Woonveilig huisbeveiliging

Pagina: 1
Acties:
  • 10.684 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:47
Dag tweakers,

Door een recente golf van inbraken in onze buurt hebben we besloten om ons te orienteren op een alarmsysteem.
Mjjn oog is gevallen op een systeem van woonveilig. (Www.woonveilig.nl)
Nu zit ik met een aantal vragen. Met name het verschil tussen de betaalde dienst en de gratis dienst.
-als ik een gratis dienst neem dan geven ze aan dat je het systeem niet meer kan configureren. Dit lijkt me wat vreemd want je kunt toch altijd lokaal inloggen op de centrale, ipv via een webadres?
- is het systeem nog te bedienen met de app bij de gratis variant? Op de site van woonveilig staan tegenstrijdige berichten.

Zijn er mensen die ervaring hebben met het woonveilig systeem die de bovenstaande vragen kunnen beantwoorden?
Hopelijk wel.....
Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-05 13:43

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Heb al enkele jaren naar volle tevredenheid het abonnement van 8,95 pm. De app werkt bij mij goed. Deze is gratis ik vind het niet heel gek dat niet alles het doet als je. Iet betaald.

Be fast .... Be furious....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
Bl4ckviper schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 19:24:
Heb al enkele jaren naar volle tevredenheid het abonnement van 8,95 pm. De app werkt bij mij goed. Deze is gratis ik vind het niet heel gek dat niet alles het doet als je. Iet betaald.
Bedankt voor je reactie. Klopt het dat je wel binnen je eigen lan kan inloggen op de thuiscentrale om een loop-back test te doen en configuraties uit te voeren?
Als dit lukt dan moet dat ook zonder een betaalde abonnement kunnen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Ja je kan wel inloggen. In die interface kan je ook van alles doen. Wellicht heb je dan alleen niet die "mooie" webinterface en app.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:39

Zenix

BOE!

Je zou ook zelf zo'n systeem in elkaar kunnen flansen door gebruik te maken van Xiaomi Gateway met bewegingssensoren, deursensoren en eventueel een camera erbij. Xiaomi spul kan je daarnaast weer koppelen aan Domoticz zodat je bijvoorbeeld via telegram notificaties kan krijgen. Je bent dan een stuk flexibeler, want je hebt controle over je eigen systeem. Ook een stuk goedkoper om uit te breiden.

http://www.gearbest.com/living-appliances/pp_344667.html gateway
http://www.gearbest.com/smart-light-bulb/pp_257677.html kan ook voor ramen
http://www.gearbest.com/smart-light-bulb/pp_257678.html bewegingssensor
http://www.gearbest.com/smart-light-bulb/pp_257679.html om hem eventueel aan en uit te zetten, of als paniekknop te gebruiken.
http://www.gearbest.com/ip-cameras/pp_615275.html camera
http://www.gearbest.com/ip-cameras/pp_356786.html betere camera 360
http://www.gearbest.com/alarm-systems/pp_615081.html rookmelders zou ook kunnen.
http://www.gearbest.com/alarm-systems/pp_616359.html heel pakket, maar moet je misschien wel douanekosten betalen.

YouTube: Xiaomi Smart Home Alarm Trigger demo

Je kan bijvoorbeeld simpel beginnen met de sensoren en de gateway, ben je voor 50-60 euro wel klaar. Daarna eventueel uitbreiden met camera's. Xiaomi brengt constant nieuwe sensoren uit. Verlichting via Yeelink is ook mogelijk.

[ Voor 38% gewijzigd door Zenix op 20-06-2017 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
Ok,

ik heb nu enige tijd dit systeem hangen, naar volle tevredenheid.
Ik heb nu de maandelijkse betaling gestopt.
Ik kwam in het lokale LAN webpanel tegen dat je het rapport ook kan laten mailen naar een specifiek email adres.
Als ik deze code invoer :mailto:###@###.nl dan accepteerd de interface deze code wel maar de reports worden niet verstuurd.
Weet iemand of het webpanel op de Lokale LAN dit wel ondersteund? MAW: staat het wel aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Welke versie heb je Gate-02 of Gate-03?

Laatst was er wel een update. Ik zit er nu ook aan te denken de betaling op te zeggen. Dat bellen voegt toch weinig toe.

De meldingen krijg je wel netjes via de App toch? (nadeel is wel dat er maar 1 persoon die meldingen krijgt)

[ Voor 11% gewijzigd door Bl4ckviper op 08-08-2017 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slvans
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-05 14:08
Zijn er inmiddels al meer ervaringen met het stopzetten van het abonnement?
Is het systeem nog steeds in te stellen op meerdere zones?
Indien er een melding is krijg je een pushmelding in de app zonder abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-05 13:43
Volgens de website wel. Wel maar voor 1 persoon...

https://www.woonveilig.nl/kosten

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Zenix schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 22:34:
Je zou ook zelf zo'n systeem in elkaar kunnen flansen door gebruik te maken van Xiaomi Gateway met bewegingssensoren, deursensoren en eventueel een camera erbij. Xiaomi spul kan je daarnaast weer koppelen aan Domoticz zodat je bijvoorbeeld via telegram notificaties kan krijgen. Je bent dan een stuk flexibeler, want je hebt controle over je eigen systeem. Ook een stuk goedkoper om uit te breiden.

http://www.gearbest.com/living-appliances/pp_344667.html gateway
http://www.gearbest.com/smart-light-bulb/pp_257677.html kan ook voor ramen
http://www.gearbest.com/smart-light-bulb/pp_257678.html bewegingssensor
http://www.gearbest.com/smart-light-bulb/pp_257679.html om hem eventueel aan en uit te zetten, of als paniekknop te gebruiken.
http://www.gearbest.com/ip-cameras/pp_615275.html camera
http://www.gearbest.com/ip-cameras/pp_356786.html betere camera 360
http://www.gearbest.com/alarm-systems/pp_615081.html rookmelders zou ook kunnen.
http://www.gearbest.com/alarm-systems/pp_616359.html heel pakket, maar moet je misschien wel douanekosten betalen.

YouTube: Xiaomi Smart Home Alarm Trigger demo

Je kan bijvoorbeeld simpel beginnen met de sensoren en de gateway, ben je voor 50-60 euro wel klaar. Daarna eventueel uitbreiden met camera's. Xiaomi brengt constant nieuwe sensoren uit. Verlichting via Yeelink is ook mogelijk.
Waarom niet Z-Wave gebruiken? Geen gateway nodig bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

5183 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 13:16:
[...]

Waarom niet Z-Wave gebruiken? Geen gateway nodig bijvoorbeeld.
Vanwege de prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Maar het gemak, minder apparaten nodig en vooral constante ontwikkeling aan nieuwe devices wegen daar toch wel tegenop?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

5183 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 19:09:
[...]

Maar het gemak, minder apparaten nodig en vooral constante ontwikkeling aan nieuwe devices wegen daar toch wel tegenop?
Dat je een Gateway niet helemaal leuk vind kan ik nog wel begrijpen, maar voor de rest zie ik weinig argumentatie. Ik zie twee zinnen met weinig inhoud.

Een aantal vragen terug, in de hoop iets meer inhoud te krijgen, zodat er een nuttig discussie komt:
Welk extra gemak heeft het, en over welke sensors heb jij het?
Minder apparaten, alleen de gateway is extra toch?
Welke extra ontwikkeling is er bij Z-Wave?
Wat zijn de voordelen van Z-Wave tegenover andere woonhuisbeveiliging systemen?
Wat is de prijs van een standaard woonhuisbeveiliging systemen systeem met Z-Wave?
Wat zijn de voordelen tegenover de sensoren van bijvoorbeeld Xiaomi?

Qua ontwikkeling zit het wel goed [Xiaomi / Aqara] Ervaringen & discussie en vergeet niet dat er integratie is met Domoticz. Je kan dus lekker doen wat je wilt en ook Z-Wave en Xiaomi combineren, maakt allemaal niet uit. Het is een factor 5 goedkoper dan een Fibaro sensor en dat is gewoon een goed argument als je in dit geval waar dit topic over ging een simpel woonhuis beveiliging wilt... Z-Wave is een totaal andere prijscategorie.

[ Voor 62% gewijzigd door Zenix op 01-11-2017 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-08-2023
Boomster schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:08:

ik heb nu enige tijd dit systeem hangen, naar volle tevredenheid.
Ik heb nu de maandelijkse betaling gestopt.
Ik kwam in het lokale LAN webpanel tegen dat je het rapport ook kan laten mailen naar een specifiek email adres.
Als ik deze code invoer :mailto:###@###.nl dan accepteerd de interface deze code wel maar de reports worden niet verstuurd.
Weet iemand of het webpanel op de Lokale LAN dit wel ondersteund? MAW: staat het wel aan?
@Boomster Beetje laat, maar ben je hier toevallig nog verder mee gekomen? Heb zelf sinds kort Woonveilig en ben/was precies hetzelfde van plan maar ook hier worden de mails niet verstuurd. De interface biedt naast mailen meer opties voor reporting, maar voordat ik hier iets voor ga opzetten ben ik benieuwd of dat wel zou gaan werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:22

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mrnn schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:43:
[...]

@Boomster Beetje laat, maar ben je hier toevallig nog verder mee gekomen? Heb zelf sinds kort Woonveilig en ben/was precies hetzelfde van plan maar ook hier worden de mails niet verstuurd. De interface biedt naast mailen meer opties voor reporting, maar voordat ik hier iets voor ga opzetten ben ik benieuwd of dat wel zou gaan werken...
Misschien mis ik iets, maar hoe zou er een email verstuurd moeten worden zonder internet-connectie?

Lijkt me dat juist dat soort functionaliteit vervalt als je de betaalde versie stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
mrnn schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:43:
[...]

@mrnn Helaas, tot heden is het nog niet gelukt om de reports vanuit het webpanel op de LAN te versturen. ik vermoed dat hij de 'sendmail' actie mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
MikeyMan schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:45:
[...]

Misschien mis ik iets, maar hoe zou er een email verstuurd moeten worden zonder internet-connectie?

Lijkt me dat juist dat soort functionaliteit vervalt als je de betaalde versie stopt.
De connectie is er wel, want je kunt gewoon buiten het LAN om het alarm inschakelen met de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:22

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Boomster schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:46:
[...]

De connectie is er wel, want je kunt gewoon buiten het LAN om het alarm inschakelen met de app.
Ja alleen heb je voor een email wel een server nodig. Kan me zo voorstellen dat dit normaal gesproken een server van de leverancier is.

Overigens onlangs een dergelijk systeem geïnstalleerd bij mijn ouders. Inclusief camera. Simpele installatie, maandkosten zijn wel redelijk hoog als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
Dank voor de reactie, ik ga zelf nog eens kijken of het op een andere manier kan. Wellicht kan tasker het gratis push bericht afvangen maar dan ben je wel afhankelijk van je telefoon en mobiel internet voor de werking van je alarm, dat schiet ook niet echt op.

Vind het zelf inderdaad vrij prijzig en heb geen 100 euro per jaar over voor een geautomatiseerd telefoontje en een email bij alarm (+ nog wat extra's die voor mij niet echt relevant zijn).

Het is echt een gesloten systeem en niet echt geschikt om zelf mee te tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baca
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10-2024
Wellicht dan iemand mij kan helpen. Ik kan opeens geen contact meer maken met woonveilig. Via het ipadres kom wel op de centrale en kan ook de status aanpassen maar dus niet meer via de app of website.

Iemand een idee wat dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
baca schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 09:39:
Wellicht dan iemand mij kan helpen. Ik kan opeens geen contact meer maken met woonveilig. Via het ipadres kom wel op de centrale en kan ook de status aanpassen maar dus niet meer via de app of website.

Ik kreeg vannacht ook meerdere meldingen dat de status controle niet kon worden uitgevoerd.
Als ik de app open, gebeurd er niets, uiteindelijk inloggen gaat niet goed.
Ik vermoed dat er een storing is bij egardia.
Waardeloos voor een service waar je maandelijks een bedrag voor betaaald. Dit is de laatste tijd meerdere keren gebeurd. Het op afstand beheren van de centrale via de app is niet 'foul proof'

[ Voor 30% gewijzigd door Boomster op 14-10-2018 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-04 19:02

HJR

baca schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 09:39:

je bent niet de enige. ik heb het alarmsysteem een reboot gegeven. maakt allemaal niet uit.
storing bij Woonveilig denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Hier ook last van gehad lijkt nu weer te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baca
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10-2024
HJR schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 10:30:
[...]

je bent niet de enige. ik heb het alarmsysteem een reboot gegeven. maakt allemaal niet uit.
storing bij Woonveilig denk ik
Oke, dan maar eens een mailtje richting woonveilig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:52
Hoi
Ook ik ben in de race voor een home alarm.
Woonveilig lijkt me op zich geen verkeerde keuze. Maar ik las in een review een paar dingen waar ik niet blij van zou worden. Hoe is de ervaring van gebruikers?
  • de bewegingssensors op max 1m80 moeten hangen om beweging te detecteren
  • de lege batterij in een sensor pas na ongeveer een dag wordt gemeld
Thanks Bert

mrbert

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrnn
@mrbert
de bewegingssensors op max 1m80 moeten hangen om beweging te detecteren
Geen gezicht. In de hal gaat het wel maar keuken en woonkamer vind ik het niet om aan te zien. In beide ruimtes staan ze nog steeds (op de kop) in de vensterbank. Ze reageren dan nog best aardig, viel me mee.

Let overigens goed op met ophangen, heb duur Tesa dubbel tape gebruikt op het behang maar kwam weer naar beneden en de hard plastic behuizing is volledig doorgebroken en daarmee onbruikbaar geworden.
de lege batterij in een sensor pas na ongeveer een dag wordt gemeld
Wist ik niet. Niet netjes maar kans is natuurlijk klein dat precies op die dag ingebroken wordt.
Hoe is de ervaring van gebruikers?
Verreweg mijn grootste ergernis is dat er geen goed verklikker geluid is wanneer je thuis komt en het alarm aan staat gedurende de timeout die je hebt. Er zijn wel piepjes maar deze komen uit de base unit en zijn in een meterkast niet hoorbaar. Dit gaat aan de lopende band mis, iemand komt thuis en heeft niet door dat het alarm aan staat... Enige oplossing is de dure binnensirene die je kunt aanschaffen, een extra optie die wat mij betreft basis functionaliteit zou moeten zijn. Ik heb ook al een buitensirene aan de gevel gekocht en dan ga ik niet ook nog eens die binnensirene aanschaffen.

Ik ben niet ontevreden maar als ik opnieuw moest kopen zou ik zeker nog eens kritisch rondkijken. Houd er daarbij rekening mee dat Woonveilig continu prijzen verloot aan iedereen die reviews achterlaat. Daardoor dus heel veel reviews die vaak positief ingestoken worden om winkans te vergroten (aanname).

Je kunt mijn review hier teruglezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
@mrnn Kijk dit zijn ook een beetje de dingen waar ik nieuwsgierig naar ben.Het klopt dus dat die PIR sensoren een 'vreemd' waarnemingsveld hebben.
Dat van dat piepje bij alarm op scherp is zeker wel een belangrijk punt ook, dan komt er toch nog zo 80 euro bij en met een extra PIR sensor ben je toch ook al ruim 400 euro kwijt.. Dat maakt het plaatje al een stuk minder aangenaam.

Zelf vind ik het activeren en de-activeren met een keypad wel een voordeel. Als je een afstandbediening aan je sleutelbos hebt hebben ze gelijk ook de middelen om je alarm uit te zetten bij diefstal van je sleutels.

mrbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:04
Zelf ook naar Woonveilig gekeken, heb zelf echter voor Smartalarm gekozen, paar dingen waren voor mij toch hier beter geregeld. Echter ook Smartalarm heeft zijn vreemde eigenaardigheden, dus vergelijk ze eens welke voor jou de ideale oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
Hi @MadDog11 wat zijn die vreemde eigenaardigheden?
Ik zit nu ook naar homealarm (villa pakket)en smart alarm (basis XXL )te kijken
IK begin wel steeds meer naat een keypead voor (de)-activeren te kijken
Maar dan wil ik liefst minstens twee pads

den kdat ik aan 3 pir's genoeg heb.
De ramen en deuren opzich hebben erg goed sluitwerk;)

[ Voor 15% gewijzigd door mrbert op 02-12-2018 23:14 ]

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
@mrbert de keypad vind ik zelf ook veel fijner, de afstandsbedieningen gebruiken we nooit en liggen verstopt. Inderdaad een onnodig veiligheidsrisico en bovendien houd ik de sleutelbos graag klein.

Verder gebruik het ik op afstand inschakelen wekelijks als de schoonmaakster appt dat ze vertrokken is dus dat vind ik ook erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:04
mrbert schreef op zondag 2 december 2018 @ 23:13:
Hi @MadDog11 wat zijn die vreemde eigenaardigheden?
Ik zit nu ook naar homealarm (villa pakket)en smart alarm (basis XXL )te kijken
IK begin wel steeds meer naat een keypead voor (de)-activeren te kijken
Maar dan wil ik liefst minstens twee pads

den kdat ik aan 3 pir's genoeg heb.
De ramen en deuren opzich hebben erg goed sluitwerk;)
Ik probeer via de helpdesk mijn eigen, foscam, camera's te koppelen. De activatiecodes kosten € 15,00, echter ondanks bellen, mailen en zelfs bedrijfsbezoek, worden de codes niet verkocht, binnenkort maar weer eens bellen, is 1 van de redenen dat ik dit alarm gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
zijn er ook mensen die ervaring hebben met eé'n van deze twee?

https://www.homealarm.nl pro huis pakket op 868 MHz
https://www.smartalarm.nl/
Deze lijken me aardig wat te bieden.

Ik zie alleen 868MHz varianten en WiFi varianten Wat is het verschil in veiligheid tegen jammen?

[ Voor 13% gewijzigd door mrbert op 05-12-2018 08:25 ]

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark84R
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-01 20:41
Boomster schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:45:
[...]

@mrnn Helaas, tot heden is het nog niet gelukt om de reports vanuit het webpanel op de LAN te versturen. ik vermoed dat hij de 'sendmail' actie mist.
Hier ook geen succes met het via LAN versturen van reports. Wellicht is onderstaand een optie. Zelf nog niet geprobeerd overigens en gaat over een oudere versie van de centrale maar op het eerste oog is de software weinig anders dan voor de huidige GATE-03.
http://www.brule.nl/project-woonveilig4.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
Mark84R schreef op zondag 6 januari 2019 @ 20:32:
[...]

Hier ook geen succes met het via LAN versturen van reports. Wellicht is onderstaand een optie. Zelf nog niet geprobeerd overigens en gaat over een oudere versie van de centrale maar op het eerste oog is de software weinig anders dan voor de huidige GATE-03.
http://www.brule.nl/project-woonveilig4.php
Mooi bedankt!
Weer een interessant projekt erbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:57
mrnn schreef op donderdag 29 november 2018 @ 15:54:
@mrbert
[...]

Verreweg mijn grootste ergernis is dat er geen goed verklikker geluid is wanneer je thuis komt en het alarm aan staat gedurende de timeout die je hebt. Er zijn wel piepjes maar deze komen uit de base unit en zijn in een meterkast niet hoorbaar. Dit gaat aan de lopende band mis, iemand komt thuis en heeft niet door dat het alarm aan staat... Enige oplossing is de dure binnensirene die je kunt aanschaffen, een extra optie die wat mij betreft basis functionaliteit zou moeten zijn. Ik heb ook al een buitensirene aan de gevel gekocht en dan ga ik niet ook nog eens die binnensirene aanschaffen.

Ik ben niet ontevreden maar als ik opnieuw moest kopen zou ik zeker nog eens kritisch rondkijken. Houd er daarbij rekening mee dat Woonveilig continu prijzen verloot aan iedereen die reviews achterlaat. Daardoor dus heel veel reviews die vaak positief ingestoken worden om winkans te vergroten (aanname).

Je kunt mijn review hier teruglezen.
Ook ik ben naar een nieuw alarmsysteem aan het kijken.
Echter het probleem met de "piepjes" tijdens de inlooptijd vind ik wel echt een groot nadeel.
Het gaat bij ons zeker mis als je dat haast niet hoort (je vergeet het dan gewoon) en je schrikt je vervolgens rot. Is dit inmiddels al anders of is het nog steeds zo zacht?

Daarnaast ben ik ook benieuwd of de deursensoren 2-weg zijn.
Dat betekend dat als een deur openstaat en je het alarm erop wilt zetten dat hij meld dat er nog een deur open staat?

[ Voor 13% gewijzigd door knorde op 02-01-2020 21:42 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
@knorde Voordeel is dat je nog niet gekocht hebt, je kunt de aanschaf van de binnensirene optellen bij het benodigde budget.. Wij zijn er inmiddels aan gewend geraakt maar in de praktijk betekent dit bij binnenkomst altijd even stil blijven staan en goed luisteren of er piepjes te horen zijn. Schiet niet echt op maar uit principe weiger ik nog steeds om er extra geld in te steken :X

Betreffende je vraag over de deursensoren, durf ik niet te zeggen. Ik moet ze nog altijd aansluiten maar de plaats (slaapkamerramen achterkant huis) leent zich er niet voor vanwege de horren. Ik heb besloten overal bewegingssensoren te plaatsen. Wel heeft Woonveilig alle handleidingen online staan dus je hebt kans dat het in de instructie van de deursensor staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
@mrnn ik heb hem idd nog niet gekocht maar het is verder wel een interessante optie (vooral nu ze nog een actie hebben). Ik heb contact met ze gehad maar ik krijg niet echt een eenduidig antwoord, misschien kan er hier wel antwoord op gegeven worden:

- is er een bevestigingstoon voor in of uitschakelen van het alarm?

- Geeft het systeem aan als er een deur open staat en je wilt het alarm erop zetten?

- Geeft de keypad (bedieningsknoppen) ook piepjes?

- Is de accu van het basisstation vervangbaar?

- Is de batterij van de binnensirene vervangbaar?

- Kan het alarm zonder pincode aangezet worden via de keypad (bedieningspaneel)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
knorde schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 14:16:
@mrnn ik heb hem idd nog niet gekocht maar het is verder wel een interessante optie (vooral nu ze nog een actie hebben). Ik heb contact met ze gehad maar ik krijg niet echt een eenduidig antwoord, misschien kan er hier wel antwoord op gegeven worden:
...
- is er een bevestigingstoon voor in of uitschakelen van het alarm?
Ja, deze komt uit het basisstation (moeilijk hoorbaar). Bij het UITschakelen zijn dit twee korte piepjes. Bij het inschakelen heb ik de boel zo ingesteld dat hij piepjes geeft tot hij inschakelt, tijdens deze piepjes heb je de tijd om weg te komen zonder dat het alarm afgaat. Volgens mij volgt er een lange piep en dan stilte als hij helemaal aan staat maar dan sta ik dus al buiten.

- Geeft het systeem aan als er een deur open staat en je wilt het alarm erop zetten?
Weet ik niet

- Geeft de keypad (bedieningsknoppen) ook piepjes?
Vrijwel zeker. Er zitten ook ledjes op het paneel waarbij met kleur (groen/rood) te zien is of de code goed is.

- Is de accu van het basisstation vervangbaar?
Weet ik niet zeker

- Is de batterij van de binnensirene vervangbaar?
Ik dacht dat deze in het stopcontact moest? Of is er een backup batterij? Ik weet het iig niet. Mijn buitensirene zit een gemakkelijk vervangbare 9V batterij in.

- Kan het alarm zonder pincode aangezet worden via de keypad (bedieningspaneel)?
Volgens mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
EDIT

Omdat ik een andermans topic niet wil vervuilen ben ik een eigen topic gestart.

[ Voor 179% gewijzigd door knorde op 05-01-2020 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingrich1977
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 28-03 13:21
Hoi
Ik heb nu een jaar woonveilig maar weet iemand het lokale login van de centrale en camera.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:56

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

@Kingrich1977 dit is best een oud topic. Mijn voorstel is dat je een nieuw/eigen topic start met een duidelijke vraag / probleemomschrijving.

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.