2. In een harde schijf heerst gewoon atmosferische druk, daarvoor heb je zo'n mooi ontluchtingsgaatje met stoffilter. Als dit niet zo was zou een HD van dik plaatstaal zijn om te voorkomen dat het ding door de luchtdruk geplet werd. In de specs van harde schijven staat ook dat je ze niet boven een bepaalde hoogte mag gebruiken (IBM Microdrive: 3km). Dit is omdat de koppen bij te weinig luchtdruk niet meer betrouwbaar op het luchtkussen zweven wat door de ronddraaiende platters gecreeerd wordt, met een grotere kans op crashes tot gevolg.
Je mag je leptop wel weer in het vliegtuig gebruiken, omdat vliegtuigen een drukcabine hebben. Maar bergbeklimmen moet je dus niet doen.
-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)
- ga in de badkamer zitten met alle deuren en ramen dicht
- zet de hete kraan open zodat er goed veel "mist" komt
- wacht totdat de mist weg is
Nu zijn alle stofdeeltjes "gevangen" door de waterdruppeltjes, en heb je dus een (redelijk) stofvrije ruimte
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Verwijderd
Vette mod!! nu die 40 gig IBM nog..... hahahahaha.
greetzzzz
Verwijderd
Afbrekende armpjes......head crashes.......sjonge jonge
Alles doet het nog gewoon op het moment dat je de kap eraf haalt....maar zodra ie eraf is, zal je merken dat de schijf gewoon steeds trager wordt en fouten begint te vertonen.....en op een gegeven moment heb je er niets meer aan, dan vertoont ie zoveel fouten!
Dit is te wijten aan vuil en viezigheid!
Voor de mensen die zeggen dat het vacuum is:
er zitten breather holes in schijven! hoe kan het dan vacuum zijn??? NIET!!!!!!
jullie kunnen stoppen met Flamen... ik bedoel er staat op de vorige bladzijde een Quote van IBM en daarin staat uitdrukkelijk vermeldt dat er lucht aanwezig is.Op vrijdag 06 juli 2001 13:01 schreef igor het volgende:
Wat een b*llshit!!!!
Afbrekende armpjes......head crashes.......sjonge jonge
Alles doet het nog gewoon op het moment dat je de kap eraf haalt....maar zodra ie eraf is, zal je merken dat de schijf gewoon steeds trager wordt en fouten begint te vertonen.....en op een gegeven moment heb je er niets meer aan, dan vertoont ie zoveel fouten!
Freelance tweaker
Ik zal me dan inderdaad wel vergist hebben over dat vacuum gedoe enzo...
[lul-me-eronderuit-mode]
Misschien was het bij oudere schijven wel vacuum?
[/lul-me-eronderuit-mode]
Ach ja... wat maakt het allemaal ook uit...
Weer wat geleerd vandaag
Ik ben in mijn knopjes http://www.notoyota.nl
dit is een goeie tip voor de casemodders die hun kast willen spuiten. daar werkt het goed mee..Nu zijn alle stofdeeltjes "gevangen" door de waterdruppeltjes, en heb je dus een (redelijk) stofvrije ruimte
maare ik kan het voor dit soort hdd dingen afraden. je vangt de stofdeeltjes namelijk in waterdruppels.. deze druppels slaan neer. (kijk maar naar je spiegel als je onder de douche gestaan hebt.) en als je waterdruppels op je HDD-platters krijgt dan kun je hem echt meteen weggooien omdat die waterdruppels veel groter zijn dan stofdeeltjes..
doe maar niet dus
Have a wheelie good weekend!
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Sterker nog, er zit wel eens een gaatje in met een filter eronder om de luchtdruk gelijk te houden als de lucht uitzet als de HD warm word.
Ik zou toch zweren dat het een Quantum fireball (ST/SE?) isOp vrijdag 06 juli 2001 12:23 schreef mymind het volgende:
Die HDD doet het nog helemaal hoor..
Het is een 2.1 Gig WD en die bovenste kop zit onder het gaatje in de arm, daarom kun je hem niet zien.
Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz
Verwijderd
In die dingen heert een over of onderdruk, zodat niet heel de wagen/geverfde delen vol met stof komen nadat ze geverft zijn...
JAHOE, de eerste die het snapt, nogmaals:Op vrijdag 06 juli 2001 12:46 schreef Slein het volgende:
1. Een harde schijf is NIET vacuum
2. In een harde schijf heerst gewoon atmosferische druk, daarvoor heb je zo'n mooi ontluchtingsgaatje met stoffilter. Als dit niet zo was zou een HD van dik plaatstaal zijn om te voorkomen dat het ding door de luchtdruk geplet werd. In de specs van harde schijven staat ook dat je ze niet boven een bepaalde hoogte mag gebruiken (IBM Microdrive: 3km). Dit is omdat de koppen bij te weinig luchtdruk niet meer betrouwbaar op het luchtkussen zweven wat door de ronddraaiende platters gecreeerd wordt, met een grotere kans op crashes tot gevolg.
Je mag je leptop wel weer in het vliegtuig gebruiken, omdat vliegtuigen een drukcabine hebben. Maar bergbeklimmen moet je dus niet doen.
- HD's zijn niet vacuum en kan je best open maken. Er zit in alle hd's ook een ontvochter zakje en een luchtfiltertje om lucht te cleanen. (Soms meer, bij het gaatja, soms alles in een.. e.d.)
- Hd's kunnen surfen op een lucht-belletje.. ze hoveren mooi over je platter. Als je er dan op gaat rammen krijg je een headcrash wat niet meer is dan een botsing met je platter. Dit is meestal kut.
- Hd's zijn niet zo gevoelig als je denkt, zeker niet als ze uit staan. Verder kan je em best opmaken en weer dichtmaken waarna ie nog jaren prima kan draaien, alleen die kans is niet zo groot. Een stofdeeltje kan namelijk de head bevuilen of op je platter landen waardoor je luchtbel verstoord wordt, de kop crasht en je hd aan zijn einde is.
Snappez Vous?
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
Erm .. onder de douche wel ja .. denk je alleen zelf dat dat slim is?Op vrijdag 06 juli 2001 23:16 schreef Super_ik het volgende:
als je in de badkamer gaat zitten en je zet de does aan heb je toch een stofvrije ruimte.
Op zich is die theorie wel aardig van dat stofvrij met stoom enzo.. maare.. als je zoiets doet moet je er voor zorgen dat je hd lekker warm is, dan slaat er geen vocht aan namelijk.. het wil nog wel es vochtig zijn in je badkamer dan en je moet je ventilatie ook uit laten (die trekt allemaal lucht aan, met weert stofdeeltjes).
Verwijderd
Pas maar op voor overspringende vonken!!!
Juist... Jij hebt je huiswerk goed gedaan
Ik had een jaartje geleden een hd (2 gb)die niet meer wou opspinnen... deze heb ik open gemaakt en de platter een klein zetje gegeven... sinds dien draaid hij weer en hij werkt nog steeds. Je hd is denk ik niet echt betrouwbaar meer na het open maken... dus regel matig backuppen is wel verstandig. Ik vind dit persoonlijk dus een beetje een zinlose mod omdat je eigenlijk je hd onbetrouwbaar maakt. Maar t ziet er wel leuk uit
Tis maar een 2Gb.. straat prijs van rond de 14,95 denk ikOp vrijdag 06 juli 2001 23:39 schreef jhead22 het volgende:
In een harde schijf heerst gewoon atmosferische druk, daarvoor heb je zo'n mooi ontluchtingsgaatje met stoffilter.
Ik had een jaartje geleden een hd (2 gb)die niet meer wou opspinnen... deze heb ik open gemaakt en de platter een klein zetje gegeven... sinds dien draaid hij weer en hij werkt nog steeds. Je hd is denk ik niet echt betrouwbaar meer na het open maken... dus regel matig backuppen is wel verstandig. Ik vind dit persoonlijk dus een beetje een zinlose mod omdat je eigenlijk je hd onbetrouwbaar maakt. Maar t ziet er wel leuk uit
Verwijderd
kunnen zij misschien een filmpje posten van de drive in actie?
dat wil ik welles zien
K snap het primaOp vrijdag 06 juli 2001 23:02 schreef nigelator het volgende:
[..]
JAHOE, de eerste die het snapt, nogmaals:
- HD's zijn niet vacuum en kan je best open maken. Er zit in alle hd's ook een ontvochter zakje en een luchtfiltertje om lucht te cleanen. (Soms meer, bij het gaatja, soms alles in een.. e.d.)
- Hd's kunnen surfen op een lucht-belletje.. ze hoveren mooi over je platter. Als je er dan op gaat rammen krijg je een headcrash wat niet meer is dan een botsing met je platter. Dit is meestal kut.
- Hd's zijn niet zo gevoelig als je denkt, zeker niet als ze uit staan. Verder kan je em best opmaken en weer dichtmaken waarna ie nog jaren prima kan draaien, alleen die kans is niet zo groot. Een stofdeeltje kan namelijk de head bevuilen of op je platter landen waardoor je luchtbel verstoord wordt, de kop crasht en je hd aan zijn einde is.
Snappez Vous?
fijn dicht laten dus !!
stof in je hd is echt niet leuk
als ie uit staat is ie idd niet zo gevoelig nee
maar als je hem dan naderhand aan zet
niet doen dus (tenzij je je hd wil mollen)
JuistOp vrijdag 06 juli 2001 12:32 schreef mymind het volgende:
Een HDD is duidelijk niet vacuum, anders zou je nooit de deksel eraf kunnen krijgen..
Hij is alleen stofdicht...
Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
Maar ik zou het zeker stof vrij maken ja.
Een stof deeltje die in aanraking komt met een head is hetzelfde als een 747 met een flatgebouw
Natuurlijk komt dit haast niet voor omdat alle stofdeeltjes buiten de disks worden geblazen.
O by the way over die atmoswhatever druk veschill in een schijf. Ik heb hier een oude schijf liggen die absoluut geen gaatje heeft of stof filter of wat dan ook.
Ik heb wel een gelezen dat ze die gaatjes erin hebben gezet om de boel beter te koelen.
Verwijderd
dek dat ik 'm ook maar ff ga modden. Ik WIL ook zo'n doorzichttig raampje
Verwijderd
Die koppen raken de platters niet omdat ze boven de platters zweven. Ze worden van het oppervlak afgeduwd door het z.g.n. Bernoulli effect, hier door is het in principe onmogelijk dat ze een headcrash veroorzaken.Op vrijdag 06 juli 2001 12:26 schreef WHiZZi het volgende:
[..]
Als een HDD vacuum zou zijn, zou je constant head-crashes hebben. Een HDD is wel luchtdicht. De koppen van de HDD zitten zo dicht op de platter dat ze alleen omhoog worden gehouden door lucht. Als je de HDD openmaakt, verdwijnt die lucht weer onder de koppen uit. Head crash dus.
Verwijderd
2) Aan de bovenste arm zit geen kop, ook niet onder het gaatje. (Als je daar wel een kop ziet zitten kan een bezoekje opticien geen kwaad
Die bovenste arm kan het midden van de schijf namelijk helemaal niet bereiken. (Dan zou de spoel aan de andere kan van het scharnierpunt door de schroef heen moeten. (En zelfs al zou die het kunnen dan stond de kop haaks op de schijf en dat is niet zo best)
SE versieOp vrijdag 06 juli 2001 22:52 schreef bugs het volgende:
[..]
Ik zou toch zweren dat het een Quantum fireball (ST/SE?) is.
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
Weet je zeker dat het geen Quantum is? als ik die pics zo kijk is het een QuantumOp vrijdag 06 juli 2001 12:23 schreef mymind het volgende:
Die HDD doet het nog helemaal hoor..
Het is een 2.1 Gig WD en die bovenste kop zit onder het gaatje in de arm, daarom kun je hem niet zien.
beetje schizofreen?JEEEEEEZUUUUUUSSSSS, wat een lelijke pics!!! zijn zeker door een amateur gemaakt!!?
ziet er wel ruig uit, alleen moet hij nou ook nog werken, anders beetje nutteloos vind ik
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Euhm bedanktOp vrijdag 06 juli 2001 23:39 schreef jhead22 het volgende:
Dit schijnt ook te verhelpen te zijn zonder het ding open te maken, en wel door hem uit te bouwen, in de hand te houden en uit de pols zo snel mogelijk om zijn as te draaien. Het idee is dat de platters door hun traagheid op hun plaats blijven en jij de behuizing eromheen draait zodat de koppen weer loskomen. Het schijnt vaker voor te komen... (niet bij mij trouwens).Ik had een jaartje geleden een hd (2 gb)die niet meer wou opspinnen... deze heb ik open gemaakt en de platter een klein zetje gegeven... sindsdien draait hij weer en hij werkt nog steeds.
-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)
Jep dat klopt ...Op zaterdag 07 juli 2001 22:41 schreef Slein het volgende:
[..]
Euhm bedankt
[..]
Dit schijnt ook te verhelpen te zijn zonder het ding open te maken, en wel door hem uit te bouwen, in de hand te houden en uit de pols zo snel mogelijk om zijn as te draaien. Het idee is dat de platters door hun traagheid op hun plaats blijven en jij de behuizing eromheen draait zodat de koppen weer loskomen. Het schijnt vaker voor te komen... (niet bij mij trouwens).
Die quantum bigfoots hadden daar wel eens last van
als je dan de drive een zwiepert geeft draait ie weer vrolijk verder
typo's
Op zaterdag 07 juli 2001 22:41 schreef Slein het volgende:
Dit schijnt ook te verhelpen te zijn zonder het ding open te maken, en wel door hem uit te bouwen, in de hand te houden en uit de pols zo snel mogelijk om zijn as te draaien. Het idee is dat de platters door hun traagheid op hun plaats blijven en jij de behuizing eromheen draait zodat de koppen weer loskomen. Het schijnt vaker voor te komen... (niet bij mij trouwens).
gewoon laten vallen van 1cm hoogte wil ook wel helpen..
heb es een keer gehad nl. dat ie niet opspinde (oude 1gig ofzo), dus ik had hem opgetild om toch ff te luisteren of ie opspinde of niet (dus terwijl ie aanstond), daarna legde ik hem ietsjes te hard neer, perongeluk, waardooor ie alsnog opspinde en daarna windows ging starten
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
Dan moet je het wel over een absoluut vacuum hebben anders gaat dat wat jij zegt ook niet op!!Op vrijdag 06 juli 2001 12:32 schreef mymind het volgende:
Een HDD is duidelijk niet vacuum, anders zou je nooit de deksel eraf kunnen krijgen..
Hij is alleen stofdicht...
P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200
HDD's zijn NIET vacuum en ook NIET luchtdicht, dit omdat er anders druk verschillen in de disk zouden opstreden en dat kan natuurlijk niet. Ze zijn wel stofdicht dmv. van een anti stof gaasje waar je flat cable de disk ingaat, of een ander gaatje kanook natuurlijk.Op vrijdag 06 juli 2001 12:26 schreef WHiZZi het volgende:
[..]
Als een HDD vacuum zou zijn, zou je constant head-crashes hebben. Een HDD is wel luchtdicht. De koppen van de HDD zitten zo dicht op de platter dat ze alleen omhoog worden gehouden door lucht. Als je de HDD openmaakt, verdwijnt die lucht weer onder de koppen uit. Head crash dus.
En ik spreek uit ervaring (ooit een 40MB hdd opengemaakt en weer dicht.. toen werktte die niet meer![]()
)
Omdat de schijf dus niet luchtdicht is kun je em dus ookj niet gebruiken op grote hoogte of bij zeer lage of hoge luchtvochtigheid.
Klopt inderdaad dat een HD geen vacuum oid heeft, maar alleen stofarm is. Disk word in een stofvrije ruimte geproduceerd en dichtgemaakt, door de filtertjes in de disk blijft de disk later stofarm, maar zal altijd wat stof vangen.
Verwijderd
PS. de schijf was al niet goed... kop zwiepte continue rond, dus maakte niet zoveel uit
If it ain't broke, fix it till it is...
If it ain't broke, fix it till it is...
Maar, het ziet er wel toppie uit
Intentionally left blank.
Doen we ff rustig aan giannie?Op vrijdag 06 juli 2001 12:55 schreef giannie het volgende:
JEEEEEEZUUUUUUSSSSS, wat een lelijke pics!!! zijn zeker door een amateur gemaakt!!?
greetzzzz
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh
6 juli? iets zegt me dat giannie die opmerking niet meer leest...Op vrijdag 25 januari 2002 21:02 schreef Phreak het volgende:
[..]
Doen we ff rustig aan giannie?
Ey Phreak, zeker een zware week gehad? Ik zou maar snel naar bed gaan als ik jou was...Op vrijdag 25 januari 2002 21:02 schreef Phreak het volgende:
[..]
Verwijderd
patserOp vrijdag 06 juli 2001 12:55 schreef giannie het volgende:
JEEEEEEZUUUUUUSSSSS, wat een lelijke pics!!! zijn zeker door een amateur gemaakt!!?
greetzzzz
zie ik daar trouwens een mooi rood tafelkleed
[/off-topic]
leuk gedaan hoor
Giannie denk dat iedereen hier professioneel fotograaf is?Op vrijdag 06 juli 2001 12:55 schreef giannie het volgende:
greetzzzz
( Aantal posts: 14
Verwijderd
HEHE.. de verklaring is er!Op zaterdag 26 januari 2002 00:13 schreef ZeTt het volgende:
[..]
Giannie denk dat iedereen hier professioneel fotograaf is?
( Aantal posts: 14)
Verwijderd
Je hebt gelijk... ik heb ooit een Quantum Bigfoot deksel vervangen met een doorzichtig stuk geval, en hij deed het gewoon nog. Alleen doordat ik hem steeds openmaakte begon stof zich een beetje op te hopen.Alles doet het nog gewoon op het moment dat je de kap eraf haalt....maar zodra ie eraf is, zal je merken dat de schijf gewoon steeds trager wordt en fouten begint te vertonen.....en op een gegeven moment heb je er niets meer aan, dan vertoont ie zoveel fouten!
Harddisks van tegenwoordig hebben ook een breather hole (DO NOT COVER staat er ook bij vermeld). Dat gat is natuurlijk wel stofdicht, maar niet luchtdicht.
Bovendien hebben Quantums een vehtte Airlock zoals eerder werd vermeld. Mijn Quantum was toen kapot, en het bleek de Airlock te zijn toen ik hem openschroefde. Nadat ik dat ding had gefixt deedtie het weer een paar weken todat het net een hoop stof was.
Ja ja en ik ben een slim dom blondjeOp vrijdag 06 juli 2001 12:28 schreef Veneus het volgende:
Een HD is wel degelijk vacuum.
Dat is om de luchtweestand voor de armen te verminderen (hogere snelheid)
Waarschijnlijk zullen de koppen in de HD dus (zeer) binnenkort afbreken...
Wat een onzin zeg!
Verwijderd
Het Bernoulli effect?Op zaterdag 07 juli 2001 12:04 schreef ApoeItoe het volgende:
[..]
Die koppen raken de platters niet omdat ze boven de platters zweven. Ze worden van het oppervlak afgeduwd door het z.g.n. Bernoulli effect, hier door is het in principe onmogelijk dat ze een headcrash veroorzaken.
wie Legt eens uit?
Dat gaat tegenwoordig automatisch en noemen ze "hibernation"Op zaterdag 07 juli 2001 23:11 schreef Sine het volgende:
[..]
Jep dat klopt ...
Die quantum bigfoots hadden daar wel eens last van
als je dan de drive een zwiepert geeft draait ie weer vrolijk verder
edit:
typo's
Verwijderd
Beter laat dan nooit hè Phreak!Op vrijdag 25 januari 2002 21:02 schreef Phreak het volgende:
[..]
Als antwoord op het volgende:
Die reply die giannie deed was een grapje, want hij was degene die de foto's gemaakt had voor mijOp vrijdag 25 januari 2002 21:02 schreef Phreak het volgende:
[..]
Je moet die reply dus niet te serieus opvatten.
Ok dan moet hij dat ff duidelijk maken want ik maak er zo een flame vanOp zaterdag 26 januari 2002 02:57 schreef mymind het volgende:
Die reply die giannie deed was een grapje, want hij was degene die de foto's gemaakt had voor mij
Je moet die reply dus niet te serieus opvatten.
Verwijderd
Of heeft misschien iemand anders een HD in actie filmpje (als ie al aan actie doet dus).
multisync is gebanned dat was hard nodig :D
Op vrijdag 06 juli 2001 12:26 schreef WHiZZi het volgende:
[..]
En ik spreek uit ervaring (ooit een 40MB hdd opengemaakt en weer dicht.. toen werktte die niet meer![]()
)
1. Hij weet niet eens wat voor schijf het is
1
2
3
| Op vrijdag 06 juli 2001 12:23 schreef mymind het volgende: Die HDD doet het nog helemaal hoor.. Het is een 2.1 Gig WD... |
Ik zou toch zweren dat het een Quantum fireball (ST/SE?) is
2. Er zit helemaal geen kop op!!
1
| Het is een 2.1 Gig WD en die bovenste kop zit onder het gaatje in de arm, daarom kun je hem niet zien. |
3. Als je goed kijkt naar die foto's dan zie je dat dat plastic plaatje gewoon gegoten is, en niet een uitgezaagd plaatje plexie glas o.i.d.
Kortom, hij loopt de boel te neppen!!
Dit is idd geen plexiglazen plaatje, het is transparant PVC. Daaronder zit een transparante flexibele PVC pakking. Het is dus niet gegoten!
Maar dank je wel voor het compliment
(ik heb het plaatje toch echt wel uit een plaat van 2m bij 1m gehaald.)
Ik ga trouwens binnenkort een nieuwe maken, maar dan van een 10.2 gig Quantum Fireball CX (Nu heb ik het originele plaatje nog wel liggen) ik zal dan plaatjes schieten van de tussentijdse werkzaamheden)
Kunnen die flauwe mensen, die denken dat iemand hier de boel probeert te neppen ff een mond op een slotje doen ofzo? Ik vind hem netjes gemaakt, of die nu wel of niet werkt, of het nu wel of geen Quatum is (of WD).
En waarom moet er nu weer zoon oud brak topic, omhoog geborrelt worden, dat mocht toch niet
Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.
Op zondag 27 januari 2002 05:10 schreef larry_ellison het volgende:
En toch hè, denk ik dat het een segate is!
Verwijderd
loop ik dan ook alles te neuken hier?
en das dus ehtwel een gezaagd plaatje plexiklas man dat zie je zo..een gegoten plexiglas plaatje glimt aan alle kanten en een gezaagde niet (mists je hem polijst aan de zijkanten natuurlijk...en dat is bij deze SEAGATE zoals de jongen zegt niet gebeurd!
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
Verwijderd
Fotonen die de magneetdeeltjes doen verspringen?
Je harde schijf gewist omdat je je bureaulamp even aandeed?
Verwijderd
De wet van Bernoulli staat ook wel bekend als het venturi-effect. Ik zou het geen onzinnige uitleg van de wetten van Newton noemen, de wetten van Newton worden wel gebruikt in de wetten van Bernoulli (net als in de meesta andere 'wetten') maar het is toch echt niet hetzelfde.Contagion schreef:
Was het Bernoulli effect niet een onzinnige uitleg van wat eigenlijk gewoon de wetten van Newton zijn? Afgelopen wetenschapsquiz was daar nog een vraag over.
Aan originele topic starter: Gave HD mod
Thanx!Op zondag 27 januari 2002 20:26 schreef Blerk_NKK het volgende:
Aan originele topic starter: Gave HD mod
Euh ...Op zaterdag 26 januari 2002 01:07 schreef themickos het volgende:
[..]
Dat gaat tegenwoordig automatisch en noemen ze "hibernation"![]()
Bij die bigfoots wilde de platters wel eens blijven hangen
als je dan een draai (of een tik tegen) de schijf gaf wilde ie wel weer opspinnen
Leg is uit.
www.dronepilotennederland.nl