Toon posts:

Woonveilig huisbeveiliging

Pagina: 1
Acties:
  • 7.967 views

• Boomster
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 06:59
Dag tweakers,

Door een recente golf van inbraken in onze buurt hebben we besloten om ons te orienteren op een alarmsysteem.
Mjjn oog is gevallen op een systeem van woonveilig. (Www.woonveilig.nl)
Nu zit ik met een aantal vragen. Met name het verschil tussen de betaalde dienst en de gratis dienst.
-als ik een gratis dienst neem dan geven ze aan dat je het systeem niet meer kan configureren. Dit lijkt me wat vreemd want je kunt toch altijd lokaal inloggen op de centrale, ipv via een webadres?
- is het systeem nog te bedienen met de app bij de gratis variant? Op de site van woonveilig staan tegenstrijdige berichten.

Zijn er mensen die ervaring hebben met het woonveilig systeem die de bovenstaande vragen kunnen beantwoorden?
Hopelijk wel.....
Bedankt alvast.

• Boomster
Bl4ckviper schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 19:24:
Heb al enkele jaren naar volle tevredenheid het abonnement van 8,95 pm. De app werkt bij mij goed. Deze is gratis ik vind het niet heel gek dat niet alles het doet als je. Iet betaald.
Bedankt voor je reactie. Klopt het dat je wel binnen je eigen lan kan inloggen op de thuiscentrale om een loop-back test te doen en configuraties uit te voeren?
Als dit lukt dan moet dat ook zonder een betaalde abonnement kunnen lijkt mij.

• Boomster
Ok,

ik heb nu enige tijd dit systeem hangen, naar volle tevredenheid.
Ik heb nu de maandelijkse betaling gestopt.
Ik kwam in het lokale LAN webpanel tegen dat je het rapport ook kan laten mailen naar een specifiek email adres.
Als ik deze code invoer :mailto:###@###.nl dan accepteerd de interface deze code wel maar de reports worden niet verstuurd.
Weet iemand of het webpanel op de Lokale LAN dit wel ondersteund? MAW: staat het wel aan?

• Boomster
mrnn schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:43:
[...]

@Boomster Beetje laat, maar ben je hier toevallig nog verder mee gekomen? Heb zelf sinds kort Woonveilig en ben/was precies hetzelfde van plan maar ook hier worden de mails niet verstuurd. De interface biedt naast mailen meer opties voor reporting, maar voordat ik hier iets voor ga opzetten ben ik benieuwd of dat wel zou gaan werken...
@mrnn Helaas, tot heden is het nog niet gelukt om de reports vanuit het webpanel op de LAN te versturen. ik vermoed dat hij de 'sendmail' actie mist.

• Boomster
MikeyMan schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:45:
[...]

Misschien mis ik iets, maar hoe zou er een email verstuurd moeten worden zonder internet-connectie?

Lijkt me dat juist dat soort functionaliteit vervalt als je de betaalde versie stopt.
De connectie is er wel, want je kunt gewoon buiten het LAN om het alarm inschakelen met de app.

• Boomster
baca schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 09:39:
Wellicht dan iemand mij kan helpen. Ik kan opeens geen contact meer maken met woonveilig. Via het ipadres kom wel op de centrale en kan ook de status aanpassen maar dus niet meer via de app of website.

Iemand een idee wat dit aan kan liggen?
Ik kreeg vannacht ook meerdere meldingen dat de status controle niet kon worden uitgevoerd.
Als ik de app open, gebeurd er niets, uiteindelijk inloggen gaat niet goed.
Ik vermoed dat er een storing is bij egardia.
Waardeloos voor een service waar je maandelijks een bedrag voor betaaald. Dit is de laatste tijd meerdere keren gebeurd. Het op afstand beheren van de centrale via de app is niet 'foul proof'

[Voor 30% gewijzigd door Boomster op 14-10-2018 09:48]

• Boomster
Mark84R schreef op zondag 6 januari 2019 @ 20:32:
[...]

Hier ook geen succes met het via LAN versturen van reports. Wellicht is onderstaand een optie. Zelf nog niet geprobeerd overigens en gaat over een oudere versie van de centrale maar op het eerste oog is de software weinig anders dan voor de huidige GATE-03.
http://www.brule.nl/project-woonveilig4.php
Mooi bedankt!
Weer een interessant projekt erbij...

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee