Kamertemperatuur airco te hoog

Pagina: 1
Acties:
  • 47.175 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13:21
Mijn vraag
...
Ik heb een airco-systeem van Daikin. Ik merk nu dat de temperatuur in de slaapkamer altijd 2 graden hoger is dan wat ik vraag: als ik 22° vraag wordt het 24°, als ik 20° vraag wordt het 22° enz... Kan ik op één of andere manier een temperatuur-offset aanpassen zodat de airco altijd 2 graden kouder staat?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Daikin FTXS25K binnen- en 3MXS80 buitenunit

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
In de handleiding vind ik hier in alle geval niets over terug. Misschien is er een installateurs-menu?

Beste antwoord (via mathias82 op 15-11-2022 17:59)

• Steviewonder
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 04-11-2022
Ik werk vaak met daikin en er zijn een aantal mogelijkheden.

1) vuile filters kunnen ervoor zorgen dat de ruimtesensor een verkeerde meting doet omwille van de verdamper(element binnenunit) dat in koelen te koud blijft staan omdat de warme lucht die je ontrekt uit de ruimte niet voldoende over je element gaat,waardoor het element de koude te hard blijft vasthouden laten we zeggen en zo de aanzuigsensor(ruimtesensor) te snel gaat zeggen,how ik meet al te koud en ik zal stoppen met werken omdat de ingestelde ruimte temp. Al bereikt is,maar niet in de ruimte zelf.
Hetzelfde probleem kan zich voordoen bij mode verwarmen.
Ook zal je moeten zien dat de fanspeed e.d. goed is ingesteld...wat bedoel ik hiermee...als de fanspeed te laag staat en de ruimte vrij groot is,kan het zijn dat deze te snel de warmte dichtbij de binnenunit zal aanzuigen(warme lucht stijgt altijd) waardoor het effect van de voelbare warmte in de rest van de ruimte onvoldoende is.

2)ik heb bij aantal klanten die design binnenunits (ftxa modellen) ook al hetzelfde probleem vastgesteld.
Echter heb ik nooit een duidelijk antwoord gekregen vanuit de daikin service lijn.
Het is idd. Zo dat de sensoren en een afzonderlijke temp.meter gemakkelijk 2°C kunnen verschillen.
Hetgeen mij is voorgesteld is om op de infrarood bediening 5sec powerfull ingedrukt te houden dan naar mode "SU"gaan bevestigen en dan als ik me goed herinner mode 7 of 8 kiezen met temp.pijltjes en bevestigen met powerfull knop en kan je 0-1-2-3 of 4 instellen...nu kan je via je infraroodbediening een temp.diff. instellen van je ruimte sensor -2°c -tot +2°C dan de effectieve gemeten ruimtetemp.

3)controleer of de gaten(vooral buitenmuur)aan de binnenunit correct zijn gedicht zodat met sterke wind of koud weer,je sensor niet wordt beïnvloed met foutieve temp.(vooral bij de recente ftxa binnenunit zit de ruimtesensor t.h.v aan/uit lampje binnenunit en zit deze op een klein printje,wat wel lastig is),vaak zit ook aan deze kant van de binnenunit het gat v.d. leidingen die naar buiten lopen

4) als al de vorige puntjes niet werken,kan je overgaan met de printen te vervangen en kan je hopen op een betere werking,maar in samenspraak met daikin als dit nog in de garantieperiode zit(wss. Zullen ze stap 2 hierboven voorstellen om te proberen).
5) expantieventiel probleem kan natuurlijk ook voorkomen(deze zitten in de buitenunit en zullen openen of dichtgaan bij vraag of wanneer het systeem moet afvallen.
Ook hier kan veel van afhangen...vuil of knik in de leidingen,defecte magneetspoel of intern ventiel(body) kan blokkeren(geen aangename herstelling om te doen voor een kleine prul).
Dit kan je eigelijk best nakijken met een daikin checker zodat je de pulsiestappen kan controleren of deze magneet ventiel open/sluit of niet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Waar meet je de temperatuur?

Koude lucht gaat naar de grond, warme lucht stijgt op. Als jij de airco een half uur aan hebt, zal elke kamer (tenzij vacuuum afgesloten van buiten) dus gewoon gaan "wervelen" qua lucht en ook weer lucht van buiten de kamer aanzuigen (waarschijnlijk warmer dan de instelling van de airco).

En als dat het niet is, kan het zomaar zijn dat mogelijk de ingebouwde thermometer of thermostaat niet goed (meer) is?

[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 22-06-2017 15:58 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
Ik meet bijna net onder de airco, de thermometer staat op een nachtkastje (ongeveer 50cm van de grond).

Ik denk inderdaad eerder dat er een afwijking op de ingebouwde thermostaat zit, daarom vroeg ik mij af of ik een offset kon instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maxie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:58
Een kleine afwijking zal je helaas altijd houden door het effect dat MAX3400 hierboven al beschrijft, al is 2 graden verschil misschien wel wat veel. Wat je eerst nog eenvoudig kan controleren is of het gat naar buiten (waar alle leidingen van de airco doorheen gaan) wel goed is afgesloten.
Lucht van buiten of vanuit de spouwmuur heeft een andere temperatuur en die stroomt dan vrolijk door jouw apparaat en langs de sensor. Zie ook YouTube: Tech Tips: How to Resolve Temperature Overshooting

Of er een manier is om een temperatuur offset in te stellen durf ik eerlijk gezegd niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
Bedankt voor de link @Maxie , heel interessant. Dit is echter niet van toepassing bij mij: de leidingen komen onderaan de kamer binnen en lopen dan in een kabelgoot naar boven. De opening in de muur is ook afgedicht met pu-schuim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:03
Ik heb dit eerder voorbij zien komen in het L/L warmtepomp topic. Het moet met de Daikins mogelijk zijn om een offset in te stellen, mogelijk via de afstandsbediening.

Ik heb zelf (nog) geen Daikin, maar zie bijvoorbeeld peterpijpelink in "Huis verwarmen met een lucht/lucht warmtepomp"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:42
Waarom ben je er zo zeker van dat de thermometer op je nachtkastje de juiste temperatuur aangeeft? Is die geijkt?

Bijna alle huis-tuin-keuken thermometers wijken wel een paar graden af. Ik zou er nog een thermometer naast zetten (je kan vast nog wel ergens eentje vinden, bij vrienden of kennissen).

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:01
Draait de a/c dan ook? De meeste systemen hebben een bereik waar ze op reageren om te voorkomen dat ze voor elk wissewasje aan moeten springen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
Saeverix schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:12:
Waarom ben je er zo zeker van dat de thermometer op je nachtkastje de juiste temperatuur aangeeft? Is die geijkt?

Bijna alle huis-tuin-keuken thermometers wijken wel een paar graden af. Ik zou er nog een thermometer naast zetten (je kan vast nog wel ergens eentje vinden, bij vrienden of kennissen).
Ik heb in totaal 6 thermometers: 1 op de kamerthermostaat, 2 "gewone" en 3 op de airco's. Ze komen allemaal min of meer overeen (er zitten inderdaad kleine verschillen op), maar de airco in onze slaapkamer is de enige die zo'n grote afwijking geeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
Señor Sjon schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:15:
Draait de a/c dan ook? De meeste systemen hebben een bereik waar ze op reageren om te voorkomen dat ze voor elk wissewasje aan moeten springen.
Geen idee dat is moeilijk te zeggen: de binnenunits blazen altijd als ze aan staan, ook als ze niet actief aan het koelen zijn. In de andere kamers heb ik niet zo'n grote afwijking dus ik denk niet dat het normaal is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
Alexji schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:07:
Ik heb dit eerder voorbij zien komen in het L/L warmtepomp topic. Het moet met de Daikins mogelijk zijn om een offset in te stellen, mogelijk via de afstandsbediening.

Ik heb zelf (nog) geen Daikin, maar zie bijvoorbeeld peterpijpelink in "Huis verwarmen met een lucht/lucht warmtepomp"
Bedankt, ik zal eens een pm sturen naar peterpijpelink want er wordt verder in dat topic niet meer over gesproken. Een externe thermostaat zou ook een oplossing kunnen zijn, al weet ik niet of dit mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:58
Niet wat je wilt horen natuurlijk, maar als je weet dat je airco 2 graden afwijkt, dan kan je 'm toch ook 2 graden koeler instellen dan je wilt? Dan krijg je wat je wilt ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
Hahn schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 19:29:
Niet wat je wilt horen natuurlijk, maar als je weet dat je airco 2 graden afwijkt, dan kan je 'm toch ook 2 graden koeler instellen dat je wilt? Dan krijg je wat je wilt ;)
Ja dat doe ik momenteel ook maar de neuroot in mij heeft liever dat de ingestelde temperatuur kopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryan1956
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 12-04-2022
Dag mathias ik heb ook een DAIKIN systeem en mijn 2 perferas wijken zelfs 3 graden af, heb ze nog maar een paar maand ( februari 2022) maar de dealer /installateur kent ook de oplossing niet.
Bij Daikin zelf reageren ze voorlopig niet, vermoedelijk zitten er elektronica in waar ze echt niks aan kunnen veranderen en dat in 2022.
Daartegenover heb ik in de living en bureau 2 stylishen en die thermostaten werken perfect.
Natuurlijk is het erg last om te onthouden, want op de afstand bediening van de stylish stel je 22 graden in en op de perfera 19 graden en als ik dit niet doe staat de perfera dag en nacht continu te blazen op zijn eentje.

Daikin echt geen aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
bryan1956 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 21:46:
Dag mathias ik heb ook een DAIKIN systeem en mijn 2 perferas wijken zelfs 3 graden af, heb ze nog maar een paar maand ( februari 2022) maar de dealer /installateur kent ook de oplossing niet.
Bij Daikin zelf reageren ze voorlopig niet, vermoedelijk zitten er elektronica in waar ze echt niks aan kunnen veranderen en dat in 2022.
Daartegenover heb ik in de living en bureau 2 stylishen en die thermostaten werken perfect.
Natuurlijk is het erg last om te onthouden, want op de afstand bediening van de stylish stel je 22 graden in en op de perfera 19 graden en als ik dit niet doe staat de perfera dag en nacht continu te blazen op zijn eentje.

Daikin echt geen aanrader
Tja ik heb er eerlijk gezegd ook geen moeite meer in gestoken. De mijne waren al buiten waarborg, en het lijkt inderdaad een probleem te zijn dat niet te verhelpen valt (of dat je toch niet zelf kan verhelpen). Het is spijtig dat je geen externe voeler op de units kan aansluiten, dat zou het probleem waarschijnlijk oplossen.
De enige manier die ik zie om het op te lossen is de airco's aansturen met het domotica-systeem, dat zijn waardes van een externe sensor neemt. Maar dat heb ik er niet voor over, de unit met het "probleem" wordt toch zelden gebruikt.

Het enige dat ik nog bedacht heb is dat het met de plaatsing te maken kan hebben: de unit waarvan sprake hangt in een hoek van de kamer, net onder het plafond en op een paar cm van de zijmuur. Het zou wel eens goed kunnen dat de temperatuursensor hierdoor de echter kamertemperatuur niet goed kan meten omdat de koude lucht daar meer blijft hangen. De andere units hangen meer vrij in de ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denimdimi
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 16-08-2022
Mijn Diacin Split van een jaar oud unit stopt überhaupt niet bij een bepaalde temperatuur.
Alles is juist aangesloten, anders zou hij het niet een jaar goed gedaan hebben.
Ik stel de airco in op 22 graden voor het slapen gaan, en wordt wakker in 14 graden.
In alle kamer is het zelfde probleem.
Lijkt wel een fout in de printplaat te zijn o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
denimdimi schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 07:25:
Mijn Diacin Split van een jaar oud unit stopt überhaupt niet bij een bepaalde temperatuur.
Alles is juist aangesloten, anders zou hij het niet een jaar goed gedaan hebben.
Ik stel de airco in op 22 graden voor het slapen gaan, en wordt wakker in 14 graden.
In alle kamer is het zelfde probleem.
Lijkt wel een fout in de printplaat te zijn o.i.d.?
Da's inderdaad al geen "afwijking" meer, dat zal waarschijnlijk een fout in de thermostaat van het toestel zijn, waardoor deze blijft koelen. Kan ook een klep in de buitenunit zijn die blijft plakken.

Heb je de fan op "auto" staan? Blaast hij hard of merk je dat hij na een tijdje minder hard begint te blazen?

Als de installatie maar 1 jaar oud is zou ik mij niet teveel zorgen maken, dan is het toch garantie.

• WilPeters
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09-10-2023
Ik heb hetzelfde probleem maar dan bij verwarmen. Koelen heb ik nog niet gemeten.
Ik heb ook al gezocht naar een soort callibratiemogelijkheid voor de T meting of thermostaat.
Elke goede digitale T meter kun je corrigeren middels instelling van een offset. Dat zou hier toch ook moeten kunnen zou ik denken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Steviewonder
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 04-11-2022
Ik werk vaak met daikin en er zijn een aantal mogelijkheden.

1) vuile filters kunnen ervoor zorgen dat de ruimtesensor een verkeerde meting doet omwille van de verdamper(element binnenunit) dat in koelen te koud blijft staan omdat de warme lucht die je ontrekt uit de ruimte niet voldoende over je element gaat,waardoor het element de koude te hard blijft vasthouden laten we zeggen en zo de aanzuigsensor(ruimtesensor) te snel gaat zeggen,how ik meet al te koud en ik zal stoppen met werken omdat de ingestelde ruimte temp. Al bereikt is,maar niet in de ruimte zelf.
Hetzelfde probleem kan zich voordoen bij mode verwarmen.
Ook zal je moeten zien dat de fanspeed e.d. goed is ingesteld...wat bedoel ik hiermee...als de fanspeed te laag staat en de ruimte vrij groot is,kan het zijn dat deze te snel de warmte dichtbij de binnenunit zal aanzuigen(warme lucht stijgt altijd) waardoor het effect van de voelbare warmte in de rest van de ruimte onvoldoende is.

2)ik heb bij aantal klanten die design binnenunits (ftxa modellen) ook al hetzelfde probleem vastgesteld.
Echter heb ik nooit een duidelijk antwoord gekregen vanuit de daikin service lijn.
Het is idd. Zo dat de sensoren en een afzonderlijke temp.meter gemakkelijk 2°C kunnen verschillen.
Hetgeen mij is voorgesteld is om op de infrarood bediening 5sec powerfull ingedrukt te houden dan naar mode "SU"gaan bevestigen en dan als ik me goed herinner mode 7 of 8 kiezen met temp.pijltjes en bevestigen met powerfull knop en kan je 0-1-2-3 of 4 instellen...nu kan je via je infraroodbediening een temp.diff. instellen van je ruimte sensor -2°c -tot +2°C dan de effectieve gemeten ruimtetemp.

3)controleer of de gaten(vooral buitenmuur)aan de binnenunit correct zijn gedicht zodat met sterke wind of koud weer,je sensor niet wordt beïnvloed met foutieve temp.(vooral bij de recente ftxa binnenunit zit de ruimtesensor t.h.v aan/uit lampje binnenunit en zit deze op een klein printje,wat wel lastig is),vaak zit ook aan deze kant van de binnenunit het gat v.d. leidingen die naar buiten lopen

4) als al de vorige puntjes niet werken,kan je overgaan met de printen te vervangen en kan je hopen op een betere werking,maar in samenspraak met daikin als dit nog in de garantieperiode zit(wss. Zullen ze stap 2 hierboven voorstellen om te proberen).
5) expantieventiel probleem kan natuurlijk ook voorkomen(deze zitten in de buitenunit en zullen openen of dichtgaan bij vraag of wanneer het systeem moet afvallen.
Ook hier kan veel van afhangen...vuil of knik in de leidingen,defecte magneetspoel of intern ventiel(body) kan blokkeren(geen aangename herstelling om te doen voor een kleine prul).
Dit kan je eigelijk best nakijken met een daikin checker zodat je de pulsiestappen kan controleren of deze magneet ventiel open/sluit of niet.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:56

ricardo246

Life's what you make it!

Ter aanvulling op je punt nummer 2:

Ik heb de service manual van FTXM-R gevonden (KLIK)

En daar staat:

6.7.2 To adjust target set temperature in heating operation

INFORMATION
When there is a big difference between the indoor room temperature and the set
temperature in heating mode, adjust the target set temperature field setting.
Example for wall mounted units:

▪ Target temperature = remote controller set temperature + 2.5°C.
Remote controller set temperature = 20°C
Target temperature = 20°C + 2.5°C = 22.5°C
Thermo off temperature = 24.5°C

1 Press TEMP UP, TEMP DOWN and MODE simultaneously.
2 Press TEMP UP.
3 Select SU.
4 Press MODE to confirm.
5 Press TEMP UP.
6 Select 7.
7 Press MODE to confirm.
8 Press TEMP UP.
9 Select the value to set the desired target temperature:
▪ 0 = –2,0°C
▪ 1 = –1,0°C
▪ 2 = 0°C (factory setting)
▪ 3 = +1,0°C
▪ 4 = +2,0°C
10 Press MODE to confirm.

na 10 piept de binnen unit en kun je met cancel (3x drukken) terug naar je normale menu op de afstandsbediening (hij verliest dan wel je originele settings, dus even opnieuw instellen.

Met Econo mode en stille Quiet mode kachelt de mijne nu rustig door en haalt de ruimte de juiste temperatuur. Hiervoor registreerde de binnen unit een te hoge temperatuur en sloeg dus eerder af dan normaal. Zonder Econo en Quiet mode was er veel gependel. (Klein kantoortje).

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-06 23:42
Ik zie ook dat de temperatuur die de unit weergeeft in de app stelselmatig 2 (soms 3) graden hoger is dan wat ik op andere thermometers aflees. Ook in de ochtend, volgens de onecta app is mijn woonkamer 20 graden (nacht niets verwarmd) maar op mijn thermostaat en een andere thermometer is het eerder 17,5.

@ricardo246 welk target heb jij nu ingesteld dan? -2,0 of +2,0, is me niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-06 09:01
Ik heb net deze week 2x een LG laten plaatsen. Ik heb het zelfde probleem.
Al vind ik dit niet echt een probleem eigenlijk. Werkt perfect de airco zegt ook dat het 22 graden is wanneer ik hem op 20 zet. Vervolgens stopt hij en houdt hij het op deze warmte.

Is dit niet gewoon een marge wanneer hij aan of uit gaat of harder moet blazen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:56

ricardo246

Life's what you make it!

dimi_v schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 08:27:
Ik zie ook dat de temperatuur die de unit weergeeft in de app stelselmatig 2 (soms 3) graden hoger is dan wat ik op andere thermometers aflees. Ook in de ochtend, volgens de onecta app is mijn woonkamer 20 graden (nacht niets verwarmd) maar op mijn thermostaat en een andere thermometer is het eerder 17,5.

@ricardo246 welk target heb jij nu ingesteld dan? -2,0 of +2,0, is me niet helemaal duidelijk.
Voorbeeld:
Je airco staat ingesteld op 21 graden, maar het wordt 19 in je kamer.
Dan stel je de airco set temp in op +2 (hij gaat dan langer doorverwarmen (23)).

Je airco staat ingesteld op 21 graden, maar het wordt 23 in je kamer.
Dan stel je de airco set temp in op -2 (hij gaat dan eerder stoppen, omdat hij eerder zijn target haalt (19)).

In jouw geval zou ik -2 proberen.

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-05 20:35
ricardo246 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 09:11:
[...]

Voorbeeld:
Je airco staat ingesteld op 21 graden, maar het wordt 19 in je kamer.
Dan stel je de airco set temp in op +2 (hij gaat dan langer doorverwarmen (23)).

Je airco staat ingesteld op 21 graden, maar het wordt 23 in je kamer.
Dan stel je de airco set temp in op -2 (hij gaat dan eerder stoppen, omdat hij eerder zijn target haalt (19)).

In jouw geval zou ik -2 proberen.
Dat is niet mijn ervaring met Daikin, ik heb ze op +2 gezet vanwege de overshoot en sindsdien gaat het een stuk beter, nog steeds wel wat overshoot maar dat komt omdat de airco hoog in de nok van de zolder hangt.

geen idee wat er toen ik mijn bericht schreef aan de hand was met mijn installatie, maar de min/plus offset is wel zoals jij het beschrijft.

[ Voor 9% gewijzigd door Praetorian op 01-11-2023 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illya89
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-06 23:47
ricardo246 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 14:07:
[...]

Ter aanvulling op je punt nummer 2:

Ik heb de service manual van FTXM-R gevonden (KLIK)

En daar staat:

6.7.2 To adjust target set temperature in heating operation

INFORMATION
When there is a big difference between the indoor room temperature and the set
temperature in heating mode, adjust the target set temperature field setting.
Example for wall mounted units:

▪ Target temperature = remote controller set temperature + 2.5°C.
Remote controller set temperature = 20°C
Target temperature = 20°C + 2.5°C = 22.5°C
Thermo off temperature = 24.5°C

1 Press TEMP UP, TEMP DOWN and MODE simultaneously.
2 Press TEMP UP.
3 Select SU.
4 Press MODE to confirm.
5 Press TEMP UP.
6 Select 7.
7 Press MODE to confirm.
8 Press TEMP UP.
9 Select the value to set the desired target temperature:
▪ 0 = –2,0°C
▪ 1 = –1,0°C
▪ 2 = 0°C (factory setting)
▪ 3 = +1,0°C
▪ 4 = +2,0°C
10 Press MODE to confirm.

na 10 piept de binnen unit en kun je met cancel (3x drukken) terug naar je normale menu op de afstandsbediening (hij verliest dan wel je originele settings, dus even opnieuw instellen.

Met Econo mode en stille Quiet mode kachelt de mijne nu rustig door en haalt de ruimte de juiste temperatuur. Hiervoor registreerde de binnen unit een te hoge temperatuur en sloeg dus eerder af dan normaal. Zonder Econo en Quiet mode was er veel gependel. (Klein kantoortje).
Thx, dit is goud waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomashoutsma
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 02-12-2023
Ik heb precies hetzelfde probleem, en wil graag ook de opliossing van Steviewonder / Ricardo proberen. Echter heb ik een ftxp35m5v1b waar geen “mode” knop op de afstandsbediening zit. Hierdoor kom ik dus niet in het SU menu. Ik heb al proberen te zoeken naar service manuals van dit model, maar tot nu toe zonder resultaat. Wellicht dat er iemand is die mij kan helpen om alsnog in dit menu te komen om het temperatuurverschil te kunnen instellen…Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8AtrJFRtY9YDO_tUJZP3wXd_Q5E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w0C9En9yk8ABu1ZEDhPKFtym.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaLaBo
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 22-02-2024
We hebben net een nieuwe airco Mitsubishi SRK20ZS-WF. De temperatuur in de slaapkamer is 17°. De airco geeft op de afstandsbediening wisselende temperaturen aan tot 23°. De dealer weet geen oplossing. Ik kan in de handleiding niets hierover terugvinden. Herkent iemand dit probleem? En beter nog: hoe is dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:16

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
JaLaBo schreef op zondag 11 februari 2024 @ 08:54:
We hebben net een nieuwe airco Mitsubishi SRK20ZS-WF. De temperatuur in de slaapkamer is 17°. De airco geeft op de afstandsbediening wisselende temperaturen aan tot 23°. De dealer weet geen oplossing. Ik kan in de handleiding niets hierover terugvinden. Herkent iemand dit probleem? En beter nog: hoe is dit op te lossen?
Heb je wel gezocht op het forum? Er is al een topic actief van een andere gebruiker met hetzelfde probleem: Mitsubishi airco rapporteert veel te hoge temperatuur .
Helaas nog geen reacties, maar je kan daar wellicht in reageren.

Het is niet de bedoeling om een oud en ongerelateerd topic terug te halen.

Gallery V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.