Versterker doet raar...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaws77
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08:37
Tweakers!

Al een enkele tijd heb ik een Sansui versterker voor mijn platenspeler. Nu is er iets mee aan de hand, en wou graag eerst jullie hulp vragen voor ik mijn geld uit ga geven aan een reparateur.

Als ik de set aansluit werkt hij goed, dit houdt hij 2 weken vol, en dan stopt de versterker er mee. Deze geeft dan een harde brom, en hoor dan niks meer van de LP. Als ik de set dan een tijdje loskoppel en laat staan (lees: alle stekkers los, en stroom er af) en opnieuw weer aansluit doet hij het weer prima. Maar na 2 weken begint het hele verhaal weer opnieuw. Wat kan dit zijn?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huizewaaldrecht
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-05 20:14
Dit lijkt een probleem met de voeding te zijn. Zal het niet waard zijn om te repareren. Wat je wel kan doen is als het het apparaat niet gebruikt de stekker eruit te trekken of in een stekkerschakelaar te doen.

Afbeeldingslocatie: http://www.nicokwant.nl/files/Stekkerschakelaar.jpg

Doordat je de stroom afsluit wordt de voeding minder heet want het blijkt dat na 2 weken de voeding te heet wordt en storing gaat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Jaws77 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 19:33:
Tweakers!... Wat kan dit zijn?

Bedankt alvast!
Ik zet al mijn centen in, op een condensator. Met mijn suggestie ben je vast en zeker, een stuk wijzer geworden?

Of je bent nog steeds, geen steek verder. :) ]

De De EL-kroeg - Deel 4 is hier trouwens, ik zou daar even stuivertje op gooien. Misschien hebbie daar meer geluk
huizewaaldrecht schreef op maandag 19 juni 2017 @ 20:50:
Doordat je de stroom afsluit wordt de voeding minder heet want het blijkt dat na 2 weken de voeding te heet wordt en storing gaat geven.
Onder het motto, wat krom is... praten toch wel recht >:)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity