Toon posts:

Garage onterecht werkzaamheden uitgevoerd?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:45
Verwijderd schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:59:
[...]
Ik had idd bij mijn eigen garage moeten blijven maar er was geen plaats toentertijd dus wou ik voor een zomercheck naar een ander garage dat was niet zo slim nee.
Je ging toch voor het controleren van je piepende remmen? En die zomercheck heb je er toch maar bijgedaan?

Alom onduidelijkheid en gebrekkige communicatie aan beide kanten.

Ook raar dat je eigen garage niet eens tijd had om even te kijken naar je piepende remmen, dat zou toch altijd tussendoor moeten kunnen (oplossen is een ander verhaal).

Verwijderd

Topicstarter
Denman schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:46:
[...]

Ondanks dat er meerdere malen in dit topic gezegd wordt dat je het beste je verlies kan pakken en die factuur kan betalen, OF gewoon een normaal gesprek aan moet gaan met de dealer, blijf je er op hameren dat er een welles nietes spelletje gespeeld wordt.

Feit is: bij een zomercheck worden er bepaalde onderdelen van de auto optisch gecontroleerd. Het reinigen van remschoenen valt daar niet in. Dat kan ook niet voor dat bedrag als je het realistisch bekijkt. Als dit extra moet gebeuren dan zal hier extra arbeid bij komen kijken, en een goede garage zal dit vooraf met je overleggen. Misschien heeft hij dat niet gedaan, misschien heeft hij het wel gedaan maar ben je dat "vergeten".

Wij weten niet hoe dat gegaan is, wij weten alleen dat er nu al een paar weken gezeurd wordt over een factuur van 95 Euro (want dat is het verschil). Als ik al zoiets zou meemaken dan was dit binnen een dag opgelost. Gewoon een 1 op 1 gesprek met de eigenaar of vestingsmanager, kop koffie er bij, een goed gesprek tussen 2 volwassen mensen en een half uur later een handdruk waar beide partijen blij mee zijn.

Maar goed, aangezien je al onze adviezen in de wind slaat zou ik idd de Geschillencommissie inschakelen. Heb de link alvast opgezocht voor je: https://www.degeschillenc...ns/commissies/voertuigen/

Edit: interessant feitje uit het jaarverslag 2016 van de geschillencommissie voertuigen:

[...]

Toegegeven, in deze cases vallen ook aan- en verkoop van voertuigen, maar om het toch even in perspectief te plaatsen :)
Hij heeft het gevraagd of hij het kon reinigen ik heb nee geantwoord toen gaf hij aan oke dan maken we hem dicht. Ik had nooit gevraagd of hij hem wou openmaken dat hebben hun uit hun zelf gedaan met de hoop dat ik toestemming gaf zodat ze mij meer kosten kunnen aanrekenen.

Achteraf staat er op de factuur die ik thuis gestuurd kreeg

Remmen schoongemaakt -piepen -bedrag-
OB2 Meting controlle -bedrag-
Zomercheck. -bedrag-

En nu dan een maning na 2.5 maanden waar alleen opstaat de datum van de zomercheck met 100 euro.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2017 13:16 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:12:
[...]

Hij heeft het gevraagd of hij het kon reinigen ik heb nee geantwoord toen gaf hij aan oke dan maken we hem dicht. Ik had nooit gevraagd of hij hem wou openmaken dat hebben hun uit hun zelf gedaan met de hoop dat ik toestemming gaf zodat ze mij meer kosten kunnen aanrekenen.
Gezien jouw gebrekkige communicatie vaardigheden neem ik dit met een flinke korrel zout. Je komt naar ze toe met een probleem en wilt gelijk een zomercheck laten uitvoeren, nu vind je het vreemd dat ze werkzaamheden hebben verricht om de oorzaak van jouw probleem te achterhalen?

Als jij aangeeft dat je remmen niet goed zijn en hier wat aan gedaan wilt hebben moeten ze toch werkzaamheden verrichten om te kijken wat er mis is?

Ik zou gewoon lekker betalen en dit als leergeld zien, volgende keer beter vooraf communiceren en duidelijke afspraken maken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Topicstarter
Tsurany schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:15:
[...]

Gezien jouw gebrekkige communicatie vaardigheden neem ik dit met een flinke korrel zout. Je komt naar ze toe met een probleem en wilt gelijk een zomercheck laten uitvoeren, nu vind je het vreemd dat ze werkzaamheden hebben verricht om de oorzaak van jouw probleem te achterhalen?

Als jij aangeeft dat je remmen niet goed zijn en hier wat aan gedaan wilt hebben moeten ze toch werkzaamheden verrichten om te kijken wat er mis is?

Ik zou gewoon lekker betalen en dit als leergeld zien, volgende keer beter vooraf communiceren en duidelijke afspraken maken.
Nogmaals ik ben voor een zomer check geweest daar heb ik ook de afspraak voor gemaakt. Jij geeft nu aan dat ik heb aangegeven dat de remmen niet goed zijn. De remmen deden het gewoon goed maar hij piepte. Ik ben eenmaal geen monteur dus als mijn remmen pieppen en de persoon van de garage geeft aan dat een zomer check wel een goede optie is aangezien de remmen erin zitten dan neem ik die aanbod?

En idd daar heb je een punt maar ik hou niet van oneerlijkheid. Vooral niet van een bedrijf waar jij je vertrouwen aangeeft en jou dan zo behandelt. Maar bedankt voor de tip :)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:22:
[...]

Nogmaals ik ben voor een zomer check geweest daar heb ik ook de afspraak voor gemaakt. Jij geeft nu aan dat ik heb aangegeven dat de remmen niet goed zijn. De remmen deden het gewoon goed maar hij piepte. Ik ben eenmaal geen monteur dus als mijn remmen pieppen en de persoon van de garage geeft aan dat een zomer check wel een goede optie is aangezien de remmen erin zitten dan neem ik die aanbod?

En idd daar heb je een punt maar ik hou niet van oneerlijkheid. Vooral niet van een bedrijf waar jij je vertrouwen aangeeft en jou dan zo behandelt. Maar bedankt voor de tip :)
Je bent naar de garage gegaan vanwege de remmen die piepten. Weet je zeker dat ze hebben aangegeven dat met de zomercheck mee te nemen of dat ze tegelijkertijd, als je er toch was, ook een zomercheck konden uitvoeren?
Want de remmen uitgebreid bekijken hoort nu niet bepaald bij een zomercheck.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:48

Bommes

Capo del formaggio

Verwijderd schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:28:
[...]

Je hebt het verkeerd begrepen. Ik kwam idd met dat me remmen piepte maar meneer gaf zelf aan dat ik dan een zomer check zou kunnen doen aangezien het remmen controleren daar in het pakket zat. Daarmee ben ik akkoord gegaan. Afspraak werd voor de dag erna omdat het al voor sluitingstijd was :)
Het feit dat je je in een welles nietes /pad stelling bevind met de garage eigenaar geeft aan dat ik niet enige ben die je verkeerd heeft begrepen.
Om nog maar niet te spreken over alle mensen in dit topic die jou ook schijnbaar verkeerd begrijpen.

Vind je zelf die 12 euro realistisch voor de tijd die de monteur met je mee is gereden en vervolgens de uitgevoerde zomercheck??
Vind je het okay van je zelf dat je dan die 12 euro niet meteen hebt afgerekend toen de garage houder met het aanbod kwam om dat als totaal bedrag te rekenen??
Vind jet het realistisch om daar nu via de Bovag een zaak van te willen maken?

Sorry maar ik ben er wel klaar mee, want hoe jij ook lult,voor de uitgevoerde werkzaamheden heeft de garagehouder een realistisch bedrag gerekend.
Jammer dat hij niet zijn verlies neemt, dan is deze soap klaar, ik zou dat in ieder geval wel doen als ik de uitbater van deze garage was, en jou tevens duidelijk vertellen dat je in mijn zaak niet meer welkom zou zijn.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• mortal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:03
Zou je het kenteken even willen plaatsen. Want een auto waar zo erg op wordt bespaard wil ik nooit per ongelijk als occasion kopen.

• evjatar
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:13
Verwijderd schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:12:
[...]

Achteraf staat er op de factuur die ik thuis gestuurd kreeg

Remmen schoongemaakt -piepen -bedrag-
OB2 Meting controlle -bedrag-
Zomercheck. -bedrag-

En nu dan een maning na 2.5 maanden waar alleen opstaat de datum van de zomercheck met 100 euro.
Misschien lees ik het verkeerd, maar de hele reden dat je bij de garage was waren de piepende remmen. Zoals hierboven word aangegeven, wordt er bij een zomercheck alleen optisch gekeken naar de eerder genoemde zaken. Van kijken zal het gepiep van de remmen natuurlijk niet opgelost worden, al helemaal niet bij een trommelrem, waar van de buitenkant qua werking helemaal niets aan te zien is.

Ik kan me voorstellen dat de garage dit opgevat heeft als een opdracht om het te verhelpen. Dat zij hierbij een "zomercheck" hebben aangeboden en jij dat geaccepteerd hebt is een slimme verkooptruc geweest, en heeft de garage een snelle 12 euro aan verdiensten opgeleverd. Je kan redelijkerwijs niet verwachten dat voor dat bedrag alle 4 de remmen van de auto worden nagekeken en eventueel snel gerepareerd.

Zoals ik het verhaal lees ben je zelf de volledige onschuld en heeft de grote boze garage je een streek geleverd, met een rekening op de koop toe. In plaats van hier normaal over te praten en een regeling te treffen, pleur je de boel op een forum over pc's en andere elektronica en blijf je stug tegengas geven als mensen het over normaal uitpraten van het probleem hebben. Als je het niet eens bent met de rekening, ga je daar over in gesprek met de garage en vind je samen een oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Tsurany schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:28:
[...]

Je bent naar de garage gegaan vanwege de remmen die piepten. Weet je zeker dat ze hebben aangegeven dat met de zomercheck mee te nemen of dat ze tegelijkertijd, als je er toch was, ook een zomercheck konden uitvoeren?
Want de remmen uitgebreid bekijken hoort nu niet bepaald bij een zomercheck.
100% zeker.
mortal schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:30:
Zou je het kenteken even willen plaatsen. Want een auto waar zo erg op wordt bespaard wil ik nooit per ongelijk als occasion kopen.
Ik heb er 2500,- voor terug gekregen, hij was gecontroleerd en op een brug gezet. Dus hij was zeker in een goede staat. Piepende achter remmen willen niet zeggen dat de auto in een slechte staat verkeerd of er zuinig mee omgegaan is. Had jij moeten weten aangezien je veel verstand hebt van motorvoertuigen blijkbaar.

Bedankt voor alle tips en adviezen _/-\o_ . Het ging overigens om een franchise van *piep*.

[ Voor 11% gewijzigd door deepbass909 op 06-08-2017 01:20 ]

• Lekiame
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:25
Na de gehele manier van communiceren door TS even gevolgd te hebben begrijp ik wel dat er miscommunicaties ontstaan bij de garage. Je bent warrig, onduidelijk en onrealistisch.

Betaal die €100 gewoon en ga naar een andere garage. maak duidelijke afspraken desnoods.

Verwijderd

Topicstarter
Lekiame schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:54:
Na de gehele manier van communiceren door TS even gevolgd te hebben begrijp ik wel dat er miscommunicaties ontstaan bij de garage. Je bent warrig, onduidelijk en onrealistisch.

Betaal die €100 gewoon en ga naar een andere garage. maak duidelijke afspraken desnoods.
Er is niets onduidelijks aan dan dat jij een afspraak maakt voor een zomer check maar blijkbaar ken jij mij heel goed.

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:45
Niemand snapt nog maar iets van je verhaal, en jij blijft vasthouden aan je eigen gelijk. Misschien naast de zomercheck ook tijd voor een realitycheck? :+

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Zullen we de toonzetting even wat vriendelijker maken?

• Lekiame
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:25
Verwijderd schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:55:
[...]

Er is niets onduidelijks aan dan dat jij een afspraak maakt voor een zomer check maar blijkbaar ken jij mij heel goed.
- Je maakt een afspraak voor een zomercheck, en geeft daarnaast aan dat de remmen piepen.
- Garage geeft aan dat ze daar naar kunnen kijken tijdens de zomercheck.
- Garage doet dit, en maakt de boel nog even open omdat er iets mis is.
- Je hoeft SLECHTS een rekening van €100 te betalen i.v.m. meerwerk

Wordt realistisch aub. Maar dat is volgens mij al vaker benoemd in dit topic.

Verwijderd

Topicstarter
Pat911 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:57:
Niemand snapt nog maar iets van je verhaal, en jij blijft vasthouden aan je eigen gelijk. Misschien naast de zomercheck ook tijd voor een realitycheck? :+
Er zijn genoeg mensen die het wel snappen. Alleen vele hier lezen alleen maar een klein deel van het probleem waardoor ze onnodig dingen zeggen waar al tig keren op geantwoord is ;) .

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2017 14:03 ]

• evjatar
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:13
Beetje jammer dat alsnog de naam van het bedrijf, alhoewel doorgestreept, geplaatst wordt. Misschien kan dit weggemod worden? Het is geen goede reclame voor het bedrijf, en dan heb ik het niet over de prestaties van het bedrijf.

[ Voor 9% gewijzigd door evjatar op 03-08-2017 14:19 ]

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 19:11:
[...]

En toch is uitlezen het eerste wat je doet als er (rem)problemen zijn. Vraag niet waarom, maar met uitlezen kunnen er namelijk meerdere storingen naar boven komen. :)
Nee. Helemaal niet zelfs. Misschien dat een ABS/ESP computers storing kan geven. Verder is er niet electronisch geregeld aan de remmerij (ook niet bij jou RS4)

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-12-2025
@Netoj Ik zal dit topic lekker laten rusten. Het enige wat je doet in die topic is jezelf verdedigen. Betaal die 100 euro en kom er nooit meer op terug. Schrijf een review en geef aan dat je daar nooit meer terug komt.

Yavu Steam Profile Lanithro

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-01 14:13
Tja, voor mij zijn remmen eigenlijk het belangrijkste van het hele voertuig, dus als ze 50 euro willen hebben voor een extra check/calippers vrijmaken/blokken controle dan vind ik het prima.

Maar snap dat het steekt aangezien ze tegen de afspraken zijn gegaan.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:24

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Er is al eerder vriendelijk gevraagd of de toonzetting wat vriendelijker mocht. Ik heb nu een aantal reacties verwijderd. Blijf vriendelijk en respectvol, anders gaat dit topic op slot!

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:44
Lekiame schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:59:
[...]
- Garage geeft aan dat ze daar naar kunnen kijken tijdens de zomercheck.
Als een garage dat ongevraagd tegen mij zegt dan komt het op mij over als een stukje service die ze gaan verlenen.
Er is zelf niet naar gevraagt (zoals ik uit de verhalen begrijp) dan zouden ze er ook niets voor mogen rekenen lijkt mij.
Als je dan een rekening zou krijgen waar alleen datgene op zou staan wat afgesproken is met daarbij de opmerking wat er mogelijk gedaan zou moeten worden om het piepen te verhelpen dan zou dat op mij zo netjes overkomen dat ik het zou kunnen overwegen om die reparatie daar uit te laten voeren.

Nu denk je dat ze een service verlenen maar het is niets anders dan keihard jou extra met kosten opzadelen waar je geen opdracht toe gegeven hebt.
In dit geval is er denk ik geen ontkomen aan (zou het wel even navragen bij de rechtsbijstand) en blijft er niets anders over dan betalen en laat hier een daar een review achter om anderen te waarschuwen voor de gang van zaken in dat bedrijf.

Of probeer het hoofdkantoor een via social media aan te schrijven dat werkt meestal ook nog wel eens :P

Mijn profiel op Discogs

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Leuk topic dit :) zag de openingpost op het moment dat de topic gestart werd en twijfelde om een reactie geven. In plaats daarvan maar wat popcorn ingekocht en gaan lurken. Beste investering over afgelopen twee maanden >:) :+
Pagina: 1 2 Laatste