Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Computer die flink wat jaren mee moet gaan

Pagina: 1
Acties:

• WillemDNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 27-11 23:36
Ik ben van plan om mijn (tweede) computer in elkaar te zetten, alleen wil ik nog een final look er naar hebben om te kijken of alles zo goed bij elkaar is gezet en ik geen rare dingen er in heb geselecteerd.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit systeem zal echt voor veel worden gebruikt. Gaming, videobewerking, schoolwerk, etc. Hij moet dus wel wat kunnen!

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn doelstelling is om niet hoger te gaan dan 2600 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem een 2,5 WD hdd (500gb) mee naar dit systeem.l

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik vind de merken die ik nu geselecteerd heb, goede merken. Op een paar tientjes ga ik niet sparen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Tray€ 338,-€ 338,-
1MSI Z270 Gaming Pro Carbon€ 173,-€ 173,-
1MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G€ 567,01€ 567,01
1Fractal Design Define R5 Zwart Window€ 111,01€ 111,01
1Corsair Hydro H115i€ 127,-€ 127,-
1G.Skill Trident Z RGB F4-3200C14D-16GTZR€ 211,95€ 211,95
1Corsair HX850i€ 177,95€ 177,95
1Samsung 960 EVO 500GB€ 232,-€ 232,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.937,92

Ga je overklokken?
Ik ben dit wel van plan ja.

Wat verwacht je van ons?
Wat ik wil weten is: is mijn selectie zo een goede selectie die flink wat jaren mee kan; 4k-scherm of een 1440p scherm; aanrader voor toetsenbord + muis; overige dingen die je me zou aanraden.

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10:42
Ik heb hetzelfde moederbord, maar let er wel op dat je geheugen compatible is. ik zie jouw variant niet in de supported lijst staan (https://www.msi.com/Mothe...O-CARBON.html#support-mem). Ik weet niet exact wat de verschillen bij G.Skill zijn mb.t de GTZSW, GTZSK, GTZR reeks, maar het is iets om uit te zoeken of je geheugen zonder problemen gaat werken. (ik moest met het voltage spelen om het zonder problemen op 3000Mhz te laten draaien)

m.b.t je SSD zou je prijs technisch nog voor een pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB kunnen gaan om je windows en programma;s op te zetten (dan kan die oude 500GB ook de deur uit).
Ik heb er ook nog een 1TB 3,5 inch schijf in zitten, maar die gaat er binnenkort uit. Iets waar ik mij kapot aan erger is als dat ding gebruikt wordt (pc is lekker stil en de hdd maakt lawaai)

De EVO kun je dan gebruiken voor je video files verwerking.

ik zie ook geen windows in je build pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM

Hoe de waterkoeling presteert ben ik niet bekend mee. ik heb ook de 7700k met de pricewatch: Scythe Mugen 5 en dat bevalt mij meer dan prima (al hou ik ook niet van waterkoeling). Wat ik bij de reviews lees van de Hydro is dat de stock fans best luidruchtig zijn, dus wat is de reden van deze aankoop, voor de stilte hoef je het niet te doen dan.

Nadeel van de cpu vind ik dat hij vrij warm wordt. In normaal idle zit de temp al tussen de 40 - 60 graden. Dit is een bekend "probleem" door de slechte TIM op de cpu zie info: https://nl.hardware.info/...ding-tot-30-graden-koeler
Al draai ik met gamen op een cpu temp tussen de 70 - 75 graden. Ik mag niet klagen, maar het is een beetje spelen om je airflow in je build goed uit te testen.
met MSI command center kun je de fans aansturen. Let er wel op dat je de fan settings in het bios doet (definitieve settings) anders kun je bij een herstart weer opnieuw beginnen en staan de fans weer in default mode.

850W voeding? Dat is wel een behoorlijke overkill. Waarom deze keuze?

De GTX1080ti gebruikt rond de 285W piek als ik het zo kan vinden. Nog een paar watt (hdd, ssd, cpu) voor de rest van je systeem en je zit op 350 - 400W. een 550W voeding zou het prima moeten trekken:
pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M of een pricewatch: Corsair RM550x. of je zou nog kunnen neigen naar een pricewatch: BitFenix Whisper BWG650M maar een 850W is gewoon overkill.
voor eventuele vragen over voedingen kun je ook hier Voeding advies en informatie topic - Deel 33 terecht

heb je al een 1440p scherm?, muis/toetsenbord?, headset?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Een computer gaat niet langer mee als ie duurder is o.i.d.... en een 'extra snelle' computer gaat ook niet langer mee. "Flink wat jaren" komt meestal neer op ±5 jaar in dat geval.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-11 23:07

P_Tingen

omdat het KAN

Als je de absolute snelheid nu niet nodig hebt, zou ik dat nu ook niet aanschaffen; je betaalt een hoofdprijs voor performance die je niet gebruikt en de onderdelen gaan niet langer mee omdat ze sneller zijn; na x jaar gaat ook een peperdure i7 kapot.

Ik zou een iets goedkopere build samenstellen dan dit en dan over een jaar of 4 á 5 een upgrade uitvoeren.

... en gaat over tot de orde van de dag

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:27
johnkeates schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 01:53:
"Flink wat jaren" komt meestal neer op ±5 jaar in dat geval.
Als je nu een high-end CPU koopt kun je wel langer mee. De prestatieverschillen in per generatie vlakken aardig af.

Zet iets leuk in elkaar met een overgedimensioneerde voeding, en koop over ~3 jaar een nieuwe GPU. Je kunt dan ook een nieuwe SSD kopen, die zullen ook weer sneller zijn.

• WillemDNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 27-11 23:36
@NLMaca
- Windows heb ik zelf al liggen
- Ik heb geen TI geselecteerd (wel over nagedacht tho)
- Kun je die cpu temp niet oplossen door een betere airflow in je kast(?)
===========
- Nee ik heb geen muis of toetsenbord, heb tbf ook geen idee wat ik zou kunnen nemen. Beeldschem zat ik te denken aan Dell US U2515H of AOC U2777PQU
- Goed om te weten van de PSU. Neig zelf dan meer naar een 650W.

@jeroen3 Bedoel je hiermee dat ik nu voor een andere goedkopere GPU zou moeten gaan?

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:27
Als je nu een GTX1070 koopt, dan is er over 3 jaar een GTX1370 (bij wijze van) en die is weer vele malen sneller. Als je nu een i7-7700k koopt, dan is de vergelijkbare processor over 3 jaar maar een klein beetje sneller. In ieder geval niet zo veel sneller dat de oude onwerkbaar is met de nieuwste software.

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13:12
Als je een pc zoekt die lang moet meegaan zou ik eens kijken naar de Ryzen-processors. Zo heb je voor minder dan een i7 al een 6-core/12-thread Ryzen 5, die misschien single-threaded wat onderdoet voor een i7, maar multi-threaded al sneller is. Ook kun je dan kijken naar 8-core/16-thread Ryzen 7, maar daarvan is de verwachting dat dat nog wel wat langer duurt voordat alle kernen echt optimaal gebruikt gaan worden.

Een 550 watt voeding is al overkill voor deze pc, maar aangezien een RM450x niet bestaat is de RM550x de beste keuze hier.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Neem een "boxed" CPU ipv "Tray", dit ivm garantie.

Dat geheugen is echt extreem duur, er zijn al gelijkwaardige setjes voor 130€, wel zonder die ledlichtjes...
Dure ledstrip als je het mij vraagt. Hoe vaak kijk je naar de binnenkant van je PC? Ik kijk persoonlijk liever naar m'n scherm...

550W voeding is ruim, dat is al gezegd.

Als je vaak shooters speelt zoek dan misschien eerder een 144Hz monitor, als videobewerking en kleurechtheid de voorrang hebben dan zit je wel goed met de Dell die je voorstelt.

Een "normale" SSD is snel zat, de extra performance van de M.2 ga je nergens echt merken.
Crucial MX300 of Samsung 850 en voor hetzelfde geld heb je bijna 2x zoveel opslag (een spec waar je wel iets aan hebt)

Mugen 5 luchtkoeling is bijna net zo goed als je basic WC setje. pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

johnkeates schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 01:53:
Een computer gaat niet langer mee als ie duurder is o.i.d.... en een 'extra snelle' computer gaat ook niet langer mee. "Flink wat jaren" komt meestal neer op ±5 jaar in dat geval.
Nu 500 euro extra uitgeven rekt je build misschien een half jaartje langer.
Nu 1000 euro minder uitgeven, dan over 3 jaar een flinke upgrade, daar doe je veel langer mee.

Door de vooruitgang in techniek is zelfs top-of-the-line spul over 4 jaar verouderd. Nieuwe functies worden niet ondersteund, efficiëntie is flink toegenomen, en er zijn misschien totaal nieuwe standaarden.

Als je eind 2015 een Titan X had gekocht voor 1.000 Euro, dan was die nu ingehaald door een 1070 voor ~ 450 euro. En het is nu pas 18 maanden later.
http://gpu.userbenchmark....vidia-GTX-1070/3282vs3609

Als je voor Augustus 2015 een CPU had gekocht, dan had Microsoft je niet eens support gegeven voor Windows 10.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Pagina: 1