm kopen 1080 75Hz Freesync, (en daarnaast ook mijn oude 1080x1920 60Hz scherm gebruiken):
Nu vraag ik het volgende
- Komen er nog nieuwe moederborden voor de AM4 socket? En zou ik dan wachten tot die komen?
- Is de RX580 het waard om nu te halen voor dit beeldscherm of zou ik wachten tot Vega?
- Is de freesync het waard bij een 75Hz beeldscherm?
- Is er misschien een goedkopere Witte case, met side window, die ik kan kopen inplaats van de Noctis. die er nog wel een beetje mooi uitziet?
- Zou ik voor een 3000Mhz kit gaan of het houden bij de 3200 MHz kit?
Ik weet dat een non-witte build misschien veel goedkoper is, maar ik wil eens genieten van mijn pc.
De build is grotendeels voor gaming en mischien wat programmeer werk. Gaming 1080p 60Hz. Als het kon zou ik zels 1440p willen, maar ik heb geen monitor die dat kan.
Ik was nog niet begonnen met het kopen van de build omdat ik het zeer druk had met school en ik wou niet te afgeleid zijn door mijn nieuwe pc.
Nu ben ik dus verrekte dom geweest om dat te doen want plotseling werd ethereum mining een ding en zijn alle RX580 niet/slecht te koop.
Nu heb ik de volgende lijst gemaakt met meer tijd om na te denken en wat dingen aangepast.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler | € 319,95 | € 319,95 |
| 1 | Asus Prime X370-Pro | € 152,- | € 152,- |
| 1 | Seagate Barracuda, 2TB | € 66,95 | € 66,95 |
| 1 | Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Wit | € 84,49 | € 84,49 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 127,- | € 127,- |
| 1 | Corsair RM550x | € 90,- | € 90,- |
| 1 | Samsung 960 EVO 250GB | € 124,32 | € 124,32 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 964,71 | |
De keuzes die ik gemaakt heb en waarom:
CPU: Ik wil overclocken maar niet te veel. Dus koos ik een 1700 met boxed cooler. heb gehoord dat die makkelijk 3.7 GHz haalt.
HDD: goedkope 7200 RPM hardeschijf
RAM: op de site van het MOBO stond dat het dit specifieke geheugen ondersteunde voor 3200 MHz.
SSD: M.2 omdat ik toch maar een die slot wilde gebruiken in mijn moederbord en hij t.o.v. een 2,5" SSD veel sneller is.
Voeding: 550 is genoeg voor als ik misschien zelfs Crossfire wil doen.
Case: Ik heb deze gekozen omdat ik hem mooier vond, maar hij is wel zeer duur en ik wilde graag een wit/blauwe build maken.
MOBO: past bij de wit/blauw theme.
Fan: voor betere verhouding luchtstroming in en uit.
Nu wilde ik graag een nieuw Ultra Wide scherm kopen 1080 75Hz Freesync, (en daarnaast ook mijn oude 1080x1920 60Hz scherm gebruiken):
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | LG 29UM68-P Zwart | € 241,- | € 241,- |
Nu vraag ik het volgende
- Komen er nog nieuwe moederborden voor de AM4 socket? En zou ik dan wachten tot die komen?
- Is de RX580 het waard om nu te halen voor dit beeldscherm of zou ik wachten tot Vega?
- Is de freesync het waard bij een 75Hz beeldscherm?
- Is er misschien een goedkopere Witte case, met side window, die ik kan kopen inplaats van de Noctis. die er nog wel een beetje mooi uitziet?
- Zou ik voor een 3000Mhz kit gaan of het houden bij de 3200 MHz kit?
Ik weet dat een non-witte build misschien veel goedkoper is, maar ik wil eens genieten van mijn pc.
[ Voor 4% gewijzigd door CherryMelown op 24-06-2017 13:49 ]