Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Omscholen tot programmeur

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 5.625 views

Vraag

• raouldejong1972
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 22-07 10:55
Hallo,

Ik wil mezelf aan de hand van cursussen omscholen tot programmeur maar er zijn zoveel talen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Ik heb geen ervaring en zoek dus eigenlijk een stappenplan. Wat ik heb gevonden om algemene kennis op te doen is de cursus introductie informatica bij de open universiteit. Is dit een goede basis?

Welke taal kan ik het beste gaan leren en is veel werk in te vinden?

Kan iemand misschien een stappenplan voorstellen van leek naar prof?

Ik hoor graag

Gr Raoul

Alle reacties

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Hoe goed is je wiskunde A/B, in hoeverre ben je autodidact en waardoor deze motivatie?

DJMaze wijzigde deze reactie 16-06-2017 13:40 (21%)

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• Kek
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 09:10

Kek

3flix

Misschien heb je hier iets aan: https://www.reddit.com/r/learnprogramming/wiki/faq
Ik vond die pagina in ieder geval handig en lekker uitgebreid

DJMaze stelt ook de rake vragen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 11:05
Leren programmeren gaat niet om welke taal je gebruikt. Software engineering gaat niet om de syntax van een taal leren. Een taal is maar een tool. Waar het om gaat is leren om een probleem op te lossen d.m.v. software. Welke taal je kiest is niet erg relevant

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 10:45