Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia8100
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-01-2022
Sinds de reparatie vorig jaar (HP Touchsmart 610 met i5 geeft geen beeld meer) heeft onze HP TouchSmart 610 weer een jaar goed gedaan, maar sinds vanmiddag flikkert de onderste 80% van het beeld. Dit treedt al op met de eerste BIOS melding direct na het aanzetten en later ook als Windows is gestart. Ik veronderstelde een defect aan de videokaart. Na deze vervangen te hebben door een nieuwe (die we na de vorige panne nog hadden liggen) is het probleem onverminderd aanwezig.
Als dit niet aan de videokaart ligt, waar kan het dan wel liggen? Opnieuw het motherboard? Het converterboard?
Elke suggestie en elk advies wordt op prijs gesteld.
plaatjes:
Afbeeldingslocatie: https://ibb.co/hRm2Q5

Afbeeldingslocatie: https://ibb.co/efOtXk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:01

nelizmastr

Goed wies kapot

Ik denk eerder dat het scherm of een onderdeel ervan defect is, eventueel de aansluiting op het moederbord.

Is er een mogelijkheid om een extern scherm aan te sluiten? Zo niet, dan zou ik de display kabel eerst controleren. Of een nieuw scherm incl kabel rendabel is, is te betwijfelen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia8100
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-01-2022
Dank voor je reactie, nelizmastr.
Het is een AIO (en wat mij betreft de laatste die we ooit kopen) en het videosignaal gaat van het MB eerst middels een niet-standaard kabeltje naar een klein converterboard en van daar via weer een niet-standaard kabeltje naar het paneel. Ik zie niet wat ik daar nog aan kan prutsen. Het converterboard is ook al zo'n speciaal ding. Kan met niet voorstellen dat ik daar een vervangende voor kan vinden. Ik vrees dat ik nu de handdoek in de ring moet gooien.
Aan de andere kant: als ik dit ding nu als niet meer levensvatbaar verklaar, dan kan ik wat 'minder voorzichtig' doorpakken met het demonteren. Ik zal wel zien.,
Dank, nochtans.