Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mijn eerste zelf-samen-gestelde PC

Pagina: 1
Acties:

• CherryMelown
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 24-10 18:39
Mijn vraag
Ik wil graag wat aan- en opmerkingen over mijn samenstelling.
Werkt alles goed met elkaar?
Kan er meer uit gehaald worden?

Waar zal deze pc voor worden gebruikt?
Ik zal deze pc gebruiken voor meerdere uiteindes willen gebruiken.
Grotendeels zal dit gamen en programmeren zijn.
Deze build zou ik graag zo lang als mogelijk is willen gebruiken zodat het nog minstens 10 jaar mee kan gaan.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb deze build samengesteld op pcpartpicker.com
Zelf heb ik al meerdere video's op YouTube gezien over het samenstellen van een pc en wat de verschillen zijn tussen verschillende CPU's, GPU's, etc.
Ik ga ervan uit dat ik mijn CPU ga overclocken om meer resultaat te behalen. ik hoop rond de 3.7 GHz.
Ik weet ook dat de Ryzen CPU's meer resultaat krijgen bij snellere RAM maar wil graag hier ook wat meer hulp bij krijgen.
De CPU koeler die bij de CPU komt leek mij fatsoenlijk genoeg voor overclocking na een review te hebben gezien hierover van BitWit op YouTube.
De extra fan die ik erbij heb gezet is voor een balans tussen lucht in en uit de case.
Behuizing zou ik graag zo willen houden sinds het er wel cool uit ziet :P

De uiteindelijke prijs van de build zou ik niet graag hoger willen zien worden dan €1300

Waar zou ik het willen kopen?
Graag zou ik alles bij 1 site/winkel willen halen. Tot nu toe heb ik gekozen voor Alternate.nl

De Lijst:
#ProductPriceWatchAlternate.nl
1AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler€ 347,95€ 349,-
1MSI B350 Tomahawk Arctic€ 125,11€ 129,-
1Asus DUAL-GTX1060-6G€ 286,95€ 289,-
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 72,50€ 74,90
1NZXT Crafted Series Phantom 410 Wit/Blauw€ 98,95€ 94,90
1Arctic F12 PWM, 120mm€ 5,64€ 7,49
1G.Skill Ripjaws V F4-2400C15D-16GVS€ 128,69€ 129,90
1Corsair RM650x€ 104,95€ 109,90
1Samsung 850 EVO 250GB€ 95,-€ 95,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.279,09

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:21
Je voeding is wel overkill, de rm 550x is ook al ruim voldoende.

• CherryMelown
marcel4332 schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 22:58:
Je voeding is wel overkill, de rm 550x is ook al ruim voldoende.
Ik zag sommige systemen die hier een beetje op leken die ook rond de 650 Watt hadden, dus dacht ik dit maar te kiezen.
Maar ik zal dit in mijn buil veranderen, dankjewel :)

Verwijderd

Een 400w is al ruim voldoende. pricewatch: Corsair Vengeance 400W is van zeer goede kwaliteit en heeft een verwachte levensduur van 10+ jaar.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:47
Ik zou voor de GPU ook de AMD range eens bekijken. Van het huidige aanbod is de pricewatch: Asus ROG STRIX-RX480-8G-GAMING wel interessant. Qua performance is dit gelijk aan de GTX 1060; in sommige games (GTA V, Tomb Raider) zijn NVidia GPU's wat sneller, in andere games (Battefield 1, Doom) zijn AMD GPU's sneller.

Maar... volgens alle geruchten worden aankomende week de nieuwe AMD RX5xx kaarten getoond. Niet dat deze heel veel anders zullen zijn dan de RX4xx reeks, maar hoogstwaarschijnlijk wel wat betere versies van dezelfde GPU's met hogere clocksnelheden (rond de 1425Mhz voor een RX580 t.o.v. rond de 1280Mhz van een RX480). Prijzen zullen ongeveer in dezelfde regionen gaan liggen (250-300 euro), wanneer ze na de launch ook goed verkrijgbaar zullen zijn is maar de vraag.

Verder werkt Ryzen erg goed met sneller RAM, alhoewel (afhankelijk van het moederbord en diens UEFI versie) je soms nog niet altijd de gewenste snelheid ook daadwerkelijk stabiel kunt krijgen.
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 met 3000Mhz is echter net zo duur als het door jouw gekozen 2400Mhz setje, dus zou ik deze van Corsair nemen. Werkt het op 2666, 2933 of 3000Mhz: top, lekker wat performance winst. Werkt het (nog) niet: ach, de prijs was hetzelfde dus wat maakt het uit.

Verder, zoal eerder genoemd, is 650W flinke overkill, een goede 450W of 550W voeding is al meer dan voldoende.

Tevens zou ik je willen adviseren om de euro's die je (eventueel) bespaard door een RX480 en 550W voeding te nemen, te investeren in een grotere SSD. Een 250GB SSD zit toch al vrij snel vol, met het OS en een paar games. De pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB kost niet veel meer en je krijgt in verhouding heel wat meer GB's/euro.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• CherryMelown
Moi_in_actie schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 23:32:
Ik zou voor de GPU ook de AMD range eens bekijken. Van het huidige aanbod is de pricewatch: Asus ROG STRIX-RX480-8G-GAMING wel interessant. Qua performance is dit gelijk aan de GTX 1060; in sommige games (GTA V, Tomb Raider) zijn NVidia GPU's wat sneller, in andere games (Battefield 1, Doom) zijn AMD GPU's sneller.

Maar... volgens alle geruchten worden aankomende week de nieuwe AMD RX5xx kaarten getoond. Niet dat deze heel veel anders zullen zijn dan de RX4xx reeks, maar hoogstwaarschijnlijk wel wat betere versies van dezelfde GPU's met hogere clocksnelheden (rond de 1425Mhz voor een RX580 t.o.v. rond de 1280Mhz van een RX480). Prijzen zullen ongeveer in dezelfde regionen gaan liggen (250-300 euro), wanneer ze na de launch ook goed verkrijgbaar zullen zijn is maar de vraag.

Verder werkt Ryzen erg goed met sneller RAM, alhoewel (afhankelijk van het moederbord en diens UEFI versie) je soms nog niet altijd de gewenste snelheid ook daadwerkelijk stabiel kunt krijgen.
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 met 3000Mhz is echter net zo duur als het door jouw gekozen 2400Mhz setje, dus zou ik deze van Corsair nemen. Werkt het op 2666, 2933 of 3000Mhz: top, lekker wat performance winst. Werkt het (nog) niet: ach, de prijs was hetzelfde dus wat maakt het uit.

Verder, zoal eerder genoemd, is 650W flinke overkill, een goede 450W of 550W voeding is al meer dan voldoende.

Tevens zou ik je willen adviseren om de euro's die je (eventueel) bespaard door een RX480 en 550W voeding te nemen, te investeren in een grotere SSD. Een 250GB SSD zit toch al vrij snel vol, met het OS en een paar games. De pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB kost niet veel meer en je krijgt in verhouding heel wat meer GB's/euro.
Ik heb ook zitten te denken tussen een AMD of Nvidia GPU, maar besloot toch maar voor een Nvidia omdat ik hier voor een Radeon HD 7770 gebruikte en in mijn school laptop een Nvidia gebruikte die betere prestaties had.
Maar nu je het opbrengt zal ik wachten tot de RX5xx serie uitkomt en deze vergelijk met de RX4xx series.

De RAM die je opgegeven hebt is toch 10 euro duurder op Alternate, ik zal deze toch nemen sinds mijn CPU hier voordeel aanheeft.

De voeding zou ik toch op de 550 willen houden omdat als ik misschien uit zou willen breiden (Dat hoogstwaarschijnelijk is) ik toch nog wat extra vermogen over heb.

De SSD die ik ga gebruiken zal alleen gebruikt worden voor de OS en de drivers. Al het andere zal op de harde schijf komen te staan. Ik leeg mijn PC vaak en gebruik dus eigenlijk ook zeer weinig geheugen, op de PC die ik nu heb is nog niet eens 1TB vol.

Dit was zeer nuttig dankjewel!

• Auxority
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-11 10:46
@CherryMelown Je hebt alleen 550W nodig als je uiteindelijk twee videokaarten of iets dergelijks wilt gaan gebruiken. (Nvidia SLI/AMD Crossfire)
Ook als je gaat overklokken kan je er iets aan hebben, maar ik denk dat een goede 450W Power Supply wel genoeg is hiervoor.

Voor de rest is het een goede build.
Veel succes nog verder!

• Voyarch
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13:03
Op welke resolutie wil je gaan gamen en met hoeveel fps?

• kh65
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-10 17:19
En waarom ga je niet voor een M.2 met pcie 3.0 x4 interface?
Bijv. een Intel 600p ?
Voor de prijs hoef je het niet te laten (100 euro versus 95 euro).
Tenzij je de kwaliteit/performance van een Samsung wilt, die zijn wel iets duurder voor M.2.

• CherryMelown
@iiGamingFreak In de build heb ik de 650 voor een 550 inderdaad veranderd, maar voor het overclocken wil ik toch het zekere voor het onzekere gaan.

@Ventrexe Ik game meestal op 1080x1920 en wil als het kan altijd boven de 60 fps blijven. (Hoeft niet persee 120 te zijn.) dus dacht ik een videokaart te halen die lang mee kan voor future games. Ik kijk wel nog eerst even naar de RX500 series voor ik de build echt wil kopen.

@kh65 Ik ben nog niet zo bekend met de M.2 SSD's maar ga toch voor een Samsung waarvan ik zeker weet dat de kwaliteit goed is. Ik heb er over nagedacht, maar denk niet dat ik de snelheid zeer veel zal merken.

Bedankt voor jullie reacties! :)

• Auxority
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-11 10:46
No problem!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
Nog even geduld en de RX 580 komt eraan. Ik zou daar wat op wachten ..
Pagina: 1