Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:09

MazeWing

The plot thickens...

Sagat schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 10:26:
[...]

Ik uiteindelijk ook niet, maar had an sich wel genoeg kunnen halen. Zoals eerder gepost, ik mis bepaalde elementen van vroeger, maar dit was nou niet bepaald de eerste sale nieuwe stijl, wat vond je er ergerlijker aan de vorige versies?
De sale is sinds 2012 al achteruit gegaan puur kijkend naar de kortingen. Ze waren een stuk lager dan de jaren daarvoor. Gelukkig was er toen wel nog het element van daily's en flashdeals. Games die daarin verschenen hadden toch vaak een hogere korting. Ook was het altijd weer spannend om elke 8 uur te kijken welke flashdeals er waren en om 19.00 uur welke daily's er die dag weer zouden komen.

De sales van de laatste jaren zijn vergeleken met dit gewoon om te huilen:
- vanaf het eerste moment alle kortingen, die ook nog eens behoorlijk laag zijn en waar ook geen variatie in zit gedurende de sale. Het heeft dus geen enkel nut om te wachten tegen het einde van de sale om zo net weer dat extra beetje korting te pakken.
- geen daily's
- geen flashdeals
- geen uitgebreide games rondom de sales (alhoewel ik hier nooit gebruik van maakte, waren er zat mensen die dit wel deden)

Ook hadden vroeger relatief nieuwe games toch nog aardig wat korting. Nu mag je blij zijn met 10% korting. Ook was het vroeger ondenkbaar dat een game zoals PlayerUnknown's Battleground, met afstand de best verkopende game de afgelopen weken, 0,0% korting had.

[ Voor 13% gewijzigd door MazeWing op 07-07-2017 10:34 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-06 13:04

Sagat

Is pappa x2!

Tsja korting aspect kan ik me in vinden, ik vrees helaas dat dit de macht van de monopolie is. Maar de rest van je klachten........ok die games ook wel, maar net als jij deed ik daar nooit echt aan mee, dus dat mis ik ook niet, en die sticker meuk boeide me ook niets. En juist door dailies en flashes was er reden om vaak naar steam te kijken en zut te verdienen, nu inderdaad niet meer.

Ik vermoed dat de winter sale wel iets van een game gaat hebben......we we shall see.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:09

MazeWing

The plot thickens...

Die daily's en flashsales maakten het leuk, ondanks dat uiteindelijk toch weer tegenviel qua kortingen. Het was gewoon leuk om je toch weer ergens op te verheugen....

Sinds ze dat aspect ook weg hebben gehaald heeft de steam sale elke charme verloren.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:55
Grappig, ik heb elk jaar steeds meer te besteden, maar helaas ook steeds minder tijd.
Dat laatste is veelal een keuze, maar van gamen alleen word ik niet gelukkig, gelukkig.
Enfin. Afgelopen summer sale slechts één game gekocht --> Genital Jousting >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
- Valve bepaald de prijzen niet, dat doen developers/publishers
- Dailies/flash sales zijn niet meer mogelijk vanwege het refund systeem, dat word dan misbruikt.
- Er waren zeker hele goede deals te vinden:
Alle Valve games waren spotgoedkoop, Mordor GOTY voor 4 euro, ontiegelijk veel goede indie games onder de 1 euro, enz.

Als je geen 1 game kan vinden tijdens zo'n grote sale heb je een niche smaak of je hebt alles al. Of je hebt gewoon een hekel aan games :P

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-06 13:35

Dreanor

Joene

Ik mis de Daily en Flash Deals echt totaal niet! Die waren gemaakt om je impuls aankopen te doen en verplichte je om minimaal 3x per dag online te zijn! :(

Nu kan je gewoon relaxt op dag één de tijd nemen om te kijken of er iets leuks tussen zit, om vervolgens dit een dagje of twee te laten bezinken en dan alsnog je winkelwagen volgooien met games die je de komende 3 jaar toch nog niet gaat spelen! :+

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02:14
Eerst was de Steamsale absoluut leuker, maar eigenlijk ben ik wel blij met het nieuwe concept. Nu ik 2 weken heb om over mijn winkelwagentje na te denken heb ik het gevoel dat ik er meer bruikbare content uithaal. Veel minder impulsieve aankopen waar ik daarna nooit meer naar omkijk.

En ik heb Empyrion met 50% korting kunnen kopen wat (voor mij) de beste game is sinds Rocket League (categorie verslavingsfactor) en nu al in mijn Steam top 4 staat met het aantal speeluren (100 + met te weinig uur slaap :P)

Toch nog aardig wat uit de sale gesleept deze keer :

* Abzu / lekker kort
* Age of Empires : Rise of the Rajas DLC - om compleet te maken
* This is the police - Interessant concept
* 1979 Revolution : Black Friday - Interessant onderwerp
* Sins of a Solar Empire - een goedeRTS is hier altijd welkom
* Motorsport manager / Goed korting en F1 fan
* NFS Hot Pursuit en Burnout Paradise / Pure Nostalgie
* Game Corp DX en Footlol - Supercheap
* Star Wars : Empire at War Gold - Goede reviews en al te lang op mijn wishlist
* Space Run - Towerdefence op een originele manier
* Wat ETS2 DLC - Geen idee waarom ik dat leuk vind

Weer genoeg te doen dus tot de volgende sale.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:17

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Het is simpel: Wil je echt goedkoop games kopen, ga dan naar de bundle sites. Humble Bundle, BundleStars, IndieGala, Groupees, etc. Daar kan geen Steam Sale tegenop. :P

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-06 12:59
Trinsec schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:43:
Het is simpel: Wil je echt goedkoop games kopen, ga dan naar de bundle sites. Humble Bundle, BundleStars, IndieGala, Groupees, etc. Daar kan geen Steam Sale tegenop. :P
Altijd ff vergelijken, soms namelijk wel. En zeker met de sales :)

[ Voor 5% gewijzigd door Cybergamer op 07-07-2017 13:14 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Cybergamer schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:14:
[...]

Altijd ff vergelijken, soms namelijk wel. En zeker met de sales :)
Als je het alleen voor 1 spel doet, ja. Als je het voor de hele bundel doet, nee. ;)

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:36

Meneer iCy

swarma

Trinsec schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:22:
[...]

Als je het alleen voor 1 spel doet, ja. Als je het voor de hele bundel doet, nee. ;)
Meestal is de bundel goedkoper dan het spel los overigens, tenzij het in de hoogste tier zit. :+

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maghribier
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:47
Ik heb de volgende spellen gehaald ;

Stardew valley
Firewatch
Witcher 3 dlc
Euro truck simulator 2
Soma
Doorkickers
Xcom dlc

Wat betreft stardew valley is het een topgame. Zelfde zoveel plezier gehad in een 2d game die zoveel diepgang biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Tijdens de sale of na 17 mei een Paradox game OF DLC gekocht? Check dan deze link ff: https://forum.paradoxplaz...latest-news-here.1031635/ gratis game of dlc van Paradox cadeau. Wel uit een selectie gemaakt door Paradox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:32
Klopt helemaal, zeker als je graag Indie-games speelt, een dikke korting in de sale en dan een paar maanden daarna in een Humble Bundle voor een fractie van wat het in de sale kostte.

Een van de games waar ik afgelopen sale over twijfelde was Armello, maar ik vond 12 euro net even te veel. Blijkt deze game nu al in de Humble Monthly te zitten en heb ik hem nu van iemand overgekocht voor $2,50. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Bij de Humble Bundle krijg je er (vaak/altijd?) steamkeys bij, hoe zit dat met die anderen ?
Ik ben te gewend aan het gemak van Steam om nog op andere manieren mijn games "bij te houden"
Ik betaal liever ietsje meer op Steam dan weer een ander programma te moeten bijhouden of games zelfs helemaal "los" te moeten installeren.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

ScrooLoose schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 22:45:
[...]

Bij de Humble Bundle krijg je er (vaak/altijd?) steamkeys bij, hoe zit dat met die anderen ?
Ik ben te gewend aan het gemak van Steam om nog op andere manieren mijn games "bij te houden"
Ik betaal liever ietsje meer op Steam dan weer een ander programma te moeten bijhouden of games zelfs helemaal "los" te moeten installeren.
Laten we het zo zeggen: Ik doe geen moeite met bundle sites die geen Steam keys leveren. :P
Doorgaans vermelden ze er ook duidelijk bij of het Steam keys betreft of niet (heel soms is het Origin of zo, and dat is meestal bij Humble.)

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-06 15:53
ScrooLoose schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 22:45:
[...]

Humble heeft vaak naast een steam key ook de drm vrije download dus dat is eigenlijk de beste deal. Groupees geeft tegenwoordig bijna alleen steam keys, maar doet ook aan andere dingen zoals muziek of comic bundles. De rest deden altijd alleen steam keys in bundles en in hun stores. Maar het staat er zoals hierboven al werd aangegeven gewoon altijd bij :)

Alleen steam gebruiken is leuk, maar het aantal andere launchers valt echt wel mee. Naast steam heb je eigenlijk alleen maar origin en uplay nodig om het grootste aantal games te kunnen spelen. De specifieke dingen voor bijv overwatch of LoL daar buiten gelaten, maar dan speel je die game toch wel, met welke launcher ze ook zouden gebruiken.

Losse installers heb je eigenlijk alleen op humble of gog, waarbij gog ook gewoon een uitstekende client heeft om net als steam al je aankopen netjes te downloaden en te spelen, maar de games ook daadwerkelijk van jou zijn omdat het allemaal drm vrij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straaljager27
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 28-11-2024
Jorissie87 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 15:56:
Ik als nostalgische game (en zo nu en dan ook nieuwe games) vind het jammer dat een hoop games die ik vroeger helemaal grijs speelde niet in de Store beschikbaar zijn. Lijkt me heel vet om deze weer voor mijn collectie (werkend op Win10 64 bit Pro) te hebben! Denk aan titels zoals Medal of Honor Allied Assault + uitbreidingen, Call of Duty 1 + uitbreidingen, Red Alert 2 + Yuri's Revenge, Sims1 & 2 met uitbreidingen en zo kan ik nog wel 20 titels noemen. Kan voor Steam toch niet heel ingewikkeld zijn om de verkoop van zulke oude/klassieke titels te faciliteren!?
Mbt Red Alert 2: die kon je een jaar geleden gratis krijgen via Origin :+ Al zie ik hem nu nergens meer staan ;w
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Let op:
- Dit topic gaat over de Steam Summer Sale en dus niet over G2A of soortgelijke sites. Discussies over het verkopen van al dan niet illegale keys horen hier niet thuis en worden verwijderd.
- Houdt de slowchat binnen de perken.
- Geen e-peen lijstjes met wat er allemaal al dan niet aangeschaft is.
- Check de eerste paar pagina's voor informatie hoe je 5 euro korting kunt krijgen als je betaald via paypal