Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAceAce
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09 13:26
Variabele prijzen voor dit kwartaal zijn bij Qurrent €0.1862/KWh.

[ Voor 49% gewijzigd door AceAceAce op 23-08-2017 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:38

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Er wordt gepraat over investeringskosten van de mining rig, en energiekosten. Maar niemand heeft het over de vele uren die je moet besteden om uit te zoeken wát je gaat minen, het beheren van al die accounts en je inlezen op de ontwikkelingen.

Ik denk dat je winst na aftrek van al die bestede uren érg tegenvalt...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0stone0
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-09 16:40

0stone0

01000010 01101111 01100101 !

Nyarlathotep schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:29:
Er wordt gepraat over investeringskosten van de mining rig, en energiekosten. Maar niemand heeft het over de vele uren die je moet besteden om uit te zoeken wát je gaat minen, het beheren van al die accounts en je inlezen op de ontwikkelingen.

Ik denk dat je winst na aftrek van al die bestede uren érg tegenvalt...
Tenzij je je voor je plezier inleest. Ik heb me aardig wat uurtjes vermaakt met het inlezen / bekijken van tutorials. Zeker als je de kennis blijft behouden

"~~Linux is only free if your time has no value"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 13:08
0stone0 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:33:
[...]

Tenzij je je voor je plezier inleest. Ik heb me aardig wat uurtjes vermaakt met het inlezen / bekijken van tutorials. Zeker als je de kennis blijft behouden
Precies, ik heb enorm veel plezier aan het bouwen en installeren van zo'n systeem. Meer een hobby en als je daar aan het eind van de maand een leuk bedrag aan over houd, prima!

Mijn gaming rigs | Steam: xitro01 | PSN: Xitro1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0stone0
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-09 16:40

0stone0

01000010 01101111 01100101 !

Chrisz schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:52:
[...]

Precies, ik heb enorm veel plezier aan het bouwen en installeren van zo'n systeem. Meer een hobby en als je daar aan het eind van de maand een leuk bedrag aan over houd, prima!
Daar sluit ik mij inderdaad bij aan. Begon voor de 'lol' me in te lezen over minen en een rig. Week later besloten om te gaan minen met mn huidige pc (ook puur voor plezier).
Ondertussen wel al een rig aan het samenstellen. Enige waar ik nog niet uit ben gekomen, is waar ik dat ding kwijt moet >:)

"~~Linux is only free if your time has no value"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 09:17
Halen mensen hier nog geld uit met de huidige difficulty en prijs van Ether?
Met 30 MH/s mine je ongeveer 0,2 Ether per maand (gegevens van ethermine.org), wat neer komt op zo'n 60 dollar, en daar moet de stroom nog vanaf.

Of investeert iedereen grote sommen geld voor het geval de Ether prijs omhoog schiet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 20:17
Jaded schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 16:00:
Halen mensen hier nog geld uit met de huidige difficulty en prijs van Ether?
Met 30 MH/s mine je ongeveer 0,2 Ether per maand (gegevens van ethermine.org), wat neer komt op zo'n 60 dollar, en daar moet de stroom nog vanaf.

Of investeert iedereen grote sommen geld voor het geval de Ether prijs omhoog schiet?
Volgens de calculator van nanopool zit ik op €160,- per maand op het moment. Moet zo'n €85,- stroom vanaf. Hou wel wat extra over.
Is natuurlijk een beetje bedrieglijk. Als Etherium naar 400 euro gaat over 2 jaar, dan zijn de Ethers die ik de afgelopen maand gemined heb ook ineens meer geld waard. Je blind staren op de huidige koers heeft dus niet zo veel zin.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
Deze difficulty chart baart me ook zorgen:
https://www.coinwarz.com/...ethereum-difficulty-chart

Is de difficulty in 1 maand echt 39% gestegen?
23 juli: 1315
23 augustus: 1824

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 21-09 20:17
Tja, iedereen en zijn moeder heeft een miner aangezet toen de koers over de $300,- ging. Niet zo vreemd dat de difficulty dan omhoog schiet.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:39
Maverick schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 16:15:
[...]

Als Etherium naar 400 euro gaat over 2 jaar, dan zijn de Ethers die ik de afgelopen maand gemined heb ook ineens meer geld waard. Je blind staren op de huidige koers heeft dus niet zo veel zin.
Ik snap de gedachte maar dat zelfde effect heb je toch als je nu Ether koopt en hij staat over 2 jaar op €400? zonder investeringen in hardware?

Als je het als hobby benaderd en er een centje aan overhoudt prima, dat lijkt mij de meest verstandige insteek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik weet hoe ik goedkoper of bijna gratis elektriciteit kan krijgen/genereren ga ik meteen duizende euro's investeren in mining maar tot die tijd is het gewoon niet nuttig om dit te doen in NL.

Misschien ontvang je 1 euro winst per maand (per GPU). Je moet er wel veel voor doen.
Als ik dat bedrag tot circa 2 euro zou kunnen brengen was ik meteen begonnen met minen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisz
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 08:37:
Als ik weet hoe ik goedkoper of bijna gratis elektriciteit kan krijgen/genereren ga ik meteen duizende euro's investeren in mining maar tot die tijd is het gewoon niet nuttig om dit te doen in NL.

Misschien ontvang je 1 euro winst per maand (per GPU). Je moet er wel veel voor doen.
Als ik dat bedrag tot circa 2 euro zou kunnen brengen was ik meteen begonnen met minen.
Als je toch duizenden euro's wilt investeren, waarom dan niet eerst in zonne-energie. Dan kan je kosteloos je mining rigs aan laten staan. Zelfs als je gewoon moet betalen voor je elektra is mining nog altijd erg nuttig, want met 2 videokaarten kan je met je elektra kosten eraf al een leuk bedragje per maand over houden.

Als je maar 1 euro winst per GPU per maand haalt, dan doe je echt iets niet goed.

Ik heb nu 2 GPU's (1060's) op Ethereum draaien, met een hashrate van 50,7MH/s.
Verbruik is 270W.

Met de huidige difficulty haal ik helaas niet zoveel meer binnen, maar ik verwacht wel dat de munt zelf nog flink gaat stijgen. Maar goed, het levert met (maar) 2 GPU's toch 1000 dollar per jaar netto op:
https://www.cryptocompare...ption=270&CostPerkWh=0.21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
Ware het niet dat de difficulty elke maand met 30% stijgt en die 1000 per jaar je dus nooit gaat halen, tenzij de prijs explodeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisz
Jaded schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:13:
Ware het niet dat de difficulty elke maand met 30% stijgt en die 1000 per jaar je dus nooit gaat halen, tenzij de prijs explodeert.
Oh dat ga ik wel degelijk halen, ik zit nu al op 500 dollar met 2 maanden. Het gaat er echter om, dat het wel degelijk rendabel is.

[ Voor 8% gewijzigd door Chrisz op 29-08-2017 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
  • Laatst online: 07:42
Ik ben nog niet zo lang begonnen. Ik zie wel dat ik tussen de 33.5 en 34 ether mine met mijn MSI gtx 1070. En de tdp staat op 55% dus max 130 watt! De gpu staat op -200mhz! Kaart maximaal 65 graden op 50% fan speed. Dat zie ik niet terug op internet. Dan slijt alles toch minder snel. De CPU is een I5 6600 maar die verbruikt 8 watt op standaard voltage.

Mini itx game pc zie mijn profiel. Koel stil snel :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TvGwlw1yeypskCUYf0wafR3Z/thumb.png
Memory staat nu op 4900 mhz vandaar de 34 hashes ipv 33.5 in plaatje.

[ Voor 52% gewijzigd door enermax op 03-09-2017 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
Let wel op dat die 34 hashes geen ether zijn, voor 1 ether heb je heel veel hashes nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 14:56
Chrisz schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:26:
[...]

Oh dat ga ik wel degelijk halen, ik zit nu al op 500 dollar met 2 maanden. Het gaat er echter om, dat het wel degelijk rendabel is.
En anders switch je toch van coin? Er zijn zat coins die zo nu en dan meer rendabel zijn dan ether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:42
Richh schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 12:01:
[...]

Ik claim nergens dan cryptominen milieuvriendelijk is :P dat is het imho ook niet. Maar het principe van de blockchain, een alternatief voor het gebruik van banken waarbij de blockchain meerdere voordelen biedt... dat is niet per se slechter voor het milieu dan het serverpark van banken.
Disclaimer: ik heb niet veel verstand van bitcoin, ik heb het hier gevonden.

Ik verwacht toch dat het energiegebruik voor cryptomining uiteindelijk ook de doodsteek van cryptocurrencies zal zijn. Ik heb ergens gelezen dat er nu al meer energie wordt gebruikt voor bitcoin-mining dan een land als Tunesië, of ongeveer 1.250.000 miljoen Amerikaanse huishoudens. Dat is vele malen meer dan het energieverbruik van bijvoorbeeld VISA. En het stroomverbruik neemt alleen maar toe.

In dat artikel stond ook dat een enkele bitcoin-transactie meer energie vereist dan een Amerikaans huishouden in 5 dagen gebruikt.

Het grootste probleem is dat het energieverbruik helemaal niets concreets oplevert, het voegt niets toe.

Wat gebeurt er met een crypocurrency wanneer het zo moeilijk is om een coin te minen, dat het helemaal niet meer interessant is om het te doen? Waarom zou je dan nog minen? Waarom zou je duizenden euro's aan energieverspillen, wanneer je er maar een paar honderd voor terug krijgt? Stoppen dan alle transacties, waardoor de currency in waarde zakt en het uiteindelijk weer de moeite waard is om te gaan minen en dus transacties door te gaan voeren?

[ Voor 5% gewijzigd door Abom op 04-09-2017 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisz
Abom schreef op maandag 4 september 2017 @ 12:37:
[...]

Disclaimer: ik heb niet veel verstand van bitcoin, ik heb het hier gevonden.

Ik verwacht toch dat het energiegebruik voor cryptomining uiteindelijk ook de doodsteek van cryptocurrencies zal zijn. Ik heb ergens gelezen dat er nu al meer energie wordt gebruikt voor bitcoin-mining dan een land als Tunesië, of ongeveer 1.250.000 miljoen Amerikaanse huishoudens. Dat is vele malen meer dan het energieverbruik van bijvoorbeeld VISA. En het stroomverbruik neemt alleen maar toe.

In dat artikel stond ook dat een enkele bitcoin-transactie meer energie vereist dan een Amerikaans huishouden in 5 dagen gebruikt.

Het grootste probleem is dat het energieverbruik helemaal niets concreets oplevert, het voegt niets toe.

Wat gebeurt er met een crypocurrency wanneer het zo moeilijk is om een coin te minen, dat het helemaal niet meer interessant is om het te doen? Waarom zou je dan nog minen? Waarom zou je duizenden euro's aan energieverspillen, wanneer je er maar een paar honderd voor terug krijgt? Stoppen dan alle transacties, waardoor de currency in waarde zakt en het uiteindelijk weer de moeite waard is om te gaan minen en dus transacties door te gaan voeren?
De vergelijking die op die site gemaakt is, is iet wat krom, VISA is geen currency maar een betaalplatform, waar Bitcoin dat wel is.
Wat denk je wat de EURO aan energie kost? Wel heel wat meer dan wat VISA totaal verbruikt kan ik je vertellen.

Daarnaast zal de moeilijkheid inderdaad enorm hoog worden, waardoor mining minder interessant wordt. Er zit sowieso al een cap/limiet op de bitcoin. Maar dit houd niet in dat de transacties dan opeens ophouden. Net als met de EURO zijn er maar zoveel miljarden van uitgegeven, zie bitcoin minen meer als geld bij drukken. Uiteindelijk komen er nog betere videokaarten die zuiniger zijn, waardoor het weer enigzins het waard is om bitcoin te gaan minen, dus over de jaren heen zullen uiteindelijk alle bitcoins wel gemined zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Chrisz schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 08:51:
[...]

Als je toch duizenden euro's wilt investeren, waarom dan niet eerst in zonne-energie. Dan kan je kosteloos je mining rigs aan laten staan.
Tenzij je flinke overcapaciteit hebt is dat simpelweg niet waar in Nederland door salderen. Zolang je jaarverbruik niet ruim onder de jaaropbrengst ligt van je zonnepanelen, kost elke kWh die je extra gebruikt nog steeds zo'n 17-18 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:42
Chrisz schreef op maandag 4 september 2017 @ 13:10:
[...]

De vergelijking die op die site gemaakt is, is iet wat krom, VISA is geen currency maar een betaalplatform, waar Bitcoin dat wel is.
Wat denk je wat de EURO aan energie kost? Wel heel wat meer dan wat VISA totaal verbruikt kan ik je vertellen.

Daarnaast zal de moeilijkheid inderdaad enorm hoog worden, waardoor mining minder interessant wordt. Er zit sowieso al een cap/limiet op de bitcoin. Maar dit houd niet in dat de transacties dan opeens ophouden. Net als met de EURO zijn er maar zoveel miljarden van uitgegeven, zie bitcoin minen meer als geld bij drukken. Uiteindelijk komen er nog betere videokaarten die zuiniger zijn, waardoor het weer enigzins het waard is om bitcoin te gaan minen, dus over de jaren heen zullen uiteindelijk alle bitcoins wel gemined zijn.
Waarom is dat krom? Het in stand houden van bitcoin kost geen energie, alleen transacties (en de beloning daarvoor) kosten energie, heel veel energie.
VISA is volgens mij de, qua aantallen, grootste financiële transactie verwerker in de wereld. Daarnaast is er natuurlijk veel meer waarde aan EUROs in omloop dan bitcoin en het aantal transacties zijn nog veel hoger.

Wat ik bedoel te zeggen is dat het systeem van bitcoin gewoon niet houdbaar is op de lange termijn en het moet een keer instorten, tenzij ze nog grote structurele veranderingen doorvoeren. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisz
Abom schreef op maandag 4 september 2017 @ 13:46:
[...]

Waarom is dat krom? Het in stand houden van bitcoin kost geen energie, alleen transacties (en de beloning daarvoor) kosten energie, heel veel energie.
VISA is volgens mij de, qua aantallen, grootste financiële transactie verwerker in de wereld. Daarnaast is er natuurlijk veel meer waarde aan EUROs in omloop dan bitcoin en het aantal transacties zijn nog veel hoger.

Wat ik bedoel te zeggen is dat het systeem van bitcoin gewoon niet houdbaar is op de lange termijn en het moet een keer instorten, tenzij ze nog grote structurele veranderingen doorvoeren. Of zie ik iets over het hoofd?
Wat ik zelf over het hoofd zag is dat iedere bitcoin transactie door miners verified moet worden.
Mijn vraag is dan: Maar kost dit wel zoveel extra stroom? Zijn transacties niet veel makkelijker dan het minen?

[ Voor 38% gewijzigd door Chrisz op 04-09-2017 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
enermax schreef op zondag 3 september 2017 @ 12:59:
Ik ben nog niet zo lang begonnen. Ik zie wel dat ik tussen de 33.5 en 34 ether mine met mijn MSI gtx 1070. En de tdp staat op 55% dus max 130 watt! De gpu staat op -200mhz! Kaart maximaal 65 graden op 50% fan speed. Dat zie ik niet terug op internet. Dan slijt alles toch minder snel. De CPU is een I5 6600 maar die verbruikt 8 watt op standaard voltage.

Mini itx game pc zie mijn profiel. Koel stil snel :)
[afbeelding]
Memory staat nu op 4900 mhz vandaar de 34 hashes ipv 33.5 in plaatje.
ik mine zelf ook met een gtx 1070. alleen ik vraag mij af in hoeverre dit de langdurigheid beinvloed. want ik gebruik mijn gtx 1070 ook om te gamen. snachts mine ik eth en sia coins. alleen ik heb memory clock op +400 staan, power op 70-80%. gpu clock op +0.

iemand hier ideeen over wat de beste settings zijn zodat hij niet snel 'verslijt' door het minen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik mijn zolder nodig heb voor gezinsuitbreiding, zijn er twee mining rigs beschikbaar ter overname.

Voor dit soort zaken hebben we: https://tweakers.net/aanbod/

[ Voor 70% gewijzigd door defiant op 08-06-2018 22:04 ]

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.