Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe game build want cryptominers...

Pagina: 1
Acties:

• CherryMelown
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 24-10 18:39
Ik heb half april feedback gevraagd op een nieuwe PC build van mij. Ik had een mooi lijstje samengesteld met de hulp en advies van mede tweakers. De lijst is te vinden in mijn vorige topic: [Guide] Mijn eerste zelf-samen-gestelde PC

De build is grotendeels voor gaming en mischien wat programmeer werk. Gaming 1080p 60Hz. Als het kon zou ik zels 1440p willen, maar ik heb geen monitor die dat kan.

Ik was nog niet begonnen met het kopen van de build omdat ik het zeer druk had met school en ik wou niet te afgeleid zijn door mijn nieuwe pc.
Nu ben ik dus verrekte dom geweest om dat te doen want plotseling werd ethereum mining een ding en zijn alle RX580 niet/slecht te koop.

Nu heb ik de volgende lijst gemaakt met meer tijd om na te denken en wat dingen aangepast.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler€ 319,95€ 319,95
1Asus Prime X370-Pro€ 152,-€ 152,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 66,95€ 66,95
1Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Wit€ 84,49€ 84,49
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 127,-€ 127,-
1Corsair RM550x€ 90,-€ 90,-
1Samsung 960 EVO 250GB€ 124,32€ 124,32
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 964,71

De keuzes die ik gemaakt heb en waarom:
CPU: Ik wil overclocken maar niet te veel. Dus koos ik een 1700 met boxed cooler. heb gehoord dat die makkelijk 3.7 GHz haalt.
HDD: goedkope 7200 RPM hardeschijf
RAM: op de site van het MOBO stond dat het dit specifieke geheugen ondersteunde voor 3200 MHz.
SSD: M.2 omdat ik toch maar een die slot wilde gebruiken in mijn moederbord en hij t.o.v. een 2,5" SSD veel sneller is.
Voeding: 550 is genoeg voor als ik misschien zelfs Crossfire wil doen.
Case: Ik heb deze gekozen omdat ik hem mooier vond, maar hij is wel zeer duur en ik wilde graag een wit/blauwe build maken.
MOBO: past bij de wit/blauw theme.
Fan: voor betere verhouding luchtstroming in en uit.

Nu wilde ik graag een nieuw Ultra Wide scherm kopen 1080 75Hz Freesync, (en daarnaast ook mijn oude 1080x1920 60Hz scherm gebruiken):
#ProductPrijsSubtotaal
1LG 29UM68-P Zwart€ 241,-€ 241,-

Nu vraag ik het volgende
- Komen er nog nieuwe moederborden voor de AM4 socket? En zou ik dan wachten tot die komen?
- Is de RX580 het waard om nu te halen voor dit beeldscherm of zou ik wachten tot Vega?
- Is de freesync het waard bij een 75Hz beeldscherm?
- Is er misschien een goedkopere Witte case, met side window, die ik kan kopen inplaats van de Noctis. die er nog wel een beetje mooi uitziet?
- Zou ik voor een 3000Mhz kit gaan of het houden bij de 3200 MHz kit?

Ik weet dat een non-witte build misschien veel goedkoper is, maar ik wil eens genieten van mijn pc.

[ Voor 4% gewijzigd door CherryMelown op 24-06-2017 13:49 ]

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 20:17
Deze kast misschien: pricewatch: NZXT S340 Wit
Check: categorie: Behuizingen

[ Voor 70% gewijzigd door Jesse op 22-06-2017 19:29 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Was de vraag niet: In plaats van de Noctis? Laat maar ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• CherryMelown
@Jesse Ik had die case bekeken, maar ik vond dat er weinig USB-porten op de voorkant zaten (S340 2x 3.0 - Noctis 2x 3.0, 2x 2.0)
Het is wel 50 euro minder, dat wel. maar ik ben nog niet zeker hiervan.

@MAX3400 Dit is een andere case, maar ook van NZXT

• speuler
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-10 20:51
Ik ga ervan uit dat je gewoon weer de 580 gaat halen. Aangezien ryzen volgens mij geen iGPU heeft dus moet er wel een videokaart bij.

Mocht je echt op 1440 willen gaan gamen zou je eventueel ook een 1070 kunnen overwegen.

• CherryMelown
@speuler Maar dan zet ik met de vraag, is die freesync (of gsync als ik voor nvidia ga) het waard met een 60 75 Hz scherm?

[ Voor 3% gewijzigd door CherryMelown op 22-06-2017 20:44 ]

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-11 23:51
pricewatch: Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Wit
Vind deze kast wel mooi heeft echter ook maar 2x usb 3.0

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

• Lochtie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-11 20:58
Ik ben overigens wel benieuwd naar de vraag of het wachten op Vega de moeite waard is? Of zou je nu bijvoorbeeld de 580 of 1070 bestellen (zoals @speuler aangeeft) en dan later vervangen door een Vega?

• CherryMelown
@the squaler1 Dat is me een sexy case, nog niet eens gezien! en hij heeft RGB licht? ik ben verkocht! deze komt zeker in mijn build! bedankt :) Ik denk dat ik dan ook geen extra fan meer nodig heb, of misschien wel voor meer intake?

@Lochtie Liever zou ik gelijk de juiste GPU willen kopen, want ik ben niet echt zo van het verkopen. Dus hopen dat iemand even wat wijsheid kan geven.

[ Voor 12% gewijzigd door CherryMelown op 22-06-2017 22:02 ]

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-11 23:51
@CherryMelown Hierbij een review van de case. productreview: Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart review door Foritain
Het is inderdaad een mooie case en idd voorzien van RGB.
Als je een asus of msi bord neemt RGB headers kan je het synchroniseren met elkaar.

De fans is ook voorkeur je zou altijd eerst 1x intake en 1x outtake kunnen proberen en later fans bij plaatsen.

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

• CherryMelown
Oke, nu heb ik mijn case een stuk goedkoper. Nu zou ik nog antwoord willen op mijn volgende vragen.
- Komen er nog nieuwe moederborden voor de AM4 socket (Computex)? En zou ik dan wachten tot die komen?
- Is de RX580 het waard om nu te halen voor dit beeldscherm of zou ik wachten tot Vega?
- Is de freesync het waard bij een 75Hz beeldscherm?
- Zou ik voor een 3000Mhz kit gaan of het houden bij de 3200 MHz kit?

• Tim2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-10 04:37
Voor een overklok naar 3,7 Ghz met een Ryzen 1700 zou ik eigenlijk een X370 moederbord aanraden omdat die toch betere stroomvoorzieningen heeft dan de B350 borden. Voor overklokken van Ryzen 5 chips is de B350 meer dan voldoende maar voor overklokken van Ryzen 7 chips raad men toch X370 aan. Wil je een witte mobo dan zou je een pricewatch: Asus Prime X370-Pro kunnen nemen.

Is een RX580 het waard? Ja. Is het mogelijk om er eentje voor een redelijke prijs te krijgen momenteel? Nee. Maarja wat is het alternatief? Een GTX1070 is het momenteel ook niet waard om te halen omdat wederom die %*(#$@@& miners alles beginnen op te kopen waardoor de prijs van de 1070 enorm is gestegen. Het verschil tussen een pricewatch: MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G en pricewatch: MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G is nog maar 50 euro! En Vega kan nog wel even op zich laten wachten dus dat is ook niet echt een optie. Dan zou je eigenlijk het beste een 1060GTX kunnen halen.

Freesync is het eigenlijk alleen waard als je echt onder je standaard refresh rate zit, als je rond de 75 fps kan komen dan is het altijd beter om dat te doen dan om op freesync te zitten bij de 55 fps. Zelf ben ik overigens van mening dat 29" 1080p er verschrikkelijk uit ziet omdat je de pixels kan zien en zelf liever dan een 1440p scherm zou aanraden.

Het verschil tussen 3000Mhz en 3200Mhz is klein, YouTube: RYZEN TEST: Does RAM Speed Matter? kijk zelf even en oordeel of het verschil de twee tientjes extra waard is.

• CherryMelown
@Tim2010 Kijk, de antwoorden die ik zoek. Dankjewel Tim!

Ik zat eerst ook te twijfelen tussen dit bord en de MSI tomahawk. Maar als het overklokken beter gaat op een X370 neem ik de Asus die jij genoemd hebt.

Het memory die ondersteund wordt op het bord gaat niet hoger dan 2933, en die 3-4 frames extra is het idd ook niet echt waard. Dus die wordt ook vervangen door een 3000Mhz.

Voor het beeldscherm denk ik eens te kijken wat het verschil is tussen UW 1080 en 1440 bij een Mediamarkt in de buurt. 1440p leek mij ook beter, maar die prijzen gaan dan ook weer gelijk de lucht in :/

Als de 1060 het beste alternatief is weet ik het net zo nog niet. bij megekko staat dat het 11 dagen duurt voor een 580, als dat echt zo is. laat mij maar wachten 11 dagen!
Ik lees net bij een andere forum dat iemand al 3 weken wacht op zijn Rx580... dus 1060 it is! toch jammer van die freesync :/

[ Voor 8% gewijzigd door CherryMelown op 24-06-2017 13:38 ]

• Tim2010
@CherryMelown 1440p is inderdaad wel wat duurder maar Iiyama maakt best wel goede 1440p schermen met een strakke price/performance ratio zoals bijvoorbeeld pricewatch: Iiyama ProLite XUB2792QSU-B1 Zwart en ze hebben ook freesync.

Als je een RX580 kan krijgen zou dat inderdaad mooi zijn maar weet wel dat Megekko soms erg royaal is met het bepalen van hun levertijden. 11 dagen kan zo ineens 30 dagen worden bij hen. Let daar dus wel op.

• Glamourt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-10 12:40
speuler schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 19:45:
Ik ga ervan uit dat je gewoon weer de 580 gaat halen. Aangezien ryzen volgens mij geen iGPU heeft dus moet er wel een videokaart bij.

Mocht je echt op 1440 willen gaan gamen zou je eventueel ook een 1070 kunnen overwegen.
Ander vraagje, ik volg dit topic omdat ik ongveer hetzelfde systeem als de TS ga maken, echter wil ik er ook mee gaan minen (Hobby). Ga dan ook wachten op de RX vega kaarten, alleen ik kan toch alvast het systeem bestellen en er gewoon mee werken met mijn onbaord videokaart van het moederbord?. Of heb je echt een IGPU nodigl?

• Tim2010
@Glamourt moederbords komen tegenwoordig niet meer met een onboard gpu. Wat je wel kan doen is een Intel Pentium processortje nemen deze beschikken wel over een ingebouwde iGPU.

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 15:25
Of je zoekt een goedkope videokaart, zoals GT 720-50 ofzo. Heb je iig beeld. Altijd wel handig zoiets te hebben als backup.

Star Citizen Referral Code

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01:09
Als je kan zou ik wachten op VEGA, want ik denk dat dit zeer vreemde prijsverhoudingen gaat brengen. Omdat wanneer de 580/480 nogsteeds beter is dan vega in minen zal deze prijs niet zakken terwijl de vega toch veel beter is in gamen voor een lagere prijs.
Er gaan vreemde dingen gebeuren komende 1 1/2 maand denk ik, wanneer de FE vega uitkomt kunnen benchmarks ongeveer zeggen wat de andere kaarten worden qua prestaties.

• Glamourt
Ja precies of ik nou een extra kaart koop als backup voor 40 euro of voor de I5-7600K ga die 40 euro meer kost vergeleken met de AMD ryzen. De intel CPU perst bij sommige games 15 Frames meer met dezelfde videokaart als bij een ryzen CPU. Maar ligt eraan welke game je speelt. dat is vooral het geval met games met oude engines. Gemiddeld gezien perst intel 5 meer fps uit een game, daarin tegen zit de intel CPU tegen 80% load van de CPU en de AMD maar 50%. Dan heb ik de extra kracht om te chatten of te internetten op mijn 2de scherm, terwijl ik game. Teamspeak of skype op de achtergrond draaien ect.

Het is maar waar ik de nadruk op leg die 5 extra frames of beter kunnen multitasken en meer rekenkracht over houden, het argument in de toekomst word steeds meer gericht op meerdere cores. Kan je met een korreltje zout nemen, heb mij laten vertellen dat het 10 jaar heeft geduurd voordat pas echt de 4rde core vroeger werd benut. Bij AMD ryzen gaat het dan nog minimaal 4 jaar duren voordat je echt veel meer baat heb bij een 6core. Het liet me wel even twijfelen en ook omdat intel de cashback acties had, maar die zijn al verlopen? Ook omdat je de intel CPU met gemak tot 5Ghz kan clocken en de ryzen heeft al moeite met 4Ghz?

Edit: ik heb de videokaart pas nodig, als call of duty WW2 uitkomt in November. Wil het dan op 1440p spelen, kan nog wel even wachten en de Vega kaarten zijn meer geschikt voor 1440p games als ik het goed heb. Aleen zit nu op zoon trage laptop, dat toch wel fijn is om alvast een snel systeem te bestellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Glamourt op 25-06-2017 11:05 ]

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01:09
Glamourt schreef op zondag 25 juni 2017 @ 10:52:
Ja precies of ik nou een extra kaart koop als backup voor 40 euro of voor de I5-7600K ga die 40 euro meer kost vergeleken met de AMD ryzen. De intel CPU perst bij sommige games 15 Frames meer met dezelfde videokaart als bij een ryzen CPU. Maar ligt eraan welke game je speelt. dat is vooral het geval met games met oude engines. Gemiddeld gezien perst intel 5 meer fps uit een game, daarin tegen zit de intel CPU tegen 80% load van de CPU en de AMD maar 50%. Dan heb ik de extra kracht om te chatten of te internetten op mijn 2de scherm, terwijl ik game. Teamspeak of skype op de achtergrond draaien ect.

Het is maar waar ik de nadruk op leg die 5 extra frames of beter kunnen multitasken en meer rekenkracht over houden, het argument in de toekomst word steeds meer gericht op meerdere cores. Kan je met een korreltje zout nemen, heb mij laten vertellen dat het 10 jaar heeft geduurd voordat pas echt de 4rde core vroeger werd benut. Bij AMD ryzen gaat het dan nog minimaal 4 jaar duren voordat je echt veel meer baat heb bij een 6core. Het liet me wel even twijfelen en ook omdat intel de cashback acties had, maar die zijn al verlopen? Ook omdat je de intel CPU met gemak tot 5Ghz kan clocken en de ryzen heeft al moeite met 4Ghz?

Edit: ik heb de videokaart pas nodig, als call of duty WW2 uitkomt in November. Wil het dan op 1440p spelen, kan nog wel even wachten en de Vega kaarten zijn meer geschikt voor 1440p games als ik het goed heb. Aleen zit nu op zoon trage laptop, dat toch wel fijn is om alvast een snel systeem te bestellen.
Dat zijn benchmarks ja, niet geheel accuraat voor het dagelijkse gebruik. En Intel haalt echt niet op alle games 5fps hoger, AMD is veel beter met Directx12 en haalt daar weer hogere frames. Voor gamen zijn ze momenteel gelijk en Hz is lang niet alles. Btw hoe kom je erbij dat de 6-cores nog 4 jaar gaan duren voordat die benut worden? Intel gaat met zn i5 ook naar de 6 cores in de volgende generatie.
Steeds meer processen zijn beter met meerdere cores en die ontwikkeling gaat best snel, video editing en multitasken profiteren juist van heel veel cores dus die 4 jaar is vgm een vreemde speculatie.

• Glamourt
Op de site van hardware info en kitguru hadden een paar jongens het over dat het nog wel 4 jaar kan duren voordat je echt gaat merken dat AMD Ryzen veel meer FPS uit games gaat persen. Vind vooral de comments van hardware info wel intressant.
Het is compleet onmogelijk om in sommige applicaties alle beschikbare resources te gebruiken op een multicore systeem.
Dat zou mij verklaren waarom de intel CPU volledig word gebruikt, terwijl je bij AMD ryzen nog genoeg kracht over houd om:
Ik zie eerlijk gezegd de i5's. Niet gamen en tegelijk streamen en ondertussen nog een video bewerking doen op de achtergrond en daarbij nog even wat downloaden. Dus als de i5 bv 135 fps geeft en de ryzen 122 fps dan weet ik wel welke ik neem. Jij niet?
https://nl.hardware.info/...6-core-modellen-conclusie

https://nl.hardware.info/...re-i5-in-games-de-uitslag

[ Voor 4% gewijzigd door Glamourt op 25-06-2017 18:09 ]

Pagina: 1