Omscholen tot programmeur

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 7.996 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Mohius schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:23:
Die scanners konden alleen fysiek aan een machine gehangen worden en waren niet network capable.
Dan nog kan je een locale webapp maken. Die heeft dan als voordeel dat deze ook vanaf andere machines te benaderen is.

https://niels.nu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
offtopic:
Even los van de hele discussie over welke taal je het beste kunt gebruiken om te leren programmeren... Ik vind dit topic mooi typerend hoe verschillende mensen verschillende meningen hebben waardoor een simpele vraag uit kan monden in een dergelijke discussie.

TS heeft een account gemaakt op tweakers, plaatst slechts 1 post en laat daarna niets meer van zich horen. Natuurlijk kan hij nog steeds meelezen, natuurlijk kan hij lopen trollen. Maar stel dat TS die vraag hier serieus neer heeft gelegd, dan wordt hij bij terugkomst geconfronteerd met x-aantal pagina's aan reacties vol met onbegrijpelijke termen en afkortingen. Hij zal echt door alle bomen het bos niet meer kunnen zien.

Nogmaals, het is een leuke interessante discussie en iedereen heeft waarschijnlijk het beste met TS voor, maar of hij hier nu echt mee geholpen is?!

[ Voor 5% gewijzigd door RiDo78 op 21-06-2017 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
RiDo78 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:57:
offtopic:
TS heeft een account gemaakt op tweakers, plaatst slechts 1 post en laat daarna niets meer van zich horen. Natuurlijk kan hij nog steeds meelezen, natuurlijk kan hij lopen trollen. Maar stel dat TS die vraag hier serieus neer heeft gelegd, dan wordt hij bij terugkomst geconfronteerd met x-aantal pagina's aan reacties vol met onbegrijpelijke termen en afkortingen. Hij zal echt door alle bomen het bos niet meer kunnen zien.
Is dat niet een groot gedeelte van het vak dan? Geconfronteerd worden met onbegrijpelijke (fout)codes en vervolgens uitzoeken wat het betekent? :P
offtopic:
Nogmaals, het is een leuke interessante discussie en iedereen heeft waarschijnlijk het beste met TS voor, maar of hij hier nu echt mee geholpen is?!
Doet me denken aan de waterval-methode. Gooi een vage vraag over de schutting en wacht 6 maanden tot er iets opgeleverd wordt. Vervolgens blijkt het niet goed aan te sluiten bij wat je wilde.

Als hij echt geholpen wil worden zal hij toch echt vaker hier moeten posten en de richting waarin wij hem van goedbedoelde adviezen en informatie kunnen voorzien bijsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
RiDo78 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:57:
Voor mij persoonlijk: juist omdat ik het beste voor heb, heb ik gereageerd op mensen die menen iemand naar (bijvoorbeeld) PHP te moeten drukken. Dit is de basis van een discussie; wat je meldt kunnen beargumenteren. Als ik gewoon mijn (op dit moment) favo taal had willen droppen had ik ook voor Scala gekozen bijvoorbeeld, maar dat is gewoon geen geschikte beginnerstaal.

Je gaat altijd een discussie krijgen bij dit soort onderwerpen. Dat voorkomt juist dat het een opsomtopic wordt. En dat het nu een 'lang' topic is, tja. Het gaat om z'n carriere; dan lijkt ff een uurtje spenderen aan het doorlezen van de voors en tegens me niet zo'n probleem.
Gaius schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 14:24:
Als hij echt geholpen wil worden zal hij toch echt vaker hier moeten posten en de richting waarin wij hem van goedbedoelde adviezen en informatie kunnen voorzien bijsturen.
Helemaal mee eens. Ik vind het ook nogal onbeleefd om tijd te vragen van mensen en ze dan niet even te bedanken voor hun inzet.

[ Voor 18% gewijzigd door Hydra op 21-06-2017 14:53 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-07 12:04

Kajel

Development in Style

Cloud schreef op maandag 19 juni 2017 @ 16:05:
Dat gezegd hebbende zou ik ook kiezen voor strongly typed talen (al heeft TS niet zoveel aan die term) simpelweg omdat goede tooling dan een hele hoop kan helpen. Java/C# zou ik dus aanraden; hoe leuk ik Python ook vind, dat dus niet. Begin ook niet met webdevelopment omdat je dan vermoeid wordt met allerlei randzaken die voor software development helemaal niet belangrijk zijn, tenzij je echt webdeveloper wilt worden. Gewoon lekker console apps maken.
Je suggereert hier dat Python geen strongly typed taal is. Dat is het wel. Volgens mij haal jij strongly typed en statically typed door elkaar. Je kunt programmeertalen wat betreft type systems over 2 assen indelen:
Strongly vs weakly typed => gaat over de mate waarin je types kunt "mengen" (dus bv. een string bij een integer optellen, wat in PHP kan, maar in Python niet)
Statically vs dynamically typed => gaat over in hoeverre kan de compiler de types van variabelen al herkennen, zonder het programma uit te voeren, dan wel doordat de types bij declaraties aangegeven zijn, of omdat de compiler goed is in "type inference". In de meeste talen die statically typed zijn, zie je dat omdat je in meer of mindere mate variabelen moet declareren met een bepaald type. In Java is dat 100%, terwijl bv. in Scala de compiler soms zelf het type van de variabele kan herkennen (type inference dus)

Scala is een Statically, strongly typed language

Python is een dynamically, strongly typed language

C wordt soms gezien als een statically, weakly typed language. De compiler weet al wat de types zijn zonder het programma uit te voeren, maar als programmeur kun je wel klakkeloos points van alle types naar andere types casten

PHP is een dynamically, weakly typed language, en ondanks de politiek correcte antwoorden van sommigen hier, praktisch, objectief een onnozele kuttaal

Zie ook: https://stackoverflow.com...ic-dynamic-vs-strong-weak

Ontopic: de TS vogel is gevlogen, dus wat mij betreft kan de discussie losbarsten!
Mijn favoriete talen op dit moment: Scala, Clojure, Python
Nu jullie!

@Hydra, ik heb een beetje bromance gevoelens voor je als ik je reacties hier lees O+

[ Voor 21% gewijzigd door Kajel op 21-06-2017 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 22:33

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

@Kajel true. Zat teveel met die php discussie in mijn hoofd en klakte er daardoor automatisch strongly in plaats van statically neer. My bad :)

Voor de volledigheid, voor leren programmeren raad ik dus: statically, strongly typed talen aan zoals Java/C#.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-07 12:04

Kajel

Development in Style

[b][message=51652839,noline]
Voor de volledigheid, voor leren programmeren raad ik dus: statically, strongly typed talen aan zoals Java/C#.
Mee eensch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:01
Kajel schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 20:38:
[...]
PHP is een dynamically, weakly typed language, en ondanks de politiek correcte antwoorden van sommigen hier, praktisch, objectief een onnozele kuttaal
Uh-Oh... -O-

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ontopic: de TS vogel is gevlogen, dus wat mij betreft kan de discussie losbarsten!
Mijn favoriete talen op dit moment: Scala, Clojure, Python
Nu jullie!
Op een opsom topic zit niemand te wachten.
Dont feed the ......

We gaan een beetje in circles heen en weer nu, dus ik sluit het topic.

[ Voor 17% gewijzigd door Creepy op 21-06-2017 23:43 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.