Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia8100
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-01-2022
Betreft HP TouchSmart 610 1160NL, AIO.
Specificaties: Core i5 650, 8 GB, ATI Mobility Radeon HD5650 1GB GDDR3 MXM3 grafische kaart (HP 628467-001) - later toegevoegd: 128 GB SSD.
Sinds kort geeft deze aoi geen beeld meer.
Na opstarten beginnen de fans te draaien, power-LED brandt, DVD-speler klikt, backlight van het scherm schakelt aan.
Maar het scherm blijft zwart, zelfs geen bootscherm.

Vervangen van de grafische kaart (nieuw) gaf geen soelaas. (Jammer, binnenkort beschikbaar op vraag&aanbod)
Uitwisseling van de converter card (tussen video-out van MB en ingang scherm) maakt geen verschil.

Ik neem aan dat deze PC in eerste instantie opstart met de video-chip in de core i5.

We willen deze PC graag weer aan de praat hebben en zoeken daarom raad bij de volgende vragen.

1. Is het mogelijk dat de i5 kapot is gegaan (na 6 jaar gebruik) / of alleen het graphics-deel van de processor?
2. Zo ja, is het aannemelijk dat dat bij ons het geval is?
3. Is het zinvol te proberen de processor te vervangen?
4. Wat zou ik nog moeten testen / uitproberen alvorens de PC af te schrijven?
5. En als niets anders helpt: Wie kent er een betrouwbare reparateur die vertrouwd is met dit type AIO's, die je ons zou willen adviseren?

Elke hulp en suggestie wordt dankbaar ontvangen.

Beste antwoord (via Nokia8100 op 10-04-2017 14:45)

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-09 08:32
ik zit eerder te denken aan een defect moederbord/ram

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-09 08:32
ik zit eerder te denken aan een defect moederbord/ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia8100
Oké, dankjewel voor je antwoord.
Dat het mogelijk aan een defect aan het moederbord zou liggen heb ik ook al overwogen (en gevreesd). Maar die te vervangen is een no-go.
Je suggestie dat het ook nog aan het RAM kan liggen had ik niet niet bedacht. Er zitten twee bankjes in. Ik neem aan dat ik elk er wel even uit kan halen om dan met één RAM module te testen. Dat ga ik zeker doen. Dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:12

nelizmastr

Goed wies kapot

Probeer ook ander geheugen dan wat er nu in zit. Hoewel de kans klein is dat meerdere sticks tegelijk gaan kan het altijd.
Maar gezien de symptomen neig ik meer naar moederbord. Dan mag-ie naar de stort.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia8100
Dank aan livranca en nelizmastr,
De test met de geheugenreepjes was helaas negatief. Ook met geleende RAM-bankjes komt het beeld niet tot leven. Het moederbord zal wel kapot zijn.
Gezien jullie adviezen zal ik een processor swap niet proberen - alleen maar kosten die waarschijnlijk niets opleveren.
Wat mij nu interesseert is of het mogelijk is om het scherm-gedeelte van deze AIO als scherm te gebruiken. Ik zal deze vraag in een separaat topic stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia8100
Terugkomend op mijn eerdere vraag:
Uiteindelijk heb ik besloten toch een nieuw moederbord voor de all-in-one te bestellen. Via ebay vond ik een voor rond de $ 50. Ik ben van mijn no-go standpunt teruggekomen.
Het inlepelen van dat ding was nog wel een klus, maar hij draait weer.
Dit was waarschijnlijk makkelijker dan het restant om te bouwen naar een monitor.
Dank voor jullie suggesties.
Pagina: 1