Cloud schreef op maandag 19 juni 2017 @ 16:05:
Dat gezegd hebbende zou ik ook kiezen voor strongly typed talen (al heeft TS niet zoveel aan die term) simpelweg omdat goede tooling dan een hele hoop kan helpen. Java/C# zou ik dus aanraden; hoe leuk ik Python ook vind, dat dus niet. Begin ook niet met webdevelopment omdat je dan vermoeid wordt met allerlei randzaken die voor software development helemaal niet belangrijk zijn, tenzij je echt webdeveloper wilt worden. Gewoon lekker console apps maken.
Je suggereert hier dat Python geen strongly typed taal is. Dat is het wel. Volgens mij haal jij
strongly typed en
statically typed door elkaar. Je kunt programmeertalen wat betreft type systems over 2 assen indelen:
Strongly vs weakly typed => gaat over de mate waarin je types kunt "mengen" (dus bv. een string bij een integer optellen, wat in PHP kan, maar in Python niet)
Statically vs dynamically typed => gaat over in hoeverre kan de compiler de types van variabelen al herkennen, zonder het programma uit te voeren, dan wel doordat de types bij declaraties aangegeven zijn, of omdat de compiler goed is in "type inference". In de meeste talen die statically typed zijn, zie je dat omdat je in meer of mindere mate variabelen moet declareren met een bepaald type. In Java is dat 100%, terwijl bv. in Scala de compiler soms zelf het type van de variabele kan herkennen (type inference dus)
Scala is een Statically, strongly typed language
Python is een
dynamically, strongly typed language
C wordt soms gezien als een statically, weakly typed language. De compiler weet al wat de types zijn zonder het programma uit te voeren, maar als programmeur kun je wel klakkeloos points van alle types naar andere types casten
PHP is een dynamically, weakly typed language, en ondanks de politiek correcte antwoorden van sommigen hier, praktisch, objectief een onnozele kuttaal
Zie ook:
https://stackoverflow.com...ic-dynamic-vs-strong-weak
Ontopic: de TS vogel is gevlogen, dus wat mij betreft kan de discussie losbarsten!
Mijn favoriete talen op dit moment: Scala, Clojure, Python
Nu jullie!
@Hydra, ik heb een beetje bromance gevoelens voor je als ik je reacties hier lees
[
Voor 21% gewijzigd door
Kajel op 21-06-2017 21:08
]