Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Trezz
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 16-06-2017
Een Goeiedag beste medetweakers,

Ik wil graag binnen korte tijd een nieuw systeem samenstellen, maar nu heb ik in jaren al niet meer wat gebouwd en loop ik dus een beetje achter.

Zou graag rond deze processor een systeempje beginnen te bouwen:

pricewatch: Intel Core i7-7700 Boxed

Nou is vooral mijn vraag wat is een mooi moederbordje (voorkeur gaat uit naar MSI) om deze op te doen, met een mooi chipsetje die evt later nog wat upgrade mogelijkheden geeft in zowel processor als geheugen?

En daar over had ik ook nog een vraagje aan jullie, kan voor intel chipsets nergens meer QVL lists vinden en heb daarom ook geen idee welk geheugen ik op een evt mobo kan drukken.

Enige hulp hier in wordt op prijs gesteld ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem *Algemeen Advies* Welk moederbord moet ik kopen? eens door. Dat helpt je al om een mooie shortlist te maken van moederborden die voor jou interessant zijn.
Er zijn zo ontzettend veel borden waar die CPU op zou kunnen, dat je er aardig wat in kan gaan strepen op basis van eisen.

V&A eindejaarsopruiming - veul meuk voor weinig

Mijn BGG-list

• Trezz
quote:
TERW_DAN schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 11:06:
Neem *Algemeen Advies* Welk moederbord moet ik kopen? eens door. Dat helpt je al om een mooie shortlist te maken van moederborden die voor jou interessant zijn.
Er zijn zo ontzettend veel borden waar die CPU op zou kunnen, dat je er aardig wat in kan gaan strepen op basis van eisen.
Het is voor mij al vrij duidelijk, wil graag een MSI bordje, hoef niet te overklokken, hoef ook niet zwaar overgeklokt geheugen erop (wil wel evt de mogelijkheid) reden van het plaatsen van mijn topic is omdat er op de sites van MSI en Intel gewoon heel moeilijk info valt te verkrijgen over wat je kunt plaatsen op mobo's met
Intel chipsets (dan vooral info over geheugen).

Daarom vroeg ik tweakers, voor hopelijk een stukje praktijkervaring

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online
@Trezz Wat Terw_dan probeert te vertellen is dat je zelf een opzetje moet doen. Ofwel, kijk eens in de pricewatch. Kijk naar het socket van je gekozen CPU en filter iig op MSI en het socket.
Dan krijg je een lijst met moederborden. Vraag je dan af welk formaat je wilt of welk formaat behuizing dus en filter daar op. Ofwel uITX, ATX of mATX etc.
En ga zo gewoon verder.
Geheugen kun je later naar kijken, maar in principe past alles wel mits het DDR4 is en geen SODIMM.

categorie: Moederborden

Arunia wijzigde deze reactie 16-06-2017 11:21 (19%)

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

quote:
Trezz schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 11:15:
[...]

Het is voor mij al vrij duidelijk, wil graag een MSI bordje, hoef niet te overklokken, hoef ook niet zwaar overgeklokt geheugen erop (wil wel evt de mogelijkheid) reden van het plaatsen van mijn topic is omdat er op de sites van MSI en Intel gewoon heel moeilijk info valt te verkrijgen over wat je kunt plaatsen op mobo's met
Intel chipsets (dan vooral info over geheugen).

Daarom vroeg ik tweakers, voor hopelijk een stukje praktijkervaring
Van een willekeurig bordje: https://www.msi.com/Mothe...O-CARBON.html#support-cpu
Staat alles wat je wilt hebben. QVLs zijn vaak niet heel spannend. Als je gewoon geheugen pakt dat binnen de JEDECspecs valt, werkt het in de meeste gevallen zonder gedonder.

Welke borden kom je zelf op uit?

Mijn BGG-list

• Trezz
quote:
TERW_DAN schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 11:21:
[...]

Van een willekeurig bordje: https://www.msi.com/Mothe...O-CARBON.html#support-cpu
Staat alles wat je wilt hebben. QVLs zijn vaak niet heel spannend. Als je gewoon geheugen pakt dat binnen de JEDECspecs valt, werkt het in de meeste gevallen zonder gedonder.

Welke borden kom je zelf op uit?
Dus dat hele QVL gebeuren is er een beetje uit?
Scheelt wel,

Ik kom zelf inderdaad ook in die buurten uit, ATX, het liefst onder de 200 euro.
En het liefst de nieuwst mogelijke chipset, gaat waarschijnlijk een GTX1060 op en 16 GB kingston hyper x, ben nog niet helemaal uit over de snelheid (en wat ik met overgeklokt geheugen opschiet).

Z270 is neem ik aan wat een nieuwer chipsetje?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

quote:
Trezz schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 11:32:
[...]

Dus dat hele QVL gebeuren is er een beetje uit?
Nouja, ik heb het nooit zo heel spannend gevonden eigenlijk. Met uitzondering Asusborden, die extreem kieskeurig waren. Maar de meeste Gigabytes, MSIs en ASRocks die ik heb gehad deden op een uitzondering na nooit moeilijk (OCZ op Gigabytes gaf ten tijde van de Core2Duo nog wel eens gelazer, en ook wel eens wat naamloos spul op een MSI gehad dat niet werkte, maar dat waren echt uitzonderingen).
quote:
Ik kom zelf inderdaad ook in die buurten uit, ATX, het liefst onder de 200 euro.
En het liefst de nieuwst mogelijke chipset, gaat waarschijnlijk een GTX1060 op en 16 GB kingston hyper x, ben nog niet helemaal uit over de snelheid (en wat ik met overgeklokt geheugen opschiet).
Geheugensnelheid op een Intelplatform is weinig interessant. Zolang je geen meuk in singlechannel gaat draaien is het vaak al snel genoeg. Maar daar zijn vast zat benchmarks van te vinden.

Mijn BGG-list

• Trezz
quote:
TERW_DAN schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 11:37:
[...]

Nouja, ik heb het nooit zo heel spannend gevonden eigenlijk. Met uitzondering Asusborden, die extreem kieskeurig waren. Maar de meeste Gigabytes, MSIs en ASRocks die ik heb gehad deden op een uitzondering na nooit moeilijk (OCZ op Gigabytes gaf ten tijde van de Core2Duo nog wel eens gelazer, en ook wel eens wat naamloos spul op een MSI gehad dat niet werkte, maar dat waren echt uitzonderingen).

[...]

Geheugensnelheid op een Intelplatform is weinig interessant. Zolang je geen meuk in singlechannel gaat draaien is het vaak al snel genoeg. Maar daar zijn vast zat benchmarks van te vinden.
Ben ik al een stuk wijzer, dank je! :*)

Is tevens ook mijn eerste intel build, daarom is er voor mij ook aardig wat meer onduidelijkheid.
Wil nu ik wat meer te besteden heb wel eens wat bouwen dat niet 2 taken dient (PC en extra verwarmingsunit
:F )

Trezz wijzigde deze reactie 16-06-2017 11:43 (12%)

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 15:44
Dat je geen geheugenQVL kan vinden op de chipset is waarschijnlijk omdat de memorycontroller tegenwoordig in de CPU zit

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 00:12
Ik zou als ik jou was even een topic in DAA openen met je hele te bouwen setup (en antwoorden op de vragen die daarbij horen).
Het is nu een beetje onduidelijk wat je precies wilt. Wat ga je met je pc doen? Wat zijn je wensen/eisen?
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True