Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Jaaap
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Op het werk zitten we in een grote "stilteruimte" met 15 collega's waarvan sommige heel stil zijn en anderen luider, of een heel doordringende stem hebben.

Als je met iemand wil overleggen moet je eigenlijk de ruimte verlaten naar een van de omliggende vergaderkamers.

Af en toe laait er een (luide) discussie op en dan zouden de collega's die er in de buurt zitten moeten vragen of het stiller kan of dat ze in een vergaderhok willen gaan zitten.

Ik word ondertussen zo moe van steeds maar weer vragen of mensen stiller willen zijn dat ik zoek naar een alternatief. Bijvoorbeeld een ingesproken stem die vraagt of het zachter kan.

Googlen hierop levert vooral bands om met de naam "Mag het wat zachter"?
Iemand een tip?

Iedereen zou Magnesium en Vitamine-D (met wat A en K) moeten slikken. Jij ook.

Alle reacties

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Spreek er zelf een in?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 22:21

Acties:
  • +39Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 27-06 16:00

Dido

heforshe

Een stilteruimte met 15 werkplekken is een utopie. 15 werkplekken is een kantoortuin, en daar ga je geen stilte krijgen - tenzij iedereen in slaap is gevallen.

Een bandje/mp3 die je afspeelt? Ik kan me wel een voorstelling maken hoe er over een collega gedacht gaat worden die dat in mijn kantoortuin gaat doen. Geloof me, dat wil je niet. Echt niet. Je kunt net zo goed een papieren hoedje opzetten met dezelfde tekst.

Wat betekent mijn avatar?

• alwind
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 26-06 21:17
quote:
Dido schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 13:39:
Een stilteruimte met 15 werkplekken is een utopie. 15 werkplekken is een kantoortuin, en daar ga je geen stilte krijgen - tenzij iedereen in slaap is gevallen.

Een bandje/mp3 die je afspeelt? Ik kan me wel een voorstelling maken hoe er over een collega gedacht gaat worden die dat in mijn kantoortuin gaat doen. Geloof me, dat wil je niet. Echt niet. Je kunt net zo goed een papieren hoedje opzetten met dezelfde tekst.
Ik wou er niet op in gaan omdat ik dacht dat het dan offtopic zou worden maar onze stilte ruimtes zijn voor max 4 mensen. Om 15 mensen de hele dag stil te houden lijkt me een dagtaak en dan gaat iedereen gek worden van het bandje die vraagt om stil te zijn.

Acties:
  • +12Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 23:59
Gewoon zelf in zo'n vergaderruimte gaan zitten als je stilte wilt en als iemand dan vraagt waarom je er zit dan zeg je toch gewoon dat je constant bezig was met anderen erop wijzen dat het een stilte ruimte is en dat het niet stil was?

Of haal zo'n luchthoorn. Als het niet stil is blaas je daar een keer mee. Dan heb je meteen de aandacht van iedereen. Dan zeg je gewoon irritant he dat lawaai in een stilteruimte. Dan snappen ze de hint wel.

.Maarten wijzigde deze reactie 17-06-2017 13:42 (30%)

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 27-06 16:00

Dido

heforshe

quote:
.Maarten schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 13:41:
Gewoon zelf in zo'n vergaderruimte gaan zitten als je stilte wilt
Dit.

Stilteruimtes zijn er juist om je tijdelijk van de rest af te zonderen.

Wie heeft ooit die ruimte met 15 werkplekken tot stilteruimte benoemd? Een directielid met een privekantoor, waarschijnlijk? Door dat soort onhaalbaar beleid proberen af te dwingen bij je collega's maak je in ieder geval geen vrienden.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 23:31
Decibel meter ophangen en die koppelen aan een geluidssysteem dat het automatisch uitgesproken wordt als het geluid boven 60 decibel? :-D Dan wel instellen dat het maximaal 1x per 2 minuten wordt geactiveerd

Acties:
  • +54Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 27-06 16:01
Je gaat het lachertje van de afdeling worden met je ingesproken MP3... No offence..

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 00:28
Geen direct antwoord op je vraag maar de regels in jouw bedrijf zijn gewoon niet goed. Ja als je een gepland overleg hebt doe je dat in een overlegruimte maar je kan "spontane" discussies op de werkvloer niet tegenhouden want dat is de primaire manier van kennisdeling. Regel een chatmogelijkheid zoals slack om te communiceren maar ga niet verwachten dat iedereen alles daarmee doet. Verder kan je zelf, als je opperste concentratie nodig hebt natuurlijk in een van de vergaderruimtes gaan zitten, of een koptelefoon opdoen met je favoriete muziek (zonder zang werkt imnsho beter voor de concentratie). Verder spreek je natuurlijk af om telefoontjes ook niet in de stilteruimte te plegen.

Acties:
  • +19Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: februari 2017
  • Niet online
Een bandje met "mag het wat zachter" is niet alleen ongelofelijk "passief agressief" zoals dat zo mooi heet, maar gaat ook nog eens niet werken, en je wordt de lul van de afdeling.

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 01:20
Hebben er andere mensen ook last van? Of ben jij juist vaak de enige die er wat van vindt?

• Jaaap
  • Niet online
Andere mensen hebben er ook last van maar durven er niets van te zeggen / hopen dat ik er als eerste wat van zeg.
Ik ben dus al het lulletje van de afdeling ;)

Acties:
  • +8Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 23:12
Eťn tip. Bose noise cancelling headset.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 00:25
quote:
Jaaap schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 15:46:
Andere mensen hebben er ook last van maar durven er niets van te zeggen / hopen dat ik er als eerste wat van zeg.
En dat wil je dus even een factor 10 verergeren? :F

Ga gewoon ergens anders zitten, of gebruik een noise canselation hoofdtelefoon o.i.d. Je gaat het daar nooit stil krijgen, en ik kan me voorstellen dat het de sfeer voor jezelf niet verbeterd door op een gegeven moment als het lulletje of de zeikerd aangezien te worden ;) . Het ligt niet aan de collega's, het ligt aan de ruimte zelf.

• SeŮor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 23:05

SeŮor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Ik denk dat iedereen overtreder is van tijd tot tijd. Als je zelf een keer meer herrie maakt, dan ben je natuurlijk de klos.

Aangezien dit over de werkvloer gaat, een duwtje van AZ naar PFSL.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 18:40
Heel herkenbaar; wij zitten in een kantoortuin van zo'n dertig man en het is nooit stil. Lopen ook nog hordes mensen door het gangpad. Eerlijk gezegd ben ik zelf ook regelmatig schuldig; mensen die me "even" een vraag stellen en dan ben je zo 10 - 15 minuten verder. Onze vergaderhokjes zijn 24/7 bezet; mensen reserveren die soms ook gewoon om in te werken volgens mij.

Conclusie is dat kantoortuinen het slechtste idee van deze eeuw zijn; productiviteit van *al* je personeel gaat ~15% omlaag blijkt uit onderzoek, nog los van de nadelige effecten op concentratie, motivatie en (over-) vermoeidheid. Management denkt goedkoop uit te kunnen qua vastgoed, maar feitelijk verliezen ze miljoenen per jaar op personeel... Hoe dom kun je zijn?

Als ik jou was zou ik proberen altijd thuis te gaan werken. Gewoon zeggen dat het onmogelijk is om je te concentreren en dat je niks gedaan krijgt. Meetings inbellen en als iemand erover klaagt gewoon erop wijzen dat je nergens een fatsoenlijke werkplek hebt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Niet online
quote:
Jaaap schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 15:46:
Dit is niet de manier waarop je dit moet oplossen, lulletje of niet.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Wetenschap FT_W!

Wij hebben een heel groot open plan office met iets van 60 of meer bureaus, inclusief mensen die veel telefoneren. Een complete ramp, maar de leiding die er formeel ook zit, is meestal in vergaderruimtes en denkt dat het wel meevalt. Plaat voor de kop.

We hebben ook een kantoor met 5 flexplekken voor werk in stilte. Mogen we alleen geen Quiet Office noemen, want dat zou toegeven zijn dat het elders niet stil is :+

Aangaande de situatie van de TS, het hangt sterk af van de onderlinge verhoudingen. Ik heb vroeger gewoon mensen uit een gedeeld kantoor gezet als ze zich niet aan de afspraak hielden (minder dan 5 min zachtjes, OK, meer dan 5 min: oprotten). Je moet dan wel zelf heilig en consequent zijn.

En de MP3: nee, nooit.

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Jaaap
  • Niet online
Bedankt voor de tips.
Het lijkt er op dat iedereen die mp3 een slecht idee vindt. :+

Ik denk dat ik me idd meer ga proberen af te sluiten middels koptelefoon (met anc) en op andere plekken gaan zitten (dan maar zonder al m'n spulletjes / monitor).

• Ramon
quote:
Jaaap schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 17:25:
Bedankt voor de tips.
Het lijkt er op dat iedereen die mp3 een slecht idee vindt. :+

Ik denk dat ik me idd meer ga proberen af te sluiten middels koptelefoon (met anc) en op andere plekken gaan zitten (dan maar zonder al m'n spulletjes / monitor).
ANC heeft geen zin tegen gepraat. Werkt beter tegen motorgeluiden.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

quote:
President schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 14:01:
Decibel meter ophangen en die koppelen aan een geluidssysteem dat het automatisch uitgesproken wordt als het geluid boven 60 decibel? :-D Dan wel instellen dat het maximaal 1x per 2 minuten wordt geactiveerd
Dit. Maar dan geen gesproken tekst maar een neutraal vriendelijk gongtoontje o.i.d. Even automatisch twee slagen laten klinken als het geluidsniveau te hoog wordt en inderdaad niet te snel herhaald zodat het zelf geen bron van irritatie kan worden.

Aangezien het automatisch gebeurt kan geen mens er lelijk op aangekeken worden als dit in goed overleg ingevoerd is. Met twee minuten heeft men dan die twee minuten de tijd om een evt. gesprek af te ronden en anders het in een andere ruimte voort te zetten, bijv. als het signaal na die twee minuten toch nog een keer moet klinken voor hetzelfde 'incident'.

Natuurlijk moet het gevoeligheidsniveau makkelijk aan te passen zijn aan een eventuele actuele situatie en moet het ook makkelijk door bevoegde personen even uitgeschakeld kunnen worden.

Moeten simpele afspraken over te maken zijn. Lijkt me dat het best moet kunnen werken. Is maar ťťn manier om daar achter te komen. :)

CaptJackSparrow wijzigde deze reactie 17-06-2017 19:19 (8%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Niet online
quote:
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 19:13:
[...]

Moeten simpele afspraken over te maken zijn. Lijkt me dat het best moet kunnen werken. Is maar ťťn manier om daar achter te komen. :)
Ik durf wel te stellen dat ik weet of dat gaat werken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 23:35

SomerenV

It's something!

1 persoon maakt geen geluid. 2 personen maken af en toe geluid. 15 personen is niks tegen te beginnen. Als er 2 praten gaan 2 anderen al iets harder praten. Als er discussies ontstaan gaan mensen ook harder praten. En omdat discussies vaak plotseling ontstaan ga je niet even naar een andere ruimte. Tijdens die discussie zit je 'in the moment' en dan ga je niet even verhuizen.

Bij mij op 't werk zitten we met meer dan 15 man (verdeeld over 4 afdelingen) maar daar blijf je af en toe herrie houden, ongeacht welke regels er zijn. Mensen maken nou eenmaal geluid, en veel mensen bij elkaar maken regelmatig geluid.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 27-06 14:55
Soms neig ik weleens om zoiets aan te schaffen, populair in China offices:

"You never come second by putting other people first"

• Ramon

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Wetenschap FT_W!

quote:
Falcon schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 21:07:

[afbeelding]
Oh, die wil ik :p

Acties:
  • +1Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 27-06 14:46
Is je concentratie dusdanig slecht dat je wordt afgeleid door geluid?

Geluid is er altijd; en stilte ruimtes gebruik bijna altijd als er een conference call oid is -- daarmee stoor ik niemand en heb ik geen 'noise' op mijn lijn.

Zet anders een koptelefoon op dat het omgevingsgeluid blokkeert wellicht dat het enigszins helpt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: november 2012
  • Niet online
quote:
Falcon schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 21:07:

[afbeelding]
En wat is de geluidsproductie van die blowers om ze op te blazen >:)

• Danny.G
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 01:48
quote:
R3M1 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 08:20:
Is je concentratie dusdanig slecht dat je wordt afgeleid door geluid?

Geluid is er altijd; en stilte ruimtes gebruik bijna altijd als er een conference call oid is -- daarmee stoor ik niemand en heb ik geen 'noise' op mijn lijn.
Volgens mij heeft het vrij weinig met concentratie te maken als er 7 mensen geluid aan het produceren zijn. Daar word je gewoon afgeleid van en vooral door irritatie.

https://www.techbrothers.eu | Zo nu en dan schrijf ik reviews, waarvan ik opmerkelijke of onbekendere producten alleen op mijn Tweakblog plaats

• R3M1
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 27-06 14:46
Nou ja, ik persoonlijk heb er geen last van. Ik weet niet anders dan dat heel rumoerig is in mijn omgeving - maar ook dan moet je in staat zijn om je te kunnen concentreren - spreek nu voor mezelf.

• matty___
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 27-06 15:59
Tja managers willen openplan en de de mensen op de werkvloer balen.

• Tommie12
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 23:45
quote:
DiedX schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 16:02:
Eťn tip. Bose noise cancelling headset.
Hoe goed de Bose ook is in een vliegtuig, auto, trein of omgeving me constant geroezemoes, zo slecht is die in een omgeving waar mensen tegen elkaar praten of waar er getelefoneerd wordt.

Ik zit in een bureel met (af en toe, tot) 6 mensen.
We gebruiken sowieso een koptelefoon om te bellen.
Eťn van de collega's heeft zo"n Bose, en heeft dit geprobeerd, maar het helpt niet. Spraak komt daar gewoon door.
Ten tweede is de geluidskwaliteit van je eigen spraak niet optimaal. Mensen aan de andere kant verstaan je minder goed.

• h8bal
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 27-06 10:19
quote:
Tommie12 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 16:54:
[...]

Hoe goed de Bose ook is in een vliegtuig, auto, trein of omgeving me constant geroezemoes, zo slecht is die in een omgeving waar mensen tegen elkaar praten of waar er getelefoneerd wordt.

Ik zit in een bureel met (af en toe, tot) 6 mensen.
We gebruiken sowieso een koptelefoon om te bellen.
Eťn van de collega's heeft zo"n Bose, en heeft dit geprobeerd, maar het helpt niet. Spraak komt daar gewoon door.
Ten tweede is de geluidskwaliteit van je eigen spraak niet optimaal. Mensen aan de andere kant verstaan je minder goed.
Kan dat een ouder modelletje zijn? Ik heb namelijk heel goede resultaten met de Bose QC35

• Tommie12
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 23:45
Nope, het was een QC35.

Gebruik je die ook om te bellen?

• alwind
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 26-06 21:17
quote:
Tommie12 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 17:05:
Nope, het was een QC35.

Ik gebruik ook de QC35. Met bellen moet je even wennen dat je jezelf wat zachter hoort maar ik hoor regelmatig thuis mijn vriendin niet eens als ze wat tegen mij zegt als ik hem op heb. Vind het echt een top ding. Op mijn werk hoor ik wel dat mensen praten maar kan ik het gesprek niet volgen. Voor mij ideaal omdat ik dan lekker door kan werken.

• wauske
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22:03
quote:
Tommie12 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 17:05:
Nope, het was een QC35.

Plantronics Backbeat Pro (inmiddels versie 2) is ook behoorlijk goed al klagen degene met wie ik bel soms dat ik wat veraf klink maar zeker niet onverstaanbaar.

On topic: 15 stilteplekken klinkt vergelijkbaar met mijn afdeling. De helpdesk, systeembeheerders en secretaresses bij elkaar in een ruimte met alleen harde muren en metalen kasten (wel een iets dempend plafond). Als het niet over het weer of het afgelopen weekend gaat dan belt iedereen intern/extern. Als het bestuur er dan ook nog eens bij komt zitten heb je meteen een kippehok van heb ik jou daar.
Mijn oplossing, iedere keer attenderen bij de baas tot ik er bij neerviel. Vraagt ie vervolgens wat ik zelf als oplossing zie want de afdeling zal niet veranderen. 3x raden wat dat was :P

@R3M1 Voor mij persoonlijk is geluid niet zozeer de afleiding als de drempel waar ik overheen moet om in m'n concentratie zone te komen. Combineer dat met continue voorbij lopende collega's die hoi roepen of gewoon vragen stellen maakt het voor mij heel lastig om in de zone te komen en te blijven.

...

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Wetenschap FT_W!

De NC van mijn QC25, Sennheiser en nieuwe bluetooth Sony MDR ZX770BN helpen inderdaad niet tegen het geklets. Maar goed, ik werk graag met muziek aan, dus dat is mijn "geluidsmuur".

En ik ga eventueel neurieen of meefluiten met de orgeltjes van de Stranglers of zo :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mashell
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 27-06 17:37
Misschien moet het probleem aan de andere kant aangepakt worden. Dus niet het creeŽren van stilte maar juist het kunnen omgaan met geluid. Misschien is het algemene achtergrond geluidsniveau standaard wel te laag (bijvoorbeeld doordat teveel mensen krampachtig vasthouden aan de stilte) en is het contrast door de spraak van anderen daardoor te hoog. Als er altijd wat geluid is dan valt de spraak minder op en gaat het concentreren ook gemakkelijker. Spreek zelf ook meer. Niet fluisteren. Neem een luidruchtig toetsenbord. Maar absoluut geen rem op geluid. Juist een rem op stilte, zet desnoods een radio aan. Het contrast tussen spraak en het normale geluidsniveau moet kleiner. Dan zijn er juist minder stoorfactoren voor concentratie.
Ik heb zelf een hekel aan te stille werkruimte. In mijn vak (software ontwikkelaar) heb ik sterk de indruk dat in een stille ruimte ook niet veel gebeurd. Bij mijn werk draait het om het creeŽren van producten, code. En dat gaat niet in stilte. Daar moet ook informatie worden uitgewisseld. Je bespreekt dingen met je collega's. Je telefoneert.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Wetenschap FT_W!

@mashell je maakt dan de fout dat je wat voor jou werkt, de norm maakt.

• mashell
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 27-06 17:37
quote:
gambieter schreef op maandag 19 juni 2017 @ 17:58:
@mashell je maakt dan de fout dat je wat voor jou werkt, de norm maakt.
Juist niet. Geluid is overal. Als je op straat loopt in een drukke stad en moet oversteken is daar ook geluid. Maar je moet wel kunnen concentreren op het oversteken. Ik denk dat het kunnen concentreren met geluid essentieel is om te kunnen meedraaien in de huidige samenleving. En dat je wat je aan jezelf kunt veranderen per definitie een grotere kans op succes heeft dan proberen wat aan anderen te veranderen. Ergernis zit immers altijd maar op ťťn plek, in het hoofd van degene die zich ergert. De aanstootgever voelt daar helemaal niets van. Werk dus niet aan de aanstootgever maar aan de ergernis.
Het is voor je positie tussen je collega's bepaald niet goed is om heb telkens maar weer om stilte te vragen. En zeker niet een geautomatiseerd systeem daarvoor te gaan bouwen, je kunt op die manier zelfs pesterijen tegen jezelf gaan uitlokken. Altijd streven naar de harmonieuze samenwerking in een normale situatie. In een ruimte van 15 personen is geluid omvermijdelijk, leer daar dan mee om te gaan.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Wetenschap FT_W!

De concentratie/aandacht die je nodig hebt voor oversteken is heel anders dan de concentratie/aandacht voor werk. Dat er geluid zal zijn, dat klopt, maar het gaat erom hoe sociaal mensen zijn.

Teveel mensen zijn als de eikel die in de mobiele telefoon schreeuwt in een treincoupe, of de aso-tokkies die hun muziek opdringen aan de buitenwereld. Er mag ook best wat opgevoed worden.

Wat je nu zegt is dat in situaties als Buren-lawaai - what to do?, het niet de tokkie is die zich moet aanpassen, maar de buren die maar moeten leren leven met aso's naast hun.

gambieter wijzigde deze reactie 19-06-2017 18:15 (20%)

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22:45
Je productiviteit maar uit het raam gooien onder de noemer harmonieuze samenwerking is ook wel weer lekker makkelijk. Is het zo moeilijk te begrijpen dat sommige mensen beter werken onder andere omstandigheden dan jij?

Goede koptelefoon, en hopen dat TS graag werkt met wat muziek aan, is lijkt mij de beste oplossing. Want 15 man ga je nooit stil krijgen. Overigens lijkt me dat je anders klinkt op telefoongesprekken geen probleem: Dat het nooit stil gaat zijn betekend niet dat je maar telefoongesprekken zelf moet gaan voeren daar.

• Monkeydancer
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 23:44
Heb je al je probleem aangegeven bij je leidinggevende?

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 19:13
quote:
gambieter schreef op maandag 19 juni 2017 @ 18:13:
De concentratie/aandacht die je nodig hebt voor oversteken is heel anders dan de concentratie/aandacht voor werk. Dat er geluid zal zijn, dat klopt, maar het gaat erom hoe sociaal mensen zijn.

Teveel mensen zijn als de eikel die in de mobiele telefoon schreeuwt in een treincoupe, of de aso-tokkies die hun muziek opdringen aan de buitenwereld. Er mag ook best wat opgevoed worden.

Wat je nu zegt is dat in situaties als Buren-lawaai - what to do?, het niet de tokkie is die zich moet aanpassen, maar de buren die maar moeten leren leven met aso's naast hun.
En wie maakt jouw tot "keizer" van de wereld, dat jij bepaalt wat fatsoenlijk en geaccepteerd is en wie een "tokkie" is. Sorry hoor, maar als de mensen het over het grote gedeelte accepteren is het de sociale norm.

Of JIJ dat nu leuk vind of niet.

• eric.1
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 23:57
quote:
Grvy schreef op maandag 19 juni 2017 @ 18:38:
[...]

En wie maakt jouw tot "keizer" van de wereld, dat jij bepaalt wat fatsoenlijk en geaccepteerd is en wie een "tokkie" is. Sorry hoor, maar als de mensen het over het grote gedeelte accepteren is het de sociale norm.

Of JIJ dat nu leuk vind of niet.
Dus omdat bijv. 60% er geen probleem mee heeft (of er niets van zegt) is er geen probleem? Leuke redenering.

Het gaat hier toch om een professionele werksfeer (topic start). Daarvan mag je verwachten dat je je toch kan concentreren op het werk wat je moet doen - er zijn zelfs speciale kantoorinrichtingen voor om geluiddempend te werken. De ene dag zul je beter tegen geluid kunnen dan de andere dag, dat zul je blijven houden. Maar "oneindig" of luid geouwehoer naast je hoeft echt niet "de sociale norm" te zijn in een werkomgeving. Als dit storend is - zal er toch iets aan gedaan moeten worden. Simpel. Sociale norm of niet.

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
quote:
mashell schreef op maandag 19 juni 2017 @ 18:09:
[...]

Juist niet. Geluid is overal. Als je op straat loopt in een drukke stad en moet oversteken is daar ook geluid. Maar je moet wel kunnen concentreren op het oversteken. Ik denk dat het kunnen concentreren met geluid essentieel is om te kunnen meedraaien in de huidige samenleving.
Je gebruikt een argument op basis van 'waar de mens in kan functioneren'. Via die gedacht kom ik tot een andere conclusie. Denk aan hoe mensen vroeger leefden.

Een "gek" geluid was "vroeger" een trigger waarop je moest reageren. Reageerde je niet? Dan werd je opgegeten.

Dat je in een stad kan oversteken gebruikt hetzelfde principe. Je wordt door de geluiden extra gefocust op je taak, het herkennen van andere verkeer.

• defiant
  • Laatst online: 01:42

defiant

Moderator General Chat
Open-plan ruimtes waren oorspronkelijk bedoelt voor meer samenwerking en creativiteit (zie onder), maar ook al wordt steeds duidelijker dat het een misvatting is, is wat tegenwoordig de doorslag geeft het uitgangspunt van flexibiliteit qua inzet van personeel en kosten van huisvesting, met soms nog het argument van controle door managers (ik wil in 1 oogopslag al het personeel dat onder mij valt kunnen observeren/controleren. Het erkennen van het falen open-plan ruimtes zou ten koste gaan van deze flexibiliteit en bedrijven op meer kosten jagen.

Er is dus een zeker belang bij de status-quo, terwijl aan de aan de andere kant het beseft steeds meer doordringt dat het voor de meeste mensen niet werkt.

En daarin zit het grootste probleem, want vaak zie je dat managers argumenten gaan verzinnen buiten het efficiŽntie-en kostenaspect om open-plan kantoren te rechtvaardigen die gedeeltelijke of in zijn geheel niet opgaan. Hier komt dan ook het grootste gedeelte van de frustratie vandaan, veel mensen weten gewoon dat ze minder productief zijn of zelfs gefrustreerd zijn door open-plan ruimtes, terwijl ze blijven horen dat het de ideale werkomgeving is.

Achtergrond hierbij:
The Open-Office Trap
quote:
The open office was originally conceived by a team from Hamburg, Germany, in the nineteen-fifties, to facilitate communication and idea flow. But a growing body of evidence suggests that the open office undermines the very things that it was designed to achieve.
quote:
In 2011, the organizational psychologist Matthew Davis reviewed more than a hundred studies about office environments. He found that, though open offices often fostered a symbolic sense of organizational mission, making employees feel like part of a more laid-back, innovative enterprise, they were damaging to the workers’ attention spans, productivity, creative thinking, and satisfaction. Compared with standard offices, employees experienced more uncontrolled interactions, higher levels of stress, and lower levels of concentration and motivation. When David Craig surveyed some thirty-eight thousand workers, he found that interruptions by colleagues were detrimental to productivity, and that the more senior the employee, the worse she fared.

Climate dashboard

• sugarlee89
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 25-06 20:54
Geen flex kantoortjes? Neem in de winter altikd eentje om niet ziek gehoest te worden door die viespeuken.

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19:33

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Als je daar dus blijkbaar niets te zoeken hebt want je wilt niet deelgenoot zijn van de gesprekken en zijn blijkbaar niet voor je nuttig , is thuis werken dan niet wat voor je?

Het op het kantoor aanwezig zijn lijkt dus niet nodig qua face to face.

Of je dus ophouden in de kamers die eigenlijk bedoelt zijn om in te praten?

Maar wij hebben op het kantoor 36 man in een kantoortuin maar ik moet zeggen dat er weinig momenten zijn dat ik me stoor aan het geluid van de collega's. Maar het kantoor is dusdanig gedempt gemaakt dat ik de mensen aan de overkant van de tuin zelfs niet hoor als ze aan het bellen zijn.

Dempende plafonds, vloerbedekking, dempende materialen in de buro's en de kasten die tussen de werkpekken staan en stoffen burostoelen werken prima.
Maar als het niet zo ingericht is , is het vechten tegen de bierkaai.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Wetenschap FT_W!

De TS noemt het in de OP een "stilteruimte", dat lijkt me wel duidelijk aangaande gesprekken en ander geluid.

Pagina: 1

Nintendo Switch Samsung Galaxy S8+ LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*